Mistä ystäviä kolmekymppisenä? (Taas viikonloppu yksin)
Täällä nyt ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa yhtään mitään, koska viimeistään viides kommentti haukkuu provoksi ja kuudes säälittäväksi luuseriksi, mutta eipä nyt ole muutakaan tekemistä, joten menköön.
Olen kolmekymppinen normaalisti sosiaalinen ja ihan kiva nainen, jota vaivaa yksinäisyys. Muutin 7 vuotta sitten uuteen kaupunkiin töiden perässä. Hyvin pian muutettuani tapasin miehen, jonka kanssa oltiin viisi vuotta yhdessä. Suhde loppui pari vuotta sitten. Tunsin tänne muuttaessani muutaman ihmisen, ja olen töiden ja harrastusten kautta saanut muutamia tuttuja, mutta kun seurustelu alkoi, tuli hengailtua vuosikausia miehen porukoissa. Olen ehkä aina ollut vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka toki ymmärrän, että omat kaverit ovat tärkeitä, sosiaalista elämäänsä ei voi rakentaa vain puolison varaan. Eron jälkeen kävi kuin kävikin niin, ettei kukaan exän kavereista jäänyt minun elämääni. Omat vähät tutut ovat taas kovasti kiinni vauvaperhearjessa, moni on myös muuttanut muualle. Elämä tuntuu aika harmaalta yksin. Välillä koitan olla reipas ja lähteä itsekseni vaikkapa johonkin keikalle, mutta tunnen oloni väkijoukossa iloisten kaveriporukoiden ympäröimänä entistäkin yksinäisemmäksi.
Mistä niitä uusia kavereita oikein saa? Eivät kolmekymppiset enää tutustu uusiin ihmisiin tuosta vaan, kaikilla on jo niin omat kuviot. Haluaisin kuulla myös, jos joku käy ulkona kulttuuririennoissa tai baarissa itsekseen, miten sellaisesta oppisi nauttimaan?
Kommentit (221)
Nyt vaan lisää nimiehdotuksia! Monikaan ei varmaan halua profiloitua yksinäiseksi sosiaalisessa mediassa, yksinäisyydessä on paha stigma... Toisaalta nimen olis hyvä olla kuitenkin sellainen, että kertoo riittävästi siitä mistä on kyse, jotta ihmiset myös liittyy. Ei siis mikään salanimi.
Partio on herrastus jonka voi aloittaa minkä ikäisenä tahansa, ja kavereita sekä tekemistä löytyy takuulla!
No olisiko se sitten "Menot ja ihmiset". :) Minustakin se kuulostaa hyvältä nimeltä, eikä se kuulosta liian "salanimeltä", vaan on oikeastaan aika kuvaava nimi. :)
Mutta uskaltaako kukaan rohkea pistää tätä ryhmää pystyyn? :P
En oikein ymmärrä, mitä hävettävää ryhmässä olisi. Paitsi että se olisi saanut alkunsa Av-palstalta.
Mielestäni on ihan normaalia, että haluaa tutustua uusiin ihmisiin. Ei se ole mitään säälittävää yksinäisyysruikutusta, vaan ihan tavallista normaalin ihmisen sosiaalista toimintaa.
The Secret millionares club! ;)
Täällä yksi liittyjä lisää - luin koko keskusteluketjun äsken pikavauhtia, vaikuttaa hurjan hyvältä! En asu ihan pk-seudulla minäkään, mutta sama kai se sille. Menot ja ihmiset on sopivasti neutraali nimi.
Moikka! Minä erosin hieman alle 40-vuotiaana viisi vuotta sitten. Aloin käymään lähikuppilassa bingossa ja karaokessa sekä liityin kuppilan tikkaporukkaan. Olen viiden vuoden aikana saanut kymmenittäin tuttavia, kavereita ja ihanan bestikseni! Rohkeasti vaan ihmisten ilmoille :)
Hei
Vastaan 40v. Miehen näkökulmasta.
Uskon että yksin liikkeellä olevaa yli 30v. naista olisi jopa rohkeampi ja luontevampi lähestyä ystävystymise ja tutustumisen kannalta. Siis suosittelen.
No niin, nouseekos kenenkään käsi? Vai perustanko minä ryhmän? Terveisin 146.
Ootteko kokeillu meetup.com:ia? On ihan kansainvälinen sivu, tuhansia klubeja. Ei mikään treffipalsta.
AP hei, oot vissiin joku poliitikko tmv., jonka on jostain syystä pakko pitää avointa profiilia, muuten ei voi olla noin vaikeeta fb:n kanssa! Teet toisen profiilin jollain salanimellä, siinä se. Tai sitten jatkat valitsemallasi tiellä.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:29"]
No niin, nouseekos kenenkään käsi? Vai perustanko minä ryhmän? Terveisin 146.
[/quote]
Perusta sinä! :)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:29"]
No niin, nouseekos kenenkään käsi? Vai perustanko minä ryhmän? Terveisin 146.
[/quote]
Tee se!
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:40"]AP hei, oot vissiin joku poliitikko tmv., jonka on jostain syystä pakko pitää avointa profiilia, muuten ei voi olla noin vaikeeta fb:n kanssa! Teet toisen profiilin jollain salanimellä, siinä se. Tai sitten jatkat valitsemallasi tiellä.
[/quote]
Tai poliisi. mutta sama se, facebookin ongelmiahan on tuo, että siellä joutuu jakamaan vähän liikaa tietoa, jos on aktiivinen jossain.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 22:40"]AP hei, oot vissiin joku poliitikko tmv., jonka on jostain syystä pakko pitää avointa profiilia, muuten ei voi olla noin vaikeeta fb:n kanssa! Teet toisen profiilin jollain salanimellä, siinä se. Tai sitten jatkat valitsemallasi tiellä.
[/quote]
Tai poliisi. mutta sama se, facebookin ongelmiahan on tuo, että siellä joutuu jakamaan vähän liikaa tietoa, jos on aktiivinen jossain.
[/quote]
Nyt pitää vaan ymmärtää se, että ihmisillä on tosi erilaisia tapoja käyttä facebookia ja on monia erilaisia tilanteita miksi ei halua kauheasti yksityiselämäänsä siellä jakaa. Julkinen työ, politiikka, poliisi, sosiaalityö, mielenterveystyö... tai sitten vaan se, että on työkontakteja ylipäänsä facebookissa voi olla monelle jo aika rajoittava tekijä. Feikkiprofiili on tietysti aina vaihtoehto
Ainakin kamppailulajiharrastuksen kautta tutustuu helposti, koska siinä ollaan lähietäisyydellä harjoituskaverin kanss ja juttua alkaa syntyä kuin itsestään. Varsinkin jos on vähän tuntemattomampi laji tai pienempi seura, voi harjoitusporukalla olla todella hyvä yhteishenki.
Toinen hyvä on jo mainittu kuorolaulu, ainakin jos on yhtään musikaalinen.
Onko ryhmä vielä elossa? Meinasin liittyä, kun tätä keskustelua täällä käytiin, mutta se muistui vasta nyt mieleen uudelleen.
Moi! Mä haluan kans mukaan vaikka en asu lähelläkään Helsinkiä. Samaa ongelmaa kuin teillä muilla.... Ryhmää vaan pystyyn jollain ei-niin-kertovalla nimellä! Joskus laitoinkin aloituksen tämmöisen "ystäväringin" perustamisesta, mutta se ei oikein tuottanut tulosta. Onnistuuko nyt??