Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raskaaksituleminen vaikeaa 30+ iässä?

Vierailija
19.08.2014 |

Olen 33 vuotias ja vielä toivoisin kolmatta lasta, pelottaa vaan ryhtyä samaan yritysrumbaan pettymyksineen, kakkonen antoi odottaa itseään melko kauan, vaikka olin alle 30-vuotias. Esikoinen sai alkunsa alle puolessa vuodessa 24-vuotiaana.

Mites muilla?

Kommentit (319)

Vierailija
261/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tulla raskaaksi noin puoli vuotta. Ikää on 36 ja ylipainoa ikävä kyllä runsaasti. Painoindeksi 40. En usko raskaaksi tuloon mutta mies ei lakkaa toivosta. Menkat alkoivat kun olin 9. Gynekologi sanoi, että hedelmällinen ikä on korkeintaan 25 vuotta ekoista menkoista eli minulla kaikki pitäisi olla jo ohi. En tiedä miten kauan jaksan vielä tätä yrittämistä.

Vierailija
262/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulimme pikkujouluissa ja tuli aloitettua ilman kumia, ehkä 5 työntöä.

Sitten laitoimme kortsun ja jatkoimme loppuun.

Kuopus sai alkunsa.

35 oli ikää silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on pcos olen kuullut voi vanhempana tulla helpommin raskaaksi kuin parikymppisenä. Muilla se menee toisin päin joilla ei ole sitä.

Vierailija
264/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on pcos olen kuullut voi vanhempana tulla helpommin raskaaksi kuin parikymppisenä. Muilla se menee toisin päin joilla ei ole sitä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/naisten-yleisin-hormonihairio-aiheu…

Oma kiinnostava lukunsa on havainto PCOS-naisten munasarjatoiminnan normaalistumisesta ja kierron säännöllistymisestä siinä vaiheessa, kun muiden naisten hedelmällisyys alkaa munarakkuloiden määrän vähentyessä hiipua.

On tutkimuksia, joissa hyvin hankalista PCOS-oireista kärsinyt lisääntymisikäinen nainen on myöhemmällä iällä tullut spontaanisti raskaaksi. Voi sanoa, että PCOS-naisilla on päälle nelikymppisinä ehkä paremmat mahdollisuudet tulla raskaaksi kuin kanssasisarilla, joiden kierto on toiminut ihan normaalisti, Anttila yllättää.

Mut joo ite kyllä haluan lapset mieluummin parikymppisenä kyllä, olen parikymppinen nainen jolla on luultavasti pcos ja ollaan yritetty nyt noin 5kk. Mutta jännä toi tieto pcos:ista

Vierailija
265/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole mieheni kanssa käyttäneet minkäänlaista ehkäisyä kahteen vuoteen. Emme ole varsinaisesti yrittäneet mutta silti on ruvennut vähän huolettamaan miten raskaus ei ole saanut alkuaan. Lapsi olisi kyllä tervetullut, varmaan viimeistään parin vuoden päästä rupeamme toden teolla yrittämään jos ei siihen mennessä ole raskaus alkanut. Olen 24 vuotias ja mieheni 30

Vierailija
266/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole mieheni kanssa käyttäneet minkäänlaista ehkäisyä kahteen vuoteen. Emme ole varsinaisesti yrittäneet mutta silti on ruvennut vähän huolettamaan miten raskaus ei ole saanut alkuaan. Lapsi olisi kyllä tervetullut, varmaan viimeistään parin vuoden päästä rupeamme toden teolla yrittämään jos ei siihen mennessä ole raskaus alkanut. Olen 24 vuotias ja mieheni 30

Tehän saisitte jo julkiselta hoitoakin, kannattaa käydä lääkärissä

Vierailija
267/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se jos tahalleen lihottaa ittensä  yms.

Ainahan voi laihduttaa jos oikeasti haluaa raskautua,kyllä se sen verran motivoi.

Vierailija
268/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt tulla raskaaksi noin puoli vuotta. Ikää on 36 ja ylipainoa ikävä kyllä runsaasti. Painoindeksi 40. En usko raskaaksi tuloon mutta mies ei lakkaa toivosta. Menkat alkoivat kun olin 9. Gynekologi sanoi, että hedelmällinen ikä on korkeintaan 25 vuotta ekoista menkoista eli minulla kaikki pitäisi olla jo ohi. En tiedä miten kauan jaksan vielä tätä yrittämistä.

Pudota painoasi, jo pienikin pudotus auttaa. En usko, että gynesi olisi oikeassa. Itse olin 35 kun sain kuopuksen ja menkat alkoivat 9vee.

Olin ehkä kuukautta/paria ennen yrittämistä aloittanut ulkona kävelyllä käynnit muutaman kerran viikossa ja olin jonkin verran jo pudottanut painoani, ekalla yrityksellä raskaus jo alkoi.

Vierailija
269/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 30+ iässä kolme kertaa raskaaksi ensiyrittämällä ikävälillä 32-36.

Vierailija
270/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oli haastavin. Hormonitoiminta selvästi vaikutti. Olin 35 silloin. Alkuraskauden yli ei edennyt kuin vasta kolmannella tai neljännellä. Muut tuli pois.

Kolmas tarttui ekasta yrityksestä. Ja miestä harmitti, kun ei päästy enempää treenaamaan:)

Vierailija
271/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ei ollut.

Kolme lasta neljässä vuodessa

Vierailija
272/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkat alkoi minulla 11-vuotiaana, tulin ensimmäisestä yrityksestä raskaaksi 36-vuotiaana, en nyt oikein usko, että hedelmällisyyteni olisi päättynyt siihen hetkeen. 175 senttinen noin 170-kiloinen siskoni sai esikoisensa luomusti ilman pitkää yrittämistä 38-vuotiaana. Hänelläkin kuukautiset alkoivat 11-vuotiaana.

Vierailija
273/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia on täysin ihmisestä ja "tuurista" kiinni. Jollakin voi olla vaikeuksia tulla raskaaksi jo 20-vuotiaana mutta joku voi pamahtaa paksuksi vielä 45-vuotiaanakin kuin sormia napsauttamalla.

Vierailija
274/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala pitää itsestäsi huolta, ulkoilemaan. Ihanat omasta. Stressaantuneesern elimistöön ei niin helposti alkio tartu. Näin päättelen, joska niin moni on lomalla saanut alkunsa tai pienessä hiprakassa.

Luonnon valintoja.

Rennosti vaan.

Vierailija
275/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ainakin silloin, joi ei lähipiirissä ole tervespermaista suostuvaista miehenpuolta.

Vierailija
276/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta peräkkäisinä vuosina. Olin 29 kun kuopus syntyi.

Vierailija
277/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tärppäs tosi monirakkulaisista munasarjoista huolimatta parista kerrasta ilman kondomia. Nyt rv 11+3 ja ikää 33. Lääkärit sanoivat, että saattaa olla hankalaa raskautua, joten tuli aika shokkina että tärppäsi saman tien :D Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

Vierailija
278/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole varmaa. :) Menkat 14 v. Lapsen yritys ensimmäistä kertaa 36 v, tärppäsi kolmen kuukauden jälkeen. Toinen, kun olin 41 v, yritystä kesti noin 4 kk. Kolmas lapsi, kun olin 43 v, tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta. Ei voi tietää. Toisaalta, onhan minulla tilastollisesti ollut hurjan hyvä tuuri.

Vierailija
279/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi nro 2 jätit lasten hankkimisen ylipäätään noin myöhään? halusitko tarkoituksella olla vanha äiti kaikille lapsillesi? minä tein esikoisen vähän päälle parikymppisenä ja neljännen 33-vuotiaana, en voisi kuvitellakaan että olisin aloittanut vasta yli kolmekymppisenä.

Nuoruus halutaan elää vapaana

Vierailija
280/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se lihavuus tuottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi