Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?
En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa.
Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?
Kiitos, jos joku viitsii vastata.
Kommentit (568)
Tulipa mieleen että on outoa että unilääkkeet on sallittu lennoilla. Luulisi ainakin että niitä ei saisi käyttää jos oma paikka on hätäuloskäynnin kohdalla.
Ihmettelin joskus, että miksi jotkut kävelee takaperin lentokoneeseen, mutta joku selitti, että ne oli saaneet peruutuspaikan.
Villasukat mukaan! Tulee kotosampi olo vähäsen ja tulee paremmin uni.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:21"]
kohdalle osuu aina joku ihana joka laskee tuolinsa selkänojan hänen syliinsä eikä hän pysty liikahtamaan paikaltaan 8-10 tuntiin saati näkemään sitä tv-ruutua.... itse pidämme tuolit pystyssä jotta takanaoleva pystyy tarvittaessa liikkumaan. Tämä on mielestäni todellakin fiksua matkustamista, johon kovinkaan moni ei pysty... on vain MINÄ joka heti paikalleen saavuttua vetää penkin selkänojan kumoon, välittämätt muista (takana istuvista). Onneksi nyt varsinkin ruokaillessa emännät käy pyytämässä nostamaan selkänojan ylös. Charter koneet varsinkin ovat yli 180cm todella tukalia/ahtaita. Tilanne muuttuu vähän jos "kaikki" nukkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa oma taitettava matkasänky mukaan ja makuupussi. On miellyttävämpi nukkua koneessa. Lentokoneissa on yleensä tilava kylpyhuone, jossa voi käydä suihkussa. Jos on mannerten välinen lento niin koneessa on myös sauna. Vihtoja ei ole ulukomaan immeiset tajunneet koneeseen laittaa, joten kannattaa lähtöiltana tehdä tuore koivuvihta kotipihan puista, niin on mukavempi koneessa sitten kylpeä.
Haha, repesin, kun kuvittelin, miltä kone näyttäisi, jos kaikilla olisi matkasängyt ja makuupussit ja siellä saunottaisiin! 🤣
kannattaa oikeesti laittaaa ne pieruverkkarit päälle ihan jo kotona ennen matkaa, ei tarvii vaihtaa lentokoneessa sitten, ja miksi pitäs näyttää niin hienolta lentokentällä tai meikata?
pieruverrarit parhaat, ei kiristä vaatteet ja pari pieruakin kiva yöllä rupsauttaa siinä kun naapurisi on nukahtanut
intian lennoilla kyllä osa meidän porukasta nukkui lattiallakin penkkien välissä, minut lentoemäntä taas kutsui nukkumaan viereensä eri osastolle siellä oli kivaa
En ole pyjamaa käyttänyt, mutta makuualustaa ja -pussia kyllä. Kolmen tunnin päästä rupeaa lattia silti tuntumaan kylmältä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi suloinen mielikuva, kaikki siellä pupupyjamissa ja tohveleissa jonottamassa vessaan hampaanpesuun. <3
Ja lentokapteeni raidallisessa kangaspyjamassa ohjaamossa. <3
pieruverrarimies kirjoitti:
kannattaa oikeesti laittaaa ne pieruverkkarit päälle ihan jo kotona ennen matkaa, ei tarvii vaihtaa lentokoneessa sitten, ja miksi pitäs näyttää niin hienolta lentokentällä tai meikata?
pieruverrarit parhaat, ei kiristä vaatteet ja pari pieruakin kiva yöllä rupsauttaa siinä kun naapurisi on nukahtanut
intian lennoilla kyllä osa meidän porukasta nukkui lattiallakin penkkien välissä, minut lentoemäntä taas kutsui nukkumaan viereensä eri osastolle siellä oli kivaa
Muistitko varmasti piereskellä siellä lentoemännän kanssa eri osastolla ollessasi? Ziisus...
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:44"]
Tosi suloinen mielikuva, kaikki siellä pupupyjamissa ja tohveleissa jonottamassa vessaan hampaanpesuun. <3
Tää oli ihana. Hihittelen :)
Melko köyhää on elämän oltava, jos tollaselle hihittelee...
kerran näin lennolla kun todella tyylikäs japanilainen vaihtoi vessassa vähän pyjaman näköiseen pukuun ja taas ennen laskeutumista liikenaismaiseen asuun. Itse matkustan pitkät matkat pieruverkkareissa ja ennen noutajan tapaamista vaihdan pukuun lentoaseman vessassa. (mannertenvälisillä)
Naisista aika moni tuntuu nukkuvan yöpaidassa tai sitten alusvaatteissa. Vähän se kyllä sopimattomalta näyttää kun neitonen siinä topissa ja pikkareissa hyörii ja pyörii, mutta kukin tyylillään. Ja kaipa se peitto lämpimänä pitää kun villasukat laittaa jalkaan. Noh, onpahan perillä ainakin pukea rypistymättömät vaatteet päälle mikä tietenkin kiva juttu kyllä.
Jos ei siinä käytävällä mahdu nukkumaan, niin sinne matkatavarahyllylle voi myös mennä.
Jotkut vastaa inhottavasti ja pilkaten, kun aloittaja kysyi ihan asiallisesti. En itsekään ole koskaan ollut lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:42"]
Lähteekö lento Porvoon lentoasemalta?
Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.
ap
Sua huijataan ja lujaa...
Laitat sinne lennolle valmiiksi sellaista mukavaa päälle, missä voi nukkua, ei siis yöpaitaa!
Verkkarit ja pitkähihainen paita vaikka.
Tyynyt sellaiset minityynyt on koneessa samoin peitot. Osta kentältä sellainen kaulaan laitettava tyyny vielä lisäksi, niin on helpompaa...koneeseen kannattaa ottaa vaikka villasukat jalkaan, mutta kun vessaan menet, niin se lattia on sitten kusinen.
Hampaat olen pessyt melkein perillä, pikaisesti, siellä vessassa ei siis nuhjuta puolta tuntia ja sitä hanavettä ei saa juoda!
Ota vaikka käsimatkatavaroihin t paita mukaan ja vaihda se päälle, niin on puhtaampi olo. Osta kasvopesuliinoja, niillä saat meikit pois, jos olet meikannut lennolle....niillä voi putsata kainalotkin.
Vettä kentältä koneeseen ainakin 2 pulloa. Tarvitset tuon määrän minimissään noin pitkälle lennolle ja lukemista. Kirja on hyvä. Pari aikakausilehteä. Musiikkia, jos kuuntelet.
Noilla pärjäät kyllä
Ja unohda se yökkäri!
Entä kun minulla on tapana nukkua alasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:42"]
Lähteekö lento Porvoon lentoasemalta?Ihan Helsinki-Vantaalta lähdetään. Olen jo 33-vuotias, mutten ole koskaan lentänyt mihinkään.
ap
Sua huijataan ja lujaa...
Laitat sinne lennolle valmiiksi sellaista mukavaa päälle, missä voi nukkua, ei siis yöpaitaa!
Verkkarit ja pitkähihainen paita vaikka.
Tyynyt sellaiset minityynyt on koneessa samoin peitot. Osta kentältä sellainen kaulaan laitettava tyyny vielä lisäksi, niin on helpompaa...koneeseen kannattaa ottaa vaikka villasukat jalkaan, mutta kun vessaan menet, niin se lattia on sitten kusinen.
Hampaat olen pessyt melkein perillä, pikaisesti, siellä vessassa ei siis nuhjuta puolta tuntia ja sitä hanavettä ei saa juoda!
Ota vaikka käsimatkatavaroihin t paita mukaan ja vaihda se päälle, niin on puhtaampi olo. Osta kasvopesuliinoja, niillä saat meikit pois, jos olet meikannut lennolle....niillä voi putsata kainalotkin.
Vettä kentältä koneeseen ainakin 2 pulloa. Tarvitset tuon määrän minimissään noin pitkälle lennolle ja lukemista. Kirja on hyvä. Pari aikakausilehteä. Musiikkia, jos kuuntelet.
Noilla pärjäät kyllä
Ja unohda se yökkäri!
Ap on varmasti jo ratkaissut yökkäriongelmansa, meinaan aloitus on vuodelta 2014. Viihdyttävä ketju kyllä :DD
Antakaa jo tämän ketjun olla. Aikansa kutakin, liika on liikaa, alkaa olla jo aika väkinäisiä nämä uusimmat kommentit.
En harjaisi hampaita sillä vedellä mitä lentokoneen vessan hanasta tulee. Ota pullovettä.
Hahaa nyt hajos 😂😂😂❤