Miten? (sossu)
Olen tehnyt uuden toimeentulotukihakemuksen ja lähettänyt sen, mutta tiliotteet uupuvat. Miten voin lähettää ne ajallaan, kun verkkopankkini ei näytä tiliotteita miltään tileiltä? Pitääkö minun oikeasti odottaa tämän kuun loppuun, ja sitten olen taas rahattomana sen viikon-pari mitä käsittely kestää ja vuokranmaksu viivästyy jälleen. Miksi tästäkin on tehty näin hankalaa?
olen opiskelija, joten jätetään ne sossupummi-jutut pois.
Kommentit (150)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:14"]
Ai, olisit heti sanonut ettet saa sitä lainaa... Tottahan sitä pitää sossun sellaisia auttaa, milläs sitä muuten elää... Tsemppiä, kyllä se elämä kantaa :-) T. Nro. 56
[/quote]
Taitaa sinulla olla luottotiedot mennyttä velaksi elelyn johdosta, kun viesteistäsi paistaa läpi ihmeellinen katkeruus minua, jolla luottotiedot ok ja elä velaksi, kohtaan. No, olisi kannattanut miettiä silloin ;) Itselläni on ihan kiva tilanne, kun kaikki tosiaan ihan ok ja elämä ei ole rajoitettua siksi, että olisin töpeksinyt raha-asioissani joskus. Ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:16"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:14"]
Ai, olisit heti sanonut ettet saa sitä lainaa... Tottahan sitä pitää sossun sellaisia auttaa, milläs sitä muuten elää... Tsemppiä, kyllä se elämä kantaa :-) T. Nro. 56
[/quote]
Taitaa sinulla olla luottotiedot mennyttä velaksi elelyn johdosta, kun viesteistäsi paistaa läpi ihmeellinen katkeruus minua, jolla luottotiedot ok ja elä velaksi, kohtaan. No, olisi kannattanut miettiä silloin ;) Itselläni on ihan kiva tilanne, kun kaikki tosiaan ihan ok ja elämä ei ole rajoitettua siksi, että olisin töpeksinyt raha-asioissani joskus. Ap
[/quote]
*ja joka ei elä velaksi
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:23"]
Ai että mua suututtaa kun joku puhuu sossusta ilmaisena rahana. Hyvinvoinnin ongelmakohtia... Niin, onhan se kamalaa jos itse ottaisi opintolainaa.
[/quote]
Voi kamala, eiköhän se ole tuen saajalle ilmaista rahaa :) mutta älä huoli, pian minäkin valmistun ja alan maksaa veroja. Sitten sinun ei tarvitse tuntea yksin itseäsi kaltoinkohdelluksi raukaksi, joka joutuu maksaa veroja.
[/quote]
Oletpa itsekäs ja ylimielinen. Onhan se sinulle ilmaista rahaa, joo. Taivaastako sinä kuvittelet sen rahan tippuvan? Mitenkäs kuvittelisit yhteiskunnan toimivan, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä? "En minä halua ottaa lainaa, vihaan kaikkea velkaa, menen hakemaan sossulta rahaa, koska se on hakijalleen ilmaista."
Ei sinun tarvitse oikeasti vastata. Mieti sen sijaan. Oikein tarkkaan.
[/quote]
Oletpa aivan uskomattoman tyhmä ihminen. Enkö juuri sanonut, että opiskelen at the moment, jotta saan ammatin, jotta saan alani töitä, jotta voin tulla osaksi teitä urhoollisia veronmaksajia?! Älä oikeasti jaksa itkeä, kun et ole mitenkään erityinen. Tuet ovat tuen saajalle ILMAISTA RAHAA, se on fakta. Toinen fakta on se, että velaksi ei ole pakko elää. Luulen, että pärjäät elämässäsi, vaikka minä nyt elän opiskeluaikani sinun maksamilla verorahoillasi. Ja nimenomaan SINUN, sillä sinähän olet erityinen veronmaksaja, ketkä vitun muut? Kuka muu muka?!
Joten edelleen toistan, toistan sen vaikka kymmenen kertaa, lue ajatuksella: tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen SAAJALLE tuki on ilmaista rahaa. GOT IT?
[/quote]
Pidäpä pentu pienempää ääntä. Joku ja jotkut ne rahat maksaa, vaikka kuinka olisi SINULLE ilmaista rahaa. Kaltaisissasi opiskelijoissa on siis Suomen tulevaisuus, voi apua.
[/quote]
Olet edelleen aivan vitun tyhmä ihminen. Siksi sanoinkin, että tuen SAAJALLE tuki on ilmaista rahaa, koska se tuen saaja ei ole maksanut sitä veroina. Ohhoh, olipa yllättävää, aivan uusi juttu kerrassaan, minä kun luulin, että verorahat (tukirahat) tippuvat taivaasta. Sen takia sanoin vain, että tuen S A A J A L L L E SE ON VITTU ILMAISTA RAHAA saatanan idiootit. Tuen MAKSAJILLE SE EI OLE ILMAISTA RAHAA.
Ja tuossa ylempänä TAISIN sanoakin saaneeni jo "pari" kertaa aiemminkin tt-tukea, joka tarkoittaa sitä, etten ole tehnyt työtä jotta ansaitsisin elantoni. Mistä se johtuu? No, luulen, ettei se asia taas kuulu teille randomeille.
[/quote]
Hihi, ei sinun olisi tarvinnut minulle jankuttaa että se on saajalle ilmaista rahaa, ihan ymmärsin ensimmäisellä kerralla :-DDD Eri asia vaan on se, että yleensä ihminen ajattelee asioita muiltakin kanteilta kun siltä omaltaan. Jostain sen rahan pitää tullakin :-DDDDDDDDDDDDDD
Mut eiköhän tää riitä, mee vaikka kassin kanssa ruinaamaan sitä rahaa sieltä, ota niin paljon kuin sopii, kun onhan se sulle ilmaista :-DDDD Mun pitää nyt mennä TÖIHIN iltavuoroon :-)
Ap, mille alalle otetaan noin tyhmiä ihmisiä opiskelemaan? Toivottavasti ei mitään kaupalliseen alaan / rahoitukseen / sosiaalialaan / yhteiskuntaan liittyvää ainakaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:02"]
Et sä saa sossusta joka tapauksessa mitään, kun opintolaina katsotaan tuloksi. Ja opiskelijalla ei voi/saa olla niin isoja menoja, ettei ne tulisi viimeistään sillä lainalla katettua.
[/quote]saapas vaikka ne katsois sen 300 lainan tuloksi, perusosa on 477 eli opiskelija saa 177euroa toimeentulotukea. Kai tähänkin vaikuttaa paikkakunta :/
:DDDDDDD apua voiko tuo ap olla oikea, tosissaan oleva ihminen? Ja muka siinä iässä,että saisi opintotukeakin jo?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:23"]
Ap, mille alalle otetaan noin tyhmiä ihmisiä opiskelemaan? Toivottavasti ei mitään kaupalliseen alaan / rahoitukseen / sosiaalialaan / yhteiskuntaan liittyvää ainakaan.
[/quote]
Millä perusteella olen tyhmä? Sillä perusteellako, että ajattelin että tiliotteen voisi mahdollisesti saada siltä ajalta kun tuloja ja menoja on kertynyt, vai sillä perusteella, etten elä velaksi? :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:01"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:57"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 15:23"]
Ai että mua suututtaa kun joku puhuu sossusta ilmaisena rahana. Hyvinvoinnin ongelmakohtia... Niin, onhan se kamalaa jos itse ottaisi opintolainaa.
[/quote]
Voi kamala, eiköhän se ole tuen saajalle ilmaista rahaa :) mutta älä huoli, pian minäkin valmistun ja alan maksaa veroja. Sitten sinun ei tarvitse tuntea yksin itseäsi kaltoinkohdelluksi raukaksi, joka joutuu maksaa veroja.
[/quote]
Oletpa itsekäs ja ylimielinen. Onhan se sinulle ilmaista rahaa, joo. Taivaastako sinä kuvittelet sen rahan tippuvan? Mitenkäs kuvittelisit yhteiskunnan toimivan, jos kaikki ajattelisivat kuten sinä? "En minä halua ottaa lainaa, vihaan kaikkea velkaa, menen hakemaan sossulta rahaa, koska se on hakijalleen ilmaista."
Ei sinun tarvitse oikeasti vastata. Mieti sen sijaan. Oikein tarkkaan.
[/quote]
Oletpa aivan uskomattoman tyhmä ihminen. Enkö juuri sanonut, että opiskelen at the moment, jotta saan ammatin, jotta saan alani töitä, jotta voin tulla osaksi teitä urhoollisia veronmaksajia?! Älä oikeasti jaksa itkeä, kun et ole mitenkään erityinen. Tuet ovat tuen saajalle ILMAISTA RAHAA, se on fakta. Toinen fakta on se, että velaksi ei ole pakko elää. Luulen, että pärjäät elämässäsi, vaikka minä nyt elän opiskeluaikani sinun maksamilla verorahoillasi. Ja nimenomaan SINUN, sillä sinähän olet erityinen veronmaksaja, ketkä vitun muut? Kuka muu muka?!
Joten edelleen toistan, toistan sen vaikka kymmenen kertaa, lue ajatuksella: tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen saajalle tuki on ilmaista rahaa. tuen SAAJALLE tuki on ilmaista rahaa. GOT IT?
[/quote]
Pidäpä pentu pienempää ääntä. Joku ja jotkut ne rahat maksaa, vaikka kuinka olisi SINULLE ilmaista rahaa. Kaltaisissasi opiskelijoissa on siis Suomen tulevaisuus, voi apua.
[/quote]
Olet edelleen aivan vitun tyhmä ihminen. Siksi sanoinkin, että tuen SAAJALLE tuki on ilmaista rahaa, koska se tuen saaja ei ole maksanut sitä veroina. Ohhoh, olipa yllättävää, aivan uusi juttu kerrassaan, minä kun luulin, että verorahat (tukirahat) tippuvat taivaasta. Sen takia sanoin vain, että tuen S A A J A L L L E SE ON VITTU ILMAISTA RAHAA saatanan idiootit. Tuen MAKSAJILLE SE EI OLE ILMAISTA RAHAA.
Ja tuossa ylempänä TAISIN sanoakin saaneeni jo "pari" kertaa aiemminkin tt-tukea, joka tarkoittaa sitä, etten ole tehnyt työtä jotta ansaitsisin elantoni. Mistä se johtuu? No, luulen, ettei se asia taas kuulu teille randomeille.
[/quote]
Hihi, ei sinun olisi tarvinnut minulle jankuttaa että se on saajalle ilmaista rahaa, ihan ymmärsin ensimmäisellä kerralla :-DDD Eri asia vaan on se, että yleensä ihminen ajattelee asioita muiltakin kanteilta kun siltä omaltaan. Jostain sen rahan pitää tullakin :-DDDDDDDDDDDDDD
Mut eiköhän tää riitä, mee vaikka kassin kanssa ruinaamaan sitä rahaa sieltä, ota niin paljon kuin sopii, kun onhan se sulle ilmaista :-DDDD Mun pitää nyt mennä TÖIHIN iltavuoroon :-)
[/quote]
Minä menen huomenna KOULUUN :)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:58"]
Se kannustaa työntekoon!
[/quote]
Minulle riittää nyt opiskelu, kiitos. Meillä on muutenkin muutaman kuukauden työssäoppimisjaksoja joiden aikana ei ole luonnollisestikaan edes mahdollista olla palkkatyössä.
[/quote] Pitkät päivät opettaa. Älä valita.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:43"]
[/quote]
Millä perusteella olen tyhmä? Sillä perusteellako, että ajattelin että tiliotteen voisi mahdollisesti saada siltä ajalta kun tuloja ja menoja on kertynyt, vai sillä perusteella, etten elä velaksi? :)
[/quote]
Päätelmä on helppo tehdä kaiken sen perusteella, mitä kirjoitat tähän ketjuun ja etenkin sen perusteella, millä tavalla asiasi ilmaiset.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:58"] Se kannustaa työntekoon! [/quote] Minulle riittää nyt opiskelu, kiitos. Meillä on muutenkin muutaman kuukauden työssäoppimisjaksoja joiden aikana ei ole luonnollisestikaan edes mahdollista olla palkkatyössä. [/quote] Pitkät päivät opettaa. Älä valita.
[/quote]
Siellä taas joku yli-ihminen vauhdissa :D:D Kerrotko minulle, miten voin käydä palkkatyössä työssäoppimisen LISÄKSI, jos työssäoppimispäivät ovat luokkaa 11-19 tai 15-23 ? :D Mitä nyt näitä työssäoppimispaikkoja katsellut läpi niin suurin piirtein tuollaisia aukioloaikoja niissä on :D Tuohon lisäksi pitäisi sitten ehtiä ja jaksaa ihan palkkatyöhönkin :D Hah hah.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 13:58"] Se kannustaa työntekoon! [/quote] Minulle riittää nyt opiskelu, kiitos. Meillä on muutenkin muutaman kuukauden työssäoppimisjaksoja joiden aikana ei ole luonnollisestikaan edes mahdollista olla palkkatyössä. [/quote] Pitkät päivät opettaa. Älä valita.
[/quote]
Siellä taas joku yli-ihminen vauhdissa :D:D Kerrotko minulle, miten voin käydä palkkatyössä työssäoppimisen LISÄKSI, jos työssäoppimispäivät ovat luokkaa 11-19 tai 15-23 ? :D Mitä nyt näitä työssäoppimispaikkoja katsellut läpi niin suurin piirtein tuollaisia aukioloaikoja niissä on :D Tuohon lisäksi pitäisi sitten ehtiä ja jaksaa ihan palkkatyöhönkin :D Hah hah.
[/quote]
Ai, kappas, unohdin vallan sen TOISEN työssäoppimisjakson, jossa on myös yötyötä :D
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 16:43"]
[/quote]
[/quote]
Päätelmä on helppo tehdä kaiken sen perusteella, mitä kirjoitat tähän ketjuun ja etenkin sen perusteella, millä tavalla asiasi ilmaiset.
[/quote]
Niin, totta. Onhan se aika omituista, että pinna palaa, kun yrittää selittää asiaa, jonka toiset ymmärtävät toistuvasti tahallaan väärin, vittuilevat ja aukovat päätä asioista, jotka eivät ole edes totta/eivät liity aiheeseen yhtään mitenkään. Kuten esim. tuo yksi älykääpiö (vai olitkohan se sinä itse?) päätteli oman päänsä sisällä minun olevan luottotiedoton, ja aloitti vittuilun omien luulojensa perusteella :D Luottotietoni ovat kuitenkin täysin kunnossa, joten sorryt sillekin vittuilijalle.
"Eri asia vaan on se, että yleensä ihminen ajattelee asioita muiltakin kanteilta kun siltä omaltaan. Jostain sen rahan pitää tullakin :-DDDDDDDDDDDDDD"
Eli siis minun pitäisi ajatella että voih, nämäkin tuet ovat peräisin VERORAHOISTA, olenpa kerrassaan huono ihminen kun nyt näitä rahoja saan ja käytän, skippaanpa moiset kokonaan, niin ei tule urhoollisille veronmaksajille paha mieli. Oikeastiko luulette, että ajatuksen uhraaminen urhoollisille veronmaksajille poistaa sen faktan, että veroja on maksettava nyt ja tulevaisuudessa? Sori, mutta ei taida minun empatiaitkuni auttaa asiaa, valitan.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 02:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 02:23"]
Velaksi elävät vain typerykset. Kuka takaa, että saat töitä valmistuttuasi? Onko fiksuuden merkki, että elää lainarahoilla? Miksi? I don't think so. Onnea elämäänne, tulevat maksuhäiriömerkintäiset!
[/quote]
Valmistumisen jälkeen on kaksi vuotta aikaa löytää töitä, ennen kuin lainaa täytyy alkaa maksaa pois. Jos kahdessa vuodessa ei töitä löydy niin eipä ne luottotiedot varmaan kovin hyviltä enää näytä oli lainaa tai ei.
[/quote]
Ja haluan vielä lisätä, että opintolaina on valtion takaamaa, joten maksuhäiriömerkintää siitä ei tule.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:14"]
Velaksi elävät vain typerykset. Kuka takaa, että saat töitä valmistuttuasi? Onko fiksuuden merkki, että elää lainarahoilla? Miksi? I don't think so. Onnea elämäänne, tulevat maksuhäiriömerkintäiset!
[/quote]
Valmistumisen jälkeen on kaksi vuotta aikaa löytää töitä, ennen kuin lainaa täytyy alkaa maksaa pois. Jos kahdessa vuodessa ei töitä löydy niin eipä ne luottotiedot varmaan kovin hyviltä enää näytä oli lainaa tai ei.
[/quote]
Ja haluan vielä lisätä, että opintolaina on valtion takaamaa, joten maksuhäiriömerkintää siitä ei tule.
[/quote]
No ni, ap, mites suu nyt pannaan? Opintolaina on tehty mahdollisimman helpoksi, mutta ei, kun sitä ilmaista rahaa sieltä sossusta...!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No ni, ap, mites suu nyt pannaan? Opintolaina on tehty mahdollisimman helpoksi, mutta ei, kun sitä ilmaista rahaa sieltä sossusta...!
[/quote]
Velka on velkaa, oli se valtion tai naapurin Sepon takaamaa. Arvatkaas muuten kenel on kohta työhaastattelu? ;) Tosin kuten sanoin, niin kauan kun opuskelen on kaikki työ kakkossijalla. Silti toivon saavani paikan. Ha! Ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 10:14"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 02:59"] [quote author="Vierailija" time="26.08.2014 klo 02:23"] Velaksi elävät vain typerykset. Kuka takaa, että saat töitä valmistuttuasi? Onko fiksuuden merkki, että elää lainarahoilla? Miksi? I don't think so. Onnea elämäänne, tulevat maksuhäiriömerkintäiset! [/quote] Valmistumisen jälkeen on kaksi vuotta aikaa löytää töitä, ennen kuin lainaa täytyy alkaa maksaa pois. Jos kahdessa vuodessa ei töitä löydy niin eipä ne luottotiedot varmaan kovin hyviltä enää näytä oli lainaa tai ei. [/quote] Ja haluan vielä lisätä, että opintolaina on valtion takaamaa, joten maksuhäiriömerkintää siitä ei tule. [/quote] No ni, ap, mites suu nyt pannaan? Opintolaina on tehty mahdollisimman helpoksi, mutta ei, kun sitä ilmaista rahaa sieltä sossusta...! [/quote] Velka on velkaa, oli se valtion tai naapurin Sepon takaamaa. Arvatkaas muuten kenel on kohta työhaastattelu? ;) Tosin kuten sanoin, niin kauan kun opuskelen on kaikki työ kakkossijalla. Silti toivon saavani paikan. Ha! Ap
[/quote]
Hyvä! Mäkin toivon sydämestäni et saat sen paikan!!!
Et sä saa sossusta joka tapauksessa mitään, kun opintolaina katsotaan tuloksi. Ja opiskelijalla ei voi/saa olla niin isoja menoja, ettei ne tulisi viimeistään sillä lainalla katettua.