Mitä tehdä opiskelijahaalareille koulun jälkeen?
Opinnot loppuivat jo muutama vuosi sitten, mutta mietin mitä tekisin noille haalareille, jotka silloin hankin. Siis ne opiskelijahaalarit. Niissä on jonkin verran merkkejä ja tussilla kirjoitettuja tekstejä / kuvia. Mutta kuitenkin siistit, koska en niitä käyttänyt kuin muutaman kerran. Mutta toisaalta ei kai kukaan fuksi halua ostaa haalareita, joissa on jo merkkejä ja etenkin tussikirjoituksia? Itsellänikään ei ole niille yhtään mitään käyttöä, mutta ei viitsisi roskiinkaan heittää. Mitään tunnearvoa ei niihin ole.
Mitä olette itse tehneet noille haalareille? Saako tällaisia millään pilkkahinnalla myytyä?
Kommentit (28)
Mä en vaömistu vielä pariin vuoteen, mutta mun tarkotuksena ainakin on säästää ne haalarit muistona mahtavasta opiskeluajasta!
Ne kuuluu tuhota juhannuskokossa polttamalla samoin juhlallisin ja arvokkain menoin kuin käytöstä poistettava Suomen lippu.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:31"]
Mä en vaömistu vielä pariin vuoteen, mutta mun tarkotuksena ainakin on säästää ne haalarit muistona mahtavasta opiskeluajasta!
[/quote]
Minulla ei tosiaan tullut muodostettua mitään tunnesiteitä haalareihin. Käytin niitä parissa bileissä ja siinä se. Hukkaan meni nekin rahat. Haluan lisää tilaa kaappiin, mutta kun ei noita kukaan osta, niin pitäisikö leikata palasiksi ja käyttää johonkin? Niiden materiaali on kyllä sen verran vettähylkivää ettei käy edes siivousrätiksi. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:34"]
Ne on oikeasti tosi hyvät maalaus- ja remppahaalarit.
[/quote]
Paitsi jos ei mailaa / remontoi. Muuten toki varmasti hyvät siihen käyttöön. Mutta ei niitä viitsi vuosia säilyttää siltä varalta, että jos joskus joutuu maalaamaan. Muuten hyvä idea.
Et selvästikään tarvi etkä kaipaa niitä, niin mikä ihme sua estää niitä laittamasta roskiin?
Eihän niitä saa edes käyttää valmistumisen jälkeen (etiketti, mutta jos ei tunnesidettä niin kai ne sitten maalihaalareina menee). Mutta oikea tapa hävittää ne on tosiaan polttamalla.
Lahjoita vaikka fb-kirppiksellä jollekin joka tarvitsee remppakuteita :) ne on vaan (hyvät) haalarit (remonttihommiin), ihan turhaa vedota johonkin symboliikkaan kuten Suomen lipun kohdalla.
Osaatko ommella? Tee kassi tai jopa reppu. Siitä voi tulla vuosikausien 'ystävä', niinkuin rehuista sanotaan.
Mulla on kyllä omiin haalareihin tunneside, sen verran rakkaita muistoja herättävät opiskeluajoista. Ovat täynnä merkkejä ja kirjoituksia. Tallessa ovat, en raaskisi hävittää.
Meillä ei ole omia opiskeluaikaisia, emme tykänneet hankkia, ei liikuttu haalariporukoissa. Appi oli ostanut jotkut opiskeluhaalarit (ihan eri tk. kuin meidän) kirpparilta työhaalareiksi.volivat kuin uudet. Mies kötyyi maslatessa ym. Remontoinnissa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 18:59"]
Jaa-a, omani ovat lojuneet vaatekomeron hyllyn perällä 20 vuotta
[/quote]
Mulla sama juttu. Valmistuin vuonna 1996 ja haalarit jäivät joskus vanhempieni omakotitalon varastoon. Vaan käyttääkö kukaan vaikka hääpukuakaan jälkikäteen? (En ole itse naimisissa, mutta 65-vuotiaan äitini itse tekemä ja tyylikäskin hääpuku löytyy myös heiltä kotoa.)
Seuraavalla kerralla kun menen käymään, lupaan polttaa haalarit takassa.
Niistä tulee hyvät työhaalarit sitten joskus johonkin veneenrakentamiseen tai talonmaalaamiseen. Mun poika aikoo laittaa kun ensi kesänä pidetään mummolassa maalaustalkoot, mietti että mitä niille tekee ja sitten hoksasi, että siihenhän ne on hyvät.