Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatko lapsesi olla kaveri köyhän lapsen kanssa?

Vierailija
20.08.2014 |

Vaikuttaako tulot ja asumiset yms lapsesi kaverisuhteisiin?

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 14:38"]

Enhän minä voi tietää miten "rikkaita" kaverin vanhemmat ovat? Mistä minä sen voisin tietää muusta kuin perinteisistä kuvitelmistä esim. yksihuoltaja ei voi olla rikas jne.

Jos olet tuonut vaikka lapsen kaverisynttäreille ja huomannut että lapsi asuu vaatimattomasti ja ahtaasti niin mitä mietit?

Että perhe ei halua pröystäillä, jos on oikeasti varakas tai että perheelläpä on kodikas koti.

Vierailija
82/95 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella on kavereita sekä varakkaista että vähän köyhemmistäkin perheistä. Mutta sitten kun alkoi harrastaa ratsastusta, niin sellaiset kaverit jäi, joilla ei ollut siihen varaa (tai halua). Lapseni saa myös aina ottaa lomamatkoille kaverin mukaan ja näitä ei niin varakkaita on ollut lähinnä mökillä mukana, mutta ulkomaille on valikoitunut mukaan joku jolla on ollut siihen varaa (me ei makseta kaverin matkoja, vaikka palstalla kaikki muut ilmeisesti niin tekee). Väistämättäkin varallisuus ratkaisee joissain asioissa ja nyt kun lapsi on jo yläasteelle, niin kaveripiirit on vaihtuneet lähes kokonaan.

En päästäisi lasta ulkomaanmatkalle yksin, toisen perheen kanssa. Voisin vaikka maksaa siitä (että ei mene).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
09.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:16"]Vaikuttaako tulot ja asumiset yms lapsesi kaverisuhteisiin?

En itselläni on 10000€ kuussa mikä jää käteen palkasta ja muista tuloista lapseni kaveraa vain samaan tulotason vanhempien kanssa. Tarkastan aina uuden kaverin vanhempien verotiedot jos jää tuosta alle kaverille porttikielto ja lentää meidän kodista ja pihalta kuin leppäkeihäs. Takaisin ei ole tulemista. Lapsi oppi olemaan raahaamatta köyhimyksiä kotiini kun pistin 6viikon arestiin kesälomalla.

Verotietojen tuloistako päättelet perheen varallisuuden?

Vierailija
84/95 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olin sellasen rikkaan (tai no rikas ja rikas, trapartisti) tummaihoisen miehen vaimo ja mulla oli aikaisemmasta liitosta lapsi

Mies polttelee pilveä, artistinimi p**a***la

Vierailija
85/95 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitsiksi vedetty tässä ketjussa, mutta jotain perää tässä voi olla. Lapseni paras kaveri on suurperheen nuorin. Molemmat ovat iässä, jossa harrastukset, pyörät/scuutit ja Legot ovat tärkeitä. Tällä kaveripojalla ei ole näistä mitään. Siinä perheessä on pari pyörää, mutta ne ovat isompien lasten käytössä. Karkkipäivää ei ole eikä missään käydä. Jossakin vaiheessa tämä kaveripoika huomaa, että hänellä ei ole kaikkea, mitä muilla on. Aiheuttaako katkeruutta? Jatkuuko kaveruus? Ihan mukava poika.

Jos kys. poika ei edes halua legoja itselleen? Tai scuuttia/pyörää, tai halua harrastuksiin? Pojalla ehkä on jotain muuta, mistä hän pitää

Vierailija
86/95 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt ihan hyvin, mutta tämä mies halusi erota koska ei halua asiaa julkisuuteen :) Pilvenpolttelu ei ollut ongelma

Vierailija
87/95 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua vaan kiinnosta toisten raha-asiat, ei kiinnosta juurikaan se missä ne asuu, tällä samalla alueella tietysti koulukaverit asuu, joten aika pitkälle on samaa luokkaa kuin mekin, mistä ihmeestä tietäisin kenenkään kersan vanhempien ammatin jos en tunne niitä jostain muualta, ei tod. kiinnosta.

Se mikä mua kiinnostaa on se, että tykkääkö mun lapset siitä kaverista, onko sen kanssa kiva leikkiä ja käyttäytyykö se kaveri meillä asiallisesti. Meidän poikien kaverit on oikeestaan kaikki ärsyttäviä, tavalla tai toisella, mutta sen kanssa nyt pitää elää niin kauan kun se ärsyttävyys ei vahingoita mun lapsia.

Vierailija
88/95 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhiä? Eihän Suomessa ole köyhiä, kysy vaikka Kansalliselta Koostumus-puolueelta.

Vierailija
89/95 |
08.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annetaan! Kylla ystavyyssuhteissa merkkaa ihan muut asiat kuin taloudellinen tilanne.

Laitoimme lapsemme tavalliseen kouluun yksityisen sijaan,  vaikka saimme omalta tuttavapiiriltamme aika yllattyneita reaktioita ja kauhistelua osaksemme. Musta on hyva etta lapset oppivat pienesta pitaen ymmartamaan etta ensinnakin kaikilla ei ole asiat yhta hyvin kuin meilla mutta se ei tee heista millaan tavalla huonompia tai tyhmempia. Etta varallisuudella braissailu on tokeroa ja huonoa kaytosta ja etta omastaan pitaa jakaa huonompiosaisille.

Kuopuksen paras ystava on nuoren sossutuilla elavan yksinhuoltajaaidin lapsi ja ihana  ja fiksu lapsi onkin. Tykkaan myos lapsen aidista tosi paljon ja me tullaan hirmu hyvin juttuun. Me tehdaan yhdessa asioita jotka ovat joko ilmaisia tai eivat maksa paljon ja joskus kutsutaan poika aiteineen meille leikkitreffeille ja pyydan usein etta jaavat samalla myos syomaan. 

Mekin ollaan kayty heilla leikkitreffeilla, aluksi aiti nolosteli vaatimatonta kotiaan  ja tarjoiluitaan mutta tajusi pian ettei siihen ole mitaan syyta.  Yleensa ollaan kuitenkin meilla koska asutaan lahempana koulua.

Vierailija
90/95 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
91/95 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni lähinnä kiinnostaa miten ihminen kohtelee muita ihmisiä, ei varallisuus. Toivottavasti tämä siirtyy myös lapselleni.

Vierailija
92/95 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varallisuus ei niinkään näy päällepäin, mutta kyllähän lapsen vanhempien koulutustaso paistaa monestakin asiasta läpi. 

Vierailija
93/95 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällaisen otsikon kehittäjältä liikkuu päässään?

Vierailija
94/95 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli pienenä köyhän perheen lapsi ystävänä, kunnes alkoi rahaa kadota lompakosta ja tavaroita hyllyistä. Ei tosin tarkoita, että kaikki köyhät varastaisivat. Omalle lapselle toki soisin köyhänkin ystävän. Ei ystävyys tunne tällaisia rajoja ellei osoittaudu lapsuudestanikin tutuksi hyötymissuhteeksi.[/quote

Meillä kävi toisinpäin, kunnan suurimman veronmaksajan lellipentu varasti meidän kakaroiden tavaroita. Raha ja hyväkasvatus ei aina kulje käsikädessä. Jos lellipentu ei saannut tahtoaan läpi leikeissä niin aina ilmitti ettei enää leiki. Tposin seuraava päivän' leikit jatkui. Mutta lapsi joka aina saannut tahtonsa läpi. 

Vierailija
95/95 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ns. normaalista perheestä niin mitä väliä. Jos on alamaailman perhe niin sitte en

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi