Miksi naiset syyttävät toista naista kun mies pettää?
Näitä tapauksia on ollut muutamia omassa tuttavapiirissäni. Mies on siis narahtanut pettämisestä ja petetyn naisen mielestä suurin syyllinen on aina se toinen nainen - vaikka tämä olisi ollut sinkku. En ymmärrä moista ajattelumaailmaa, ikään kuin kavala syöjätär olisi vietellyt täysin syyttömän miespolon, joka on ainoastaan ollut uhri tilanteessa.
Kommentit (292)
Halutaan olla sokeita, eikä haluta nähdä totuutta, että oma mies on ihan oma-aloitteisesti lähtenyt salasuhteeseen. Ei se oma kultamussukka ole mikään tahdoton syytön raukka, jonka paha syöjätär on houkutellut ja vienyt .
Nainenhan on itse tämän miehensä valinnut ja jos häntä rupeisi syyttämään, niin siinä samalla tulisi itseään syyttäneeksii huonosta valinnasta, ja eihän sellainen nyt käy. Helpompi syyttää ulkopuolista tahoa.
Itse suutuin enemmän kyllä miehelle. Enemmän ihmettelin kuinka tyhmä kyseinen nainen oli. En itse sinkkuna koskisi varattuun. Tosi epäkunnioittavaa käytöstä toista naista kohtaan. Sinkkuja miehiä löytyy kyllä, nussikaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Nainenhan on itse tämän miehensä valinnut ja jos häntä rupeisi syyttämään, niin siinä samalla tulisi itseään syyttäneeksii huonosta valinnasta, ja eihän sellainen nyt käy. Helpompi syyttää ulkopuolista tahoa.
On melkeimpä mahdotonta tietää tuleeko toinen pettämään.
En syytä. Syytän kyllä miestä. Mutta en katso hyvällä naista, joka panee varattua miestä. En halua sellaisen kanssa olla missään tekemisissä. Minusta tuo on helvetin ällöttävää. Eri asia, jos ei oikeasti tiedä, että mies on varattu.
Syyttävä sormi osoittaa tilanteen osapuolta joka edustaa visaampaa luotettavampaa tässä tapauksessa nainen on syytettyjen penkillä ja hänet tuomitaan. Miehelle sukukalleudet toimivat lieventävinä asianhaaroina jolloin mies voidaan näiltä osin vapauttaa ja katsoa olevan syyntakeeton. Nainen on naiselle susi mikä kertoo siitä että luomakunnan kruunu ja perheen vastuun kantaja vaatii osakseen urospuolisen johtajan joka tukee naista tällaisissa häikäilemättömissä ristiriitaisuuksissa kautta linjan on tukena ja läsnä puoltaa väliintulon naisten välisissä konfliktitilanteissa ottaen naisen aseman huomioon pyrkien myös ennaltaehkäisemään tämän tyyppisiä tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi toista naista ei saisi syyttää? Eiväthän hekään välitä itselleen tuntemattomien tyttöystävien/vaimojen mahdollisesta satuttamisesta. Mikä tarve toisilla naisilla on valkopestä itseään ja omia tekojaan?
Mutta otsikon kysymykseen vastaten, luulisin sen olevan coping-keino itsesyytöksiä vastaan. Petettynä saattaa alkaa syyttää itseään omasta huonoudestaan ("eihän kumppanini pettäisi minua jos olisin hyvä"), tai epäonnistuneesta kumppanivalinnastaan ja koska sellainen on tosi raskasta, niin mieluummin kieltää asian kohdistamalla vihan ulkopuoliseen.
Siinä se juju piileekin; miksi minua kiinnostaisi pettäjämiehen perheen tunteet, jonkun tuntemattoman naisen tunteet? Ystävät ja muu lähipiiri on asia erikseen, heidän puolisoihin ei kosketa.
Soilloin harvoin kun tulee tilanne, että haluan jotain miestä palavasti, käytän tilaisuuden hyväkse
Toivottavasti sulle käy kohdalle joku samanmoinen ja panee sun ukkoa oikein huolella. Hyi sentään.
Vierailija kirjoitti:
Olen pettänyt vaimoani, jota olen rakastanut jo 15 vuotta, enkä halua ketään muuta, muutaman kerran. Minulla on ollut turvaton lapsuus ja pelkään naisia (äidistäni johtuen), mikä taasen ajaa minua ihan tahtomattani tilanteisiin, missä huomatessani naisen olevan minusta kiinnostunut niin jotta en loukkaisi häntä tai olisi muuten töykeä, lähden oitis mukaan flirttiin enkä pysty tästä enää sitten perääntymään ja menen niin pitkälle kuin on tarvis. Sen jälkeen ihan karmea olo, mutta jään myös kirjoittelemaan härskejä viestejä niin kauan kun nainen haluaa. Tiedän olevani sairas ja olen hakenut naisenpelkoon apua terapiasta, mutta vielä on matkaa siihen että uskallan kieltäytyä vierailta. Kukaan ei tätä tietenkään usko ja pidätte minua kusipäänä, mutta olen oikeasti mukava ja empaattinen mies.
Ja mikä kamalinta, nämä vieraat naiset eivät ole olleet edes viehättäviä enkä heitä halua seksuaalisesti toisin kun vaimoani. Usein se
Selittelyä. Ota vastuu teoistasi. Käytöksesi ei ole äitisi syy, vaan ihan omasi. Jokainen on omista teoistaan vastuullinen. Olet ällöttävä pettäjä.
Minulla on tällä hetkellä dilemma, kun olen saanut muutama viikko sitten tietää miespuoleisen kaverini pettämisistä joista hänen vaimonsa ei tiedä mitään. Olen sanonut kaverille että nyt hänen pitää ottaa ero vaimostaan, koska ei hänen vaimonsa ansaitse tällaista käytöstä. Annan kaverille aikaa hoitaa sotkunsa itse, mutta jos hän ei sitä tee, joudun miettimään että pitäisikö itse kertoa vaimolle.
Tässä tapauksessa ainakin mies itse on ollut aloitteellinen ja tietää tekevänsä väärin. Uusi nainen kyllä tietää miehen olevan jo naimisissa, joten ei hänkään ihan viaton ole. Mutta jos/kun vaimo saa tästä tietää, niin näkisin, että on aihetta suuttua suoraan miehelle eikä uudelle naiselle.
Itselläni oli aikoinaan sinkkuaikoina todella tiukka periaate, että varattuihin en koske. Tapasin kivan miehen, joka vähitellen oli öitä luonani ja tapetoi jopa uuden asuntoni yhden huoneen seinätkin. Haki minua autolla töistä ja harrastuksista. Sitten kun oltiin jo intiimissä suhteessa oltu muutama kuukausi, paljasti itse, että onkin naimisissa eri paikkakunnalla, oli täällä pääkaupunkiseudulla opiskelemassa. Se siitä periaatteestani sitten, romukoppaan jouti. Ärsytti, koska koin, että minua oli petetty, kun kaveri oli esittänyt vapaata miestä. Suhde loppui, mutta sen jälkeen olen vastannut vain itsestäni, saavat miehet ottaa vastuun itsestään ja moraalistaan. No, eipä ole tarvinnut sen jälkeen varattuihin koskea, vaikka yrittäjiä on muutama ollutkin.
Petetty vaimo suuttuu ja syyttää toista naista kun ei uskalla suuttua miehelleen koska pelkää että silloin mies jättää.
Vaimo kuka on päättänyt pitää miehensä pettämisestä huolimatta, kääntää petturimiehensä vihaamaan toista naista ja syyttämään aviokriisistä toista naista.
Raukkiksia ovat petetty ja pettäjä. Hyi oksennus.
Tai tulee tauti.