Ei herunu s-pankista lainaa
Vaki työpaikka, tulot yli 2000€/kk, ei muita lainoja, luottotiedot ok. Olisin 7000€ tarvinnut remonttiin, mutta tuli kielteinen päätös. Kenelle sieltä sitten lainoja myönnetään? Niin ja olen yli 25v.
Kommentit (82)
Itelleni herää kysymy että onko ap:lla ollenkaan säästöjä? En kyllä pankintätinä antaisi lainaa jos nuinkin isoista tuloista ei jää yhtään "sukanvarteen". Meidän tulot ovat samaa luokkaa, koska toinen opiskelee ja silti pystyimme ostamaan 10 000 e:n auton ilman lainaa kun on säästetty joka kuukausi osa palkasta ja tuesta. Ja silti eletään ihan normaalia elämää
Kyllä meilläkin oli ihan op:ssa yhtenä ehtona lainan myöntämiselle se, että miehenkin palkka siirretään tulemaan suoraan op:n tilille..
Tuolle, jonka mielestä remonttiin ei kannata ottaa lainaa.. sehän riippuu ihan tilanteesta. Jos tarvii vaan "kosmeettista", ei vaikuta asunnon arvoon, mutta jos tekee perusteellisesti (esim. me purettiin keittiö kokonaan, uusittiin kaapistot, lattiat, katto, laitetettiin koneiden taakse ja alle vesieristys jne), ni vaikuttaa arvoon. Mutta meidänkin keittiö maksoi 5v sitten 12 000e, vaikka työt tehtiin ite.. ja todellakin otettiin laina (korko tällä hetkellä alle 1,8%, autolainassa alle 2,5%)..
Kyselisin ite kyllä lainatarjousta jostain edullisemmasta...
S-pankki ei taida haluta laina-asiakkaita. Eivät viitsi edes vastata tarjouspyyntöihin. Mutta samapa se, sain toisaalta niin edullisen tarjouksen, ettei Äs ikinä pysty samaan.
Hei, en ole saanut s- pankista juuri yhtään mitään vaikka perheemme kana sinne pitkälti yli 1000e kuukaudessa ruoka- ja bensaostoksina. Tuloni ovat noin 40 t vuodessa, ei luottomerkintöjä, omistusasunto, puoliso samoilla spekseillä... niin pitkin hampain myönsivät Visan 1500 e luottorajalla! Hain siihe tilapäistä korotusta isompaa ostosta varten ja sitä ei tietenkään voinut myöntää. Ei kun tämä Visa on maksettu pois niin luovun koko kortista. Otan oman pankkini kautta jonkun ihan normaali Visan normaalillaluottorajalla. Nolo koko s- pankki. Alunperin sorruin koko visaan maksuttomuuden takia ja sehän on jo muuttunut sekin .
Voiko olla, että pienituloinen eläkeläinen on S-Pankin silmin varmempi maksaja kuin suurituloinen, vakituisessa työsuhteessa oleva nuorukainen? Ehkä tämä perustuu riskienhallintaan ja tilastolliseen tietoon? Olisi mielenkiintoista, mikäli S-Pankki avaisi hieman luotonmyöntöperusteitaan tarkemmin, vaikka eivät hylättyjä luottopäätöksiä perustelekkaan.
S-pankista ei tosiaan heru edes visaa, huvittavaa kyllä minulla menee palkat s-pankin tilille, olen toiminimiyrittäjä mutta osittain palkallisesta työssä ja hakuhetkellä oli heidän pankissaan 17 000€ rahaa palkkatilillä. Visa-kortin olisin halunnut lähinnä nettiostoksia varten, olisi ollut kätevä että luottokortti olisi samasta pankista kuin missä nykyään palkat ovat niin sen maksaminen on nopeaa. Ärsyttää kyllä, Tapiolaan olin tyytyväinen ja nyt jouduin tahtomattani tämän paska pankin alaisuuteen. Tarkoitus on siirtää kaikki rahat tästä lafkasta pois.
Vierailija kirjoitti:
S-pankista ei tosiaan heru edes visaa, huvittavaa kyllä minulla menee palkat s-pankin tilille, olen toiminimiyrittäjä mutta osittain palkallisesta työssä ja hakuhetkellä oli heidän pankissaan 17 000€ rahaa palkkatilillä. Visa-kortin olisin halunnut lähinnä nettiostoksia varten, olisi ollut kätevä että luottokortti olisi samasta pankista kuin missä nykyään palkat ovat niin sen maksaminen on nopeaa. Ärsyttää kyllä, Tapiolaan olin tyytyväinen ja nyt jouduin tahtomattani tämän paska pankin alaisuuteen. Tarkoitus on siirtää kaikki rahat tästä lafkasta pois.
Sulla ei ollut Tapiolan Mastercardia? Mulle tuli vain ilmoitus että Mastercardia ei enää tule vaan tulee S-Pankin Visa, luottoraja 5000.
Me saimme kyllä ihan helposti asuntolainan S-pankista. Nettotulot taloudessamme n.3000e, ei säästöjä. Hyvät vakuudet kyllä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla ei ollut Tapiolan Mastercardia? Mulle tuli vain ilmoitus että Mastercardia ei enää tule vaan tulee S-Pankin Visa, luottoraja 5000.
Oli vain MasterCard debit, Danskessa oli ka on vieläkin luottokortti mutta koska sinne maksoi perustaa yritystili kun taas Tapiolassa oli ilmainen siirsin kaikki tuloni Tapiolaan enkä silloin tullut hakeneeksi luottokorttia. Nyt näyttää olevan edessä siirtyminen takaisin Danskeen.
Ajattelimme hakea S-pankista 20 000€ lainaa, mutta emme taidakaan tämän ketjun perusteella.
No täällä saman tyyppinen asia. Ollut samassa duunissa 2005 lähtien palkka 4450 + extra duuni 1500 € + lapsilisät + elatusapu. Ainoastaan mastercard 2500 € josta velkaa noin 200 €. Olisin ottanut 8000 € kulutuslainan. Tutkin oma tiliä niin ennen seuraaaa liksaa tilillä ollut noin 1000-3000 € rahaa.
Luottotiedot ehjät. Omaisuus ainoastaa noin 2000 € rahastosäästö. Omatieto luottoluokitus A+.
Ei
s-pankki päätili (ei syytä kerrottu)
collector 3000 € (en läpäise luottoluokitusta)
Nordea 5000 € (en läpäise luottoluokitusta)
Pikavippi
laina.fi (antaisi 1000 €)
Ostosraha (antaisi 400 €)
Ferratum (antisi 500 €)
Vippi.fi (antaisi 300 €)
Noilta en ottanut. Nyt herää oikea kysymys. Miten lainaa saisi ja mistä se luottoluokitus katsotaan ja mitä olen oikein tehnyt väärin. Tuli olo kuin olisi B luokan kansalainen kun ei ole omaisuutta.
Kyllä me miehen kanssa saatiin helposti ja vaivattomasti 7000e lainaa s-pankista. Visa löytyy myös. Nettotulot yhteensä ~4000e/kk.
Visa löytyy myös täältä. Nettotulot yhteensä noin 5500 ja s-pankista irtosi tarvittava 8000 laina.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän mä saan aina lainaa ja luottokortteja joka paikasta, vaikka oon keskituloinen yh ja mulla on jo ennestään iso asuntolaina, monta lasta jne. Sain juuri 7000 euron lainan S-pankista ja tarjosivat vielä luottokorttia päälle. En kyllä ihan tajua.
Riippuu varmaan vakuuksista, joiden arvo kattaa lainan suuruuden kaikissa olosuhteissa.
Jos vakuudet ovat kunnossa, seitsemän tonnin laina irtoaa yhdellä puhelinsoitolla.
Kysyn kun itse en saa kirjoitti:
No täällä saman tyyppinen asia. Ollut samassa duunissa 2005 lähtien palkka 4450 + extra duuni 1500 € + lapsilisät + elatusapu. Ainoastaan mastercard 2500 € josta velkaa noin 200 €. Olisin ottanut 8000 € kulutuslainan. Tutkin oma tiliä niin ennen seuraaaa liksaa tilillä ollut noin 1000-3000 € rahaa.
Luottotiedot ehjät. Omaisuus ainoastaa noin 2000 € rahastosäästö. Omatieto luottoluokitus A+.Ei
s-pankki päätili (ei syytä kerrottu)
collector 3000 € (en läpäise luottoluokitusta)
Nordea 5000 € (en läpäise luottoluokitusta)Pikavippi
laina.fi (antaisi 1000 €)
Ostosraha (antaisi 400 €)
Ferratum (antisi 500 €)
Vippi.fi (antaisi 300 €)Noilta en ottanut. Nyt herää oikea kysymys. Miten lainaa saisi ja mistä se luottoluokitus katsotaan ja mitä olen oikein tehnyt väärin. Tuli olo kuin olisi B luokan kansalainen kun ei ole omaisuutta.
Mä en voi käsittää. Millä helvetillä ne arpoo luotonsaajat jos näillä tuloilla et lainaa saanut?
Jännää hommaa.
Itse 23v, palkkatulot olleet viime vuodet n.1200-1600e/kk.
Opintolainaa n.6000e maksamatta.
Palkka tulee nordean tilille.
Nordeasta joustoluotto 3000e
Ja kaksi luottokorttia, yhteensä 3000e
Säästötilillä 0,80e.
Nyt uuteen työhön vaihtaessani tulot nousevat 2000-2500e välille lisistä riippuen.
Juuri myönnettiin autolaina s-pankista 6000e.
Vierailija kirjoitti:
Meillekään ei herunut. Kostoksi vakuutukset pois Lähi-Tapiolasta, S-ryhmä boikottiin jne. S-ryhmä menettää näin tuhansia euroja vuodessa meidän perheen rahoja, olkaa hyvä vaan. Saatiin laina oikeasta pankista.
Jep, tämä! Vapise S-ryhmä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillekään ei herunut. Kostoksi vakuutukset pois Lähi-Tapiolasta, S-ryhmä boikottiin jne. S-ryhmä menettää näin tuhansia euroja vuodessa meidän perheen rahoja, olkaa hyvä vaan. Saatiin lainaa oikeasta pankista.
Jep, tämä! Vapise S-ryhmä!!!
Varmaan hirvee vapina päällä!
Vierailija kirjoitti:
Kokeile toista pankkia. S-Pankista on noilla spekseillä liki mahdotonta saada edes alimman luottorajan Visaa, niin ei ihme ettei pientä lainaa heru. Siellä pitää ilmeisesti olla todella isot tulot ja ikää paljon enemmän.
Minun äidillä on alle tuhannen euron eläke ja sai S-pankista Visan ihan pyytämättä. Ikää hänellä kyllä on yli 80, johtuisiko siitä.
Nordeasta saat kyllä heti korkea korkoisen kulutusluoton vaikka heti. Muunlaista lainaa on turha hakea, ne on vaan Nallen kavereille.