Tekisi mieli aloittaa saliharrastus, mutta se maksaa ihan ÄLYTTÖMÄSTI
Mun lähisali ja muutenkin sopiva olisi Lady Line, mutta halvimmillaankin se maksaa melkein satasen kuussa.
Voi itku sentään, mistä mä oikein tinkisin, että sen jäsenyyden voisin ostaa.
Kommentit (116)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 08:53"]
Miehen näkökulmasta, ketään ei kiinnosta onko siellä pullukka treenaa vai ei. Naissalilla voisin kuvitellakin että pian on kotkat ympärillä kyylää. Lisäksi jos innostut niin sekasalilta voit oikeasti saada miehiltä vielä järkeviä neuvojakin!
[/quote]
En jaksa lukea pitemmälle, mutta takerrun tähän. Vai miehiltä järkeviä treenineuvoja? Naisiltako niitä ei saa? Olen muutamankin kerran salilla kuunnellut, kun pulkannaru neuvoo toista ja nauranut partaani.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:00"]
Ne laitteet ovat saleilla vanhuksia varten, ja niitä joilla on jokin vamma esim. polvi ei kestä kyykkyjä. Tai sitten niille, jotka haluavat maksimaalista rasitusta eli tekevät ensin vapaapainoliikkeet ja sitten perään laitteet, kun tukilihakset väsyvät liikaa. Terveet aikuiset saavuttavat parhaan kunnon vapailla painoilla ja kehonpainotreeneillä, siitä se terve vanhuus muodostuu.
[/quote]
Mistähän näille salifanaatikoille tulee sellainen uskomus, että jos ei treenaa jollain tietyllä tavalla ja saa sitten maksimaalista hyötyä siitä treenistä, ei siitä ole mitään hyötyä ja sitä ei kannata tehdä ollenkaan?
Lähentäjä/loitontajakoneessa istumisen (naistenlehtiä selaillen ja vapailla painoilla tekemisen välillä ei ole mitään kultaista keskitietä?
Ap:n tilanteessa ihan kaikki liikunta olisi hyväksi ja ihan tavalliselle tallaajalle ja normaalille laihdutusliikkujalle myös lajien vaihtelu on hyväksi. Siten löytyy se oma tapa liikua ja saada liikunta vakituiseksi osaksi elämää. SIITÄ se terve vanhuus muodostuu. Laitteissa treenaaminen muun monipuolisen liikunnan ohessa on ihan mainio vaihtoehto. Ei salilla treenaaminen missään muodossa sovi läheskään kaikille eikä ole mikään autuaaksi tekevä treenimuoto, se on vaan nyt viimeisin vilitys.
Mä en yhtään ihmettele käynnissä olevan keskustelun perusteella, että montaa kokematonta kammottaa mennä salille eikä saa siitä yhtään iloa. Yksikin "keskityn omaan treenaamiseeni enkä tuijottele muita" -tyyppi tässäkin ketjussa oli kuitenkin ehtinyt tarkkailla jotakuta miestä salilla kokonaisen tunnin ja pistää merkille että mies puki salivyön ja joi vettä muttei tehnyt mitään muuta kokonaisen tunnin aikana. Tämän tunnin kirjoittaja tietenkin keskittyi omaan treenaamiseen täysillä, hänellä vaan on silmät selässäkin.
[/quote]
en ole tuo kuka näki vesipullolla treenaavan miehen, mutta tuskin siellä kukaan silmät kiinni treenaa kuitenkaan. Saahan sitä istua laitteissa vaikka loppuelämänsä, itse mieluusti otan tekemisistäni suurimman mahdollisen hyödyn irti.
en ole tuo kuka näki vesipullolla treenaavan miehen, mutta tuskin siellä kukaan silmät kiinni treenaa kuitenkaan. Saahan sitä istua laitteissa vaikka loppuelämänsä, itse mieluusti otan tekemisistäni suurimman mahdollisen hyödyn irti.
Minä olen tuo joka kirjoitti ja ei minulla ole silmiä selässä, mutta en ole myöskään silmät kiinni kun treenaan. Sellaista ei voi olla huomaamatta, on se sen verran outoa. Miksi tulla salille jos ei mitään tee, mitä siitä saa? Tämä mies joka ei todellakaan tehnyt muuta kuin joi sen vetensä, oli vartaloltaankin sen mallinen, että todellakin kannattaisi siellä jotain muutakin tehdä kuin tulla juomaan.
Ja en, en todellakaan keskity kuin omaan treenaamiseeni, mutta näen asioita ympärilläni ja niihin kiinnittää huomiota. Jokainen meistä on enemmän tai väöhemmän muiden silmätikkuna, ollaan sitten salilla tai missä vaan, niin se menee elämässä. Itsetunnosta se on kiinni sietääkö jos joku katsoo vai kokeeko ahdistusta.
Minä taas en kaupungin saleista tykkää, kun ainakin täällä meillä päin ovat aina täynnä ja laitteita on vähän. Hinnalla niitä ei ole kyllä pilattu, itsekin pääsisin opiskelijana 3€/kerta. Valitsin sellaisen yksityisen salin, jossa maksan kuukausijäsenyydestä 29€ ja irtisanoutua voi koska tahansa. Porukkaakin on laidasta laitaan; lihavia, laihoja, nuoria, vanhoja, miehiä ja naisia. Sellainen tavallisten ihmisten kuntosali.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:24"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:20"]
Yritäpä tajuta, että satakiloiselle mammalle saattaa omma mahdotonta päästä kyykystä ylös ihan ilman mitään lisäpainoa, edes sitä tankoa. Tällöin pakallinen jalkaprässi on ensi alkuun paljon parempi vaihtoehto. Laitteitakin on muista kuin pelkkiä lähentäjä- ja loitontajakoneita.
[/quote]
Olisko laihtuminen mitään? Miksi päästit itsesi tuollaiseen kuntoon? Miten voit elää, jos et pysty kyykistymään ja nousemaan ylös?
[/quote]
No oisko salikäynneilä jotain tekemistä sen laihduttamisen kanssa ja tukena. Vai pitääkö laihduttaa ennen kuin saa astua salille sisään?
Villi arvaus: sulla ikää max 22 vuotta.
[/quote]
Netissä kuka vain voi olla minkäikäinen tahansa joten täysin turhaa arvailla tai todistella. Jos siis haluat laihtua, niin mikset treenaa? Miksi istut laitteissa? Katso hyväkuntoisia ihmisiä: istuvatko he laitteissa päivät pitkät? Eivät istu vaan kävelevät, jumppaavat, nostelevat puntteja ja tekevät kehonpainoharjoitteita (vatsalihaksia, punnerruksia, kyykkyjä). Jos olet oikeasti niin ylipainoinen, ettet pysty kyykistymään ilman mitään lisäpainoja niin tärkeintä olisi saada paino ensin putomaan ennen kuin pystyt turvallisesti urheilemaan.
[/quote]
Sinulla on outo asenne. Miksi oletat, että tuo kirjoittaja on juuri se 100-kiloinen laitteissaistuja? Osoitat vain, ettei sinulla ole mitään käsitystä aloittelijoiden tarpeista. En ikinä uskaltaisi käydä samalla salilla kuin sinä.
T. En jaksa kyykätä & polvet ei kestä, painoindeksi 18,6
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:57"]en ole tuo kuka näki vesipullolla treenaavan miehen, mutta tuskin siellä kukaan silmät kiinni treenaa kuitenkaan. Saahan sitä istua laitteissa vaikka loppuelämänsä, itse mieluusti otan tekemisistäni suurimman mahdollisen hyödyn irti.
Minä olen tuo joka kirjoitti ja ei minulla ole silmiä selässä, mutta en ole myöskään silmät kiinni kun treenaan. Sellaista ei voi olla huomaamatta, on se sen verran outoa. Miksi tulla salille jos ei mitään tee, mitä siitä saa? Tämä mies joka ei todellakaan tehnyt muuta kuin joi sen vetensä, oli vartaloltaankin sen mallinen, että todellakin kannattaisi siellä jotain muutakin tehdä kuin tulla juomaan.
Ja en, en todellakaan keskity kuin omaan treenaamiseeni, mutta näen asioita ympärilläni ja niihin kiinnittää huomiota. Jokainen meistä on enemmän tai väöhemmän muiden silmätikkuna, ollaan sitten salilla tai missä vaan, niin se menee elämässä. Itsetunnosta se on kiinni sietääkö jos joku katsoo vai kokeeko ahdistusta.
[/quote]
Mutta jos aloitus koskee sitä, että ap:n tekisi mieli kokeilla jotain uutta mutta ei oikein kehtaa, miksi haluat vahvistaa hänen pelkojaan?
Yritäpä tajuta, että satakiloiselle mammalle saattaa omma mahdotonta päästä kyykystä ylös ihan ilman mitään lisäpainoa, edes sitä tankoa. Tällöin pakallinen jalkaprässi on ensi alkuun paljon parempi vaihtoehto. Laitteitakin on muista kuin pelkkiä lähentäjä- ja loitontajakoneita.
[/quote]
Kyllä mä ainakin satakiloisena pystyin kyykkyyn menemään ja palaamaan vielä ylöskin. Pakallisessa jalkaprässissäkin saa itsensä rikki jos on jalat väärässä kulmassa. Sitäpaitsi sille satakiloiselle tulee helposti houkutus laittaa 30 kiloa pakkaa ja lepäillä siinä viuhtoessaan olemattomilla painoilla. Kyykkäämistä on vähän vaikeampi huijata vaikka näkee siinäkin kaikenlaista selänköyristäjää.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:28"]
[/quote]
Olisko laihtuminen mitään? Miksi päästit itsesi tuollaiseen kuntoon? Miten voit elää, jos et pysty kyykistymään ja nousemaan ylös?
[/quote]
No oisko salikäynneilä jotain tekemistä sen laihduttamisen kanssa ja tukena. Vai pitääkö laihduttaa ennen kuin saa astua salille sisään?
[/quote]
Netissä kuka vain voi olla minkäikäinen tahansa joten täysin turhaa arvailla tai todistella. Jos siis haluat laihtua, niin mikset treenaa? Miksi istut laitteissa? Katso hyväkuntoisia ihmisiä: istuvatko he laitteissa päivät pitkät? Eivät istu vaan kävelevät, jumppaavat, nostelevat puntteja ja tekevät kehonpainoharjoitteita (vatsalihaksia, punnerruksia, kyykkyjä). Jos olet oikeasti niin ylipainoinen, ettet pysty kyykistymään ilman mitään lisäpainoja niin tärkeintä olisi saada paino ensin putomaan ennen kuin pystyt turvallisesti urheilemaan.
[/quote]
Sinulla on outo asenne. Miksi oletat, että tuo kirjoittaja on juuri se 100-kiloinen laitteissaistuja? Osoitat vain, ettei sinulla ole mitään käsitystä aloittelijoiden tarpeista. En ikinä uskaltaisi käydä samalla salilla kuin sinä.
[/quote]
Kannattaa varmaan ihan tosi mennä lääkäriin jos et pysy kyykkäämään edes tyhjällä tangolla?
Missä kaupungissa/kylässä sä asut? Noi ladylinet on tosi kalliita. On typerää selitellä, ettei kehtaa alkaa harrastaa salia, koska häpeää läskejä. Tuo on tekosyy ja laiskuutta. Uimahallin kuntosaleja suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 13:00"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Täh? Olenhan itsekin ollut aloittelija. Ne, jotka eivät mitään tee myös pysyvät aloittelijoina.
Niin, tuossa edellä sanoinkin että laitteista on hyötyä niille, joilla on jokin vamma joka estää luonnolliset liikkeet, sinun tapauksessasi polvet. Mikä on ongelma?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 01:30"]Kiitti kakkonen. Minä vaan haluaisin naiset only -salille, kun olen pullea ja häpeän itseäni.
[/quote]
Ainakin malmilla ja ogelissa noissa fitness24seveneissä on naisten puoli, jonne miesten avainkorteilla ei pääse :)
Mä olen bmi 27 ja käyn sekasalilla, missä 85% kävijöistä on 18-25-vuotiaita, tosi hoikkia naiset ja lihaksikkaita miehet. Kauniita ja komeita. Mutta mitä välii??? Kai nyt aikuisella ihmisellä pitää sen verran itsetuntoa olla, että voi mennä salille. Jos ei oo, niin menkää terapiaan. Itse olen 41 vuotta ja oon iloinen itsestäni, että tällanen läski jaksaa treenata, polkea spinningiä ja ihan pysyy siellä nuorten tahdissa. Eikä kukaan oo mua tuijotellu, en ainakaan oo huomannu.
Minusta ainakin on vain ihailtavaa, että joku todella vaikeasti ylipainoinen ottaa elämänsä hallintaan ja lähtee kuntosalille kohottamaan terveyttään. -punttaava äiti
Ap palaa päivittämään kuulumisensa.
Näytin tämän keskusteluketjun miehelleni, joka suutahti puolestani av-palstalle niin, että lupasi maksaa mun lady-line korttini. Ja nyt olen ollut jäsen jo kolme päivää, käynyt kolmessa jumpassa ja kolmasti salilla. LL on todella mukava paikka.
En tiie onko joku jo kommentoinut mutta noissa fitness 24/7 saleissa on erikseen naisten puoli :) ja jos haluaa perustreenata vaan niin se on tosi hyvä sali ! (2 vuotta oon käynyt punavuoressa ja pitskussa)
Ja monilla muillakin "halppis" saleilla (20e/kk) käyneenä suosittelen sekasalejakin :)
Mulla on ainakin polvilumpion kondromalasia ja painoa about 52kg. Kovin kipeäksi koen kyykkäämisen, mutta jalkaprässissä onnistuu jotenkin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 01:30"]Kiitti kakkonen. Minä vaan haluaisin naiset only -salille, kun olen pullea ja häpeän itseäni.
[/quote]
No yöllä 19.90€ kuussa saa 24/7 kortin jolloin voit reenata kun Itse haluat Makin käyn aina illalla tai yöllä kun saan olla yksin.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 09:07"]
Minulle sopii paremmin, että naiset katsoo pahasti kuin että miehet katsoo yhtään millään tavalla.
Ei kiitos sekasaleille.
[/quote]
Käytkö ulkona ollenkaan? Kyllä niitä läskejä tuijotetaan yhtä lailla salilla kuin kadulla, jos edes tuijotetaan. Kuljetko varjoissa ettei vaan kukaan luo sinuun katsettakaan? :D
Itse menisin naissalia ennemmin sekasalille: ei ne miehet sulle naura ja tuskin bodaamiseltaan edes muuhun keskittyvät, ei ne käy salilla kyttäämässä muita. Naiset sen sijaan kikattelee keskenään muille. Aika raaka yleistys, mutta yleensä miehet ovat kyllä suvaitsevampaa salikansaa!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 01:34"]
Mun salilla kymppikortti 55 euroa. En ikinä sitoutuisi noihin kuukausi-/vuosijäsenyysmestoihin kun muutakin elämää on... Eikö sielläpäin ole mitään ns. ei-ketjusalia?
[/quote]
Öh, mä en todellakaan maksaisi kymppikortista tuota hintaa. Se menisi mulla kahdessa viikossa eli kk hinta olisi yli 100 e !
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 10:00"]
Ne laitteet ovat saleilla vanhuksia varten, ja niitä joilla on jokin vamma esim. polvi ei kestä kyykkyjä. Tai sitten niille, jotka haluavat maksimaalista rasitusta eli tekevät ensin vapaapainoliikkeet ja sitten perään laitteet, kun tukilihakset väsyvät liikaa. Terveet aikuiset saavuttavat parhaan kunnon vapailla painoilla ja kehonpainotreeneillä, siitä se terve vanhuus muodostuu.
[/quote]
Mistähän näille salifanaatikoille tulee sellainen uskomus, että jos ei treenaa jollain tietyllä tavalla ja saa sitten maksimaalista hyötyä siitä treenistä, ei siitä ole mitään hyötyä ja sitä ei kannata tehdä ollenkaan?
Lähentäjä/loitontajakoneessa istumisen (naistenlehtiä selaillen ja vapailla painoilla tekemisen välillä ei ole mitään kultaista keskitietä?
Ap:n tilanteessa ihan kaikki liikunta olisi hyväksi ja ihan tavalliselle tallaajalle ja normaalille laihdutusliikkujalle myös lajien vaihtelu on hyväksi. Siten löytyy se oma tapa liikua ja saada liikunta vakituiseksi osaksi elämää. SIITÄ se terve vanhuus muodostuu. Laitteissa treenaaminen muun monipuolisen liikunnan ohessa on ihan mainio vaihtoehto. Ei salilla treenaaminen missään muodossa sovi läheskään kaikille eikä ole mikään autuaaksi tekevä treenimuoto, se on vaan nyt viimeisin vilitys.
Mä en yhtään ihmettele käynnissä olevan keskustelun perusteella, että montaa kokematonta kammottaa mennä salille eikä saa siitä yhtään iloa. Yksikin "keskityn omaan treenaamiseeni enkä tuijottele muita" -tyyppi tässäkin ketjussa oli kuitenkin ehtinyt tarkkailla jotakuta miestä salilla kokonaisen tunnin ja pistää merkille että mies puki salivyön ja joi vettä muttei tehnyt mitään muuta kokonaisen tunnin aikana. Tämän tunnin kirjoittaja tietenkin keskittyi omaan treenaamiseen täysillä, hänellä vaan on silmät selässäkin.