Puhdistin ihohuokoset liivatteella ja maidolla, TOIMI!!!
Moi!
Pakko hehkuttaa, googlailin kokemuksia mustapäälaastareista, ja törmäsin linkkiin jossa tehdään itse vastaavan tuloksen antava "laastari".
Eli youtubessa oli video, jossa nainen sekoitti ruokalusikallisen maitoa ja ruokalusikallisen liivatejauhetta. Nämä sekoitettiin mikronkestävässä astiassa (esim. lasissa) ja kuumennettiin mikrossa 10 sekuntia. Tätä mömmöä sitten siveltiin (kun oli hetken jäähtynyt ettei polta) iholle jossa mustapäitä (esim. nenä, leuka) ja annettiin kuivua. Sitten kuivunut "liuska" poistettiin iholta, ja se vei mukanaan epäpuhtauksia. Videossa ei näkynyt mielestäni mitään kovinkaan selvästi, mutta päätin kokeilla.
Ja se hitsivie toimi! Annoin systeemin kuivua naamassa ehkä 10min, ja kun kuorin sen irti naamasta, siihen oli tarttunyt pystyyn ällöttäviä "piikkejä" ihan hurjasti. Huuhtaisin kasvot vielä vedellä puhtaaksi, ja pyyhin kasvovedellä ja nyt naama on niiiin sileä ja heleä, huokoset on pienet ja olen kertakaikkisen tyytyväinen :D
Käsittely selvästi kuivattaa ihoa (vie varmaan kaiken rasvankin mennessään), joten ei ehkä sovi herkkäihoisille. Mutta minulle jolla on rasvoittuva/sekaiho, homma toimi täydellisesti :) Eikä hinta huimaa päätä :) Tuntuu että tämä on köyhälle naiselle "kauneudenhoitokikka" johon saatan jäädä koukkuun.
kokeile sinäkin, jos mustapäät ärsyttävät yhtä paljon kuin minua :)
ps. sellainenkin miinuspuoli, että liivateseos haisee vähän epämiellyttävälle. Mutta melko miedolle kuitenkin. Sen kuitenkin huomaa, kun käsittelee nenää.
Kommentit (58)
No soita johonkin Cidesco-kosmetologikouluun ja pyydä lausuntoa. Itse ostan seuraavalla kauppareissullani liivatejauhetta ja isken naamaani.
Ja joka ihmetteli mikron tehoa kymmenessä sekunnissa, koitappa laittaa ruokalusikallinen vettä kymmeneksi sekunniksi ja iske naamaasi, kuumaa on jos mikro on toimiva. Liivatejauhe teke vielä nesteestä viskoosia, eli polttaa varmasti sinä aikana kun yrität liian kuumaa seosta kaapia pois iholtasi.
Mistä tuota jauhetta saa? Siis millä hyllyllä sitä on? Prisma on iso kauppa! Ei jaksa edestakas pyöriä.
Wanha ohje. Eikä toiminut minulla. Fuck it.
Toimii ja eipä oo suurta riskiä jos kokeilet
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 23:29"]
Mistä tuota jauhetta saa? Siis millä hyllyllä sitä on? Prisma on iso kauppa! Ei jaksa edestakas pyöriä.
[/quote]
Siellä, missä mausteet ja leivontaan käytettävät piiperrykset.
Pistin juuri liivatemaidot naamalle. Vähän mällimäinen olomuoto, tuoksukin jotain sinnepäin. Nyt odottelen kuivumista. Tuntuu samalta kuin peel off-naamiot kuivuessaan. Raportoin jatkosta kohta.
Voiko käyttää liivatelehtiä, niitä ois kaapissa just nyt? Samaa ainettahan ne on :D
No eipä tuo sen pahempi ole kuin ne laastaritkaan.
Perustuu tähän:
Lämpö avaa ihohuokoset -> liivatteen tarramainen ominaisuus poistaa talin auenneista ihohuoksista.
Turvallinen keino. Toki ei sovellu jokapäiväiseen käyttöön, on aika rankkaa iholle.
No niin. Eli kokeiltu ja tästä oppineena toistekin teen. Laitoin kaksi liivatelehteä ja pari lusikallista maitoa, mikrotin ja sekoitin tasaiseksi. Aloitin levityksen seoksen ollessa liian löysää. Otsalle tuli ohut kerros jota ei saanut yhdellä kertaa revittyä. Sopiva paksuus oli kun seos oli vähän jäähtynyt, sellainen voidemainen. Tuli sopiva kerros ja oli hyvä repiä irti ja toimi! Seos vaan jäähtyi tosi nopeasti kököksi ja oli lopulta mahdoton levittää. Isompi erä olisi ehkä jäähtynyt hitaammin ja levitysaikaa olisi jäänyt enemmän. Piti antaa kuivua tosi koppuraksi että lähti mustapäätkin. Rippeet huuhtoutui helposti vedellä.
Kokeilin ja en huomannut että tippa meni kulmakarvoille. Nyt mulla on tyhmä lovi kulmakarvois.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 22:49"]
No jos haluaa laittaa eläimen ruhoa naamaansa niin kaikin mokomin. Itseä oksettaa ajatuskin
[/quote]
käytätkö ihorasvoja, hammastahnaa, kasvonaamiota yms. Niissä kaikissa on possunruhoa. Ja mitä uškomattomissa ruuissa, leivistä jäätelöön. Ja lääkkeissä....
Mä inhoan noita revittäviä naamioita sen takia että joskus niitä paljon käytin, ja joka kerta lähti kasvoista ihokarvat irti samalla (sellaiset vaaleat hennot haituvat) ja joka kerta niitä ihokarvoja kasvoi sitten enemmän lisää. Sitten mulla alkoi olla ihan älyttömästi ihokarvoja naamassa ja on vieläkin, ja oon ajat sitten päättänyt etten noihin revittäviin naamiohin koske ettei tuu enää lisää. Onneksi oon sentään vaalea, muuten pitäis varmaan ajaa naama partakoneella joka päivä.
Ihana, millaisia tunteita tilkka maitoa ja muutama liivatelehti ihmisissä herättää :D
Vuonna 2017 tuon maito-liivate-seoksen päälle lätkäistään vielä paperi, niin saa revittyä paremmin irti. Testissä on!
Ketään asiantuntijoita paikalla, jotka oikeasti tietävät tästä aiheesta jotakin? Uskaltaako tällaista kokeilla? (Joo toki täällä voi kuka tahansa esiintyä "asiantuntijana"...)