Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä kaverin toiminnasta (oharit)?

Vierailija
21.08.2014 |

Olin sopinut kaverini (mies) kanssa, että lähdetään taiteiden yöhön tänään. Oltiin hänen kanssa viimekin vuonna ja hauskaa oli.  Tänään aamulla hän oli laittanut viestiä, että "sori, lähdetäänkin Jennin (tyttöystävä) kanssa äkkilähdöllä Roomaan, kun tuli niin hyvä tarjous, ei ehdi nyt taiteiden yöhön kun tänään pitää pakkailla". Eli käytännössä saattaisi ehtiä taiteiden yöhönkin, mutta kun "pitää pakkailla".

Mies on lenkkeilykaverini ja joskus perunut lenkkeilyn syystä tai toisesta. Sillä ei ole ollut kauheasti väliä, koska vaikka onkin ikävää, että toinen peruu, yksinkin voi lenkkeillä. Ei edes ole kuin pari kertaa perunut syystä tai toisesta.

Mutta taiteiden yöhön taas tarvitsee seuraa, voi sinne tietysti yksinkin mennä mutta kaverin kanssa kivempaa. Ja tähän aamuun mennessä muut mahdolliset kaverit, joita olisin voinut kysyä seuraksi, ovat jo seuransa sopineet, nyt kun oharit tuli näin lyhyellä varoitusajalla, on vaikeempi varmistella enää ketään seuraksi ja omasta mielestäni vähän noloakin.

Tietenkin kaveri on halunnut lähteä matkalle, jos on saanut halvan reissun ym. mutta tuon asian hoitaminen.

:( En voisi itse kuvitella, että teen jollekulle oharit, jos olen luvannut olla jossain, puhumattakaan siitä mielipahasta, että seurani ei kiinnosta tai se on itsestäänselvyys.:(

Kiitos, että sain avautua.

Kommentit (150)

Vierailija
21/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:59"]

Vaikuttaa siltä, että tämä mies on ainut läheinen kaverisi. Siksi olet mustasukkainen hänestä, ja kuvittelet että hänellä on velvollisuus olla ja mennä kanssasi kaikkiin kissanristijäisiin. Ja luulet, että sinulla on oikeus suuttua peruuntumisen takia.

Onkohan tässä syy, miksei sinulla ole paljon ystäviä?

Mene sinne taiteiden yöhön, hanki uusia tuttavuuksia avoimin mielin ja pidä hauskaa.

Siellä on paljon muitakin yksinäisiä.

Ei sinua tule kukaan kotoa hakemaan.

[/quote]

No miten sitten olemme voineet olla kavereita näin pitkään, jos kerran aiemmin ei ole tapahtunut mitään tällaista vastaavaa (tärkeän tapahtuman peruminen viime hetkellä) ja mies on perunutkin jotain treffejä ilman, että olisin mitenkään hermostunut asiasta?

Miksi juuri tällä miehellä olisi velvollisuus lähteä kanssani kaikkiin kissanristiäisiin kun jos hän ei olisi sopinut lähtevänsä kanssani tänään taiteiden yöhön, olisin voinut sopia jonkun muun kanssa hyvissä ajoin jotain muuta ja olisin tälläkin hetkellä jo ihan muussa seurassa, jos vaan olisin jo aiemmin sopinut koko asian?

Selvästi myös et ole käynyt tämäntyyppisissä tapahtumissa yksin, kun luulet, että ihmiset menevät sinne tutustumaan uusiin ihmisiin. Voin kertoa sinulle, että eivät mene.

Eli hieman nyt tulkinnassasi mättää. ap

[/quote]

En olekaan ollut yksin. Minulla on enemmän kuin yksi kaveri jonka kanssa käydä tapahtumissa. Usein menemme porukalla, joten ei haittaisi jos yksi peruu.

Kyllähän siellä ihmiset tutustuvat uusiin ihmisiin, ja aivan takuuvarmasti siellä joukossa on myös yksin liikkeellä olevia.

Vierailija
22/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36, Jenni mukana taiteiden yössä olisi ollut ihan ok. Mutta siis itse etukäteen kysyin, onhan ok, että minä ja tämä mies menemme taiteiden yöhön eikä niin, että Jenni oli ajatellut menevänsä hänen kanssaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:14"]

Miksi loukkaannut noin pienestä ap? Tyhmäkin sen tajuaa että Roomasta saa varmasti enemmän muistoja ja kokemuksia kuin yhdestä taiteiden yöstä ( joka on jo kerran koetti, näemmä)

Jos saisin matkan halvalla, en edes ajattelisi että hei, lupasin lenkkikaverilleni että mennään yhdessä paikkaan X.

Vähän suhteellisuuden tajua kehiin! Sitäpaitsi Taiteiden yö voi olla hauskempi kokea yksin! Ole avoin tällä ajatukselle, ja saatat viettää seuraavan taiteiden yön jonkun uuden ihmisen kanssa!

[/quote]  Jos pitää valita itsesäälissä märisevä ap, vai Jennin kanssa kiihkeää peuhaamista Rooman yössä ja hyvää ruokaa ja viiniä, kumman valitsette.

Se ei ole kontrollointia, jos haluaa miesystävänsä kanssa viettää aikaa. Parisuhteeseen mahtuu yleensä vain kaksi ihmistä. Ehkä mieskin on vihdoin tajunnut, että menettää ihanan Jenninsä kohta ap.n takia. Koska tuskin kukaan haluaa parisuhteessaan samaa, kuin Charlesin ja Dianan kohdalla, että liittoon tuli miehen matkassa kolmas osapuoli "ystävänä"

Vierailija
24/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa kitisemistä, tottakai tyttöystävä menee edelle. Pidät itseäsi aivan liian tärkeänä.

Vierailija
25/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 18:59"]

Vaikuttaa siltä, että tämä mies on ainut läheinen kaverisi. Siksi olet mustasukkainen hänestä, ja kuvittelet että hänellä on velvollisuus olla ja mennä kanssasi kaikkiin kissanristijäisiin. Ja luulet, että sinulla on oikeus suuttua peruuntumisen takia.

Onkohan tässä syy, miksei sinulla ole paljon ystäviä?

Mene sinne taiteiden yöhön, hanki uusia tuttavuuksia avoimin mielin ja pidä hauskaa.

Siellä on paljon muitakin yksinäisiä.

Ei sinua tule kukaan kotoa hakemaan.

[/quote]

No miten sitten olemme voineet olla kavereita näin pitkään, jos kerran aiemmin ei ole tapahtunut mitään tällaista vastaavaa (tärkeän tapahtuman peruminen viime hetkellä) ja mies on perunutkin jotain treffejä ilman, että olisin mitenkään hermostunut asiasta?

Miksi juuri tällä miehellä olisi velvollisuus lähteä kanssani kaikkiin kissanristiäisiin kun jos hän ei olisi sopinut lähtevänsä kanssani tänään taiteiden yöhön, olisin voinut sopia jonkun muun kanssa hyvissä ajoin jotain muuta ja olisin tälläkin hetkellä jo ihan muussa seurassa, jos vaan olisin jo aiemmin sopinut koko asian?

Selvästi myös et ole käynyt tämäntyyppisissä tapahtumissa yksin, kun luulet, että ihmiset menevät sinne tutustumaan uusiin ihmisiin. Voin kertoa sinulle, että eivät mene.

Eli hieman nyt tulkinnassasi mättää. ap

[/quote]

En olekaan ollut yksin. Minulla on enemmän kuin yksi kaveri jonka kanssa käydä tapahtumissa. Usein menemme porukalla, joten ei haittaisi jos yksi peruu.

Kyllähän siellä ihmiset tutustuvat uusiin ihmisiin, ja aivan takuuvarmasti siellä joukossa on myös yksin liikkeellä olevia.

[/quote]

Olen käynyt konserteissa tms. tapahtumissa yksin. Näihin tapahtumiin ihmiset menevät kavereidensa kanssa, eivät koskaan puhu mitään vieraille ihmisille mitään. Ne eivät todellakaan ole paikkoja, joissa tutustuu uusiin ihmisiin. Yksin myös näyttää yksinäiseltä, silloin ei todellakaan kukaan edes juttele. Eli kehottaisin sinua jättämään tuon besserwisseröinnin itsellesi. Ihan ystävällisesti tämän sanon.

ap

Vierailija
26/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:20"]

Naurettavaa kitisemistä, tottakai tyttöystävä menee edelle. Pidät itseäsi aivan liian tärkeänä.

[/quote]

Luetun ymmärtäminen hoi. Olen nyt monessa kommentissa todennut, että tietenkin ymmärrän sen, että tyttöystävä menee edelleni. Se ei tarkoita sitä, että ihan minkälainen kohtelu tahansa olisi ok, kuten oharit viime hetkellä. Tyttöystävän huomioiminen ja edelle asetteminen ei tarkoita sitä, että ei voi tavata kaveriaan siten kuin on sovittu.

ap

Vierailija
27/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tapahtumissa ihmiset yleensä ole hyvällä, avoimella tuulella? Tuollaisissa tapahtumissa yleensä juuri tutustutaan ja mielellään jutellaankin tuntemattomille, vaikka oltaiskin kavereiden kesken. Näin minä olen asian kokenut. Ahdasmielistä porukkaa jos ei uskalleta tai voida puhua ihmiselle/ihmisille joita ei tunne.

Vierailija
28/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla käsitteet hukassa. Oharit on sellainen, ettei ilmesty paikalle eikä ilmoita itsestään mitään. Jos peruu jonkun sovitun menon, se on täysin ok, kunhan ilmoittaa etukäteen. Ei siitä normijärkinen ihminen käy suuttumaan. Mutta ap on vähän viri viri tööt tööt.

Vierailija
29/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma voi olla, siinä että he ovat seurustelleet vasta kolme kuukautta. Jos tämä ystävyys on sinulle tärkeä, siirry takavasemmalle vielä muutamaksi kuukaudeksi. 

Vierailija
30/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tutustuin mieheeni, hänellä oli vähän samanlainen ongelma. Oli lapsuudessaan joutunut hoivaajan rooliin ja oli jatkanut sitä aikuisenakin. Eli ei osannut sanoa ei. Joten tilanteemme oli alussa, että miehellä oli kavereita, jotka olivat koko ajan jotain vailla. Mies oli itse hermostunut tilanteeseen, eikä olisi halunnut aina lähteä, mutta oli liian kiltti, eikä osannut kieltäytyä. Hoivasi kaikenmaalman reppanoita, koska olisi kuulemma tullut syyllisyydentunne, jos olisi kieltäytynyt.

Pitkien keskustelujen myötä mies uskalsi alkaa ajattelemaan itseään ja alkoi terveen itsekkääksi ja alkoi sanomaan tiukasti: ei, minulle ei sovi. Minä en tule. Minä haluan viettää aikaa tyttöystäväni kanssa, en lähteä sinun kanssa viettämään iltaa. Minä toki sain näiltä hyväksikäyttäjäkavereilta haukut päälle, mutta minun itsetuntoni kesti sen.

Aika äkkiä tämä porukka hävisi ympäriltä ja mies koki olonsa paljon helpommaksi ja vapaammaksi. Aloituksen lukiessani tuli niin tuttu tunne suhteemme alkuajoilta. Muistan jonkun tytön soittaneen kerran ja melkein itkeneen, kun ei lähde hänen kanssaan jonnekin ja se kaikki on kuulemma minun syytäni, kun olen niin mustasukkainen, kun hän olisi niin tarvinnut miestäni ja hänen olkapäätään ja varsinkin miehen autoa.

Vierailija
31/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että ap yrittää selitellä mustasukkaisuuttaan. Tarina muuttuu, aluksi harmitti vain "oharit" ja välinpitämätön kohtelu ja nyt kyseessä onkin pirttihirmu tyttöystävä joka pelaa jotain pelejä ja kieltää miestä menemästä.

Ymmärtäisin jos loukkaantumisen syynä olisi oikeat oharit, eli mitään ilmoittamatta kaveri jättäisi tulematta paikalle. Nyt hän on kuitenkin jo hyvissä ajoin ilmoittanut ettei pääsekään ja syy perumiseen on todella hyvä. Ihme turhaa nillitystä.

Vierailija
32/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:20"]

[/quote]

Luetun ymmärtäminen hoi. Olen nyt monessa kommentissa todennut, että tietenkin ymmärrän sen, että tyttöystävä menee edelleni. Se ei tarkoita sitä, että ihan minkälainen kohtelu tahansa olisi ok, kuten oharit viime hetkellä. Tyttöystävän huomioiminen ja edelle asetteminen ei tarkoita sitä, että ei voi tavata kaveriaan siten kuin on sovittu.

ap

[/quote]

Ohis... Siis miten niin oharit VIIME HETKELLÄ? Eikös mies laittanut AAMULLA jo viestiä ettei pääse lähtemään? Sulla on ollut KOKO PÄIVÄ aikaa kysyä muilta kavereilta sopiiko joukkoon liittyä, mutta ei, sä itket Av:lla asiasta. Ja nyt sulla jää koko tapahtuma väliin oman ymmärtämättömyytesi/saamattomuutesi takia. Ja oharit=jättää tulematta ilmoittamatta.

Vierailija
33/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:33"]Tuntuu että ap yrittää selitellä mustasukkaisuuttaan. Tarina muuttuu, aluksi harmitti vain "oharit" ja välinpitämätön kohtelu ja nyt kyseessä onkin pirttihirmu tyttöystävä joka pelaa jotain pelejä ja kieltää miestä menemästä.

Ymmärtäisin jos loukkaantumisen syynä olisi oikeat oharit, eli mitään ilmoittamatta kaveri jättäisi tulematta paikalle. Nyt hän on kuitenkin jo hyvissä ajoin ilmoittanut ettei pääsekään ja syy perumiseen on todella hyvä. Ihme turhaa nillitystä.

[/quote]

Samaa mieltä. Jätä ap tämä pariskunta nyt rauhaan ja lopeta turha ylianalysointi. He ovat yhdessä ja haluavat viettää aikaa keskenään, deal with it.

Vierailija
34/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi mustasukkainen ap jolla oli odotuksia vähän enemmänkin. Mutta Jenni vei nyt ne saumat ja pitää kiukutellla täällä.

Vierailija
35/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ihastunut kaveriisi

Vierailija
36/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vain ap, mutta sun osasi luonteeseen kuuluu, että olet "jämäpala". Oletkohan itse koskaan seurustellut vakavasti? Siis todella vakavasti? Ihan oikeasti, jos tyttöystävä kuviossa on sinulle noin vaikea pala niin toi homma ei tule toimimaan.

Vierailija
37/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

60, kuviomme ei mitenkään muistuta sinun ja miehesi kuviota. Itse ainakin ajattelen, että kaverimieheni viettää aikaa kanssani - silloin kun viettää - vapaasta tahdostaan. Hän on kyllä myös hyvin kiltti. Itse ehdotin hänelle tuota taiteiden yötä, mutta hän on myös itse ehdottanut yhteistä tekemistä. Emme todellakaan edes tapaa niin usein, että hänen tyttöystävänsä pitäisi ajatella, että hän ei vietä aikaa tarpeeksi tyttöystävän kanssa. Mutta tyttöystävä ei esimerkiksi harrasta lenkkeilyä ollenkaan ja minä ja tuo mies taas tykkäämme molemmat juoksemisesta. Jos olemme tavanneet tätä ennen kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa, ei nyt kaverisuhteemme vaan millään ole sellainen, jonka pitäisi olla uhka heidän suhteelleen. Myös minulla on ollut tapailusuhde kaveruutemme aikana, joten tässä nyt on ollut sutinoita puolin ja toisin. Tietysti tämä miehen nykyinen suhde on vakavampi kuin tuo minun tapailukuvioni.

ap

Vierailija
38/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:54"]

60, kuviomme ei mitenkään muistuta sinun ja miehesi kuviota. Itse ainakin ajattelen, että kaverimieheni viettää aikaa kanssani - silloin kun viettää - vapaasta tahdostaan. Hän on kyllä myös hyvin kiltti. Itse ehdotin hänelle tuota taiteiden yötä, mutta hän on myös itse ehdottanut yhteistä tekemistä. Emme todellakaan edes tapaa niin usein, että hänen tyttöystävänsä pitäisi ajatella, että hän ei vietä aikaa tarpeeksi tyttöystävän kanssa. Mutta tyttöystävä ei esimerkiksi harrasta lenkkeilyä ollenkaan ja minä ja tuo mies taas tykkäämme molemmat juoksemisesta. Jos olemme tavanneet tätä ennen kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa, ei nyt kaverisuhteemme vaan millään ole sellainen, jonka pitäisi olla uhka heidän suhteelleen. Myös minulla on ollut tapailusuhde kaveruutemme aikana, joten tässä nyt on ollut sutinoita puolin ja toisin. Tietysti tämä miehen nykyinen suhde on vakavampi kuin tuo minun tapailukuvioni.

ap

[/quote]  Hyväksy vain nyt se, että mies haluaa mieluummin kiihkeitä öitä tyttiksen kanssa, kuin sinun kuivaa seuraasi taideiden yössä. Vaikka se satuttaa, kun tajuat, että et ole oikeasti miehelle tärkeä, et voita mitään haukkumalla tyttöystävää.

Vierailija
39/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 19:54"]

ap

[/quote]  Miksi hoet koko ajan, että olet uhka. Se on pelkkää toiveajattelua vain. Kun rakastuu ja haluaa viettää rakkaansa kanssa aikaa, yleensä turhanpäiväiset ihmiset jäävät matkasta. Et ole ollut miehelle tärkeä ja hänen elämässään on nyt ihan jotain muuta tärkeämpää.

Vierailija
40/150 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele, kuinka mies kiihkeästi suutelee Jenniään pehmeässä Rooman yössä. Riisuu kiihkosta täristen vaatteet ja hyväilee tyttöystäväänsä kalu paisuen. Uppoutuvat pehmeään sänkyyn kiihkoon ja rakkauden orgasmiin. Sinä jäät kuin nalli kalliolle surkuttelemaan itseäsi. Et kelvannut, mies ei sinusta välittänyt. Heillä on ihana rakkauden yö, sinulla ei mitään. Tulevaisuudessa tulet vain lenkkeilemään yksin ja surkuttelemaan mitätöntä elämääsi samaan aikaan, kuin miehen kalu työntyy Jenniin uudelleen ja uudelleen