Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten? (sossu)

Vierailija
25.08.2014 |

Olen tehnyt uuden toimeentulotukihakemuksen ja lähettänyt sen, mutta tiliotteet uupuvat. Miten voin lähettää ne ajallaan, kun verkkopankkini ei näytä tiliotteita miltään tileiltä? Pitääkö minun oikeasti odottaa tämän kuun loppuun, ja sitten olen taas rahattomana sen viikon-pari mitä käsittely kestää ja vuokranmaksu viivästyy jälleen. Miksi tästäkin on tehty näin hankalaa?

olen opiskelija, joten jätetään ne sossupummi-jutut pois.

Kommentit (150)

Vierailija
141/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:57"]

No saa ne tiliotteet pankistakin, jos verkkopankki ei toimi.

[/quote]

verkkopankinhan PITÄISI toimia. Ei minulla ole varaa ja halua maksaa pankille jostain paperilappusista jotka minun pitäisi saada ilmaiseksi kotikoneella ja voisin lähettää ne sähköisesti sossuun. 

[/quote]

No sitten sä varmaan otat yhteyttä pankkiin ja kysyt miksi verkkopankki ei toimi? Ei se asia nyt siellä kotona surkuttelemallakaan parane, eikä sossulle kelpaa selityksesksi tiliotteiden puuttumisesta se että verkkopankki ei toiminut, kun tosiaan se verkkopankki ei ole ainoa keino tiliotteita saada.

T. näiden asioiden kanssa päivittäin painiva sosiaalityöntekijä

[/quote]

No enpä kyllä luullutkaan tai edes antanut olettaa luulevani, että sossuun riittää selitykseksi joku verkkopankkieitoimivoinkojättääliitteetlähettämättä-juttu? Olisin odottanut sinne kuun loppuun, tietenkin. No kaipa soitan pankkiin sitten.

Vierailija
142/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:02"]

Et sä saa sossusta joka tapauksessa mitään, kun opintolaina katsotaan tuloksi. Ja opiskelijalla ei voi/saa olla niin isoja menoja, ettei ne tulisi viimeistään sillä lainalla katettua. 

[/quote]

Kyllä saa opiskelijakin toimeentulotukea, jos opintotuki+laina+asumislisä ei jostainsyystä riitä. Opiskelijallakin voi olla vaikkapa lapsia, joiden elättäminen maksaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai lähetän soittopyynnön, koskapa muistin juuri että pankkipuhelut tulevat kalliiksi.

Vierailija
144/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä saa sossusta joka tapauksessa mitään, kun opintolaina katsotaan tuloksi. Ja opiskelijalla ei voi/saa olla niin isoja menoja, ettei ne tulisi viimeistään sillä lainalla katettua. 

[/quote]

Tiesin, että tämä tulee jossain vaiheessa. Opintoni ovat jatkuneet vasta pari päivää sitten. En ole vielä oikeutettu opintotukeen. Siinä on se tietty tuntimäärä joka täytyy tönöttää koulussa ennen kuin on oikeutettu opintotukeen. Siksi saan sossusta.

Vierailija
145/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:57"]

No saa ne tiliotteet pankistakin, jos verkkopankki ei toimi.

[/quote]

verkkopankinhan PITÄISI toimia. Ei minulla ole varaa ja halua maksaa pankille jostain paperilappusista jotka minun pitäisi saada ilmaiseksi kotikoneella ja voisin lähettää ne sähköisesti sossuun. 

[/quote]

No sitten sä varmaan otat yhteyttä pankkiin ja kysyt miksi verkkopankki ei toimi? Ei se asia nyt siellä kotona surkuttelemallakaan parane, eikä sossulle kelpaa selityksesksi tiliotteiden puuttumisesta se että verkkopankki ei toiminut, kun tosiaan se verkkopankki ei ole ainoa keino tiliotteita saada.

T. näiden asioiden kanssa päivittäin painiva sosiaalityöntekijä

[/quote]

No enpä kyllä luullutkaan tai edes antanut olettaa luulevani, että sossuun riittää selitykseksi joku verkkopankkieitoimivoinkojättääliitteetlähettämättä-juttu? Olisin odottanut sinne kuun loppuun, tietenkin. No kaipa soitan pankkiin sitten.

[/quote]

No senkun odotat kuun loppuun, jos se on mielestäsi parempi vaihtoehto kuin sen verkkopankkiongelman selvittäminen/tiliotteiden pyytäminen pankista. Eihän se ole keneltäkään muulta pois kuin sinulta itseltäsi. Mä en ymmärrä mikä tässä oli pointti alunperinkään? Olisiko sossun pitänyt antaa sulle lisäaikaa lappujesi toimittamiseen vain siksi ettet viitsisi alkaa selvittää mistä verkkopankkiongelma johtuu? Ihan sama kuin mä tietäisin että herätyskello on rikki, mutten viitsisi laittaa kännykän herätyskelloa soimaan vaan nukkuisin sitten mieluummin pommiin ja ihmettelisin töissä miksi pomo on vihainen...

Vierailija
146/150 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:06"]

[/quote]

Kyllä saa opiskelijakin toimeentulotukea, jos opintotuki+laina+asumislisä ei jostainsyystä riitä. Opiskelijallakin voi olla vaikkapa lapsia, joiden elättäminen maksaa. 

[/quote]Silloin saa asumistukea, ei -lisää. Ap ei maininnut lapsia joten lähdin oletuksesta ettei niitä ole.

Outoa, että ap TIETÄÄ ettei nettipankki tule toimimaan koko viikkona.. yleensä ne häiriöt ei kyllä tunteja kestä.

147/150 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa tulostettua tapahtumatietoja pankistasi? Nekin riittävät.

Vierailija
148/150 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on 6 vuotta vanha postaus, jonka joku botti nosti ylös. Älkää vastatko!

Vierailija
149/150 |
17.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja Suomen tukijärjestelmä mahdollistaa tämmöiset loiset ja "tuen saajalle ilmaisen rahan" :) 

Sosiaalityöntekijänä juuri tämän takia vaaditaan kaikki tiliotteet yms. ei kovin helposti anneta rahaa jakoon. Meidänkin palkasta menee teidän "ilmaiseen rahaan" osa. 

Vierailija
150/150 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa miten saan 1.5.-22.5. Välisen Tiliotteen s-pankista