Mistä ystäviä kolmekymppisenä? (Taas viikonloppu yksin)
Täällä nyt ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa yhtään mitään, koska viimeistään viides kommentti haukkuu provoksi ja kuudes säälittäväksi luuseriksi, mutta eipä nyt ole muutakaan tekemistä, joten menköön.
Olen kolmekymppinen normaalisti sosiaalinen ja ihan kiva nainen, jota vaivaa yksinäisyys. Muutin 7 vuotta sitten uuteen kaupunkiin töiden perässä. Hyvin pian muutettuani tapasin miehen, jonka kanssa oltiin viisi vuotta yhdessä. Suhde loppui pari vuotta sitten. Tunsin tänne muuttaessani muutaman ihmisen, ja olen töiden ja harrastusten kautta saanut muutamia tuttuja, mutta kun seurustelu alkoi, tuli hengailtua vuosikausia miehen porukoissa. Olen ehkä aina ollut vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka toki ymmärrän, että omat kaverit ovat tärkeitä, sosiaalista elämäänsä ei voi rakentaa vain puolison varaan. Eron jälkeen kävi kuin kävikin niin, ettei kukaan exän kavereista jäänyt minun elämääni. Omat vähät tutut ovat taas kovasti kiinni vauvaperhearjessa, moni on myös muuttanut muualle. Elämä tuntuu aika harmaalta yksin. Välillä koitan olla reipas ja lähteä itsekseni vaikkapa johonkin keikalle, mutta tunnen oloni väkijoukossa iloisten kaveriporukoiden ympäröimänä entistäkin yksinäisemmäksi.
Mistä niitä uusia kavereita oikein saa? Eivät kolmekymppiset enää tutustu uusiin ihmisiin tuosta vaan, kaikilla on jo niin omat kuviot. Haluaisin kuulla myös, jos joku käy ulkona kulttuuririennoissa tai baarissa itsekseen, miten sellaisesta oppisi nauttimaan?
Kommentit (221)
Hieno homma, ryhmä pystyssä :) Kävin liittymässä! Olen siis se, joka ei asu lähelläkään Helsinkiä ja vastailin tuolla jossain jo aiemminkin. Mutta haittaneekos tuo, missä asuu? Kaikki vaan mukaan, eikös?
Ryhmä on siis nimellä:
Menot ja ihmiset
:) hypätkää mukaan ja katsotaan mitä tekemistä keksitään :)
Helsingissä maanantai-iltaisin klo 19 alkaen Cafe Mascotissa Kalliossa Cafe Lingua, missä voi tavata uusia suomalaisia ja ulkomaalaisia ihmisiä. Suurin osa paikallaolijoista on alle 35-vuotiaita, mutta eivät kaikki. Löytyy Facebookista.
Luin läpi tän ketjun, ja aattelin auttaa. Mutta tästä paistaa sulkeutuneisuus ja pelko läpi. Eihän tuosta mitään tuu, jos ei netissäkään uskalla esiintyä. En osaa sittenkään teitä auttaa, muuta kuin ehdottaa siitä omasta kuoresta ulos uskaltatumista. Ei muut ihmiset pure ja naura, ihan samoissa tilanteissa ollaan kaikki oltu. Päättäkää nyt jo, haluutteko ystäviä vai ette, älkääkä vaan vinkuko!
Mut tsemppiä vaan!
176, siksihän täällä onkin se ryhmä perustettu. Osoite löytyy ylempää ketjusta. Mukaan vain kaikki halukkaat!
Sori, ihan vilpittömästi halusin vähän potkia teitä persauksille, ettei kukaan tuu teitä kotiovelta hakemaan. Teillä on vaikka mitä ryhmää ollut pystyssä ainakin ehdotuksen tasolla, mutta nimi on väärä tai facebook ei käy ja aina jotain tekosyytä. Ilmeisesti teillä siis on jo ryhmä koossa ja voimissaan, hienoa!
176
Mulla on ryhmään liittymättömiä teknisiä ongelmia liittymisessä. Ainakin yksi jäsen lisää siis tulossa, kunhan kone lakkkaa olemasta urpo.
Minustakin ainoa nolo asia on, että ryhmä on av-palstan tuotosta ;)
Mee vaikka paikallisen futis tiimin toimintaan mukaan. Siellä tarvitaan apua ja samalla tulee pakkotutustuttua toisiin ihmisiin. Vähän seurailemalla löydät hengenheimolaisia varmasti. Mihinkään ompeluseuraan ei kannata lähtee, akkaporukoissa tulee aina tappelut sun muut. Mäkin voisin lähtee sun kans kahville, mut mulla olis taka-ajatuksia, joten jätetään väliin. ;)
Vau, mahtavaa pohdintaa 185. Noinhan se juuri menee. Tiedoksi sulle (ellet jo olekin mukana) ja muille vastaavassa tilanteessa oleville: Tälle agendalle on perustettu nyt oma suljettu fb-ryhmä. Tulkaahan mukaan. Todistetaan, että uusiin ihmisiin voi ihan oikeasti tutustua vielä aikuisenakin.
Liittyisin, mutta en halua paljastua av-mammaksi!
Vai onko se vain helsinkiläisille..?
On siellä muualtakin porukkaa. Ja kaikki siellä on jo paljastuneet enemmän tai vähemmän av-tyypeiksi :)
Täällä käy sellaisia mun puolituttuja ja entisiä koulukavereita, jotka on mun fb-kavereina, niin näkisivät, että jahas jahas, tuokin hengaa selvästi av:lla, kun tuossa ryhmässä on.
Höpsistä! Kaikki on kuulleet kaverin kaverilta, että olis kiva ryhmä! :) Myöemmin tääki keskustelu voidaan kai poistaa...? :) Ei saa ajatella liian tiukasti ;)
saiskohan tuota ryhmää muutettua siten, että jäse49net ei näkyisi ulkopuolisille...?
Ryhmä on salainen. Kysyin, niin mun fb-kaverit eivät edes ole nähneet, että liityin siihen.
Edelleen, mitä noloa tässä ryhmässä on? Ihmiset tekee mitä oudoimpia nettideittiprofiileja hyvin avoimesti. Olen Facebookissa sairauteeni liittyvissä vertaistukiryhmissä omilla nimilläni ja siellä puhutaan ihan täysjärkisten ihmisten kesken asioista, jotka ovat hyvinkin kiusallisia ja sairauskin on sellainen, että monia alkaa pelottaa kun kuulevat sen nimen. Mielestäni on nolompaa jankuttaa vuodesta toiseen yksinäisyyttään anonyymisti keskustelupalstalla kuin tehdä asialle jotain. Itse olen kolmekymppisenö löytänyt ihan kivasti ystäviä oikeassakin elämässä, mutta liityinpä tuhon ryhmäänkin.
Voithan sinä oululainen perustaa samanlaisen ryhmän teidän seutua varten. Ja jos markkinoit sitä muilla keskustelupalstoilla, saat siihen varmaan jäseniä. Kun teet ryhmästä suljetun, voit modena olla hyväksymättä jäseniksi epäilyttäviä tyyppejä, jotta ryhmän idea säilyy.