Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten? (sossu)

Vierailija
25.08.2014 |

Olen tehnyt uuden toimeentulotukihakemuksen ja lähettänyt sen, mutta tiliotteet uupuvat. Miten voin lähettää ne ajallaan, kun verkkopankkini ei näytä tiliotteita miltään tileiltä? Pitääkö minun oikeasti odottaa tämän kuun loppuun, ja sitten olen taas rahattomana sen viikon-pari mitä käsittely kestää ja vuokranmaksu viivästyy jälleen. Miksi tästäkin on tehty näin hankalaa?

olen opiskelija, joten jätetään ne sossupummi-jutut pois.

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeassa kuluvan kuukauden tiliotetta ei saa tulostettua, muissa pankeissa ilmeisesti saa.

Vierailija
102/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:57"]

No saa ne tiliotteet pankistakin, jos verkkopankki ei toimi.

[/quote]

verkkopankinhan PITÄISI toimia. Ei minulla ole varaa ja halua maksaa pankille jostain paperilappusista jotka minun pitäisi saada ilmaiseksi kotikoneella ja voisin lähettää ne sähköisesti sossuun. 

[/quote]

No sitten sä varmaan otat yhteyttä pankkiin ja kysyt miksi verkkopankki ei toimi? Ei se asia nyt siellä kotona surkuttelemallakaan parane, eikä sossulle kelpaa selityksesksi tiliotteiden puuttumisesta se että verkkopankki ei toiminut, kun tosiaan se verkkopankki ei ole ainoa keino tiliotteita saada.

T. näiden asioiden kanssa päivittäin painiva sosiaalityöntekijä

[/quote]

No enpä kyllä luullutkaan tai edes antanut olettaa luulevani, että sossuun riittää selitykseksi joku verkkopankkieitoimivoinkojättääliitteetlähettämättä-juttu? Olisin odottanut sinne kuun loppuun, tietenkin. No kaipa soitan pankkiin sitten.

[/quote]

No senkun odotat kuun loppuun, jos se on mielestäsi parempi vaihtoehto kuin sen verkkopankkiongelman selvittäminen/tiliotteiden pyytäminen pankista. Eihän se ole keneltäkään muulta pois kuin sinulta itseltäsi. Mä en ymmärrä mikä tässä oli pointti alunperinkään? Olisiko sossun pitänyt antaa sulle lisäaikaa lappujesi toimittamiseen vain siksi ettet viitsisi alkaa selvittää mistä verkkopankkiongelma johtuu? Ihan sama kuin mä tietäisin että herätyskello on rikki, mutten viitsisi laittaa kännykän herätyskelloa soimaan vaan nukkuisin sitten mieluummin pommiin ja ihmettelisin töissä miksi pomo on vihainen...

[/quote]

Missä vitun kohdassa annoin olettaa, että sossu antaa jotain lisäaikaa? Miksi vitussa edes haluaisin jotain LISÄAIKAA, kun se tarkoittaa sitä että minulta loppuu rahat, vuokranmaksu viivästyy, laskunmaksu viivästyy... haloo, aivot? SITÄ PAITSI kun on lähettänyt tt-tukihakemuksen niin siitä hetkestä on vielä KAKSI VIIKKOA aikaa lähettää liitteet perässä. Että eipä tässä kukaan mitään lisäaikoja ole kaipaillut, en minä ainakaan. Muista en tiedä.

Ja olen jo lähettänyt soittopyynnön pankkiin. Itse en soita, koska tiedän tasan tarkkaan millainen lasku noista puheluista tulee. Pointti olisi ehkäpä ollut lähinnä vaikkapa se, että MIKSI se verkkopankki ei toimi ja onko se ihan tavallista että tiliotetta ei voi tulostaa/saada näkyviin kesken kuukauden, NIIN :O

[/quote]

Okei, no täällä ei kukaan voi tietää miksi verkkopankkisi ei toimi, ja kyllä tiliotteet voi tottakai ottaa milloin vain. 

[/quote]

Niin, lähinnä siksi kyselin, että onkohan tämä ihan normaalia ja onko muilla kenties sama juttu vai onko minun verkkopankissani vain häikkää. En ymmärrä, miksi nettikeskusteluissa asiat viedään ihan sivuraiteille, syytellään asioista joista ap ei ole edes maininnut mitään, ymmärretään tahallaan väärin kaikki ja viedään koko keskustelu ihan ihmeellisille poluille ja loppujen lopuksi vastaajat paisuttavat pienen kysymyksen kauheaksi väittelyksi asioista, joista ap ei edes ole kysynyt.

tai minä. - Ap

[/quote]

Jos tämä oli pointtisi, niin miksi et kirjoittanut avausviestiin, että "onko kellään muulla X-pankin verkkopankissa tätä ongelmaa"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:42"]

Nordeassa kuluvan kuukauden tiliotetta ei saa tulostettua, muissa pankeissa ilmeisesti saa.

[/quote]

Ymmärtääkseni ei myöskään OP:ssa eikä S-pankissa saa mitään "tiliotetta" koostettua just haluamalleen aikavälille. Se on eri asia, että printtaa tilitapahtumista listan sivu sivulta, jos ei suoraan päivämäärävälin määrittelemällä saa. Niihin ei tule sitten sivunumeroita, mutta tapahtumapäivämääristä voi sossun täti päätellä, ettei mitään ole välistä pimitetty.

Vierailija
104/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä minua ihmetyttää se, että kun yleinen vuokranmaksupäivä on kuun neljäs päivä, itselläni tosin kuun toinen, ja sossu velvoittaa toimittamaan ne vitun tiliotteet joka kuukausi, että miten sellaiset, joilla ei ole vaikkapa mahdollisuutta käydä töissä, tai ei yksinkertaisesti SAA töitä, voivat elää. Vuokranmaksu myöhästyy sossun takia säännöllisesti, samoin laskujen maksut, rahat loppuvat kesken, pitäisi elää pyhällä hengellä jne. Tilitapahtumat päivittyvät säännöllisesti joten on ihan normaalia kai olettaa, että sen vaaditun tiliotteenkin saisi SILTÄ AJALTA, KUN SE ON MAHDOLLISTA SAADA. Koska sossu velvoittaa sen toimittamaan. On omituista, ettei noita asioita mietitä loppuun. 

Vierailija
105/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:55"]

Olen tehnyt uuden toimeentulotukihakemuksen ja lähettänyt sen, mutta tiliotteet uupuvat. Miten voin lähettää ne ajallaan, kun verkkopankkini ei näytä tiliotteita miltään tileiltä? Pitääkö minun oikeasti odottaa tämän kuun loppuun, ja sitten olen taas rahattomana sen viikon-pari mitä käsittely kestää ja vuokranmaksu viivästyy jälleen. Miksi tästäkin on tehty näin hankalaa?

[/quote]

Nyt silmä käteen opiskelija joka ei ole vielä löytänyt iltatöitä ja haluaa tuilla käydä koulunsa alusta loppuun, jokaisesta pankista löytyy "verkkotiliote" kohta kun vaan etsit. lopeta turha ilta valvominen niin

pää toimii paremmin. En millään usko että olet niin avuton tämän asian kanssa. Hätäännyt suotta nyt.

voit myös käydä pankista ne tiliotteet hakemassa ellei atk taivu,

Vierailija
106/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hakiessani toimeentulotukea haen sen aina puolivälissä kuukautta (esim. syyskuun tuen haen noin 10.-15. elokuuta) ja tulostan siihen heinäkuun tiliotteet. Kun haen lokakuulle tukea jälleen syyskuun puolivälissä, tulostan elokuun tiliotteet. Ja niin edelleen.
Näin se ainakin täällä on toiminut. Teeppä niin, ap.

Vierailija
107/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:27"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:57"]

No saa ne tiliotteet pankistakin, jos verkkopankki ei toimi.

[/quote]

verkkopankinhan PITÄISI toimia. Ei minulla ole varaa ja halua maksaa pankille jostain paperilappusista jotka minun pitäisi saada ilmaiseksi kotikoneella ja voisin lähettää ne sähköisesti sossuun. 

[/quote]

No sitten sä varmaan otat yhteyttä pankkiin ja kysyt miksi verkkopankki ei toimi? Ei se asia nyt siellä kotona surkuttelemallakaan parane, eikä sossulle kelpaa selityksesksi tiliotteiden puuttumisesta se että verkkopankki ei toiminut, kun tosiaan se verkkopankki ei ole ainoa keino tiliotteita saada.

T. näiden asioiden kanssa päivittäin painiva sosiaalityöntekijä

[/quote]

No enpä kyllä luullutkaan tai edes antanut olettaa luulevani, että sossuun riittää selitykseksi joku verkkopankkieitoimivoinkojättääliitteetlähettämättä-juttu? Olisin odottanut sinne kuun loppuun, tietenkin. No kaipa soitan pankkiin sitten.

[/quote]

No senkun odotat kuun loppuun, jos se on mielestäsi parempi vaihtoehto kuin sen verkkopankkiongelman selvittäminen/tiliotteiden pyytäminen pankista. Eihän se ole keneltäkään muulta pois kuin sinulta itseltäsi. Mä en ymmärrä mikä tässä oli pointti alunperinkään? Olisiko sossun pitänyt antaa sulle lisäaikaa lappujesi toimittamiseen vain siksi ettet viitsisi alkaa selvittää mistä verkkopankkiongelma johtuu? Ihan sama kuin mä tietäisin että herätyskello on rikki, mutten viitsisi laittaa kännykän herätyskelloa soimaan vaan nukkuisin sitten mieluummin pommiin ja ihmettelisin töissä miksi pomo on vihainen...

[/quote]

Missä vitun kohdassa annoin olettaa, että sossu antaa jotain lisäaikaa? Miksi vitussa edes haluaisin jotain LISÄAIKAA, kun se tarkoittaa sitä että minulta loppuu rahat, vuokranmaksu viivästyy, laskunmaksu viivästyy... haloo, aivot? SITÄ PAITSI kun on lähettänyt tt-tukihakemuksen niin siitä hetkestä on vielä KAKSI VIIKKOA aikaa lähettää liitteet perässä. Että eipä tässä kukaan mitään lisäaikoja ole kaipaillut, en minä ainakaan. Muista en tiedä.

Ja olen jo lähettänyt soittopyynnön pankkiin. Itse en soita, koska tiedän tasan tarkkaan millainen lasku noista puheluista tulee. Pointti olisi ehkäpä ollut lähinnä vaikkapa se, että MIKSI se verkkopankki ei toimi ja onko se ihan tavallista että tiliotetta ei voi tulostaa/saada näkyviin kesken kuukauden, NIIN :O

[/quote]

Okei, no täällä ei kukaan voi tietää miksi verkkopankkisi ei toimi, ja kyllä tiliotteet voi tottakai ottaa milloin vain. 

[/quote]

Niin, lähinnä siksi kyselin, että onkohan tämä ihan normaalia ja onko muilla kenties sama juttu vai onko minun verkkopankissani vain häikkää. En ymmärrä, miksi nettikeskusteluissa asiat viedään ihan sivuraiteille, syytellään asioista joista ap ei ole edes maininnut mitään, ymmärretään tahallaan väärin kaikki ja viedään koko keskustelu ihan ihmeellisille poluille ja loppujen lopuksi vastaajat paisuttavat pienen kysymyksen kauheaksi väittelyksi asioista, joista ap ei edes ole kysynyt.

tai minä. - Ap

[/quote]

Jos tämä oli pointtisi, niin miksi et kirjoittanut avausviestiin, että "onko kellään muulla X-pankin verkkopankissa tätä ongelmaa"?

[/quote]

Mieti sitä.

Vierailija
108/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä että systeemi on menossa niin vaikeaksi ettei kukaan osaa hakea tukea sieltä.

voit sitten hakea töitä kun olet soittanu kaupunkisi jokaisen työpaikan ja viraston läpi.

vielä parempi jos olet jo menossa käymään.

Vierailija
109/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:23"]

Ai että mua suututtaa kun joku puhuu sossusta ilmaisena rahana. Hyvinvoinnin ongelmakohtia... Niin, onhan se kamalaa jos itse ottaisi opintolainaa.

[/quote]

Voi kamala, eiköhän se ole tuen saajalle ilmaista rahaa :) mutta älä huoli, pian minäkin valmistun ja alan maksaa veroja. Sitten sinun ei tarvitse tuntea yksin itseäsi kaltoinkohdelluksi raukaksi, joka joutuu maksaa veroja.

[/quote]

Oletpa itsekäs ja ylimielinen. Onhan se sinulle ilmaista rahaa, joo. Taivaastako sinä kuvittelet sen rahan tippuvan? Mitenkäs kuvittelisit yhteiskunnan toimivan, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä? "En minä halua ottaa lainaa, vihaan kaikkea velkaa, menen hakemaan sossulta rahaa, koska se on hakijalleen ilmaista."

Ei sinun tarvitse oikeasti vastata. Mieti sen sijaan. Oikein tarkkaan.

Vierailija
110/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joopa joo..

tämmöisessä tilanteessa viedään uusin tiliote hakemuksien mukana ja toimitetaan myöhemmin uusi mikäli tarvetta ilmenee. ite lopetin sossuilut kun venkuilivat ja vitkuttelivat aina jotain.

Elämä ilman tukia <3

Vierailija
111/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:55"]

[/quote]

Nyt silmä käteen opiskelija joka ei ole vielä löytänyt iltatöitä ja haluaa tuilla käydä koulunsa alusta loppuun, jokaisesta pankista löytyy "verkkotiliote" kohta kun vaan etsit. lopeta turha ilta valvominen niin

pää toimii paremmin. En millään usko että olet niin avuton tämän asian kanssa. Hätäännyt suotta nyt.

voit myös käydä pankista ne tiliotteet hakemassa ellei atk taivu,

[/quote]

Missä kohdassa sanoin, etten osaa käyttää verkkopankkia? Ap

Vierailija
112/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:52"]

Ai että mua suututtaa kun joku puhuu sossusta ilmaisena rahana. Hyvinvoinnin ongelmakohtia... Niin, onhan se kamalaa jos itse ottaisi opintolainaa.

[/quote]

Voi kamala, eiköhän se ole tuen saajalle ilmaista rahaa :) mutta älä huoli, pian minäkin valmistun ja alan maksaa veroja. Sitten sinun ei tarvitse tuntea yksin itseäsi kaltoinkohdelluksi raukaksi, joka joutuu maksaa veroja.

[/quote]

Oletpa itsekäs ja ylimielinen. Onhan se sinulle ilmaista rahaa, joo. Taivaastako sinä kuvittelet sen rahan tippuvan? Mitenkäs kuvittelisit yhteiskunnan toimivan, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä? "En minä halua ottaa lainaa, vihaan kaikkea velkaa, menen hakemaan sossulta rahaa, koska se on hakijalleen ilmaista."

[/quote]

Oletpa aivan uskomattoman tyhmä ihminen. Enkö juuri sanonut, että opiskelen at the moment, jotta saan ammatin, jotta saan alani töitä, jotta voin tulla osaksi teitä urhoollisia veronmaksajia?! Älä oikeasti jaksa itkeä, kun et ole mitenkään erityinen. Tuet ovat tuen saajalle ILMAISTA RAHAA, se on fakta. Toinen fakta on se, että velaksi ei ole pakko elää. Luulen, että pärjäät elämässäsi, vaikka minä nyt elän opiskeluaikani sinun maksamilla verorahoillasi. Ja nimenomaan SINUN, sillä sinähän olet erityinen veronmaksaja, ketkä vitun muut? Kuka muu muka?! 

Joten edelleen toistan, toistan sen vaikka kymmenen kertaa, lue ajatuksella: tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen SAAJALLE tuki on ilmaista rahaa. GOT IT?

Vierailija
113/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hmm, täsmälleen sama vasta-argumentti kuin kommentissa nro. 48. Olet sitten ulkoa tainnut opetella vähän puolustuspuheenvuoroa tuolle "ilmaiselle rahalle"? Mites jos ihan ottaisit sitä opintolainaa, ei tarvitsisi tuollaisia paskaväittämiä ulkoa opetella?

Vierailija
114/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletpa aivan uskomattoman tyhmä ihminen. Enkö juuri sanonut, että opiskelen at the moment, jotta saan ammatin, jotta saan alani töitä, jotta voin tulla osaksi teitä urhoollisia veronmaksajia?! Älä oikeasti jaksa itkeä, kun et ole mitenkään erityinen. Tuet ovat tuen saajalle ILMAISTA RAHAA, se on fakta. Toinen fakta on se, että velaksi ei ole pakko elää. Luulen, että pärjäät elämässäsi, vaikka minä nyt elän opiskeluaikani sinun maksamilla verorahoillasi. Ja nimenomaan SINUN, sillä sinähän olet erityinen veronmaksaja, ketkä vitun muut? Kuka muu muka?! 

Joten edelleen toistan, toistan sen vaikka kymmenen kertaa, lue ajatuksella: tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen SAAJALLE tuki on ilmaista rahaa. GOT IT?

[/quote]

Pidäpä pentu pienempää ääntä. Joku ja jotkut ne rahat maksaa, vaikka kuinka olisi SINULLE ilmaista rahaa. Kaltaisissasi opiskelijoissa on siis Suomen tulevaisuus, voi apua.

Vierailija
115/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sieltä verkkopankista ja printtaat ne tiliotteet jotka on ilmestyneet. Loppuajalta printtaat sen tapahtumalistan. Luulisi riittävän. Tai sitten ei.

Vierailija
116/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:20"]

Minä en ole ennenkään saanut tiliotteita kesken kuukauden ja olen olettanut, että se on tavallista. Sitten olen odotellut kuun loppuun ja lähettänyt tiliotteet vasta silloin. Soittaisin sinne pankkiin, mutta ne on kalliita puheluita joten soittakoot minulle sieltä päin.

[/quote]

Tiliotteita ei saa kesken kuukauden. Minulle riittää esim. nyt syyskuun tt-tukea haettaessa että toimitan heinäkuun tiliotteen. Tosin minulla on jatkunut asiakkuus ja jos tiliotteella olisi jokin yllättävä tuloerä niin se huomioitaisiin lokakuulle.

Vierailija
117/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hmm, täsmälleen sama vasta-argumentti kuin kommentissa nro. 48. Olet sitten ulkoa tainnut opetella vähän puolustuspuheenvuoroa tuolle "ilmaiselle rahalle"? Mites jos ihan ottaisit sitä opintolainaa, ei tarvitsisi tuollaisia paskaväittämiä ulkoa opetella?

[/quote]

Sori, en ota lainaa. Vituttaako? :)

Vierailija
118/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No et varmaan saiskaan, luottotiedoton pummi. Ei ihme tuolla asenteella.

Vierailija
119/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Pidäpä pentu pienempää ääntä. Joku ja jotkut ne rahat maksaa, vaikka kuinka olisi SINULLE ilmaista rahaa. Kaltaisissasi opiskelijoissa on siis Suomen tulevaisuus, voi apua.

[/quote]

Olet edelleen aivan vitun tyhmä ihminen. Siksi sanoinkin, että tuen SAAJALLE tuki on ilmaista rahaa, koska se tuen saaja ei ole maksanut sitä veroina. Ohhoh, olipa yllättävää, aivan uusi juttu kerrassaan, minä kun luulin, että verorahat (tukirahat) tippuvat taivaasta. Sen takia sanoin vain, että tuen S A A J A L L L E SE ON VITTU ILMAISTA RAHAA saatanan idiootit. Tuen MAKSAJILLE SE EI OLE ILMAISTA RAHAA.

Ja tuossa ylempänä TAISIN sanoakin saaneeni jo "pari" kertaa aiemminkin tt-tukea, joka tarkoittaa sitä, etten ole tehnyt työtä jotta ansaitsisin elantoni. Mistä se johtuu? No, luulen, ettei se asia taas kuulu teille randomeille.

Vierailija
120/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:09"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No et varmaan saiskaan, luottotiedoton pummi. Ei ihme tuolla asenteella.

[/quote]

Luottotiedoton pummi :D:D:D Anteeksi mutta luottotietoni ovat täysin kunnossa. Johtunee osaksi siitäkin, että en ota velkaa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi