Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on pahin todistamasi alipukeutuminen?

Vierailija
25.08.2014 |

Millainen tilaisuus ja millainen asu?

Kommentit (259)

Vierailija
161/259 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosittain toistuva: paikallislehden toimittaja on kevään lakkiaisissa  tekemässä juttua repsottavissa farkuissa ja maiharissa, siis juhlasalissa juhla-asuisen yleisön keskellä. Noloo!

Samaisessa juhlassa tosin jotkut hiukan nuoremmat oppilaatkin verkkareissa ja collareissa, jopa ohjelmaa esittämässä näyttämöllä. Noloo!

Tuntuu, että nykyään ei enää osata / haluta erottaa arkea ja juhlaa toisistaan. Ennen pukeuduttiin sunnuntaiksi parempiin ja ehdottomasti puhtaisiin vaatteisiin, vaikkei olisi ollut mitään juhlaa tiedossa. Kylään mennessä (silloin käytiin kylässä!) miehillä oli suorat housut, kauluspaita ja usein jopa kravatti sekä neule- tai puvuntakki. Naisilla myös leninki ja korkokengät, niin ja hattu! Ja lapset todella kauniissa vaatteissa. Oikeat juhlavaatteet olivat sitten erikseen. Miehillä puku ja kravatti - helppoa. Naisilla usein musta leninki, joka kävi kaikkiin tilaisuuksiin, kun sitä muunteli huiveilla tai koruilla ja kauluksilla. Minullakin oli 4-5-vuotiaana juhlavaatteena musta samettimekko. Iloisiin juhliin laitettiin kaunis valkoinen kaulus, hautajaisiin taas ei.

Vierailija
162/259 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HY:n silloisessa Kristiina-instituutissa oli myönnetty joku kunniamaininta tyyliin Vuoden tasa-arvon tekijä eräälle varttuneemmalle naiselle. Pidettiin juhlatilaisuus. Palkinnon saaja oli vähän juhlavammassa housupuvussa ja avokkaissa, tukka laitettuna ja oli oikein liikuttunut kiitospuheessaan. Instituutin suunnittelija seisoi jossain siinä vieressä, hänkin kaikkien tuijotettavana,  työvaatteissa, kulahtaneessa hameessa ja paksut harmaat villasukkahousut jalassa + työsandaalit, joista nuhruiset villasukkisvarpaat pääsivät hyvin esiin.

Ei tuo pahin ole, mutta on vaan jäänyt mieleen, kun oli niin reppanan näköinen. Vähän enemmän olisi voinut osoittaa arvostavansa tilaisuutta ja vierasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/259 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kollarit ja kulahtanut huppari synttäreillä. Ei tarvitse mekko olla, mutta edes siistit housut ja yläosa.

Vierailija
164/259 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ole päällä kun tuo paska joka pilkistää peräaukosta. Tässä on nyt vähän pattitilanteessa. Tästä jos nyt ponnistaa ylös niin saattaa päästä muonabython karkuun. Ei kai muuta kun kahvikuppi alle ja sammakkokävelyä. Toivottakaa onnea.

Vierailija
165/259 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sedän hautajaisissa kuusikymppinen naonen ja hänen yli kolmekymppinen tyttärensä molemmat puolireiteen ulottuvassa riemunkirjavassa kukkamekossa ja korkkareissa. Nuoremmalla piukea tuubijuttu, vanhemmalla liehuvat sifonkihelmat. Kyllä särki silmiä.

Vierailija
166/259 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:16"]Nuhruiset kesähousut ja ihan likainen, jäätelön tahrima t-paita rippijuhlassa 35-vuotiaan perheenäidin yllä. Naisen aviomiehellä liekkipaita. 3-8-vuotiailla lapsilla jäätelön tahraaman t-paidat.
[/quote]

Matkalla tulleet jäljet? Aika arvokkaissa piireissä liikut jos tuo on pahin.. Itellä varmaan pahin se että mulla oli paskaset verkkarit valmistujaisissa, joista en tiennyt mitään koska äiti oli antanut ymmärtää, että amiksesta valmistuvat eivät juhli sitä..porukkaa oli joku 50 ihmistä.

Vierailija
167/259 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa oli, kun menin turistina erääseen ortodoksiluostariin eikä minulla ollut huivia päässä. Siinä jonotellessa huomasin, että olen ainut nainen, jolla ei ole huivia. Muuten oli sentään polvien yli ylettyvä hame ja ihan säädyllinen paita.

Samalla reissulla kaveri yritti mennä ihan rannan läheisyydessä olevaan kappeliin pelkissä bikineissä ja t-paidassa. Kappelin opas käännytti hänet ovelta.

Vierailija
168/259 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isän häissä morsiamen aikuisella pojalla ryppyinen raidallinen pikeepaita ja ryppyiset ruutushortsit, sukat ja kroksit. Kaikki muut oli pukeutuneet niin kuin etiketin mukaan kesähäihin kuuluu. Kaverin kanssa ihmeteltiin tätä ääneen ja hän sanoi kysyneensä äidiltään sopiiko laittaa "siistit kesävaatteet". No, ne eivät olleet siistit, kesävaatteet ehkä. Hävetti sen puolesta.

Vierailija
169/259 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2015 klo 20:20"]

Mieheni isoäidin hautajaisissa miehen veljen vaimo oli pukeutunut todella ryppyiseen ja täynnä kissan- ja koirankarvoja olevaan pitkään takkiin. Ihmettelin todella. 

[/quote]

Piti ihan miettiä, että onko tämä minusta. Olen aina eläinten karvoissa. Kyllä, minulla on niitä tarrajuttuja. Olen silti aina karvoissa.

Vierailija
170/259 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä tärkeä presentaatio. Toiselta paikkakunnalta tullut osallistuva naishenkilö oli homssuinen yli viisikymppinen ja asuna oli piukat farkut ja "hauskalla" tekstillä koristettu t-paita. Jotain v*ttuilua tai f*ck you tyylistä tekstiä siinä oli, olen unohtanut jo (onneksi). Ei kellään nyt etukäteen tule Suomessa mieleen neuvoa aikuista ihmistä, että laita nyt edes normaali paita päälle.

Vierailija
171/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Killan vuosijuhlilla lyhyt H&M:stä ostettu mekkonen, ei huivia ja halpa statement-kaulakoru. Tukka ponnarilla. Kaikilla muilla iltapuvut ja kampaukset

Vierailija
172/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häissä (ns. hienot häät Helsinkiläisessä merenrantaravintolassa) pukukoodi oli tumma puku, eräällä naispuolisella vieraalla oli keltainen ohutta trikookangasta oleva mekonriekale jossa oli rasvatahroja :( Karseeta!

Vierailija
173/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni Sinnenmäki presidentin itsenäisyyspäiväjuhlien vastaanotolla.

Vierailija
174/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse. Kaverilla oli valmistujaiset ja oli ilmaissut minulle, että rennot vaatteet päälle vaan, ohjelmassa grillausta ulkona. Eipä tainneet muut saada samaa tietoa, sillä olin ainut housuissa ja t-paidassa kun muilla oli hienot juhlavaatteet. Kyllä hävetti ja sain pahoja katseita, etenkin juhlittavan äidiltä.

Vierailija
175/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:57"]Siististi pukeutumalla kunnioitetaan toisia ihmisiä.
[/quote]

tämä on totta. Tekee teidän itse mielenne pukeutua tai ei niin unohtakaa hetkeksi itsekeskeisyys ja kunnioittakaa juhlijaa asiallisella puvulla.
[/quote] Entäs jos se juhlija itse tykkää pukeutua rennosti, sellaiselle täältä ei tunnu lainkaan löytyvän kunnioitusta?

Vierailija
176/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:07"]

Läksin käymään ulkona kesävaatteissa (toppi ja farkkuhame ja varvastossut) Tuli vilu tosi äkkiä ja piti palata pukemaan lisää päälle.

[/quote]

mitäs läksit
[/quote]

kikkelis kokkelis

Vierailija
177/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen mummulla ristiäisissä (siis pappi paikalla, hienot kinkerit valkoisine pöytäliinoineen) likaiset farkut, valkoiset tennissukat ja nyppyyntynyt fleece. Päälle rasvainen tukka ja meikitön naama.

Vierailija
178/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tää on legenda! Se hihaton paita ja siinä mekko. Auts. Nuorekasta? Not. Tyylitöntä! Nuorimmat ei varmaan muista, kun tää oli vuonna 2000. Tässä kuva:

http://kuvat.kaleva.fi/default/31ea5afe-3eae-11e2-9a68-12313b053908/xlarge-2000%20LINNANJUHLAT%20ANNI%20SINNEM%C3%84KI.jpg

[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:12"]

Anni Sinnenmäki presidentin itsenäisyyspäiväjuhlien vastaanotolla.

[/quote]

Vierailija
179/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiilä tuli isän hautajaisiin hänen taiteilija/työ-ystävänsä farkuissa ja kauhtuneessa villapaidassa krapulassa. Ei tullut mieleenkään arvostella hänen asuaan, nyt vasta ajattelin koko asua kun luin tämän ketjun. minua ei haitannut homssuinen ulkonäkö lainkaan ja isäni varmasti olisi vain tykännyt, hän ei eläessään koskaan pitänyt kankeista kaavoista tai ulkokultaisuudesta. On kyllä tyhjänpäiväistä elämä jos pitää arvostella toisten vaatetustam hoh hoijjaa...hankkikaa jotain arvokkaampaa tekemistä. tyhjät tynnyrit kolisevat eniten.

Vierailija
180/259 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teinilikka(n. 15 v.) käveli vilkkaalla kävelytiellä, ohuet sukkahousut ja tavallisen pituisen paidan(peittää mahan, mutta ei peffaa) ja kenkien kera ja kassi olalla tyytyväisenä asuvalintaansa. Tytöllä ei ollut siis hametta, shortseja ei mitään, minkä tuo asu olisi ehdottomasti vaatinut.

Tai se tyttö(n. 16-18 v.), joka oli terveyskeskuksessa. Shortsit isoreikäistä valkoista pitsiä, alla turkoosit pikkupikkuhousut. Voi jestas sentään, en tajua miksi tuollaisia vaatteita on edes myynnissä. Vai lieköhän itse tehnyt shortsinsa. Joka tapauksessa, olis sama ollut kulkea niillä pikkareilla ilman shortseja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi