Mikä on pahin todistamasi alipukeutuminen?
Kommentit (259)
Tärkeällä työmatkalla ulkomaille täysin toope (nykyään potkut saanut) työtoveri otti koko jutun jonain etelän lomana, ja mm. ilmestyi business -illalliselle rantaläpsyissä ja reisitaskuhousuissa, kaikilla muilla puku.
Lätkäjoukkueen pelipaita karonkassa.
Poikieni rippijuhlista on jo 10 v. aikaa. Yllättävän arkisesti monet olivat kirkkoon pukeutuneet, monilla vanhemmilla ym. vierailla oli farkut, t-paita, lenkkarit. Iäkkämmät olivat vähän paremmin pukeutuneita, yli 60 vuotiaat. Tunsin itseni ylipukeutuneeksi, vaikka en ollut mitenkään prameasti pukeutunut, pitkä hame ja vähän juhlavampi pusero.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 08:16"]
Farkut ja punaruudullinen flanellipaita hautajaisissa ja naisella! Puolisollaan oli sentään tumma puku, mutta turvakengät jalassa.
[/quote]
Hih. Jos se oli kantajana ja pelkäsi varpaidensa puolesta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 21:07"]
kaverini lapsen ristiäiset kirkon kryptassa . ja eikös tämän lapsen mummo, siis kaverini äiti, pölähdä paikalle tiukassa, haalistetussa farkkuminimekossa sekä korkeakorkoisissa puukengissä. pappi sotkeutui sanoissaan, kaverin mies tuijotti tyrmistyneenä (eikä muuten ollut ainut!!!) mekon alta vilkkuvia suonikkaita utareita & kaveri itse pidätteli itkua.
[/quote]
Siis MISTÄ ne utareet (eli rinnat) vilkkui? Kaula-aukosta vai mekon helmasta?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:57"]Siististi pukeutumalla kunnioitetaan toisia ihmisiä. [/quote] tämä on totta. Tekee teidän itse mielenne pukeutua tai ei niin unohtakaa hetkeksi itsekeskeisyys ja kunnioittakaa juhlijaa asiallisella puvulla. [/quote] Entäs jos se juhlija itse tykkää pukeutua rennosti, sellaiselle täältä ei tunnu lainkaan löytyvän kunnioitusta?
[/quote]
Eikös tässä ketjussa ole kerrottu vieraiden alipukeutumisesta? Kutsujen järjestäjähän määrittelee pukeutumistason, joten sinä voi omissa kutsuissasi kertoa vaikka 'ei kravattia, farkut ja t-paita', jos haluaa rennot juhlat.
Moukkamaista on kuitenkin mennä esim. hautajaisiin punaisessa paidassa ja farkuissa. Ja muutenkin juhliin odotetaan ihmisten pukeutuvan vähän paremmin, kun käytttäähän juhlien järjestäjä yleensä aika lailla vaivaa ja rahaa juhliensa järjestämiseen.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:48"]Killan vuosijuhlilla lyhyt H&M:stä ostettu mekkonen, ei huivia ja halpa statement-kaulakoru. Tukka ponnarilla. Kaikilla muilla iltapuvut ja kampaukset
[/quote]
Mihin sitä huivia olisi tarvittu? Et kai tarkoita hartiahuivia, joka oli iltapuvun kanssa muotia yli 10 vuotta sitten?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:45"]Minä itse. Kaverilla oli valmistujaiset ja oli ilmaissut minulle, että rennot vaatteet päälle vaan, ohjelmassa grillausta ulkona. Eipä tainneet muut saada samaa tietoa, sillä olin ainut housuissa ja t-paidassa kun muilla oli hienot juhlavaatteet. Kyllä hävetti ja sain pahoja katseita, etenkin juhlittavan äidiltä.
[/quote]
Mulle on käynyt samoin synttäreillä. Kysyin pukukoodia vielä erikseen pariskunnan mieheltä, ja sain vastaukseksi, että verkkareissa grillataan ulkona, tarpeekai päälle, ettei palele illalla. Oli elo-syyskuun vaihde. En laittanut verkkareita, mutta menin farkuissa ja hupparissa. Kaikilla muilla oli viimeisen päälle ykköset valmiina yökerhojatkoille.
Ei nyt ole millään muotoa pahin tapaus tätä ketjua luettuani, mutta: Westminster Abbeyn jumalanpalvelukseen eksyi australialainen perhe, joilla kaikilla oli shortsit ja rantatossut (flip-flopit) jalassa. Perheen teinityttösellä oli hyvin antoisa tuubitoppi ja vieläpä nämä muodikkaat superlyhyet farkkushortsit, joista pakarat vilkkuvat sievästi. Ei siitä pukeutumisesta mitään, mutta kaiken lisäksi haukottelivat ja puhuivat äänekkäästi tylsistymisestään koko jumalanpalveluksen ajan, ja perheen kouluikäinen poika pelasi jotain kännykkäpeliä josta lähti jatkuvaa piipitystä ja räminä-ääniä.
Olisi ehkä kannattanut ihan vain maksaa se normaali sisäänpääsymaksu ja jättää jumalanpalvelus väliin. Tai ehkä olisi kannattanut suosiolla skipata koko Westminster Abbey listalta, kun ei koko rakennus edes näyttänyt kiinnostavan tippaakaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:44"]
Teatterin ensi-illassa reisitaskuhousut ja t-paita. Eikä siis ollut mikään kesäteatteri ensi-ilta, vaan Tampereen työväen teatterin esitys. Tilannetta ei ainakaan helpottanut se, että samassa tilaisuudessa oli paljon tunnettuja näyttelijöitä ja muita julkkiksia parhaimpiinsa pukeutuneina ja tietysti toimittajia heistä kuvia räpsimässä. Ja tämä kaikki tapahtui siis minulle itselleni. Puolustuksekseni voin sanoa, että en ollut koskaan aiemmin käynyt vastaavanlaisessa tilaisuudessa, ja että oli siellä onneksi muutama muukin arkisesti pukeutunut.
[/quote]
Tämä olisi voinut sattua itsellenikin. Käyn teatterissa jonkin verrankin ja yleensä pukeudun vähän juhlavammin. Mutta olisin saattanut mennä siisteissä reisitaskuhousuissa ja t-paidassa. Niitäkin kun on monenlaisia. Yleensä paikka on aika kaukana näyttämöstä ja en aina edes nouse paikaltani väliajalla.
Hautajaisissa eräällä lähisukuun kuuluvalla perheenäidillä tiukka olkaimeton vesirajamekko, kiiltäväpintaista hopea-mustakuvioista kangasta ja kiiltävät, vaaleat sukkahousut. Olisi edes laittanut mustat sukkahousut ja jonkun tumman neuletakin/jakun, niin olisi jotenkin menetellyt. Muutenkin tukka ja naama laitettuna baari-illan tyyliin. Tai liekö sieltä suoraan tulossakin.
Bikinit normaalissa toimistotyössä. Vai olikohan se ylipukeutumista..?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 09:07"]
Rippijuhlissa tämäkin, rippilapsen 8v serkkupojalla tavallinen t-paita, verkkarit ja rikkinäiset sukat (pottuvarvas sukasta ulkona). Olihan juhlat rippilapsen kotona, ja serkkupoika isänsä kanssa yöpyi siellä mutta silti olisi ehkä voinut serkkupojan isä vähän vilkaista pojan vaatetusta edes siinä vaiheessa kun rippilapsi itse vetää pukua päälle ja muukin isäntäperheestä juhlavaatteita (isällä ja isoveljelläkin puku jne).
[/quote]
Ehkä perhe oli suoraan lyhytelokuvasta "Pitääkö mun kaikki hoitaa"... ;))
Mun isä ihan kaikissa juhlissa joku kulahtanut MM-95 -collegepaita ja rikkinäiset nappiverkkarit päällä. Kun niitä toisten juhlia ei tartte kunnioittaa, kun kaikki ovat vähä-älyisiä maalaistolloja häneen, ihan Ruotsissa asti asuneeseen yleisneroon verrattuna.
minulla oli nuo verkkarit ja huppari hautajaisissa. Mutta se oli minun siistein huppari, pitkä ja hieman koristeltu.
Olen sairaseläkkeellä, sairastuin taannoin minkä seurauksena jouduin luopumaan kodistani ja osasta tavaroita ja vaatteita. Minulla ei ole tällä hetkellä yhtään hienompaa vaatetta. Eikä päälleni mahdu edes muuta kuin verkkarit, olen lihonut sairauden ja lääkkeiden myötä niin paljon. Hautajaisista en voinut olla edes poissa. Minua sitä paitsi uhkailtiin ennen hautaisia että en saa pukeutua hienosti ja herättää huomiota ja kateutta toisen puolen suvussa. Joten ajattelin että verkkarit on sitten ok.
Mulla ei ole varaa edes ostaa uusia aluhousuja tai sukkia. Huomenna olisi sukulaispojan ylioppilasjuhla mutta en aio mennä sillä ei ole mitään päällepantavaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 19:50"]
Minusta myös harva yli 40v. näyttää edustavalta ilman mitään meikkiä,
[/quote]
Miksi pitäisi näyttää edustavalta? Oletko jokin myyntiedustaja tms. konsulentti? Ei asiakasta kiinnosta minkäväriset silmäripset sinulla on, hän vain haluaa tuotteen.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 20:05"]
Vieläkö tämä ketju elää? Teille näyttää olevan todella tärkeää päästä paheksumaan muiden pukeutumista. Kunnioitus my ass.
[/quote]
tämähän on ollut viikon toiseksi suosituin ketju ;)
Olin 10 v sitten ystäväni avecina Reserviupseerikoulun kurssijuhlassa. Kyseessä siis arvokas ja muodollinen tapahtuma ranssiaisineen ja arvovieraineen, minullakin täyspitkä juhlapuku, kampaus jne. Yhdellä tytöllä oli kauluspaita ja farkkuhame. Tuli mieleen, että hän oli unohtanut juhlavaatteet kotiin (vaatteet vaihdettiim hotellissa). Tyttöä itseään ei näyttänyt haittaavan :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 18:06"]
Millainen tilaisuus ja millainen asu?
[/quote]
Kerran hautajaisissa yhdellä vieraalla oli musta samettinen vesiarjapituinen sortsihaalari,jossa vieläpä jokin paljettiteksti.Asu olisi sopinut ehkä yökerhoon jos sinnekään.