Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapsesi olla kaveri köyhän lapsen kanssa?

Vierailija
20.08.2014 |

Vaikuttaako tulot ja asumiset yms lapsesi kaverisuhteisiin?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna. Varastaisi vaan lapselta.

Vierailija
2/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien välinen rikkaus merkitsee, ei muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sillä on väliä? Jos kaveri on kiva niin tottakai saa olla kaveri, jos vanhemmat ei sentään jotain murhaaja-narkkareita ole. Lapset leikkii, ei vertaile osakesalkkujen sisältöjä...

Vierailija
4/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos luokalle tulee uusi lapsi, niin olen sanonut, että ennen kuin juttelet hänen kanssaan välitunnilla (mistään vapaa-ajan vietosta puhumattakaan), on mulle toimitettava kirjallinen selvitys perheen tuloista ja menoista ja omaisuudesta. Kummankin vanhemmat allekirjoittamana. jos on uusioperhe, niin sekä isän että äidin perheeltä on kohtuullista odottaa selvitystä. Osa perheistä viivyttelee tällaisen selvityksen antamista, joten heidän lapsia ei kutsuta mun lapsen synttäreille eikä heidän kanssa kaveerata.

Vierailija
5/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Tosin ollaan itsekin tultu toimeen ilman yleistä toimeentulotukea vasta vuoden verran. 

Vierailija
6/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin annan!

Vierailija
7/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala sentään totta kai annan, enkä varmaan osaisi edes sanoa, onko joku skidi köyhästä tai rikkaasta perheestä. Ei kaikki taloudellisesti vakaalla pohjalla olevat perheet välttis panosta merkkivaatteisiin tai muuhun vastaavaan turhuuteen, uusiin iPhoneihin sun muuhun. Itse ollaan ihan tavallisia asuntolainaisia keskiluokkaisia, joilla on kohtuullinen toimeentulo mutta ei sen kummempaa. Ihan hyvä mielestäni vain, että lapsi näkee erilaisia perheitä ja erilaisia perhetilanteita ja ymmärtää, että ihmiset ovat tasavertaisia, olipa vanhempien tulot / koulutus / asumismuoto mikä tahansa, olipa yh-, sateenkaari- tai mamuperhe. Ehkä sitten voisin kieltää, jos kävisi ilmi, että vanhemmat ovat tehneet esim. väkivaltarikoksia tai ovat sekaantuneet huumeisiin. Jälkimmäisessä tapauksessa lähtisi soitto lasuun. 

Vierailija
8/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mielelläni! Lastani oli kiusattu, mutta onneksi keksimme kysyä kaveriksi hyväkäytöksisen, monilapsisen ja pienituloisen perheen lasta, jolla myös näytti olevan ongelmia, ehkä kun ei ollut varaa uusimpiin vermeisiin. Meidän lasta ei kiinnosta viettää aikaansa  tyhjäpäiden kanssa ja se on ollutkin suurin syy kiusaamisen kohteeksi joutumiselle. Varallisuus ei todellakaan ole ongelma. Tämä kaverikin kulki alistuneena hartiat lysyssä, mutta ei enää!

Terveisin, piilovarakkaat köyhähköllä asuinalueella

Vierailija
9/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:16"]

Vaikuttaako tulot ja asumiset yms lapsesi kaverisuhteisiin?

[/quote]

Tuota, lapseni on köyhä.

Vierailija
10/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli pienenä köyhän perheen lapsi ystävänä, kunnes alkoi rahaa kadota lompakosta ja tavaroita hyllyistä. Ei tosin tarkoita, että kaikki köyhät varastaisivat. Omalle lapselle toki soisin köyhänkin ystävän. Ei ystävyys tunne tällaisia rajoja ellei osoittaudu lapsuudestanikin tutuksi hyötymissuhteeksi.

Vierailija
11/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys tarttuu kuin tauti, eli ei missään nimessä. Köyhät pitäisi lähettää rajan taakse pilaamasta kunnon ihmisten elämää. Haisevatkin pahalle ja ovat rumia. Köyhyys on aina ihmisen oma syy.

Vierailija
12/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan, aivät vaikuta. Olemme kohtuullisen varakkaita, mutta en mieti lasten kavereita tältä kannalta.

Vierailija
13/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:16"]En anna. Varastaisi vaan lapselta.

[/quote]Oli kyllä niin selkä provo ja silti ihmiset ei tajua. :D

t. 2

Vierailija
14/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ei ole ongelma

Vierailija
15/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lasta kiusattiin kun olin ostanut toppatakin (siistin ja ehjän) kirpparilta. Ollaan kuulemma niin köyhiä... molemmat olemme lääkäreitä. Surullista kuinka kiusaamiskulttuuri siirtyy vanhemmilta lapsille :(

Vierailija
16/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa. Lapseni seurustelevat vain Suomen rikkaimpiin kuuluvien perheiden jälkeläisten kanssa.

No ei. Mitä väliä sillä on, onko kaverin perhe köyhä tai rikas? Pelkäätkö, että köyhyys tarttuu? Tai että lapsesi näkee vääränlaista elämänmuotoa kaverinsa kotona?

Kuinka typerät tänne saavat oikein kirjoitella? Köyhät leimataan varkaiksi jne. Jos varkaita pelkäätte, pyytäkää lapsia leikkimään vain ulkona. Tosin olen sitä mieltä, että varattomuus ei tee kenestäkään varasta. Myös rikkaan perheen lapsi voi varastaa. Sillä hän kompensoi sitä rakkautta, jota vaille hän jää, kun vanhemmat painavat tukka putkella ja euron kuvat silmissä elämässä eteenpäin lasta juuri huomaamatta.

Vierailija
17/95 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:33"]

Mun lasta kiusattiin kun olin ostanut toppatakin (siistin ja ehjän) kirpparilta. Ollaan kuulemma niin köyhiä... molemmat olemme lääkäreitä. Surullista kuinka kiusaamiskulttuuri siirtyy vanhemmilta lapsille :(

[/quote]

Kiusattiin? Olenko ehkä ihan outo, kun mun mielestä kiusaaminen on mykkäkoulun pitämistä tai pään työntämistä vessanpönttöön eikä sitä että sanotaan "haha, sun takki on kirppikseltä!"

Vierailija
18/95 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 17:35"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 15:35"]

Kannattaa olla varovainen sen oman erinomaisuutensa kanssa. Aina löytyy joku rikkaampi, ja miltäs sitten tuntuu, kun teidän lapsenne kaverit hylkää sitten aikanaan, kun teillä ei ole varaa ostaa sitä 200 000 euron superautoa synttärilahjaksi (ihan vaikka esimerkiksi), ostaa lapselle omaa opiskeluasuntoa tai hankkia lapselle 10 000 euron valmennuskurssia.

Vai oliko se niin, että av:lla kaikki on miljonäärejä?

[/quote]

Jep, ja lisäksi keskimääräistä älykkäämpiä :)

[/quote]

Ette kai ota tällaisia aloituksia ja vastauksia tosissanne... :D

Vierailija
19/95 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:37"]

Ei ikinä köyhien kanssa, köyhyys tarttuu ja periytyy.

Meillä on pienestä pitäen opetettu ero ykkös ja kakkosluokan kansalaisten välillä (yksinhuoltajat yms.) Meillä koulusta pyydettiin keskusteluun kun poika oli heitellut myita lapsia kolikoilla, ja huutanut noukkikaa vitun köyhät.

[/quote]

hahahaha! itekki opetan lapselleni että välttää kolmee ihmis ryhmää

mamuja, yksin huoltajien äpäriä ja rumia

terv. miehen kk tulot 8000 € kk :)

Vierailija
20/95 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me ollaan varakkaita, mutta muistan myös lapsuuden aikaisen köyhyyden. Jokaisen se varallisuus on itse ansaittava. Ne köyhät voi siis myös nousta sieltä suosta ja niinhän siinä usein käykin... Niin minulle kävi.Mitäs rikas siihen sanoo? Kelpaako sitten ystävyys? En ymmärrä ajatteluanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi