Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?
En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa.
Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?
Kiitos, jos joku viitsii vastata.
Kommentit (568)
Ihana ketju. Ymmärrän ap:n jännityksen, itseänikin jännittää vaikka olen ollut monesti lentokoneessa, pientä lentopelkoa kai.
Alkoi naurattaa mielikuva että jos menee oikein aikaisin aamulla lähtöportille niin voi nähdä unisia ja haukottelevia ihmisiä tulevan koneesta pois unimyssyt päässä, puputohvelit jalassa ja pyjama päällä.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:47"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:46"]pyydä että lentoemäntä pesee sun hampaan, ne tykkää varmasti
[/quote]
Hampaan?
[/quote]
nauran niin että vedet tursuaa silmistä. Tuli mielikuva Rölli-peikosta pyjamassa! :-D
"Oman matkan eteneminen on kakille tärkeintä."
Anteeksi, että nauroin...
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:06"]
Niin, jos yölento joutuu onnettomuuteen, niin matkustajat ja lentohenkilökunta löytyvät vainajina maastosta yöpuvuissaan. Joka puolella näkyy unileluja, yömyssyjä ja tohveleita.
[/quote]
Putosin! Uutiset ympäri maailmaa täyttyvät kuvista joissa pellolla lojuu aamutossuja, pyjamia ja lämminvesipulloja :)
[/quote]
Tää olisi ihan hauskaa, jollei: http://bit.ly/1oZMLgC
Mulla ollut marimekon pitkä yöpaita aina, kukaan hiffaa sitä yöpuvuks. Pussilakanat oon kotoonta ottannu ku haluan semmoset avaruuskuosiset, sopii lentämiseen.
Sähköhammasharjaa ei kannata ottaa, ei lataus mahollisuutta ja vaaterekin joutuu myös itte hommaamaan.
Silittämiinen ja hiusten suoristus ei onnistu, jätä vehkeet suosiolla ruumaan.
Laskeutuessa muista nostaa yöpöytä ylös, ettei tuu sanomista siintä kynttilästä ja lukemisista.
Eikö Japanissa ollut sellainen kokeilu, että lentokoneeseen liitettiin asuntovaunun tapainen nukkumisosasto? Se oli suht iso ja se oli jostain koukusta kiinni koneen takaosassa. Tosin normisuomalaiselle mitoitus tuskin silti sopisi.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 08:36"]
Ah ihana ketju.
Mutta mun mielestä siinä on usein aika ihana kotoinen tunnelma yölennolla kun valot otetaan pois, monet nukkuu ja jotkut katsoo hiljaa elokuvaa.
Viimeksi joku herra alkoi kuorsaamaan niin äänekkäästi että hänen takana istunut amerikkalaisnainen herätti hänet tosi äkäisenä, että miten joku kehtaa kuorsata. Kaikki muutkin heräsivät. Mies oli ihan unenpöpperössä ja nukahti aina vaan uudelleen kuorsaamaan kuin sika, naisen monista vartin välein tapahtuvista herättely-yrityksistä huolimatta. <3
[/quote]
Kova kuorsaaminen on kyllä ihan kamalaa ja korvatulpat ei estä sen kuulemista.
Eihän koneessa yöllä ole soveliasta muutenkaan pitää meteliä, kun toiset nukkuu, miksi kuorsaus olisi sallittua? Siinä 1 kuorsaa ja 30 lähellä olevaa valvoo? Millä oikeudella?
Nauran täällä maha kippurassa:D Mielleyhtymä koneellisesta matkustajia, jotka jonottaa vessaan yökkäri päällä, tossut jalassa ja hammasharja kädessä on hulvaton. AV:n parhaimpia ketjuja.
Näkee et WT täällä irvailee! Businessluokassa on ihan normaalia vaihtaa mannerten välisille lennoille yöasu ja pestä hampaat, beauty box ja alas asti käännettävä istuin kuuluvat automaattisesti lennon hintaan. Vähän paremmilla lentoyhtiöillä myös economy-luokassa tulee hammasharja jne.
Joillain lentoemännillä on myös lto:n koulutus. Sellaisilla lennoilla koko matkustamo pakkonukutetaan. Tosin lähtöportilla voi sopia, että jos ei nukahda, saa unisadun jälkeen lukea itsekseen hiljaa omalla paikallaan. Unisatu on se turvaohje siinä istuintaskussa.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:44"]Tosi suloinen mielikuva, kaikki siellä pupupyjamissa ja tohveleissa jonottamassa vessaan hampaanpesuun. <3
[/quote]
Buahhaaa
[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 11:32"]Tässä sinulle totuu yölennoista:
Huhuja! Tällä meidä perhe lentää Kanarialle syksyllä. Jes! Jes! Jes!
Vaihdetaan ja otin myös oman pyyhkeen mukaan kun kuulin että suihkukone.
Blondi
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 19:13"]Tämmöinen on tosi mukava lentoasu. Sitä paitsi tosi kätevä turvatarkastuksissa.
Entäs vessaan meno lentokoneessa tuon kanssa?
No siinähän on se napitettava "luukku" takapuolella.
Hyvä kysymys. Turistiluokassa ikävä nukkua puoli-istuvassa asennossa mutta business-ja 1.luokassa voi nukkua jo vaaka-asennossa. Pesutilat varsin spartalaiset,kannattaa peseytyä vasta perillä hotellissa tai tulokentän saapumisalueella,jos asiallisesti varusteltu kenttä. Jos välilaski,käy vessassa siellä,aina mukavampaa kuin ahtaassa kopissa polvet koukussa kiinni ovea vasten ja jono oven takana.Ota nessuja mukaan ettei käy niin että paperi loppuu. Mukavaa ja turvallista matkaa.
Lensin Kiinaan ihan hiljattain yölennolla. Kului matka joutuisasti kun iltapuuron jälkeen jonotimme hampaidenpesulle vessaan. Minulla oli onneksi pyjama valmiina muun vaatetuksen allaniin ei tarvinnut sitä vaihtaa.