Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalukio jäi lyhyestä matikasta kiinni eikä merkonomin opinnotkaan onnistuneet. Nyt olen DI

Vierailija
24.03.2025 |

Rikas DI

Hajotkaa

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

DI on miesten mies

Vierailija
2/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DI on miesten mies

Tarkoitatko, että DI-mies on miehelle sopiva mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole di mutta silti rahaa on ihan hyvin kertynyt. enemmän tarttis vaan et pääsis nopeammin eläkkeelle

Vierailija
4/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnosta: millä tutkinnolla pääsit yliopistoon jos et ole pohjakoulutukseltasi merkonomi etkä ylioppilas? Joku muu ammattikoulututkintoko?

Vierailija
5/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä, kirjoitin pitkän matikan lukiossa ja arvosanaksi tuli L. Yliopistossa matikka oli paljon vaikeampaa. Oli vaikeuksia päästä matikan kursseista läpi. 

DI tason on täytynyt laskea huimasti.

Vierailija
6/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiinnosta: millä tutkinnolla pääsit yliopistoon jos et ole pohjakoulutukseltasi merkonomi etkä ylioppilas? Joku muu ammattikoulututkintoko?

Älä sössötä. Et voi verrata amisopintoja yliopistoon, vaikka kuinka haluaisit. Meinaatko että dippainssiksi valmistutaan 5 vuodessa bileiden takia?  Dippainssin tavoiteaika on 3+2 ja sen mukaan opinnot menee riippumatta siitä otatko kuppia vai et.

Vierailija
7/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, kirjoitin pitkän matikan lukiossa ja arvosanaksi tuli L. Yliopistossa matikka oli paljon vaikeampaa. Oli vaikeuksia päästä matikan kursseista läpi. 

Täällä myös amk-inssi (nainen), ja ei ole mitään mahdollisuuksia lukea itseäni dipaksi asti, vaikka on mitatusti korkea äo. Arvostan myös isosti.

Vierailija
8/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kävi samoin ja nyt olen DJ.

Vierailija
9/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Tykkäsin matikasta peruskoulussa ja lukiossa, mutta en pärjännyt kokeissa. Kirjoitin I:n pitkästä matikasta ja korotin sen A:han. Muissa aineissa pärjäsin hyvin (kirjoitin 3xL ja 2xM matikan I:n lisäksi, E:tä ei tuolloin ollut), mutta sydän silti sykki matikalle. Pääsin pääsykokeiden kautta eka yrittämällä silloiseen TTKK:hon. Valmistuin 4 vuodessa DI:ksi. Työssäni en ole peruslaskutoimituksia enempää matikkaa tarvinnut, toki analyyttistä ja loogista ajattelua senkin edestä. Onneksi pidin pääni ja hain opiskelupaikkaa kiinnostuksen enkä pelkän sen hetkisen osaamiseni perusteella. Tienaan hyvin (15 400 e/kk) ja olen ollut tyytyväinen työuraani ja hankkinut vahvaa osaamista omalla alallani.

N56

Vierailija
10/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi hyvä ulkonäkö on paljon helpompi saavuttaa kuin dippainssin paperit. Sinulla ei ole kumpaakaan.

En ole DI, mutta voin vakuttaa, että 90 % suomalaisista ei pysty läpäisemään tekniikan alan ylempää akateemista korkeakoulututkintoa missään ajassa. Tämä koskee siis Otaniemeä ja TTY:a.

Leikkikoulut on asia erikseen.

Vierailija
11/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli taas spämmää.

Vierailija
12/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukio ei jäänyt edes pitkästä matematiikasta kiinni ja en ole DI. Kaikki opinnot tuli suoritettua, mutta jostain syystä työnhaku sakkaa. Johtuisiko suurista hakijamäärissä.

Vierailija
13/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitikö sun sanoa PA ?

Vierailija
14/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä sössötä. Et voi verrata amisopintoja yliopistoon, vaikka kuinka haluaisit. Meinaatko että dippainssiksi valmistutaan 5 vuodessa bileiden takia?  Dippainssin tavoiteaika on 3+2 ja sen mukaan opinnot menee riippumatta siitä otatko kuppia vai et.

No enhän minä vertaakaan ja sinä et osaa lukea. Kysyin, millä pohjakoulutuksella on päästy sinne DI-opintoihin. Sinne kun pitää olla joku hakukelpoinen tutkinto pohjalla.

Vierailija
15/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltalukio ei jäänyt edes pitkästä matematiikasta kiinni ja en ole DI. Kaikki opinnot tuli suoritettua, mutta jostain syystä työnhaku sakkaa. Johtuisiko suurista hakijamäärissä.

Tuskinpa olet matematiikkaa opiskellut. Ehkä jotain laskentoa, jota matematiikaksi kouluissa kutsutaan. Tai voihan sitä mitä tahansa opiskella, mutta se on eri asia oppiiko mitään. Itse voin ainakin DI:nä, sanoa suoraan, että ei älykkyys riitä juurikaan sen perus DI insinöörimatematiikan/laskemisen yläpuolelle. Kun ei enää tajua, niin ei tajua. Toki tämäkin on huomattavasti korkeampi taso mihin tavallinen kansa kykenee. Otti vaan päähän kun tieteiden kuningas alennettiin tasolle, että sen pystyisi hanskaamaan vain penkissä istumalla kun näin ei todellakaan ole ja kenestä tahansa ei siihen todellakaan ole.

Vierailija
16/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No enhän minä vertaakaan ja sinä et osaa lukea. Kysyin, millä pohjakoulutuksella on päästy sinne DI-opintoihin. Sinne kun pitää olla joku hakukelpoinen tutkinto pohjalla.

Lopeta jo tuo ruikutus.

Vaikka pääsisitkin naisen kanssa puheeseen, hän huomaa pian, millainen olet, ja goodbye.

Olen itse DI. Miksi sinä et ole, onko sinussa jotain vikaa?

Vierailija
17/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta jo tuo ruikutus.

Vaikka pääsisitkin naisen kanssa puheeseen, hän huomaa pian, millainen olet, ja goodbye.

Olen itse DI. Miksi sinä et ole,

Pääsen monenkin naisen kanssa puheisiin, samoin kuin miehen.

En ole DI, koska en ole halunnut hankkia yliopistokoulutusta. Pärjään hyvin työssäni IT-alalla AMK-tutkinnollakin.

Ja olen nainen.

Vierailija
18/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että amk-insinööriopiskelijaksi pääsee ilman kerto- jako- ja yhteenlaskuosaamista. Ei pitäisi olla mitenkään mahdollista. Jos nyt itse muistelen sitten myöhemmin amk:ssa eteen tulleita Fourier- ja Laplace-muunnoslaskuja, joita oli muuten paljon, niin ei ainakaan minun peruskoulu- ja lukioaikoina ollut vielä lähellekään mitään vastaavia.

Vierailija
19/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
20/24 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo seksikkäät tupsulakit.

Korkeamman matematiikan kirjojen ajatuksella lukeminen onnistuu vain todella harvoilta ihmisiltä, koska vaatii äärimmäistä keskittymiskykyä.