Hampaanpoisto
Milloinka uskaltaa syödä ja mitä voin syödä... entä milloin voin tupakoida? Operaatiosta melkein 3 tuntia, koko naama edelleen on puutunut, hyytymä kuopassa ja ei satu mihinkään... Nälkä on kova ja maitti, kunhan ruokaa edes saisi :( help?
Kommentit (16)
No eikö ne ohjeita antanut. Pillillä voit juoda kunnes puudutus loppuu.
http://www.hammassairaala.fi/Hampaan_poiston_jalkeiset_ohjeet
Vai halusitko vain keskustella kipeästä asiasta?
No lääkärin lapussa lukee ruuasta pari tuntia ja tupakoinnista että koittaa välttää ekan päivän jota en yritä vaikka pystyisinkin.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:40"]
No eikö ne ohjeita antanut. Pillillä voit juoda kunnes puudutus loppuu.
[/quote]
Jep, tällaisiin tilanteisiin on käteviä kaupan luontaistuoteosaston Nutrilett pirtelöt vaikka, niitä voi pillillä imeä ja ne vie nälkää paljon paremmin kuin mehun juominen pelkästään.
Pillillä ei saa juoda kyllä yhtään mitään
Voisiko joku vielä sanoa tähän neuvon? Nyt ei ole kipua, turvotusta tai mustelmaa. Tai tuntuu vähän painetta tuolla mutta ei muuten. Tuleeko ne kivut yms vasta huomenna ja seuraavina päivinä? Empä usko että näin helpolla pääsee :-( onks se niin että esim huomenna voi turvota koko toinen puoli naamasta ja sunnuntaina ilmestyy poskenkokoinen mustelma? + kivut myös huomen aamulla?
Kivut voi tulla vasta huomenna, tai olla tulematta. Itselläni ei juurikana kipuja ollut sen jälkeen kun puudutus lakkas toimimista. Mustelma tosiaan kehittyy parin päivän päästä, tosin sitäkään ei tule kaikille. Itselleni ei tullut sitäkään.
Et vaan ime mitään, niin ei verihyytymä lähde kuopastaan. Jos se lähtee, niin kuoppa kuivuu ja sit sattuu.
Puurot ja keitot on hyvää ruokaa ekoille päiville. Ei tarvi pureskella ja helppo niellä :)
Joo tarkistelen usein että kuoppa on vielä veressä :D onko se kovettunutta verta vai semmoista venyvää limaista verta joka on asettunut vaan sinne? Missä ajassa se suunnilleen irtoaa itse?
Woehan witsi ja hitsinhitsi, minen tienny ettei pillillä sua imeskellä ja luulin, että jopa paremp niin, jottei soppa mää kolloon. Mitenkähän tässä oekeen kääp...
Olisi kannattanut syödä kunnolla ennen operaatiota. Missään nimessä ei kannata pillillä imeä mitään. Minä varasin viiliä, jäätelöä ja jääkaappikylmiä kiisseleitä, niillä meni helposti pari päivää. Jollain pakastevihannespussilla on hyvä jäähdyttää poskea, helpottaa oloa.
Mistä vitusta sä tiedät olenko syönyt kunnolla? -ap
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:44"]
Mistä vitusta sä tiedät olenko syönyt kunnolla? -ap
[/quote]
Sori, ei ollut tarkoitus olla töykeä. Päättelin vain tuosta, kun operaatiosta on vasta kolme tuntia ja jo nyt on nälkä. Itse tein tuon virheen ennen ensimmäistä viisurin poistoa, seuraavalla kerralla söinkin sen verran tukevasti, että pärjäsin myöhäiseen iltaan ilman ruokaa.
Älä ime pillillä mitään, ettei hyytymä lähde irti. Itse söin jugurttia ennen kuin menin nukkumaan ja otin särkylääkkeen yöksi vaikka ei ollut särkyä poiston jälkeen. Huomenna voit syödä normaalisti mutta kannattaa syödä vaikka toisella puolella niin ei mee ruokaa sinne kuoppaan.
Söin aamulla klo 9 ja operaatio oli klo 11, tän ketjun aloitin häh milloin 14 aikaan? Joten oli nälkä...
Ja en todellakaan ime pillillä, oon kyllä lukenut netistäkin ohjeita :) Ja oon syönyt jo tänään.. kiisseliä terveellä puolella ja suklaalevyä kohta koko levyn :D
Eikö lääkäri sanonut? Yleensä saa tarkat ohjeet, mitä tahansa tekevät.