Hitto toi Laura Räty oksettaa mua.
On ihan normaalia, että lääkärit ansaitsevat tulonsa pääomatuloina. Minkä takia kaikki muut ammattiryhmät sitten joutuvat maksamaan tuloistaan ja sivutuloistaan ihan normaalisti? Ylipäänsä asioiden perusteleminen sillä, että "muutkin tekee" on ministeriltä todella ala-arvoista. Ministerin pitäis ihan oikeasti jo miettiä mikä on reilua, mikä on hyväksi tälle valtiolle ja sen kansalle.
Luulen, että Laura Räty tiesti tarkalleen Merja Ailuksen kämpän remonteista, pesi vaan kauniisti kätensä koko vyyhdistä vierittämällä syyt kaverin niskoille.
Kommentit (63)
Nää on olemukseltaan ja ulkonäöltään jo sellaisia, et puistattaa.
Mä olen urallani siinä pisteessä tällä hetkellä, et mun pitää päättää lähdenkö etenemään nykyisellä alallani vain vaihdanko sen kokonaan? Nykyistä alaa olen opiskellut pitkälle ja minulle on tarjottu erinomaisia etenemisen mahdollisuuksia. Mut kun mua rassaa se, et mä joudun olemaan tällaisten rätyjen ja stubbin kaltaisten tyyppien ympäröimänä, luuhata niiden kanssa palavereissan ja tehdä eri projekteja jne jne. Mulla ei ole mitään yhteistä näiden pinnallisten, kovien arvojen kannattajien kanssa. Pitäisi vain kovettaa itsensä, mutta kun iso osa omasta vapaa-ajastakin pitäisi uhrata näille kuvotuksille.
Toisaalta nykyinen ala tuo sitä rahnaa ja on vakaakin, uudelle alalle siirtyminen on aina epävarmuutta lisäävä tekijä. Mut jo pelkkä ajatus siitä, et muut ihmiset luokittelevat mut duunini perusteella kuuluvaksi tohon moraalittomaan ja ketkuilevan kieroon, kaiken muilla maksattavaan roskasakkiin, niin ei ei ei...
Räty oli nostaessaan osinkoja ihan tavallinen perheellinen yksityishenkilö, joka ihan laillisin keinoin nosti osinkotuloja. Hän teki kahta työtä, joista toisesta maksoi tuloveroa tavalliseen tapaan ja toista työtä teki yrittäjän ominaisuudessa. Tämä sama käytäntö on ollut laillista aina yrityselämässä ja on edelleen.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 08:14"]
On ihan normaalia, että lääkärit ansaitsevat tulonsa pääomatuloina. Minkä takia kaikki muut ammattiryhmät sitten joutuvat maksamaan tuloistaan ja sivutuloistaan ihan normaalisti?[/quote]
Tiesitkö, että "pikkurahat" kannattaa nostaa palkkana. Esim 40000 on fiksumpaa nostaa firmasta suurimmaksi osaksi palkkana, kuin pelkkänä osinkona. http://taloushallintoliitto-fi-bin.directo.fi/@Bin/2a2cb8545450fa6408a468064fe075af/1409217177/application/pdf/10136/Palkka%20voi%20ola%20osinkoa%20edullisempaa.pdf
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:50"]
Räty oli nostaessaan osinkoja ihan tavallinen perheellinen yksityishenkilö, joka ihan laillisin keinoin nosti osinkotuloja. Hän teki kahta työtä, joista toisesta maksoi tuloveroa tavalliseen tapaan ja toista työtä teki yrittäjän ominaisuudessa. Tämä sama käytäntö on ollut laillista aina yrityselämässä ja on edelleen.
[/quote]
Mutta moraalitonta se on, vaikkakin "laillista".
Kokoomuksen nuoret naiset ovat pelottavia. Odottakaapa, kun vielä kokoomusnuorten puheenjohtaja pääsee eduskuntaan ja raivaa itselleen merkittävän aseman, niin köyhät kyykkii entistä syvemmälle. Benin enkelit olivat harmittomia nätteja naisia näihin Alexin enkeleihin verrattuna.
Huvittaa ja säälittää, että niin monet matalapalkkaiset (alle 2600 €/kk) naiset edelleen äänestävät kokoomusta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:50"]
Räty oli nostaessaan osinkoja ihan tavallinen perheellinen yksityishenkilö, joka ihan laillisin keinoin nosti osinkotuloja. Hän teki kahta työtä, joista toisesta maksoi tuloveroa tavalliseen tapaan ja toista työtä teki yrittäjän ominaisuudessa. Tämä sama käytäntö on ollut laillista aina yrityselämässä ja on edelleen.
[/quote]
Mutta moraalitonta se on, vaikkakin "laillista".
[/quote]
Osa lääkäreistä on v***n ahneita, Räty mukaan lukien. Eikö ahneus ollut yksi kuolemansynneistä ...
Jo tämän Kevan epidosin aikaan, kun Räty tuli julkisuuteen oli ensivaikutelma hänestä ylimielinen ja itsekäs, joka ajaa vai omaa ja lähipiirinsä etuja. Enpä tainnut olla väärässä. Yksi vastenmielisimmistä politikoista pitkään aikaan. Koko olemus on jotain luotaantyöntävä.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 13:42"]
Nää on olemukseltaan ja ulkonäöltään jo sellaisia, et puistattaa.
Mä olen urallani siinä pisteessä tällä hetkellä, et mun pitää päättää lähdenkö etenemään nykyisellä alallani vain vaihdanko sen kokonaan? Nykyistä alaa olen opiskellut pitkälle ja minulle on tarjottu erinomaisia etenemisen mahdollisuuksia. Mut kun mua rassaa se, et mä joudun olemaan tällaisten rätyjen ja stubbin kaltaisten tyyppien ympäröimänä, luuhata niiden kanssa palavereissan ja tehdä eri projekteja jne jne. Mulla ei ole mitään yhteistä näiden pinnallisten, kovien arvojen kannattajien kanssa. Pitäisi vain kovettaa itsensä, mutta kun iso osa omasta vapaa-ajastakin pitäisi uhrata näille kuvotuksille.
Toisaalta nykyinen ala tuo sitä rahnaa ja on vakaakin, uudelle alalle siirtyminen on aina epävarmuutta lisäävä tekijä. Mut jo pelkkä ajatus siitä, et muut ihmiset luokittelevat mut duunini perusteella kuuluvaksi tohon moraalittomaan ja ketkuilevan kieroon, kaiken muilla maksattavaan roskasakkiin, niin ei ei ei...
[/quote]
Sä olet siis yksityisellä sektorilla töissä?
Hyvä että meni töihin, eikä jäänyt tukien varassa loisimaan kotiin. Jos hyöty oli muutaman satasen, niin saa multa nyt sitten sen anteeksi. Lienee jokusen veroäyrin maksanut yhteiseen kassaan (tosin, ministerin palkat ovat kyllä kohtuullisuuden ylittäviä noin muutenkin).
Ei ole synti pahimmasta päästä, enkä edes ole koskaan äänestänyt kokoomusta. Ei ole ollut edes laitonta.
Kuvitelma kaikkien muiden hyvätuloisuudesta on kyllä valitettava moka ja osoittaa ammattitaidottomuutta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:26"]
Hyvä että meni töihin, eikä jäänyt tukien varassa loisimaan kotiin. Jos hyöty oli muutaman satasen, niin saa multa nyt sitten sen anteeksi. Lienee jokusen veroäyrin maksanut yhteiseen kassaan (tosin, ministerin palkat ovat kyllä kohtuullisuuden ylittäviä noin muutenkin).
Ei ole synti pahimmasta päästä, enkä edes ole koskaan äänestänyt kokoomusta. Ei ole ollut edes laitonta.
Kuvitelma kaikkien muiden hyvätuloisuudesta on kyllä valitettava moka ja osoittaa ammattitaidottomuutta.
[/quote]
Ohhohhoo... Kyllä se etu oli pikkuisen enemmän kuin "muutaman satanen".
Minun puolestani olisi saanut "loisia" kotonaan. Silloin ei ainakaan suomalaisten tarvitsisi kärsiä noin öykkärimäisestä ministeristä!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:26"]
Hyvä että meni töihin, eikä jäänyt tukien varassa loisimaan kotiin. Jos hyöty oli muutaman satasen, niin saa multa nyt sitten sen anteeksi. Lienee jokusen veroäyrin maksanut yhteiseen kassaan (tosin, ministerin palkat ovat kyllä kohtuullisuuden ylittäviä noin muutenkin).
Ei ole synti pahimmasta päästä, enkä edes ole koskaan äänestänyt kokoomusta. Ei ole ollut edes laitonta.
Kuvitelma kaikkien muiden hyvätuloisuudesta on kyllä valitettava moka ja osoittaa ammattitaidottomuutta.
[/quote]
Ohhohhoo... Kyllä se etu oli pikkuisen enemmän kuin "muutaman satanen".
Minun puolestani olisi saanut "loisia" kotonaan. Silloin ei ainakaan suomalaisten tarvitsisi kärsiä noin öykkärimäisestä ministeristä!
[/quote]
No paljos se oli? Tuollaisesta summasta on puhuttu, mut sulla on jotain sisäpiirin tietoa?
Eiköhän Kokoomuksen kannatuskin käänny laskuun, kun ministeritason henkilö heittää moista läppää. Ja toimii eettisesti vähintäänkin kyseenalaisesti.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:44"]
Eiköhän Kokoomuksen kannatuskin käänny laskuun, kun ministeritason henkilö heittää moista läppää. Ja toimii eettisesti vähintäänkin kyseenalaisesti.
[/quote]
Puhumattakaan sen kaverista, siitä Männistöstä. Nyt se väittää, että ei ole tapahtunut mitään sulle-mulle -juttua, mutta eihän sitä enää kukaan usko. :D
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:26"]
Hyvä että meni töihin, eikä jäänyt tukien varassa loisimaan kotiin. Jos hyöty oli muutaman satasen, niin saa multa nyt sitten sen anteeksi. Lienee jokusen veroäyrin maksanut yhteiseen kassaan (tosin, ministerin palkat ovat kyllä kohtuullisuuden ylittäviä noin muutenkin).
Ei ole synti pahimmasta päästä, enkä edes ole koskaan äänestänyt kokoomusta. Ei ole ollut edes laitonta.
Kuvitelma kaikkien muiden hyvätuloisuudesta on kyllä valitettava moka ja osoittaa ammattitaidottomuutta.
[/quote]
Ohhohhoo... Kyllä se etu oli pikkuisen enemmän kuin "muutaman satanen".
Minun puolestani olisi saanut "loisia" kotonaan. Silloin ei ainakaan suomalaisten tarvitsisi kärsiä noin öykkärimäisestä ministeristä!
[/quote]
No paljos se oli? Tuollaisesta summasta on puhuttu, mut sulla on jotain sisäpiirin tietoa?
[/quote]
Niin ja en ole tätä uutisointia seurannut kuin silmäillen, käsittääkseni siinä oli pienten lasten kotonahoidon ohessa tehty osaria ja keikkaa, ja näistä tuloista oli siis verot jätetty maksamatta. Aika paljon saa tehdä nimittäin töitä, että veroetu on esim. tuhansia.
Jos hirveää kamppanjaa netissä aloittelee niin pitäisi olla ne faktat edes jotenkuten hallussa, kun ei kyseessä ole mikään laiton teko kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2014 klo 09:01"]
Erottakaa se Räty! Minusta Rädyn pitäisi erota. Ei tuollainen halpamainen keinottelu ole sallittua. Tai jos on niin sitten kaikkien pitää saada tehdä noin ja se joka ei osaa saa ilmaista neuvontaa vaikka Kelasta.
[/quote]
Ikävä kyllä tuollainen halpamainen keplottelu on sallittua eikä siis mikään erottamisperuste! Lääkäreiden piireissä tuo on maan tapa, on olemassa jopa firmoja jotka järjestävät konferensseja tällaisesta laillisesta veronkierrosta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:59"]
Jos hirveää kamppanjaa netissä aloittelee
[/quote]
Minä en aloittele "hirveää kamppanjaa", minä vain totesin, että Rädyn toimet ovat olleet moraalittomia, vaikkakin "laillisia". Tuloja on pimitetty verottajalta, siinäpä se pähkinänkuoressa.
pois tuollaiset rädyt politiikasta.
Jaa-a, saapa nähdä onko tämä viimeisin suhmurointi Rädyn kuolinisku! Paitsi että saattaa itsensä huonoon valoon, niin tekee puolueellensa hallaa erittäin paljon. Veikkaan, että se oli tässä :)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 15:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:59"]
Jos hirveää kamppanjaa netissä aloittelee
[/quote]
Minä en aloittele "hirveää kamppanjaa", minä vain totesin, että Rädyn toimet ovat olleet moraalittomia, vaikkakin "laillisia". Tuloja on pimitetty verottajalta, siinäpä se pähkinänkuoressa.
[/quote]
Lakeja tulee ja menee. Moraali on tärkeämpää - ahneus ei ole eettisesti hyväksyttävä tapa.
Lääkäreiden tulisi olla moraalitietoisia, ja Räty ei todellakaan ole sitä. Rädyn toiminta rappeuttaa yleistä moraalia ja on täten moraalitonta. Jos Rädyllä olisi moraalia, niin hän eroaisi vapaaehtoisesti. Mutta kuten totesin, Rädyllä ei ole moraalia, eikä hän täten eroa.