Heh, tuttavan lastenkasvatus...
Jaksoi vinoilla minulle, aina oli parempi. Lapseni muka ylivilkas ja minä mokasin siinä ja tässä. Ei ollut tarpeeksi säännöllistä päivärytmiä jne.
Nyt hänen lapsellaaan on vitosen todistus, ei ole kavereita ja lapsi niin sidoksissa äitiinsä, ettei ees kykene nukkumaan äidistä erillään, jopa kesäleirillä on molemmat vanhemmat mukana, samassa huoneessa!
Ja tää äiti selittää, että on ihan normaalia 12-vuotiaan käytöstä! Minä kuulemma omani itsenäistänyt liian varhain!
Kommentit (33)
Jokainen vanhempi käy lastensa suhteen oman polkunsa.
Jokaisella oma polku ja siksi juuri ei kannata arvostella muiden tekemistä. Ja ymmärrän jossain määrin ap: n vahingonilon...
Ap syyllistyy samaan, josta itse moittii toista.
No en ole läiskinyt mielipiteitäni hänelle päin naamaa vuositolkulla kuten hän. Tai heittänyt vohveleita kirjaimellisesti päin naamaa kuten hän. Erehdyin kerran antamaan lapselle yhden pienen vohvelin... Anorektikko tuttava hermostui täysin....
Ap
Jokainen vanhempi yrittää taatusti olla lapselleen se paras, ja kasvattaa lapsen niin hyvin kun taitaa. Ap, ymmärrän pointin, itsellä kävi samoin, mieheni sisko yritti kasvattaa lastamme, ja sai anopinkin uskomaan, että minun metodini olivat kummallisia ja vääriä. En olisi saanut edes alle 1-v. antaa käyttää tuttia! Nyt kun hänellä itsellään on lapsia, olen saanut huomata että 3-v. saa syödä edelleen tuttia, eikä ole vielä yötäkään nukkunut omassa sängyssä. Niin siinä aina vaan käy, että kun oma lapsi tulee ni " se on ihan eri asia!"
Mikä saa naiset muuttumaan tällaisiksi heti kun saavat lapsia?
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 06:02"]
Jaksoi vinoilla minulle, aina oli parempi. Lapseni muka ylivilkas ja minä mokasin siinä ja tässä. Ei ollut tarpeeksi säännöllistä päivärytmiä jne.
Nyt hänen lapsellaaan on vitosen todistus, ei ole kavereita ja lapsi niin sidoksissa äitiinsä, ettei ees kykene nukkumaan äidistä erillään, jopa kesäleirillä on molemmat vanhemmat mukana, samassa huoneessa!
Ja tää äiti selittää, että on ihan normaalia 12-vuotiaan käytöstä! Minä kuulemma omani itsenäistänyt liian varhain!
[/quote] ei kai kesäleirillä ole vanhempia mukana, ikinä kuullutkaan. Vähän outoa jos 12 v noin sidoksissa vanhempiinsa.
Olen itse 12v, ja kaikella hyvällä kunnioituksella ap:n ystävää kohtaan: tuo on outoa.
No tuolla kuulemma on vanhemmat mukana. Esiteini nukkuu äidin vieressä kotonakin. Ap
Hän selittää kuinka lapsi muka takertuu, mutta minusta hän on kyllä itse kontrollifriikki, joka hioo pienintäkin yksityiskohtaa. Käsittämättömän hidas tumpula. Ahmii kasvatusoppaita, mutta käytännön järkeä ei ole yhtään. Jauhaa ja jauhaa omia lapsuudentraumojaan.
Mulla kanssa naapuri joka aina oikeassa ja neuvomassa lastenkasvatuksessa,
Ihan huippua saada kosto tota kautta kun näkee miten niiden kakara alkaa oirehtia !
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 07:27"]Mikä saa naiset muuttumaan tällaisiksi heti kun saavat lapsia?
[/quote]
Tämä! Itse en luullakseni muuttunut, mutta äiti-ihmiset ovat just tuollaisia! Jatkuvasti kytätään mitä muut äidit tekevät ja nalkutetaan muiden tavoista. Kiva ois löytää leikkikavereita yksivuotiaalleni, mutten kestä niitä äitejä!
Minä taas mietin tätä naisten kaksinaamaisuutta. Ollaan ehkä läheisestikin tekemisissä toistensa kanssa, ihan ystäviä, mutta kun tulee jotain "raportoitavaa" tänne, ystävä liudentuu yhtäkkiä "tuttavaksi". Niin tasan tarkkaan tiedätte toistenne tekemiset ja sanomiset. Huomenna varmaan taas kahvitellaan yhdessä ja ihmetellään maailman menoa. Siksi tämä aloitus kertoo enemmän ap:sta ja hänen luonteensa heikkouksista kuin mistään muusta.
Ei ole ystävi, enkä ole kskaan teeskennellyt ystävää. Olen tuttava, pakosta tekemisissä ja 11 vuotta kuunnellut piikittelyä. Nolaanut lapsiani julkisesti, arvostellut heitä jne.
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 08:40"]
Minä taas mietin tätä naisten kaksinaamaisuutta. Ollaan ehkä läheisestikin tekemisissä toistensa kanssa, ihan ystäviä, mutta kun tulee jotain "raportoitavaa" tänne, ystävä liudentuu yhtäkkiä "tuttavaksi". Niin tasan tarkkaan tiedätte toistenne tekemiset ja sanomiset. Huomenna varmaan taas kahvitellaan yhdessä ja ihmetellään maailman menoa. Siksi tämä aloitus kertoo enemmän ap:sta ja hänen luonteensa heikkouksista kuin mistään muusta.
[/quote]
Eikä kerro AP:stä vaan just niistä kaikentietävistä muiden kasvatusta arvostelevista ja omia menetelmiä kehuvistaan vanhemmista.
ja meistä jotka saadaan suurta tyytyväisyyttä siitä että nähdään että ei se ehkä niin mennytkään.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 08:44"]
Ei ole ystävi, enkä ole kskaan teeskennellyt ystävää. Olen tuttava, pakosta tekemisissä ja 11 vuotta kuunnellut piikittelyä. Nolaanut lapsiani julkisesti, arvostellut heitä jne.
Ap
[/quote]
Jos se on "vain" tuttava niin ei ole mikään maailman pakko olla sen kanssa tekemisissä.
Hui, kylläpä nyt pääsit ylentämään itsesi!
No on. Käytännön pakko on olla tekemisissä. Välttelen niin paljon kun pystyn, mutta kokonaan en pääse eroon. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 08:40"]
[/quote]
Eikä kerro AP:stä vaan just niistä kaikentietävistä muiden kasvatusta arvostelevista ja omia menetelmiä kehuvistaan vanhemmista.
ja meistä jotka saadaan suurta tyytyväisyyttä siitä että nähdään että ei se ehkä niin mennytkään.
[/quote]
Kylläpä vaan kertoo ap:sta. Fiksu ihminen olisi myhäillyt hiljaa mielessään vaan, eikä ap:n tavoin nostanut itseän jalustalle. Ei ole viisasta tuokaan!
Miksi pitää kilpailla ja arvostella. Jokainen lapsi on erilainen ja yksilö kasvussaan.. jokainen vanhempi kasvattaa omalla tavallaan.