Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ystäviä kolmekymppisenä? (Taas viikonloppu yksin)

Vierailija
23.08.2014 |

Täällä nyt ei tietenkään kannattaisi kirjoittaa yhtään mitään, koska viimeistään viides kommentti haukkuu provoksi ja kuudes säälittäväksi luuseriksi, mutta eipä nyt ole muutakaan tekemistä, joten menköön.

Olen kolmekymppinen normaalisti sosiaalinen ja ihan kiva nainen, jota vaivaa yksinäisyys. Muutin 7 vuotta sitten uuteen kaupunkiin töiden perässä. Hyvin pian muutettuani tapasin miehen, jonka kanssa oltiin viisi vuotta yhdessä. Suhde loppui pari vuotta sitten. Tunsin tänne muuttaessani muutaman ihmisen, ja olen töiden ja harrastusten kautta saanut muutamia tuttuja, mutta kun seurustelu alkoi, tuli hengailtua vuosikausia miehen porukoissa. Olen ehkä aina ollut vähän huono tutustumaan uusiin ihmisiin, vaikka toki ymmärrän, että omat kaverit ovat tärkeitä, sosiaalista elämäänsä ei voi rakentaa vain puolison varaan. Eron jälkeen kävi kuin kävikin niin, ettei kukaan exän kavereista jäänyt minun elämääni. Omat vähät tutut ovat taas kovasti kiinni vauvaperhearjessa, moni on myös muuttanut muualle. Elämä tuntuu aika harmaalta yksin. Välillä koitan olla reipas ja lähteä itsekseni vaikkapa johonkin keikalle, mutta tunnen oloni väkijoukossa iloisten kaveriporukoiden ympäröimänä entistäkin yksinäisemmäksi.

Mistä niitä uusia kavereita oikein saa? Eivät kolmekymppiset enää tutustu uusiin ihmisiin tuosta vaan, kaikilla on jo niin omat kuviot. Haluaisin kuulla myös, jos joku käy ulkona kulttuuririennoissa tai baarissa itsekseen, miten sellaisesta oppisi nauttimaan?

Kommentit (221)

Vierailija
21/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:21"]

En halua masentaa kun totean että ei niitä ystäviä enää saa kolmekymppisenä. Ne keillä on ystäviä pilvin pimein eivät voi koskaan käsittää että asiat vain menevät niin. Tasan ei käy nallekarkit, ja omalla aktiivisuudella on pirullisen vähän tekemistä asian kanssa. Tätä on turha yirttää selittää niille kaikkien kavereille joilla seurasta ei ole koskaan ollut pulaa. Eli kannattaa antaa olla, ei niitä ystäviä tässä maailmassa saa, ja nekin jotka ovat joskus olleet ovat totaalisesti hylänneet.

[/quote]

Tavallaan ymmärrän pointtisi, mutta en ole ihan ehkä vielä noin syvällä ajatusteni kanssa... Paljon mietin sitä, mikä mussa on vikana, kun tuntuu olevan niin vaikea tutustua. Tyhjästä on paha aloittaa. Olisi eri asia jos olisi niitä vanhoja koulukavereita tai jotain... Ap

[/quote]

 

Mä olen saanut kaksi todella hyvää uutta ystävää päälle kolmekymppisenä, mutta he ovatkin mua kymmenisen vuotta nuorempia. Samanlainen elämäntilanne yhdisti. Uusia ikäisiäni ystäviä en ole saanut, vanhoja hyviä muutama. Näitä nuorempia näen varmaan enemmän, vanhoihin pidän aika tiiviisti yhteyttä muuten. 

Jotkut paljonkin nuoremmat ovat kypsiä olematta ennen aikojaan ajatusmaailmaltaan vanhentuneita.

 

Toiseen tutustuin naapurina, toiseen löyhästi työn kautta (ei työkaveri).

Vierailija
22/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä paikalla joku, joka olisi hyvä ylläpitämään foorumia? Mä liittyisin heti. Varmaan pari muutakin täältä. Tämmöinenkin alusta olisi http://www.proboards.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo nelikymppinen nainen läheltä pääkaupunkiseutua, on perhettä ja ihan kivat työkaverit (joita en kylläkään tapaa vapaa-aikana). Tunnen silti olevani yksinäinen.

Pari kaveria on, mutta toinen heistä on muuttunut ihmeen kireäksi saatuaan lapsen. Jos sovitaan tapaaminen, niin se on taatusti sopinut samalle päivälle myös jotain muuta, useimmiten toisen tapaamisen. Tavatessamme sillä on siis yleensä valtava kiire ja useimmiten tapaamme lasten kanssa, joten mitään kovin syvällisiä keskusteluja on turha käydä... Ja mies ei tee mun kanssani mitään pyynnöistäni huolimatta. Sori että avaudun, mutta alan olla aika turhautunut - ja yksinäinen. En niinkään baarijuoksuista välitä, mutta olisi kiva käydä joskus kahvilla tai kaljalla ihan rauhassa. Ilmeisesti mussa on jotain vikaa, koska en kelpaa kahvitteluseuraksi.

Vierailija
24/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 00:19"]

Mä olen jo nelikymppinen nainen läheltä pääkaupunkiseutua, on perhettä ja ihan kivat työkaverit (joita en kylläkään tapaa vapaa-aikana). Tunnen silti olevani yksinäinen.

Pari kaveria on, mutta toinen heistä on muuttunut ihmeen kireäksi saatuaan lapsen. Jos sovitaan tapaaminen, niin se on taatusti sopinut samalle päivälle myös jotain muuta, useimmiten toisen tapaamisen. Tavatessamme sillä on siis yleensä valtava kiire ja useimmiten tapaamme lasten kanssa, joten mitään kovin syvällisiä keskusteluja on turha käydä... Ja mies ei tee mun kanssani mitään pyynnöistäni huolimatta. Sori että avaudun, mutta alan olla aika turhautunut - ja yksinäinen. En niinkään baarijuoksuista välitä, mutta olisi kiva käydä joskus kahvilla tai kaljalla ihan rauhassa. Ilmeisesti mussa on jotain vikaa, koska en kelpaa kahvitteluseuraksi.

[/quote]

Älä pyydä anteeksi, täällähän saa avautua. Mä olen piristynyt tänään tosi paljon siitä että muillakin on samanlaista kuin mulla. Ap

Vierailija
25/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ois avoin Helsingin PK-seura facessa, liittykää ihmeessä, siis kaikki muutkin kuin Helsinkiläiset! Teen siitä suljetun heti kun ees muutama muukin on liittyny, niin voidaan sitten yhdessä vähän kontrolloida millasia PK-seura etsijöitä saadaan kokoon :)

Noi foorumitkin vaikuttaa hyvältä, en oo ikinä moisiin törmännyt, mutta toimii varmasti!

Vierailija
26/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomessa olet meet-up tapahtumia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!!! :)

Vierailija
28/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 21:08"]Harrastukset on hyvä.

 

[/quote] me löydettiin miehen harrastuksen kautta niin hyvä ystävä pariskunta että he pyysivät meitä lapsensa kummiksi jopa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 00:28"]

Nyt ois avoin Helsingin PK-seura facessa, liittykää ihmeessä, siis kaikki muutkin kuin Helsinkiläiset!

[/quote]

Jostain syystä ryhmä ei löydy haulla :-/

Vierailija
30/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, kaikki meni peiton alle, kun sain ryhmän pystyyn :(

Laitan sen tässä jossain vaiheessa yön aikana suljetuksi ryhmäksi, mutta kyllä sinne kaikki pääsee. En vaan kaipaa sinne mitään palstan trolleja joukkoon. Liitän teidät sitten päivällä, tai suljen koko ryhmän, jollei kukaan innostu.

Toivottavasti keksitään joku keino pitää yhteyttä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hesus, mä en todellakaan voi liittyä PK-seura -nimiseen ryhmään facessa :D Ap

Vierailija
32/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkanmaalla, Oulussa, pk-seutudulla asuvat huom! :)

http://www.hervannansanomat.fi/ystavaverkko-laajemmaksi-verkossa/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy? Mitähän oon taas mokannut. En oo ikinä ryhmää perustanu, ja tässä ihan perustelukin sille.... Kyl se pitäs kirjautuneena löytyy sieltä hausta, pk-seurakin varmaan riittää.

Vierailija
34/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei no mä suljen sen sitten, jos ryhmän nimikin tuottaa vaikeuksia :(

Kehitellään jotain parempaa sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydy, ei. Kirjautuneena ollaan :D

Vierailija
36/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lupaan huomenna katsoa kirkkaammilla silmillä asiaa ja tilanteen niin vaatiessa luon sitten toisen proflliin ja liityn. Nyt en ainakaan vielä löydä ryhmää ja silmiä painaa sen verran että peti kutsuu. Aamulla uusi yritys! Ap

Vierailija
37/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan sulje sitä :D löytääks muut?

Vierailija
38/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin nyt ryhmän sinne kuitenkin. Saa liittyy jos haluu, ehkä mäkin liityn siihen vielä, jos joku tulee seuraks. Kai sen nimen voi vaihtaa, jos se siitä on kiinni.

Vierailija
39/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä löydän sen sieltä, vaikken enää ees kuulu siihen? Mun ei tosiaankaan pitäs mihinkään tietokonehommiin ryhtyä, tässä tulos :D En keksi mikä on pielessä, se on julkinen ryhmä, Helsingin PK-seura ja vielä olemassa.

Vierailija
40/221 |
24.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en löydä :O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän