Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?
En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa.
Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?
Kiitos, jos joku viitsii vastata.
Kommentit (568)
-Turistiluokassa istutaan, normi vaatteissa, hinnat muutamasta satasesta muutamaan tonnnin
-Business luokassa saa tuolin sänkyksi, levätään edelleen normi vaatteissa, hinnat muutamasta tonnista kymppi tonniin
-1st class saa jopa oman suljetun tilan, jossa voisi jopa vaihtaa yö vaatteet, riippuu yhtiöstä ja lennosta, mutta hinnat 25.000 ylöspäin. Katsokaa youtubesta, parhaissa on tosiaan oma WC
Siis jos on oma hytti niin ihan sama vaikka alasti nukkuisit? Mutta jos kone tippuu niin saattaa tuntua nololta että sun alaston ruumis löydetään.
ASIALLINEN VASTAUS: kärvistelet niissä kuteissa joissa koneeseen menet. Ahdasta on ja edellä istuva työntää penkkinsä syliisi. Vessat ovat todella pieniä. Unohda hampaiden pesut ja meikkien pesut. Ne hoituvat, kun pääset God knows koska hotelliisi. Kärvistely on se oikea sana ellet ole ostanut jotain super- luokan lippua. Kyllä sen kestää.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos on oma hytti niin ihan sama vaikka alasti nukkuisit? Mutta jos kone tippuu niin saattaa tuntua nololta että sun alaston ruumis löydetään.
Aika vähissä vaatteissa maahan asti päätyneet ruumiit ovat muutoinkin. Riisumisesta pitää ilmanvastus huolen.
Vierailija kirjoitti:
Vessoja on niin vähän, että siellä ei ehdi tehdä muita kuin tarpeet ja pestä kädet. Jonoa on.
Höpsis. Sitten kun vessaan pääsee, voi sinne jäädä aivan rauhassa hoitelemaan normaalit naamanpuhdistusrutiinit.
Mä nukun aina alasti, myös lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä nukun aina alasti, myös lentokoneessa.
Tuntuisi ahdistavalta lentää yöllä vaatteet päällä.
Itse vaihdan aina yöpuvun päälle ja jalkaan villasukat. Aamutakki on myös pitkillä lennoilla ihana. Lisäksi ripustan pienen taulun jota somistaa anoppi ja hänen Turre kissa edellöistuvan selkänojaan. Saa ihanat yöunet ja aamulla herää virkeänä anopin naamaa tuijottaen. Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdan aina yöpuvun päälle ja jalkaan villasukat. Aamutakki on myös pitkillä lennoilla ihana. Lisäksi ripustan pienen taulun jota somistaa anoppi ja hänen Turre kissa edellöistuvan selkänojaan. Saa ihanat yöunet ja aamulla herää virkeänä anopin naamaa tuijottaen. Suosittelen!
Minulla muuten sama, mutta ex-anopin kuva vain muistuttamassa, miksi otin eron tyttärestään ja matkustelen niin usein jonnekin aasiaan.
Vierailija kirjoitti:
Koneissa on pienet vessat, joissa on hana, allas ja peili. Kyllä siellä siis voi pestä meikit ja harjata hampaat. Mä laittaisin jotkut rennot collegehousut ja topin joilla nukkua.
Jos sä rupeet lentokoneessa pesee meikit ja harjaa hampaat ku 300 muutakin ihmistä haluaisi vessassa asioida niin voin kertoa että helvetti on irti ja kaikki vihaa sua. Pese ne helvetin meikit ja hampaat ennen lentokoneeseen nousua vaikka lentokentällä (ja uudestaan vaikka kun saavut määränpäähän lentokentälle). Ja pistä mukavat vaatteet päälle ennen lentoa ni ei tarvii kiusata muita viipymällä vessassa noin helvetin turhan asian kanssa.
Paska provo ja porukka vielä vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Koneissa on jokaisen kohdalla lukuvalo sekä oma pieni telkkari, niistä voi katsella ohjelmia kuulokkeilla. Mutta en silti katselisi jos ympärillä kaikki yrittävät nukkua. Mitään "hiljaisuudenjulistusta" en ole koskaan kuullut, mutta kyllä matkustamo selvästi hiljenee ja pimenee vähintään muutamaksi tunniksi.
No nyt menee jo höpöhöpöksi oikeasti. Kyllä sitä omaa pientä telkkaria saa katsoa ihan koska haluaa, vaikka sitten keskellä yötä. Ja todella moni niin tekeekin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:21"]
Ap, voin vakuuttaa että se tulee olemaan elämäsi tylsin yö. Jos ei saa nukuttua siinä pahuksen ahtaassa penkissä, voi yrittää katsoa elokuvia. Jokaisen paikalla on sellainen oma pikku näyttö, mistä voi valita katsottavaa.
Mukavat vaatteet päälle niin on vähän miellyttävämpää. Korvatulpat ja sellainen puhallettava niskatukityyny ovat myös ihan hyvät olla jos yrität nukkua. Pieni tyyny ja peitto on penkillä odottamassa.
Näyttöjä ei ole kaikkien lentoyhtiöiden economyssä.
Kyllä takuuvarmasti yölennot lennetään sen luokan koneilla, että niistä kyllä todellakin löytyy ne pikkunäytöt kaikille.
Oi, joku on nostanut tämän mun suosikkiketjun :D
Vierailija kirjoitti:
Oi, joku on nostanut tämän mun suosikkiketjun :D
Pidin erityisesti siitä kohdasta, jossa kapteeni lukee lyhyen iltasadun. Mitenkähän se on, onko muutenkin kuin englanniksi? Riippuu varmaan lentoyhtiöstä.
Mää nukun aina alasti onnistuko myös lennolla ?
Kiitos jos joku vastaa
kyösti kirjoitti:
Mää nukun aina alasti onnistuko myös lennolla ?
Kiitos jos joku vastaa
Voi olla, että kerran onnistuu.
Vaihdetaan! Ota myös oma tyyny mukaan, siellä leikitään tyynysotaa ja juodaan boolia muovimukeista. Lopuksi kaikki on niin kännissä, että nukahtavat kiltisti omille tuoleilleen ja heräävät sitten tukka pystyssä juuri ennen laskeutumista. Jos menet suomalaisten vakikohteisiin kuten Thaimaahan, voit nousta lentokoneesta yöpuku päällä, ketään ei kiinnosta. Sitten vaan tuk tuk taxi hotellille.
Lentokoneen vessat ovat yleensä niin pieniä, ettei niissä ole järkevää mitään meikkejä pestä pois tai hampaitakaan harjailla. Ei niissä kannata muuta kuin käydä nopeasti tarpeillaan. Lisäksi niihin saattaa olla vähän jonoa.
Ellet sitten lennä Etihad-yhtiön ykkösluokassa :) https://www.youtube.com/watch?v=XUmZfifHzBI
Nukkumisen voi mielestäni hoitaa vähän samaan tyyliin kuin vaikkapa yli yön kestävällä bussimatkalla Lappiin.