Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on hätäruokasi kun on kiire, eikä jaksa? Respetejä, kiitos. Ja muutakin kuin makaronimättö.

Meesterkock
03.08.2021 |

Minulla on kaksi:

MAKARONIMÄTTÖ:
Jauhelihaa, nauta 400 g
Makaronia 1 pussi
Paprikajauhetta
Grillimaustetta
- paista jauheliha ja keitä makaronit, sekoita keskenään ja lisää mausteet maun mukaan
Tekoaika: 10 min
Hinta: 4,50
Ruokkii: kolme urheilevaa teinipoikaa

KALAKEITTO
Pussillinen uusia perunoita 2 kg
Paketti pakasteseiti 400 g
Voita
Suolaa
Valkopippuria
Tilliä
- keitä perunoita 10 min, lisää jäinen kala perunoiden joukkoon, sekoita kala hiljalleen perunoiden sekaan, anna kiehua 5 min, lisää voita 100 g ja mausta maun mukaan
Tekoaika: 20 min
Hinta: 5 euroa
Ruokkii: kolme urheilevaa teinipoikaa

Kommentit (738)

Vierailija
41/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi kun saisikin jostain vielä hyvää tomaattitonnikalaa..!

Vierailija
42/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couscoussalaatti, vedenkeittimestä vettä couscousin päälle, sillä aikaa kun imeytyy niin pilkon vihannekset/vuustokuution/mitä ikinä keksinkin.

Nuudeli-tofusuikale-maissisekoitus on yksi lemppareistani. Jos jaksan, niin paistan tofun, usein ostan vaan niitä valmiiksi maustettuja suikaleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uunifetapasta. Fetapala kuumaan uuniin kirsikkatomaattien, yrttien ja oliiviöljyn (reilusti) kanssa. Pasta kiehumaan. Vartin päästä kypsät pastat fetan päälle, kaikki reilusti sekaisin ja ääntä kohti.

Olen tehnyt tätä nyt muutaman kerran, enkä tykkää. Olen vaihdellut fetoja ja ostanut ihan oikeaa ja kallista. Olen vaihdellut tomaatteja, eikä silti toimi.

Pahinta on kun ne tomaattien kuoret pyörii siinä valmiissa ruuassa irtonaisena.

Harmittaa, koska haluaisin niin tykätä tästä ruuasta. Rakastan fetaa ja kirsikkatomaatteja. Kypsennetty kirsikkatomaatti on vain se kuori ja se tuntuu suussa epämiellyttävältä.

Vierailija
44/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina muutaman mikroruuan jääkaappiin ja käytän ne, koska ruuan laittaminen on minulle vastahakoista.

Vierailija
45/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakas . Täytteeksi tomaattia., basilikaa ja parmesaania.

Vierailija
46/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimät voileivät:

Pohjalle tomaattipyree, käy ketsuppikin. Mausta pizzamausteella + vaökosipulijauheella

Päälle tonnikalaa öljyssä + timaattiviipaleita+juustoa

Uunissa 200°

Meilläkin liki sama ohje. Tehdään yleensä esipaistettuihin sämpylän puolikkaisiin ja tonnikalan tilalla on palvikinkkuviipaleita.

Vierailija
47/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin kaikkein kiireisin hätäruoka perheelle on kaksi rasiaa 600 kilogramman jotain valmista einestä, joita itse duunaa lisää  jääkaapissa olevalla kermalla ja juustoraasteella.

Valmiista einesruuista Kotikokki on maistuvinta, ja kun siihen tekaisee itse äkkiä vielä tomaatista, sipulista ja öljystä ja tillistä salaatin, sekä leipää kyytipojaksi, niin kyllä perheellä nälkä lähtee.

Ja tämä on tosiaan vain hätävara ruoka.  Mutta on tilanteita joissa tähänkin on joskus turvauduttava.

Onneksi hyvin, hyvin harvoin.

Sillä pidän ruuanlaitosta, ja yleensä pakastimessa on aina jotain hätävaraa.

Toinen mahdollisuus, kun on  yllättäen työpäivä venynyt, on ostaa kotimatkalla pizzoja koko perheelle. 

Vierailija
48/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carbonara, nam. Paistan pekonit pannulla. Keitän spagetit, kun pasta valmis, sekaan haarukalla vispatut kananmunat ja pekonit. Lautasille pastan päälle parmesania ja mustapippuria myllystä. Helppoa ja herkullista.

Siis onko sulla aina pekonia jääkaapissa, hätävarana?

Vierailija
49/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellille kalapuikkoja ja ranut. Jotain tomaattia, kurkkua ym voi heittää värin takia. Jos ruoka on rasvaista, alku tai jälkiruoaksi ja välipaloiksi omenoita, appelsiineja tmv.

Nyt tietysti sesongin herkut, marjat ja muut. Lantut voi äippä lohkoa valmiiksi naposteltaviksi.

Juurekset voi helposti laittaa uunipellille, vähän öljyä, suolaa, mustapippuria ja yrttejä. Juustoa tarpeen mukaan.

Niin ja siinä sivussa opetat lapset itse laittamaan ateriat. Se on arvokas taito myöhemmin elämässä.

Vielä yksi jälkiruoka: halpaa rasvaista marjajugurttia isoon kulhoon. Sekaan tuoreita marjoja. On enemmän kuin osiensa summa.

Vierailija
50/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipulirenkaat. Ei ole hirveän terveellistä, mutta hyvää köyhän naisen nopeaa roskaruokaa pakastimen uumenista...

Yksi hätäratkaisu on keitetty riisi ja sweet chili -kastike, jos kotoa on lähes kaikki loppu niin noita saattaa silti löytyä.

Mulla taas nuudelit ja sweet chili-kastike sekaisin. Sekaan vielä raejuustoa. Jos oikein hifistelen, saattaa joukkoon päästä myös hemapa-sekoitus.

Vierailija
51/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita muutama desi lautaselle, sokeria ja maitoa sen verran, että kaikki ei enää imeydy hiutaleisiin. Sekoitetaan. Ei mikroa tai muutakaan lämmitystä. Itsellä menee usein vaikka aamupalana, energiaa paljon, kuituja myös, edullista, eikä heti tule nälkä.

Mun mies harrastaa myös tota sotkua😄

--- Minä teen tätä mikrolla muunneltuna aamuisin, joskus iltaisin kun haluan välttää kaloreita mutta täyttää mahan ennen nukkumaanmenoa. Toimii. Aamuisin ei haluta syödä kuivaa leipää, tämä on ihana vastine. Eikä tule kattilatiskiä! OHJE: kaurahiutaleita (pikku)kulhon puoliväliin, lisää maitoa ja vettä niin, että hiutaleet selvästi peittyvät. (Ei sokeria). Imeytä vähintään 10 minuuttia ja lisää sentin verran vielä vettä vaikka suoraan hanasta. Mikroon keskiteho 5-8 min. Pitää seurata ettei kuohahda yli, kunnes löydät oman mikroosi sopivat lukemat. Kuohumisen varalta pidä alus(kertakäyttö)lautasta mikrossa. Lautasen voit heittää pois, jos sotkeentui). Anna vielä tekeytyä noin puoli tuntia. Jos tuli liian paksua, lisää maitoa ja sekoita. Lisää vähän suolaa. Pikku nokare mansikkahilloa on kiva, mutta ei välttämätön. Luottopuuroni, namhyvää, halpaa ja terveellistä! Nytkin tulossa... ;)

Eikös tämä kuulosta pitkälti kaurapuurolta. . Sinun ohjeellasi siihen menee vain pirusti enemmän aikaa.

Vierailija
52/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin kaikkein kiireisin hätäruoka perheelle on kaksi rasiaa 600 kilogramman jotain valmista einestä, joita itse duunaa lisää  jääkaapissa olevalla kermalla ja juustoraasteella.

Valmiista einesruuista Kotikokki on maistuvinta, ja kun siihen tekaisee itse äkkiä vielä tomaatista, sipulista ja öljystä ja tillistä salaatin, sekä leipää kyytipojaksi, niin kyllä perheellä nälkä lähtee.

Ja tämä on tosiaan vain hätävara ruoka.  Mutta on tilanteita joissa tähänkin on joskus turvauduttava.

Onneksi hyvin, hyvin harvoin.

Sillä pidän ruuanlaitosta, ja yleensä pakastimessa on aina jotain hätävaraa.

Toinen mahdollisuus, kun on  yllättäen työpäivä venynyt, on ostaa kotimatkalla pizzoja koko perheelle. 

Reiluja rasioita teilläpäin.

Vierailija
53/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelliseltä ukolta opittua. Soijasuikalewokki. Soijakuikaleet keitetään, nuudeli keitetään. Valutetaan vedet pois. Paistetaan. Sekaan hakataan paprikaa ja mausteeksi ketjap manisia, vihreää chiliä ja spirachaa. Laitan ite omaani vielä yleensä joko parmesaania tai kinkkusuikaleita. Voi heittää lopuksi kirsikkatomaatteja haljottuna.

Vierailija
54/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carbonara, nam. Paistan pekonit pannulla. Keitän spagetit, kun pasta valmis, sekaan haarukalla vispatut kananmunat ja pekonit. Lautasille pastan päälle parmesania ja mustapippuria myllystä. Helppoa ja herkullista.

Eikö raaoissa kananmunissa ole usein salmonellaa?

Vierailija
55/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuudelia jonka sekaan tomaattitonnikalaa. On muuten tosi hyvää ja nopea!

Itse teen vähän samalla tyylillä mutta käytän sitä mexicana-tonnikalamakua, siinä kun on valmiiksi papuja sekä maissia niin on hiukan ruokasampaa.

Eli nuudeli kuumaan veteen.

Valutan tonnikalapurkista ylimääräset nesteet pois.

Valutan myös nuudelit ovat omasta mielestä tarpeeksi olleet.

Yhdistän molemmat ja laitan sekaan paahdettua sipulia sekä sweet chilia ja majoneesia mitä nyt sattuu kaapisa olemaan.

Sitten vaan sotkotan kaikki sekaisin ja ääntä kohti.

Terveellistä? Ei ehkä välttämättä

Ulkonäkö? Jakaa varmasti mielipiteet.

Onko syötävää? Omasta mielestä ainakin.

Tuleeko yksi ihminen täyteen? Kyllä tulee.

Vierailija
56/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurahiutaleita muutama desi lautaselle, sokeria ja maitoa sen verran, että kaikki ei enää imeydy hiutaleisiin. Sekoitetaan. Ei mikroa tai muutakaan lämmitystä. Itsellä menee usein vaikka aamupalana, energiaa paljon, kuituja myös, edullista, eikä heti tule nälkä.

--- Minä teen tätä mikrolla muunneltuna aamuisin, joskus iltaisin kun haluan välttää kaloreita mutta täyttää mahan ennen nukkumaanmenoa. Toimii. Aamuisin ei haluta syödä kuivaa leipää, tämä on ihana vastine. Eikä tule kattilatiskiä! OHJE: kaurahiutaleita (pikku)kulhon puoliväliin, lisää maitoa ja vettä niin, että hiutaleet selvästi peittyvät. (Ei sokeria). Imeytä vähintään 10 minuuttia ja lisää sentin verran vielä vettä vaikka suoraan hanasta. Mikroon keskiteho 5-8 min. Pitää seurata ettei kuohahda yli, kunnes löydät oman mikroosi sopivat lukemat. Kuohumisen varalta pidä alus(kertakäyttö)lautasta mikrossa. Lautasen voit heittää pois, jos sotkeentui). Anna vielä tekeytyä noin puoli tuntia. Jos tuli liian paksua, lisää maitoa ja sekoita. Lisää vähän suolaa. Pikku nokare mansikkahilloa on kiva, mutta ei välttämätön. Luottopuuroni, namhyvää, halpaa ja terveellistä! Nytkin tulossa... ;)

Siis tämähän on mikrossa tehty kaurapuuro, jonka tekemiseen käytetään enemmän aikaa kuin yleensä? Ja harva kai laitttaa mikropuuroon maitoa. Mutta puuro tämä on, ei mikään sen erikoisempi sotkotus.

Vierailija
57/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linssi-tomaatti-porkkanakeitto

1 sipuli

1 porkkana

Pikkasen paprikaa, jos on pöydällä nahistumassa

1 rkl punasta currytahnaa (ei oo välttämätön)

1-2 tl kuivattua korianteria tai jotain Välimeren yrttejä

3 dl punasia linssejä

2 prk Mutti tomaattisosetta

1-2 prk vettä

1 kasvisliemikuutio

1 prk kaurakermaa tai kookosmaitoa

Kuullota sipulit ja porkkanat öljyssä. Heitä sekaan currytahna ja yrttimauste. Kun sopivaa, heitä tomaattisoseet ja vedet. Perään huuhdellut linssit ja kasvisliemikuutio. Anna kypsyä hiljalleen n. 30 min. Heitä valmiiseen soppaan kaurakerma ja surruuta sauvasekottimella niin sileeks kuin mieli tekee.

Todella hyvä ja vaivaton setti. Kestää n. 45 min saada valmis soppa nokan alle.

Vierailija
58/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämähän on mikrossa tehty kaurapuuro, jonka tekemiseen käytetään enemmän aikaa kuin yleensä? Ja harva kai laitttaa mikropuuroon maitoa. Mutta puuro tämä on, ei mikään sen erikoisempi sotkotus.

Joo, tuorepuuro on kyllä ihan eri juttu kuin keitetty puuro.

Vierailija
59/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kaurapuuroa mikrossa? Teen joka aamu. Aikaa menee 5 min (mikrossa 2,5 min ja vähän jäätyy 2,5 minuutissa.)

Vierailija
60/738 |
03.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysjyvänuudelit (sellasia vähän leveempiä, keitetään 4 min), valutetaan siivilässä, samaan kattilaan ruokakerma, pari nokaretta tuorejuustoa, tilliä (ostan puntin ja pilkon pakkaseen) kylmäsavulohta 100g paketti. Mustapippuria. Kiehautus. Nuudelit sekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi