Onko raskaaksituleminen vaikeaa 30+ iässä?
Olen 33 vuotias ja vielä toivoisin kolmatta lasta, pelottaa vaan ryhtyä samaan yritysrumbaan pettymyksineen, kakkonen antoi odottaa itseään melko kauan, vaikka olin alle 30-vuotias. Esikoinen sai alkunsa alle puolessa vuodessa 24-vuotiaana.
Mites muilla?
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekan lapsrn sain 29v.loput 3 yli 30v.
Niin ja ekalla yrittämällä.
Kyllä, ja kaikki rakastettuja vahinkoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 46 ja tulin raskaaksi maaliskuussa
Onneksi olkoon:)
Nää on niin yksilöllisiä juttuja niin kuin kaikki raskauteen liittyvät asiat, että muiden kokemuksista on mahdoton vetää johtopäätöksiä omaan tilanteeseen. Toki niistä saa toivoa tarvittaessa. Minä raskauduin ekasta yrityksestä ja nyt toivotaan, että kaikki menee hyvin.
T. Muutama vuosi sitten kolmekymppisiä viettänyt
Te jotka olette raskautuneet heti ekasta-3 kierrosta? Kuinka usein harrastitte seksiä?
Vierailija kirjoitti:
Te jotka olette raskautuneet heti ekasta-3 kierrosta? Kuinka usein harrastitte seksiä?
Hyh jotenki ällöttävää ajatuksena. Harrastetaan seksiä kokoajan että tärppäis. Hyhhyh. Yök.
Olen 25v ja ollut ilman ehkäisyä jo vuoden joten ilmeisesti tänne ei ole lapsia tulossa. Hoitoihin en menisi joten joko tulee luomusti tai ei ollenkaan. Mutta tosiaan vasta 25v eli tosi yksilöllistä. Mun suvussa on suurin osa saanut lapsensa vasta 30-40v, en tiedä onko kukaan saanut alle 30v.... Ei tule ainakaan mieleen.
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Rouva oli 34 kun esikoinen sai alkunsa.
Oltiin tulossa pikkujouluista varsin hyvällä tuulella ja käytin paljasta sisällä.
"Ei saa, laita kumi..." rouva naurahti.
Juuri lopetti pillerit tai poistatti kierukan, en miosta kumpi.Näin tehtiin, mutta touhutippa teki tehtävänsä.
Hyvä niin, kyllä kuopus on tuonut perheeseemme paljon iloa.
Joo joo ihan varmasti. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Olen 33 vuotias ja vielä toivoisin kolmatta lasta, pelottaa vaan ryhtyä samaan yritysrumbaan pettymyksineen, kakkonen antoi odottaa itseään melko kauan, vaikka olin alle 30-vuotias. Esikoinen sai alkunsa alle puolessa vuodessa 24-vuotiaana.
Mites muilla?
Voin osallistua talkoisiin, niin ei käy miehelle liian rankaksi.
Ihan yhtä helppoa kuin nuorena: housut pois ja setien alle.
Vierailija kirjoitti:
Impulsiivinensonni kirjoitti:
Rouva oli 34 kun esikoinen sai alkunsa.
Oltiin tulossa pikkujouluista varsin hyvällä tuulella ja käytin paljasta sisällä.
"Ei saa, laita kumi..." rouva naurahti.
Juuri lopetti pillerit tai poistatti kierukan, en miosta kumpi.Näin tehtiin, mutta touhutippa teki tehtävänsä.
Hyvä niin, kyllä kuopus on tuonut perheeseemme paljon iloa.
Joo joo ihan varmasti. 0/5.
Mietin ihan samaa. Olisin uskonut tämän 16-vuotiaana, mutta en enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillereiden lopettamisen jälkeen kierto voi hakea uomiaan yli vuodenkin eli siinä saattaa olla yksi syy. Jos olet hoikka ja liikut, kehosi on varmaan vielä ihan hedelmällinen. Alipaino ja kortisoli vain vaikeuttaa raskaaksituloa ja pitää hormonitasot matalina, jolloin ei joko ovuloi tai sitten keltarauhashormonia ei ole riittävästi ylläpitämään raskautta. Pitkät syömättömyyspätkät lisäävät kortisolia entisestään ja ainakin itse olin laiha ja menkaton, kun ei ollut nälkä ja söin usein ensimmäisen kerran vasta iltapäivästä. Itseään ei tarvitse lihottaa, mutta kertoa elimistölleen että ravintoa riittää - voidaan lisääntyä. Eli säännölliset ruokavälit. Kestävyysliikunta on myös elimistölle eräänlainen vaaranmerkki ja viesti siitä, ettei kannata lisääntyä kun "leijonat jahtaavat" koko ajan. Vaihda pitkät lenkit HIIT-treeniin tai toiseen treenimuotoon? :)
Joopa joo. t. aina epäsäännöllisesti syönyt, 10 vuotta vain kestävyysliikkunut ja lievästi ylipainoinen 40+, jolla tärppäsi helposti
Minäkin tunnen yhden 40 vuotta tupakoineen joka voi aina ihan hyvin joten sanon huithait kaikille tutkimuksille, sehän on jopa terveellistä ilmeisesti!
Ainokaiseni sain 36v, toisesta kierrosta tärppäsi 😍
Vierailija kirjoitti:
Olin 35 kun vihdoin ajattelin, että lapsi saa tulla, tulin ekan kierron aikana raskaaksi, mutten olekaan koskaan käyttänyt hormonaalista ehkäisyä
Itsellä sama. Söin tosin pillereitä 15-vuotiaasta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Perjantaina, sunnuntaina, maanantaina ja keskiviikkona. Tikussa hymynaama samaisena keskiviikkona.
Tieteellisen tutkimuksen mukaan 35-vuotiaan tod näk raskautua on 20%.
Itselläni ei kyllä ongelmaa 34-vuotiaana.
Yksi vahinkoraskaus ja sitten suunniteltu myöhemmin.
Ehkä se riippuu parin geneettisestä kemiasta...
Vierailija kirjoitti:
Sontaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei kyllä ongelmaa 34-vuotiaana.
Yksi vahinkoraskaus ja sitten suunniteltu myöhemmin.
Ehkä se riippuu parin geneettisestä kemiasta...
Luetunymmärtäminen?
”At 35, most women have a 15 to 20 percent chance of getting pregnant in a given month. That could mean a 78 percent chance of conceiving within the year.”
Joko tulee raskaaksi tai ei. Helppoa.
Esikoisen sain 38-vuotiaana ja nyt odotan toista, täytän tänä vuonna 41 v. Raskauduin ekasta kierrosta esikoisen kohdalla ja nytkin ehdittiin yrittää vain 3 kk ennen kuin tärppäsi. Tosi yksilöllistä siis. En olisi ollut valmis äidiksi aiemmin.
Tuo on niin yksilöllistä. Mun kaveri, jonka ei ikinä pitänyt hankkia lapsia, tuli raskaaksi ehkäisystä huolimatta 38-vuotiaana.