Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdetaanko lentokoneissa yölennoilla pyjamat päälle?

Vierailija
16.08.2014 |

En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Kommentit (568)

Vierailija
121/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:30"]Jos on hirveä turistiripuli paluumatkalla, niin saako käyttää omaa vessaa lennon ajan? Tai voiko paluulentoa siirtää?

[/quote][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:30"]Jos on hirveä turistiripuli paluumatkalla, niin saako käyttää omaa vessaa lennon ajan? Tai voiko paluulentoa siirtää?

[/quote]

Ripulihädässä rukoile, ettei tule pomppuista matkaa ja turbulenssia, koska silloin tulee vessankäyttökielto ja käsky pysyä omalla paikalla turvavyöt kiinni.

Vierailija
122/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:47"]

Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikkille hyvää yötä.

[/quote]

Ai jestas!  Mun mies luulee että olen tullut hulluksi, kun nauran täällä vedet silmissä kännykkä kädessä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten oli Tuiflyn lomalennolla tosi kuuma stuertti. Mielellään olisin nähnyt hänen yöpuvussa ja vielä enemmän ilman sitä...

Vierailija
124/568 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittele,kerran kanarialla iltalento myöhästyi lähdössä.sikäläisissä vessoissa oli tungosta kun kaikki ryntäsi puolenyön aikaan vaihtamaan yöpuvut. Ja sama ryysis Helsingin päässä taas kun vaihdettiin päivävaatteet jotta voitiin lähteä kotiin.

Vierailija
125/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yölennolle mennään yöasussa ja suihkukoneeseen pyyhe päällä.

Vierailija
126/568 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän parhaat naurut! KIITOS NIISTÄ!

Vierailija
127/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsisko lukia näitä pöntöllä ku kerta housuun meinaa tulla ? Tai jos oot av mamma nii lainaa lapses vaippoja

Vierailija
128/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkukoneissa on isot suihkuhuoneet. Sinne vaan hampaiden pesulle, sitten nallepyjama päälle ja tutimaan :)

Vierailija
129/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:44"]

Oikeasti kyllä mannerten välisissä reittikoneissa olen nähnyt ihmisiä pyjamassa ;-). Paremmassa luokassa.

[/quote]

Lennän säännöllisesti mannerten väliä ykkösluokassa. Muutamalla olen pyjaman nähnyt, nekin sellaisissa kabiineissa, joissa verhot. Siis voi sen takana riisuutua. Muuten ihan perusmukava-asusettiä. Repertuaariini kuuluu suurin osa aasialaisista, oseanialaisista ja eurooppalaisista lentoyhtiöistä toki jenkitkin. Missä yhtiöissä olet nähnyt pyjämamatkustajia muiden joukossa? 

Ja ap, ei vaihdeta pyjamia:).

Vierailija
130/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:40"]En tiedä, onko tämä tyhmä kysymys. Olen ensimmäistä kertaa ikinä lähtemässä lentäen ulkomaille. Olen käynyt autoreissuilla Euroopassa ja laivoilla Ruotsissa ja Virossa. 

Lento lähtee vähän ennen puoltayötä ja lentomatka on 13 tuntia, lentokoneessa pitäisi siis nukkua. Onko siellä peitot ja tyynyt? Vaihtaako kaikki pyjamat päälle vai nukutaanko siellä päivävaatteissa? Onko lentokoneissa mitään mahdollisuutta pestä meikkejä pois, pestä hampaita aamulla jne? Vai onko siellä vain joku pieni WC-koppi, niin kuin joissain pitkän matkan busseissa?

Kiitos, jos joku viitsii vastata.

[/quote]

Me ollaan aina alasti on turvatarkastuksetkin helpompia ja mies tykkää kun sen rööri romplataan aina ennen kun laittavat pakkopaitaan.

Vierailija
131/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tässä ketjussa on hillittömät peukut?

Vierailija
132/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:21"]

Ap, voin vakuuttaa että se tulee olemaan elämäsi tylsin yö. Jos ei saa nukuttua siinä pahuksen ahtaassa penkissä, voi yrittää katsoa elokuvia. Jokaisen paikalla on sellainen oma pikku näyttö, mistä voi valita katsottavaa.

Mukavat vaatteet päälle niin on vähän miellyttävämpää. Korvatulpat ja sellainen puhallettava niskatukityyny ovat myös ihan hyvät olla jos yrität nukkua. Pieni tyyny ja peitto on penkillä odottamassa.

[/quote]

Ihan oikeastiko kaikilla lennoilla on nykyään omat screenit? =O

Vierailija
133/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut mukana sellainen ikean matkasänky. Levitän sen käytävälle. Ei siellä niin paljon liikettä ole vessoihin yöllä että ketään haittaisi. Yöpaidan vaihdan siinä käytävällä pussilakanan sisässä. Niksipirkasta toi hyvä vinkki.

Vierailija
134/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah ihana ketju.

Mutta mun mielestä siinä on usein aika ihana kotoinen tunnelma yölennolla kun valot otetaan pois, monet nukkuu ja jotkut katsoo hiljaa elokuvaa.

Viimeksi joku herra alkoi kuorsaamaan niin äänekkäästi että hänen takana istunut amerikkalaisnainen herätti hänet tosi äkäisenä, että miten joku kehtaa kuorsata. Kaikki muutkin heräsivät. Mies oli ihan unenpöpperössä ja nukahti aina vaan uudelleen kuorsaamaan kuin sika, naisen monista vartin välein tapahtuvista herättely-yrityksistä huolimatta. <3

Vierailija
135/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:55"]Etkö ole koskaan nähnyt kapteenin virkayöpukua? Samanlainen kuin tavallinen mutta trikoota ja yksiosainen

[/quote]

No onko siinä takaluukku?

Vierailija
136/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:48"]Nyt tulee ihan tosi kysymys. Mihin se kapteeni/perämies (+ usein tosi pitkällä lennolla on myös kolmas tyyppi) menee pitkillä lennoilla lepäilemään. Onko siellä ohjaamossa vai lähteekö sieltä pois, ja niin minne?

[/quote]

Pilvien päälle.

Vierailija
137/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 02:33"]Suihkukoneissa on isot suihkuhuoneet. Sinne vaan hampaiden pesulle, sitten nallepyjama päälle ja tutimaan :)

[/quote]

Nyt selvisi asia mitä olen aina ihmetellyt, että mitä tarkoittaa suihkukone! Kiitos, eipä tarvitse enää miettiä.

Vierailija
138/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:47"]

Lentoemäntä tarkistaa penkkiriveittäin, että kaikilla on pyjamat päällä. Unileluja- ja riepuja on tarjolla puoli tuntia ennen valojen sammuttamista. Kapteeni kertoo lyhyen iltasadun ja toivottaa lopuksi kaikkille hyvää yötä.

[/quote]

Myös kapteeni ottaa tirsat kun matkustajat ovat nukahtaneet

[/quote]

Pitkillä lennoilla kapteeni tosiaan menee lepäämään.

[/quote]

Lentääkö kone silti?

Vierailija
139/568 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:20"]Kaikki nämä ilkeilijät ovat varmaan sen luokan neropatteja, että ovat aina tienneet miten toimia kun ovat olleet jossakin tilanteessa ensimmäistä kertaa elämässään. :)

Lentokoneeseen ei tarvitse meikata ollenkaan. Kukaan ei mene lentokentälle esiintymään, eikä siellä juuri kukaan ole kiinnostunut siitä, miltä joku ohikulkija näyttää (paitsi ehkä joku AV-mamma). Oman matkan eteneminen on kakille tärkeintä. Pääset varmaan suoraan kentältä hotelliin, jossa voit käydä suihkussa, harjata hampaat ja vaihtaa vaatteet. 

Villasukkia kannatan minäkin. Pieni tuubi hyvää voidetta, jolla voit kosteuttaa kasvojasi ja käsiäsi. Juo vettä, vältä alkoholia - ainakin mua se auttaa, kun olen kovin jet lag-altis. Muista, että koneessa jalat turpoavat, kentillä voi olla pitkät kävelymatkat, voi joutua jonottamaan pitkään, eli hyvät kengät ja hyvää luettavaa. Jos sinulla on joku lääkitys, niin lääkkeet ehdottomasti käsimatkatavaroihin ja reseptit printattuina mukaan. 

[/quote]

MISTÄ LÄHTIEN KAKKI ON ALKANUT LENTÄMÄÄN?!?!

Vierailija
140/568 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pupupuku jo valmiina Hki vantaa kentällä. voi taivas mikä kysymys