Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikittömän elämä

Vierailija
14.08.2014 |

"Miten sä pystyt meneen sinne ilman meikkiä?" 
"Laitetaan ihan vähän ripsaria."
"Et sä haluis edes meikkivoidetta lainata?"

Toisinaan on hyvin huvittavaa, miksi en saisi kulkeä meikittä minne haluankaan. Aina on jossain joku, joka kummastelee ja ehdottaa, että voisi edes meikata minut, jos en itse sitä osaa tehdä. Kevään puolella olin laivalla ilman meikkiä ja baariinkaan en maskeeraa naamaani. Arkisin minulla ei edes käväise mielessä, että laittaisin meikkiä. Välillä tulee kuitenkin sellainen olo, että olen outolintu, kun kaikki muut meikkaavat ja tuntuvat katsovan hassusti, kun en itse halua saatika viitsi edes juhlatilaisuuksiin tälläytyä. 

Onko täällä muita naisia, jotka eivät käytä meikkiä? Toisinaan tuntuu, että omassa pikkukaupungissani olen ainoa, joka kulkee naama paljaana.

Kommentit (204)

Vierailija
1/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:57"]

Minusta on outoa, miten monet muuten meikittä kulkevat kokevat tarpeelliseksi meikata kuitenkin juhliin, esimerkiksi häihin. 

[/quote]

No kyllähän moni meikkaavakin laittaa sitten vahvemman meikin juhliin? Miten tämä eroaa, meikkaamaton haluaa näyttää vähän enemmän laitetulta juhlavassa tilaisuudessa, ihan kuten meikkaava haluaa näyttää vielä enemmän laitetulta ja laittaa siksi vahvemman meikin?

[/quote]

Saa toki meikata, ei siinä mitään. Mutta se on surullista, että jopa moni niistä naisista, jotka muutoin kulkevat täysin meikittä lähes aina koskee kuitenkin miltei pakolliseksi meikata juhliin. Siis toki on niitä, jotka haluavat panostaa vain ja ainoastaan erikoisina juhlapäivinä, mutta tiedän että on naisia, jotka kokevat sen pakolliseksi, että on meikattava juhliin. Se on minusta surullista, että nainen ei voi olla siisti ja laittautunut ilman että on meikannut.

Vierailija
2/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Joo tosta olen samaa mieltä! Minustakin on inhottava tämä yhteiskunnan asenne, joka tässäkin ketjussa näkyy, että naisen on jotenkin pakko olla tietyn näköinen, että "kelpaa". On jotenkin tavoiteltavaa näyttää "paremmalta" kuin on, "siistimmältä" kuin on jne jne. Miksi emme kelpaa juuri sellaisina kuin olemme?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että meikkaamattomat naiset eivät myöskään huolehdi omasta hygieniastaan. He haisevat hielle ja vanhalle virtsalle. Tämän voi todeta jokainen esim. bussissa matkustaessaan. Meikkaamaton nutturapää on yleensä ahdistuneen oloinen ja todellakin haisee pahalta. Osalla huono hygienia selittyy mielenterveysongelmilla, mutta suoraan sanoen osa meikkaamattomista naisista haisee rehellisesti paskalta. Vaatetus on vanhaa ja halpaa useimmilla heistä eli siihenkään eivät kiinnitä huomiota. Elämänhallinta on heillä usein kadonnut.

Vierailija
4/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha!! Nro 180 on nähnyt minut bussissa matkalla tallilta kotiin. Nuttura, ei meikkiä, haisen paskalta. Elämänhallinta TÄYSIN hukassa!

Tuo kyllä oli varmaan provo, mutta ei kaikilla ihmisillä ole elämänhallinta hukassa joilla ei ole uudet, kalliit vaatteet. Pidän itsekin ajat sitten ostettuja eikä edes niin kalliita vaatteita vieläkin koska pidän niistä. Elämänhallintani on siis hukassa muulloinkin kuin vain harrastuksieni suhteen.

Vierailija
5/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:02"]

Olen huomannut, että meikkaamattomat naiset eivät myöskään huolehdi omasta hygieniastaan. He haisevat hielle ja vanhalle virtsalle. Tämän voi todeta jokainen esim. bussissa matkustaessaan. Meikkaamaton nutturapää on yleensä ahdistuneen oloinen ja todellakin haisee pahalta. Osalla huono hygienia selittyy mielenterveysongelmilla, mutta suoraan sanoen osa meikkaamattomista naisista haisee rehellisesti paskalta. Vaatetus on vanhaa ja halpaa useimmilla heistä eli siihenkään eivät kiinnitä huomiota. Elämänhallinta on heillä usein kadonnut.

[/quote]

Salli mun nauraa. 

Vierailija
6/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.theblubber.com/2013/04/celebrities-without-makeup/

Onhan nuo tähdet eri näköisiä ilman meikkiä, mutta minusta aivan yhtä kauniita. Täällä oli jollain aikaisemmin linkki kahteen naiseen, joissa 1.kuva oli vähemmän/ilman meikkiä ja viimeinen meikattuna. No minusta, näin meikittömän mielestä, näytti ne viimeiset kuvat maalatuilta naamoilta eikä kauniilta niinkään. Tykkään kyllä itsekin maalaamisesta ja taiteesta, sinänsä viihdyttävää kuinka ihmisestä saa erinäköisen ja voi korostaa jotain jos haluaa, mutta lähtökohtaisesti jos joku on ruma tai väsynyt, näyttää rumalle ja väsyneelle myös meikin kanssa, ero on vain että näyttää sille että on silmäpusseissa meikkivoidetta. 

Vierailija
7/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisikin tuollainen naama ilman meikkiä.. Tietysti myös botoxilla, ruiskeilla ja kaikenmaailman laserhoidoilla voi edesauttaa sitä näennäisen luonnollisen naamansa hehkeyttä. 

Meikkaamisella ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa täyttä sotamaalia. Minä näytän ihan varmasti paremmalta, kun ihoni epätasainen sävy tasoitetaan meikkivoiteella, kulmakynä täyttää kulmakarvoissani olevat kolot ja ryhdistää koko olemuksen, nostan syvällä olevat, pienet silmäni esiin rajauksella ja ripsivärillä ja tuon maidonvalkoisille poskilleni eloa poskipunalla. En osaa tuntea huonoa omatuntoa tai itseäni pinnalliseksi siitä, että minulle tulee parempi olo siitä, kun näytän paremmalta. 

Vierailija
8/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytät niin sairaalta ilman meikkiä.

Vierailija
9/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sinulle ehdotetaan meikkiä, koska näyttäisit paremmalta meikattuna.

Vierailija
10/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä. Erotun kyllä joukosta baareissa :D Usein en kuitenkaan edes muista koko asiaa. Tuntuu hassulta ajatella, että useimmilla muilla naisilla menee 15-30 minuuttia joka päivä tohon rumbaan. Paljon on painostusta meikkaamiseen. Ainakin, jos olen lähdössä baariin tai jos on sukujuhlat. Aina pitää kysy, että eikö edes vähän ripsaria ja meikkivoidetta? Miksi en saa olla tyytyväinen omaan naamaani?

Vierailija
11/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:39"]

[/quote]

Naisten alistajat... Miksi pitäisi näyttää paremmalta?

Vierailija
12/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäänpä vielä, että miehiä ei viittuukaan kiinnosta, onko mulla meikkiä vai ei. Ei vaikuta miehiltä saatuun huomioon. -4

Vierailija
13/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit kirjoittaa ne asiat, jota meikkaamaton sanoo meikkaajalle:

"Ihan hyvin voisit olla joskus sinäkin ilman meikkiä"

"Luonnonkauneus riittää kyllä"

"Miten jaksat tuhlata aikaa meikkaamiseen"

"Minun itsetuntoni kestääkin meikittä olemisen"

Vierailija
14/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan meikannut. Nuorena joskus joku sitä hämmästeli, nykyään kun on keski-iässä( 48v), ihmiset eivät kommentoi. Nykyään käytän joskus oikein väsyneinä päivinä valoa heijastavaa päivävoidetta ja huulikiiltoa. Minulla on eina ollut niin hyvä iho, etä joskus kun olen kertonut, ette meikkaa lainkaan, sitä ei ole uskottu.

Vierailija
15/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.

Vierailija
16/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

Kauneus on tärkeä arvo.

Vierailija
17/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä meikkiä. Ikinä. Kyllä sitä jotkut jaksoivat kysellä, mutta kyllä siihen tutut on jo tottuneet.

Vierailija
18/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on ihanaa.

Vierailija
19/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"]

[/quote]

[/quote]

Kauneus on tärkeä arvo.

[/quote]

Kauneus on pinnallinen arvo. Ole hyvä, korjasin sun vahinkovirheen!

Vierailija
20/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmässä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi