Miten aika riittää kaikkeen
Miten työssä olevien ihmisten aika riittää kaikkeen, en pysty repeämään joka suuntaan. Joskus töissä tuntuu ,etten ehdi edes hengittää, kun lisää asioita puskee joka nurkasta. Vanhempani ovat eläkkeellä, ja pitäisi ehtiä mökille ja poimimaan omenat, mutta kun en ehdi , koska olen viikot töissä!
Työn jälkeen pitäisi ehtiä harrastamaan ja nähdä kavereita ja nyt olen huomannut, että aika ei vain riitä kaikkeen, esim. kaverien näkeminen on tyystin jäänyt, koska kaikilla on syy, että on töissä. Joka kesä on mennyt siihen, että ehdotan viikonloppuja esim. mökkeillle, mutta nyt on mennyt jo 4 kesää , eikä aika ole tähän riittänyt. Aika ei riit hädin tuskin kodin imuroimiseen , koska illalla pitää jo varustautua seuravaan työpäivään! Joskis tuntuu, että joskus vielä hajoan tähän tunteeseen, mutta minkäs teet. Minulla ei ole lapsia, mutta olisi kiva kuulla, miten niillä , joilla on lapsia, aika riittää työssäkäynnin ohella.
Kommentit (165)
Kumma juttu, kun muissa ketjuissa väitetään, ettei mikään muuttunut lapsen hankinnan jälkeen, ja edelleen ehtii kaikkea mitä ennenkin. En tedä, millaista lapsetonta elämää tämän ketjun mammat ovat miettineet, mutta noilla aikatauluilla en ehtisi tehdä murto-osaakaan kaikesta, mitä teen nyt.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:06"]
Kumma juttu, kun muissa ketjuissa väitetään, ettei mikään muuttunut lapsen hankinnan jälkeen, ja edelleen ehtii kaikkea mitä ennenkin. En tedä, millaista lapsetonta elämää tämän ketjun mammat ovat miettineet, mutta noilla aikatauluilla en ehtisi tehdä murto-osaakaan kaikesta, mitä teen nyt.
[/quote]
No kerrohan toki mitä kaikkea teet nyt? Mä olen ennen lapsiakin harrastanut urheilua 4 kertaa viikossa, lisäksi lukenut, tavannut kavereita,katsonut joskus jotain telkusta jne. Kotitöitä on joutunut tekemään aiemminkin ja ruokaa. Mitä niin ihmeellistä sinä teet, ettei sulla siihen aika riitä, vaikka ei ole lapsiakaan?
Niin, ihmiset haluaa elämältä eri asioita. Minulle lasten kanssa touhuaminen, heidän kehityksensä seuraaminen ja nimenomaan se, että minulla on perhe, on antanut enemmän kuin "oma aika". Enkä voisi kuvitella nyhjääväni jonkun äijän kanssa kahdestaan tuntitolkulla joka päivä.....ei herranjumala, pitäisikö sitä raahata perässä juoksulenkille, kauppaan, kirjastoon... samanlaiset tuulipuvut päällä vaan käsi kädessä marssittaisiin ympäri kyliä :-D
Ehdin kyllä, koska minulle on tärkeää elää, eikä suorittaa, vaikka aikaansaapa ihminen olenkin ja vaativaa työtä, joka vie ison osan vapaa-ajastanikin, teen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:08"]
[/quote]
No kerrohan toki mitä kaikkea teet nyt? Mä olen ennen lapsiakin harrastanut urheilua 4 kertaa viikossa, lisäksi lukenut, tavannut kavereita,katsonut joskus jotain telkusta jne. Kotitöitä on joutunut tekemään aiemminkin ja ruokaa. Mitä niin ihmeellistä sinä teet, ettei sulla siihen aika riitä, vaikka ei ole lapsiakaan?
[/quote]
Jos teet nyt kaiken, kuten ennenkin, koska olet lasten kanssa??
Mitä niin ihmeellistä sinä teet, ettei sulla siihen aika riitä, vaikka ei ole lapsiakaan?
[/quote]
Nyt sekoilet kyllä omiasi.
Onko sulla ap siis hirveän pitkät työmatkat, vai miten on mahdollista ettei sulla jää aikaa? Minäkin olen lapseton, ja kyllä mulla on vapaa-aikaa joka arkipäivä 16:15 - 22:00 ja viikonloput kokonaan. Siitä tulee melkein 6 tuntia, eikä lapsettomassa taloudessa kotitöihinkään saa kulumaan edes puolta tuntia päivässä. Ei normaaliaikuiselta mene vaatteidenkaan miettimiseen minuuttia pidempään, senhän voi tehdä vaikka aamulla hampaita pestessä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Teen kaikkea sitä mitä haluan, sellaiseen löytyy aina aikaa. Miksi tekisin jotain muuta, jotain mitä sinä haluaisit tehdä?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:11"]
Niin, ihmiset haluaa elämältä eri asioita. Minulle lasten kanssa touhuaminen, heidän kehityksensä seuraaminen ja nimenomaan se, että minulla on perhe, on antanut enemmän kuin "oma aika". Enkä voisi kuvitella nyhjääväni jonkun äijän kanssa kahdestaan tuntitolkulla joka päivä.....ei herranjumala, pitäisikö sitä raahata perässä juoksulenkille, kauppaan, kirjastoon... samanlaiset tuulipuvut päällä vaan käsi kädessä marssittaisiin ympäri kyliä :-D
[/quote]
Ikävä, ettet viihdy valitsemasi kumppanin kanssa. Yleensä rakastuneena haluaa viettää mielitiettynsä kanssa mahdollisimman paljon aikaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:11"]
[/quote]
Ikävä, ettet viihdy valitsemasi kumppanin kanssa. Yleensä rakastuneena haluaa viettää mielitiettynsä kanssa mahdollisimman paljon aikaa.
[/quote]
Voi herranen aika. Yleensä äidiksi haluava ihminen tajuaa, että yhteistä aikaa ei ole enää niin paljon ja hyväksyy sen, koska haluaa niitä lapsia. Onko tämä sulle nyt joku ylläri, että kun on lapsia, niin miehen kanssa ei voikaan viettää enää 24/7 kahdenkeskistä aikaa?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:18"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Teen kaikkea sitä mitä haluan, sellaiseen löytyy aina aikaa. Miksi tekisin jotain muuta, jotain mitä sinä haluaisit tehdä?
[/quote]
Ööh, tota joo... logiikka???
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin? Sä vänkäät täällä, että oikeasti mä haluaisin tehdä jotain muuta. Varmaan sitten jotain sellaista mitä sinä haluaisit tehtävän. En mä keksi itse, mitä muuta mun pitäisi tehdä :D
"Ikävä, ettet viihdy valitsemasi kumppanin kanssa. Yleensä rakastuneena haluaa viettää mielitiettynsä kanssa mahdollisimman paljon aikaa."
Niin, minun mielestäni aikuisilla ihmisillä pitää olla myös omaa elämää. En voisi kuvitellakaan, että pakottaisin mieheni juoksemaan perässäni 15 km lenkkejä, koska hän ei pidä juoksemisesta. Ei hän myöskään vaadi minua mukaansa kalastamaan tai golffaamaan. Koska emme viihdy sohvalla vaan olemme aktiivisia ihmisiä, ja lapsistakin on pidettävä huoli, yhteistä aikaa on vain se max. tunti päivässä. Silti viihdymme yhdessä ja olemme toisillemme mitä parhaimmat puoliset. Hassua, eikö?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:28"]
"Ikävä, ettet viihdy valitsemasi kumppanin kanssa. Yleensä rakastuneena haluaa viettää mielitiettynsä kanssa mahdollisimman paljon aikaa." Niin, minun mielestäni aikuisilla ihmisillä pitää olla myös omaa elämää. En voisi kuvitellakaan, että pakottaisin mieheni juoksemaan perässäni 15 km lenkkejä, koska hän ei pidä juoksemisesta. Ei hän myöskään vaadi minua mukaansa kalastamaan tai golffaamaan. Koska emme viihdy sohvalla vaan olemme aktiivisia ihmisiä, ja lapsistakin on pidettävä huoli, yhteistä aikaa on vain se max. tunti päivässä. Silti viihdymme yhdessä ja olemme toisillemme mitä parhaimmat puoliset. Hassua, eikö?
[/quote]
Meillä on mahdollisuus olla päivittäin kolme tuntia kaksistaan ja kolme tuntia ihan yksin, jos siltä tuntuu.
Mites lapsiperheissä?
"Ikävä, ettet viihdy valitsemasi kumppanin kanssa. Yleensä rakastuneena haluaa viettää mielitiettynsä kanssa mahdollisimman paljon aikaa." Niin, minun mielestäni aikuisilla ihmisillä pitää olla myös omaa elämää. En voisi kuvitellakaan, että pakottaisin mieheni juoksemaan perässäni 15 km lenkkejä, koska hän ei pidä juoksemisesta. Ei hän myöskään vaadi minua mukaansa kalastamaan tai golffaamaan. Koska emme viihdy sohvalla vaan olemme aktiivisia ihmisiä, ja lapsistakin on pidettävä huoli, yhteistä aikaa on vain se max. tunti päivässä. Silti viihdymme yhdessä ja olemme toisillemme mitä parhaimmat puoliset. Hassua, eikö?
[/quote]Miten voi olla "puoliso" jonkun kanssa, jonka kanssa viettää vain tunnin päivässä? Ei siinä ajassa ehdi mitenkään pitää toista ns. ajan tasalla omasta elämästä, tai yleensäkään jakaa ajatuksia, tunteita, hellyyttä.. jne. Siinähän ollaan käytännössä kämppisiksiä, jotka juuri ja juuri näkevät toisiaan vilaukselta.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin? Sä vänkäät täällä, että oikeasti mä haluaisin tehdä jotain muuta. Varmaan sitten jotain sellaista mitä sinä haluaisit tehtävän. En mä keksi itse, mitä muuta mun pitäisi tehdä :D
[/quote]
Ei vaan ihmettelen, että oliko ennen lapsia jotain luppoaikaa kovasti, jos mistään et ole joutunut luopumaan tai vaihtamaan ajankäyttötapojasi. Vai onko tässä avain siinä, että et ole työelämässä?
Tietysti jos harastaisin runonlausuntaa tai pitsinnypläystä, niin löytäisin aikaa niihin. Kuitenkin harrastukseni ovat jotain muuta ja niihin löytyy ihan mukavasti aikaa, vaikka lapsia onkin. Jollain oli ilmeisesti hankaluuksia ymmärtää, että on erilaisia kiinnostuksenkohteita ja jankkaa täällä nyt sitä, kuinka kamalaa meillä perheellisillä mahtaakaan olla. Onneksi jokaisella on oikeus päättää oma perhekokonsa ja harrastuksensa ja ajankäyttönsä, turha sitä on kai täällä ruveta arvostelemaan.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:31"]
[/quote]
Meillä on mahdollisuus olla päivittäin kolme tuntia kaksistaan ja kolme tuntia ihan yksin, jos siltä tuntuu.
Mites lapsiperheissä?
[/quote]
mihin tarvitaan päivittäin aikaa 3 tuntia yksistään ja 3 tuntia kaksistaan? Ja kai oltaisiin jätetty lapset tekemättä jos tämä olisi meille tarpeellista?
Ei tää lapsiperhe-elämä nyt niin kaameaa ole, kuin miltä ehkä äkkiseltään luettuna kuulostaa :)
Mun mielestä on ihan ok, että työpäivän jälkeen olemme lasten harrastuksissa, kaupoissa, koiralenkeillä ym. riennoissa ja väliin pykätään tiskit, pyykit ym. lennossa. Lapset ovat jo sen verran isoja, että hoitavat läksyt itse koulun jälkeen, joskus autamme illalla jos tarve. Mitä sitä sitten pitäisi sen ukon kanssa tehdä iltaisin? Ennen nukkumaanmenoa ehtii kyllä harrastaa seksiä ja puhua mieltä askartavista asioista. Kavereita tapaamme viikonloppuisin, monet asuvat onneksi kävelymatkan päässä, joten voimme saunoa, grillata tai ottaa pari terassilasillista nopeallakin aikataululla, jos siltä tuntuu.
Joskus kun lapset ovat isovanhempien kanssa reissussa 1-2 viikkoa, on toki ihan kivaa vaihtelua ottaa hieman rennommin iltaisin töiden jälkeen, mutta aika nopeasti alan kaivat normiarjen "actionia". Me ei ainakaan jakseta käydä mitään tuntikausia pitkiä syväanalyysejä parisuhteesta, maailman tilasta ym. Jos sellaista elämää haluaa viettää, kannattaa ihan oikeasti pysyä lapsettomana ihan suosiolla.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 12:04"]
Aika vähiin jää monella yhteinen ilta aika kun lapset menee nukkumaan 20.30 - 21.00. Töistä tullaan kotiin 16-17 ja sitten on harrastukset.
Ei siinä kovin syvällisiä ehdi jutella.
Ehkä moni tyytyy vaan siihen että viikot menee miten menee vauhdilla.
[/quote]
Eikö 3 tunnissa ehdi jutella jo aika syvällisiä? Tietysti jos ootte hitaita hämäläisiä niin se ei välttämättä riitä