Heh, tuttavan lastenkasvatus...
Jaksoi vinoilla minulle, aina oli parempi. Lapseni muka ylivilkas ja minä mokasin siinä ja tässä. Ei ollut tarpeeksi säännöllistä päivärytmiä jne.
Nyt hänen lapsellaaan on vitosen todistus, ei ole kavereita ja lapsi niin sidoksissa äitiinsä, ettei ees kykene nukkumaan äidistä erillään, jopa kesäleirillä on molemmat vanhemmat mukana, samassa huoneessa!
Ja tää äiti selittää, että on ihan normaalia 12-vuotiaan käytöstä! Minä kuulemma omani itsenäistänyt liian varhain!
Kommentit (33)
Ja millähän lailla nostin itseni jalustalle??
On oikeasti todella rasittavaa kuunnella tuollaisia ihmisiä! Viimeksi tunki minun ja erään toisen äidin mukaan väkisin ja taas se komentelu alkoi. Tee sitä, tee tätä, onkos lapsesi lihonut jne.
Vasta paikan päällä selvisi heidän mukaantulonsa. Ja taas kärvisteltiin.
Ap
Lapsillani on molemmilla ysin todistukset. Eivät siis hikipinkoja, mutta hyviä koulussa. Se tuntuu rasittavan tuttua äärettömästi.
Ap
Ja se hänen lapsensa huono todistuu johtuu kuulemma koulusta ja lapsen tyhmyydestä. Lapsi pantiin väkisin kielikouluun, eikä perhe ole tukenut kielen oppimista yhtään. Se kun kuulemma tulee kielikylvyssä ilman vaivannäköä (ei muuten tule fiksullekaan).
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 07:27"]
Mikä saa naiset muuttumaan tällaisiksi heti kun saavat lapsia?
[/quote]
Kuule, ehkä vähän liioiteltua yleistää tuollaista friikkikäytöstä kaikkiin naisiin...
Sain nuorimman lapseni yli 40 vuotiaana. Osa lapsistani on jo aikuisia ja työelämässä. Nyt eräs ystäväni joka yli 50 vuotias alkoi joka asiassa neuvomaan ja arvostelemaan meikäläistä. Tein kaiken väärin. Puin liikaa tai liian vähän, syötin väärin ja vääriin aikoihin ja vaikka sun mitä. Viikonlopun tapaamiset oli minulle yhtä kärsimystä. Aikani jaksoin kuunneella, mutta sitten räjähdin. Ikinä ei kukaan ole ollut neuvomassa ja neuvoja en ole tarvinnut ennenkään ja en todellakaan tarvii niitä tämän juniorin kanssakaan. Tein lopullisen pesäeron. Onneksi asutaan suht kaukana toisistamme, niin ei tarvitse vahingossakaan tavata.
Mun mielestä oli kivaa joskus teininäkin nukkua vanhempien välissä. Suomessa korostetaan liikaa varhaista itsenäistymistä. Antaa lasten olla lapsia niin pitkään kuin haluavat olla.
N 37
No eipäs kerro Ap:stä, vaan siitä kasvattaja hirmusta joka pitää mekkalaa itsestään.
se on just parasta kun kaksi myhäilijää pääsee Esim. saunassa, myhäilemään siten että kukaan ei kuule,
että oletko pistänyt merkille että oirehtiikohan se lapsi vaikka vanhemmat on mielestään superkasvattajia?
Mutta se tehdään siten että kukaan ei kuule, eikä arvostella sen tekemisiä ja peräti nolata sen lapsia julkisesti!
17
Joo, mutta kun tää lapsi nukkuu siellä aina. Äitin mukaan ei tarvitse edes osata ottaa käskyjä vastaan muilta kuin äidiltä. Leirikoulu ei käy, yökyläilyt ei tietenkään käy, eikä esimerkiksi ikätoverien kanssa pienikään ostoksille lähtö tms. Harrastaa isän kanssa, siis kulkee soittoharjoituksissa yhdessä isän kanssa.
Ja niin edelleen.
Meillä siis itselläni mielestäni normia pehmompaa eli lapset pitkään kotona, teen kotona töitä, joten eivät ole juuri koskaan yksin kotona, yökyläilyt kaverien luona alkoi alaluokilla jne.
Silti minä kuulemma itsenäistän liian aikaisin!
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 09:25"]
Joo, mutta kun tää lapsi nukkuu siellä aina. Äitin mukaan ei tarvitse edes osata ottaa käskyjä vastaan muilta kuin äidiltä. Leirikoulu ei käy, yökyläilyt ei tietenkään käy, eikä esimerkiksi ikätoverien kanssa pienikään ostoksille lähtö tms. Harrastaa isän kanssa, siis kulkee soittoharjoituksissa yhdessä isän kanssa.
Ja niin edelleen.
Meillä siis itselläni mielestäni normia pehmompaa eli lapset pitkään kotona, teen kotona töitä, joten eivät ole juuri koskaan yksin kotona, yökyläilyt kaverien luona alkoi alaluokilla jne.
Silti minä kuulemma itsenäistän liian aikaisin!
Ap
[/quote]
Edelleenkään en ymmärrä, että jos olette vain "tuttavia" kuinka ihmeessä voit tietää noin tarkasti kaiken yllämainitun.
Jaetaanko nykyään kaikki noin avoimen yksityiskohtaisesti ns. tuttavien kesken?
Kolmanneksi jos huomaat, että joku ihminen nakertaa sinun itsetuntoasi kommenteillaan ym., voit hyvin vetää hieman hajurakoa. Lakkaa moikkaamasta tmv.
Kun hän vuodattaa kaiken. Kysymättä. Todellakin. Ja siis tykkää, että noin kuuluu olla ja syyllistää kun ei tee samalla lailla!
En voi olla olematta kokonaan tekemisissä ja tosiaan tunkee seuraan myös väkisin. Ole siinä sitten moikkaamatta, kun toinen tunkee ja avautuu!
Ap
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 09:41"]
Kun hän vuodattaa kaiken. Kysymättä. Todellakin. Ja siis tykkää, että noin kuuluu olla ja syyllistää kun ei tee samalla lailla!
En voi olla olematta kokonaan tekemisissä ja tosiaan tunkee seuraan myös väkisin. Ole siinä sitten moikkaamatta, kun toinen tunkee ja avautuu!
Ap
[/quote]
Tunnistan tyypin. Ottaa voimille ja hermoon. Vuodattaa vuolaasti, mutta ei kuuntele. Itselläni tuli mitta täyteen, pimahdin. Ei ole kuulunut sen jälkeen. Surullista, mutta helpottavaa myös.
Kuinkas ap:n lapsi edistyy, meneekö koulu hyvin, onko käytös kiitettävää?