Sienestäjät! Mitä olette saaneet saaliiksi tänä vuonna?
Kommentit (12)
Niitä tietynlaisia taikasieniä tuli kyllä kerättyä iso saalis.
Suopilovahveroita eniten minullakin, sitten on kanttarelleja, mustatorvisientä, sikurirouskuja, herkkutattia ja voitattia, kangasrouskuja ja karvaroskuja, ekaa kertaa keräsin myös nokirouskua. Punikkitatteja on ollut vähemmän, muutama päätynyt pannulle saakka. Keväällä sain pitkästä aikaa kartiohuhtasieniä.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea suppiksia on jo?
Ainakin keski-suomesta ja e-pohjanmaalta olen kerännyt. Satoisa tänä vuonna.
Suppilovahveroita, karvarouskuja sekä muutama kantarelli
Sain saaliiksi nistien metsäkätkön, arvo 200 tuhatta.
Kyllä niitä harmittaa
H I R V I K Ä R P Ä S I Ä ! ! ! ! !
Herkkutatteja 6 litraa, ja kanttarelleja 4 litraa
Mustatorvisieniä, suppiksia ja kantarelleja. Hyvä sienisato.
Koiran aamulenkiltä tuli kourallinen suppiksia mukaan.
Viimeiset 8 viikkoa on syöty sieniä joka päivä - en todellakaan tiedä, paljonko niitä on tullut kerättyä. Anopille olen vienyt puhtaaksi perattuja keltavahveroita noin 4 kiloa. Herkkutatteja taitaa löytyä metsästä vieläkin, ensimmäiset löytyivät heinäkuussa, ja samantien ilmestyivät keltavahverot. Lampaankääpiä, orakkaita, mustatorvisieniä, rouskuja ja nyt suppilovahveroita. Tavoitteena on aina noin 40 pussillista sieniä pakkasessa, että saadaan talvella kerran viikossa sieniruokaa, sen lisäksi on kuivattu herkkutatteja ja suppilovahveroita ja mustatorvisieniä. Rouskuja suolasieniksi.
pihassa kasvaa myös herkkusieniä (ihan kaupan sienistä ympättyjä), joita ollaan myös saatu syödä.
Eniten olen poiminut suppilovahveroita ja jonkun verran kantarelleja, mustatorvisieniä, lampaankääpiä ja tatteja.