Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raskaaksituleminen vaikeaa 30+ iässä?

Vierailija
19.08.2014 |

Olen 33 vuotias ja vielä toivoisin kolmatta lasta, pelottaa vaan ryhtyä samaan yritysrumbaan pettymyksineen, kakkonen antoi odottaa itseään melko kauan, vaikka olin alle 30-vuotias. Esikoinen sai alkunsa alle puolessa vuodessa 24-vuotiaana.

Mites muilla?

Kommentit (319)

Vierailija
241/319 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä. Omat on tehty kaksikymppisenä, mutta konttaa yli ja katso mitä tapahtuu.

Vierailija
242/319 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole yksilöllistä. Ite pamahdin paksuksi heti kun jätti ehkäisyn pois 38-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/319 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran raskaaksi 32-vuotiaana toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Pillereitä syöty yli 8 vuotta putkeen (Diane Nova ja Yasmin). Todella yksilöllistä kuinka nopeasti raskautuu. Omassa lähipiirissä ihmiset saaneet ensimmäisen lapsen lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä.

Vierailija
244/319 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme yritysta kaksi lasta. Uskomaton tuuri kävi. Ikä 33 ja 35.

Vierailija
245/319 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut raskaaksi tuleminen vaikeaa, mutta keskenmenot ovat vaikeita. T. 33 lapseton

Vierailija
246/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta nostetaan koska ajankohtainen asia myös meidän perheessä.

Vierailija
247/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahaarojen ongelmia.

Vierailija
248/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä pareilla, joille se on ollut tai olisi ollut vaikeaa alle 30 v, on se vielä vaikeampaa 30+. Niillä, joille raskaaksi tuleminen on ollut helppoa alle 30 v, on se yleensä melko helppoa 30+:kin. Tosin hedelmällisyytensä on helppo myös pilata sairastamalla joku sp-tauti esim. ja voi käydä myös niin, että onkin vaikeaa kun 30 on mittarissa vaikka 29 v olisi voinut saada lapsen helposti.

Vierailija
249/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran raskaaksi 32-vuotiaana toisesta kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Pillereitä syöty yli 8 vuotta putkeen (Diane Nova ja Yasmin). Todella yksilöllistä kuinka nopeasti raskautuu. Omassa lähipiirissä ihmiset saaneet ensimmäisen lapsen lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtakymppiä.

Tavistakin taviksempi

Vierailija
250/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset käsittää nämä usein niin kirjaimellisesti, että jokaisella yksilöllä alkaa hedelmällisyyden raju romahdus 35-vuotiaana. Eihän se niin mene, vaihtelua on eri ihmisten välillä tosi paljon. Minä sain 34v ensimmäisen ja sen jälkeen vielä kaksi lisää. Ei mitään ongelmia koskaan. Jollakin toisella voi olla vaikeaa yli kolmekymppisenä, mutta monesti niillä samoilla ihmisillä on ollut tai olisi ollut vaikeaa tulla raskaaksi jo nuorenakin.

Vierailija
251/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ongelmaa jos ennestään lapsi. Itse tulin reippaasti yli 40 v raskaaksi. Toki otatutin kierukan pois n 5 v ennwn raskaaksi tuloa.

En ottanut ressiä koska ikää oli, ajattelin että tulee jos on tullakseen. Aivan mahtavaa . Kiitos.

Vierailija
252/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa et ottaisikaan stressin kannalta, vaan "tulee jos tulee"- tyylisesti? Tiedät varmasti, että stressaaminen vaikeuttaa raskaaksitulemista. Minulla kesti raskaaksitulo kolmannen kohdalla 1.5v , olin 39v kun saatiin kuopus.

Tsemppiä, rennosti vain :)

Vierailija
253/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä pareilla, joille se on ollut tai olisi ollut vaikeaa alle 30 v, on se vielä vaikeampaa 30+. Niillä, joille raskaaksi tuleminen on ollut helppoa alle 30 v, on se yleensä melko helppoa 30+:kin. Tosin hedelmällisyytensä on helppo myös pilata sairastamalla joku sp-tauti esim. ja voi käydä myös niin, että onkin vaikeaa kun 30 on mittarissa vaikka 29 v olisi voinut saada lapsen helposti.

Ei mene läheskään aina näin, toki usein voi olla noin. Oma ystäväni yritti ekaa 4v, tokaa 2v, sitten kolmas ja neljäs tulivatkin jo tyyliin yhdestä kerrasta... Vaikka oli jo lähellä 40v, hänellä vaan tuli joku ihme oma hormooniryöppy silloin, ei siis saanut mitään hoitoja.

Kaikki on mahdollista =)

Vierailija
254/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se taas on oikein "asiantuntija" liikkeellä. Tämä on erittäin yksilöllistä, eikä voi ollenkaan tietää, miten asiat kenenkin kohdalla on. Itsellä raskautuminen alle kolmikymppisenä oli todella vaikeaa, ekaa yritettiin monta vuotta. Kolmas lapsi oli sitten ihan täysi vahinko, ja ikää mulla oli 36v kun jäin häntä odottamaan.

Vierailija
255/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset saivat alkunsa ihan muutamalla yrityksellä 32v. ja 34v.

Vierailija
256/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ainokaiseni 35-vuotiaana ja tulin ihan "vahingossa" raskaaksi, ehkäisykin otettu ajallaan. Olin jo ajatellut että ei minusta äitiä tulekaan. Onneksi elämä päätti toisin <3 Ja itse raskauskin sujui hyvin.

Vierailija
257/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41, tiettävästi monilla on helpompaa, mutta itse sanoisin, että yhtä vaikea missä vaan iässä tulla raskaaksi. Jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois 15 vuotta sitten, eikä lapsihaave ole vieläkään toteutunut yrityksistä huolimatta. Hedelmättömiksi meitä ei kuitenkaan ole todettu. Melko varmasti jää koko elämänmittainen haave toteutumatta kokonaan. Haaveena oli 2-3 lasta.

Vierailija
258/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin 35-vuotiaana ja kolme lasta sain.

Vierailija
259/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset tuossa iässä. Raskaaksi tuleminen ei ollut vaikeaa.

Vierailija
260/319 |
13.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekkin on, joillekkin ei. Minä aloitin yrityksen 31-vuotiaana, ja viidestä kierrosta jolloin olisin edes teoriassa voinut tulla raskaaksi, kolmesta tulin. Tosin kaksi niistä meni kesken ensimmäisen kolmanneksen lopulla. Äitini on puolestaan hankkinut kolme lasta yli 40-vuotiaana, eikä yhdessäkään raskaudessa tai lapsessa ole ollut ongelmia. Sitten taas siskoni yritti noin kolmekymppisenä 3 vuotta tulla raskaaksi, myös erilaisilla hoidoilla, kunnes yhtäkkiä tärppäsi luomusti hoitojen välisellä taukokierrolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan