Puhdistin ihohuokoset liivatteella ja maidolla, TOIMI!!!
Moi!
Pakko hehkuttaa, googlailin kokemuksia mustapäälaastareista, ja törmäsin linkkiin jossa tehdään itse vastaavan tuloksen antava "laastari".
Eli youtubessa oli video, jossa nainen sekoitti ruokalusikallisen maitoa ja ruokalusikallisen liivatejauhetta. Nämä sekoitettiin mikronkestävässä astiassa (esim. lasissa) ja kuumennettiin mikrossa 10 sekuntia. Tätä mömmöä sitten siveltiin (kun oli hetken jäähtynyt ettei polta) iholle jossa mustapäitä (esim. nenä, leuka) ja annettiin kuivua. Sitten kuivunut "liuska" poistettiin iholta, ja se vei mukanaan epäpuhtauksia. Videossa ei näkynyt mielestäni mitään kovinkaan selvästi, mutta päätin kokeilla.
Ja se hitsivie toimi! Annoin systeemin kuivua naamassa ehkä 10min, ja kun kuorin sen irti naamasta, siihen oli tarttunyt pystyyn ällöttäviä "piikkejä" ihan hurjasti. Huuhtaisin kasvot vielä vedellä puhtaaksi, ja pyyhin kasvovedellä ja nyt naama on niiiin sileä ja heleä, huokoset on pienet ja olen kertakaikkisen tyytyväinen :D
Käsittely selvästi kuivattaa ihoa (vie varmaan kaiken rasvankin mennessään), joten ei ehkä sovi herkkäihoisille. Mutta minulle jolla on rasvoittuva/sekaiho, homma toimi täydellisesti :) Eikä hinta huimaa päätä :) Tuntuu että tämä on köyhälle naiselle "kauneudenhoitokikka" johon saatan jäädä koukkuun.
kokeile sinäkin, jos mustapäät ärsyttävät yhtä paljon kuin minua :)
ps. sellainenkin miinuspuoli, että liivateseos haisee vähän epämiellyttävälle. Mutta melko miedolle kuitenkin. Sen kuitenkin huomaa, kun käsittelee nenää.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:18"]Ketään asiantuntijoita paikalla, jotka oikeasti tietävät tästä aiheesta jotakin? Uskaltaako tällaista kokeilla? (Joo toki täällä voi kuka tahansa esiintyä "asiantuntijana"...)
[/quote]
En ole kokeillut enkä ole asiantuntija mutta ajattelisin että mitä pahaa voi tapahtua jos laittaa maitoa ja liivatetta naamaan? Ap, mainitsi kuivuuden mutta siihen saa voiteesta helpotuksen.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:18"]Ketään asiantuntijoita paikalla, jotka oikeasti tietävät tästä aiheesta jotakin? Uskaltaako tällaista kokeilla? (Joo toki täällä voi kuka tahansa esiintyä "asiantuntijana"...)
[/quote]
no miksei uskalla? Syöväthän ihmiset liivatteesta tehtyjä ruokiakin. Miksi nenään sively olisi jotenkin vaarallusempaa?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:49"]
No jos haluaa laittaa eläimen ruhoa naamaansa niin kaikin mokomin. Itseä oksettaa ajatuskin
[/quote]
Mua ei okseta tuo ohje, kun laitan eläimen ruhoa suuhunikin.
Laittakaa mieluummin vaikka savinaamio.
Tätäpä täytyy kokeilla heti kun käyn kaupassa ostamassa liivatejauhoa.
ohje kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta, voisin kokeilla sitten kun niitä mustapäitä taas ilmaantuu. Omat huokoset on nykyään pienet eikä mustapäitä tule kuin todella harvoin, käytän kasvoissa hunajasuola naamioo ja mikrokuituliinaa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 11:51"]
Laittakaa mieluummin vaikka savinaamio.
[/quote]
Ei toimi samalla tavalla.
Tännehän oli syntynyt keskustelua! :) Hauskaa.
Tässä vielä tämä video minkä mukaan toimin. Oma nenä ei punoittanut alkuunkaan noin miten tuolla naisella. Mutta tämä riippunee siitä, miten herkkäihoinen kenenkin iho on.
- Ap
Herkkäihoinen iho.. Juupajuu. Mutta siis riippunee siitä miten herkkäihoinen kukin on ;)
- Ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:01"]
Tännehän oli syntynyt keskustelua! :) Hauskaa.
Tässä vielä tämä video minkä mukaan toimin. Oma nenä ei punoittanut alkuunkaan noin miten tuolla naisella. Mutta tämä riippunee siitä, miten herkkäihoinen kenenkin iho on.
- Ap
[/quote]
Mulla ei toimi. Osaako joku neuvoa miksei?
Olen kokeillut mustapäälaastareita ja liivateseosta. Ensin höyryttänyt kasvot ja laittanut litkun iholle, mutta ei irtoa muuta kuin pientä nukkaa. Varsinaiset mustapäät (mulla ei ole kovin paljoa mutta näkyvästi silti) eivät irtoa. Eivät edes puristellessa aivan täysin.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:05"]
Mulla ei toimi. Osaako joku neuvoa miksei? Olen kokeillut mustapäälaastareita ja liivateseosta. Ensin höyryttänyt kasvot ja laittanut litkun iholle, mutta ei irtoa muuta kuin pientä nukkaa. Varsinaiset mustapäät (mulla ei ole kovin paljoa mutta näkyvästi silti) eivät irtoa. Eivät edes puristellessa aivan täysin.
[/quote]
Ehkä ne on jotenkin tosi tiukassa. Ootko kokeillut saunan jälkeen?
52,
olen kokeillut saunankin jälkeen. Lähtee ehkä vähän paremmin mutta voin silti sanoa ettei vain toimi. Riippuuko jotenkin mustapäiden koosta..? Voisi kuvitella että isot lähtisi helpommin.
No jos haluaa laittaa eläimen ruhoa naamaansa niin kaikin mokomin. Itseä oksettaa ajatuskin
[/quote]
Hih hei!
Arvaapa mitä on pohjana niissä ihan tavallisissa rasvoissakin, joita itseesi tunget? No ihan eläimen ruhosta eristettyä rasvaa, kollageeniä ym.
Ja arvaapa mikä on pohjana vaikka syömillesi nallekarkeille? No ne eläimen ruhot ja niistä eristetyt ainesosat.
t. kemisti
Minulla on muutama suurempi mustapää nenän tyvessä, näihin ei laastari tehoa vaan joudun poistamaan ne puristamalla. Pienemmät taas lähtee tosi hyvin Nivean laastareilla. Pitää koittaa tota liivatettakin...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 13:11"]
52, olen kokeillut saunankin jälkeen. Lähtee ehkä vähän paremmin mutta voin silti sanoa ettei vain toimi. Riippuuko jotenkin mustapäiden koosta..? Voisi kuvitella että isot lähtisi helpommin.
[/quote]
Kyllä mä laitan mieluummin ruhoa naamaani, kuin kaikkia myrkkyjä! Pitää koittaa tätä.
[/quote]
Kävisköhän agar agar-jauhe? Sitä mulla kaapissa.
Kiitos vinkistä! Taidanpa kokeilla?
Voiko kasvissyöjä tehdä tuon agar-agarista? :D
Miks tähän pitää laittaa maitoa? ajatus vähän inhottaa, miksi vesi ei käy?