Paljonko lääkärit saavat palkkaa kuussa nettona?
Onko palstalla lääkäreitä tai asiasta tietäviä. Kiinnostaisi tietää, paljon lääkärin nettopalkka on suurin piirtein. Tiedän, palkat ja veroprosentit vaihtelee, mutta olisi kiinnostava kuulla vastauksia.
Kommentit (31)
Vaikea sanoa kun jokaisella on eri veroprosentti.
Lääkäreiden palkat vaihtelevat älyttömästi. Riippuu onko erikoislääkäri ja missä firmassa on töissä. Riippuu myös työtehtävistä, päivystyksestä, kaikesta.
Tänä vuonna on saanut tähän mennessä keskimäärin 9600 euroa kuukaudessa bruttona. Olen erikoistuva lääkäri, mutta erikoislääkärin vakanssilla/ sijaisena erikoistumisen loppuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on saanut tähän mennessä keskimäärin 9600 euroa kuukaudessa bruttona. Olen erikoistuva lääkäri, mutta erikoislääkärin vakanssilla/ sijaisena erikoistumisen loppuvaiheessa.[/quote
oon
Meidän suvussa on hammaslääkäreillä paremmat palkat kuin lääkäreillä. Erikoislääkäreillä on hemmetin pitkä koulutuskin.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on saanut tähän mennessä keskimäärin 9600 euroa kuukaudessa bruttona. Olen erikoistuva lääkäri, mutta erikoislääkärin vakanssilla/ sijaisena erikoistumisen loppuvaiheessa.
Ja tätähän kysyttiin, että mikä on bruttopalkka. :D
Siis ei yksikään lääkäri ole linjoilla kertomassa, paljonko kilahtaa tilille nettona kuussa?
Mun sisaruksella, joka on erikoislääkäri yksityisellä, brutto/kk ollut viime vuosina noin 19000 euroa.
Yksityislääkäri ammatinharjoittajana n 10000/nettona,yleislääkäri
Yksityisellä sektorilla lääkärinpalkkiot kovia. Arviolta kuukaudessa ainakin 25 000 euroa. Lääkärit tekevät toiminimellä töitä eli nostavat palkkiot pääomatuloina ja veroprosentti on 30 ja vähennykset mukaan lukien. Kyllä helposti tienaavat.
Luetun ymmärtäminen ei ainakaan kuulu vahvuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun sisaruksella, joka on erikoislääkäri yksityisellä, brutto/kk ollut viime vuosina noin 19000 euroa.
Ohhoh! Jo on hyvä palkka. Tuosta varmaan voisi ajatella menevän veroa jotain lähelle 50% eli ehkäpä nettona olisi jotain 9000-10000e paikkeilla?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen kysyttiin nettoa... Paljonko sun sisarus sai nettona?
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä sektorilla lääkärinpalkkiot kovia. Arviolta kuukaudessa ainakin 25 000 euroa. Lääkärit tekevät toiminimellä töitä eli nostavat palkkiot pääomatuloina ja veroprosentti on 30 ja vähennykset mukaan lukien. Kyllä helposti tienaavat.
Toiminimellä ei pysty nostamaan tuloja pääomatuloina. Menee ihan normaalin ansiotuloveron mukaan.
Terv. Yksityislääkäri toiminimellä. Netto/kk 9000 € kieppeillä.
Riippuu työpaikasta. Erikoistuvana lääkärinä sairaalassa noin 3400 €, päivystämällä jossain Jumalan selän takana voi tienata yli 10 k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiminimellä ei pysty nostamaan tuloja pääomatuloina. Menee ihan normaalin ansiotuloveron mukaan.
Terv. Yksityislääkäri toiminimellä. Netto/kk 9000 € kieppeillä.
Kiinnostaa kuulla lisää! Miten olet päässyt tällaisiin tuloihin? Minkä verran potilaita hoidat päivässä?
Jahas eli haen lääkäriksi. Rahalle olisi käyttöä 😊
Up