Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikittömän elämä

Vierailija
14.08.2014 |

"Miten sä pystyt meneen sinne ilman meikkiä?" 
"Laitetaan ihan vähän ripsaria."
"Et sä haluis edes meikkivoidetta lainata?"

Toisinaan on hyvin huvittavaa, miksi en saisi kulkeä meikittä minne haluankaan. Aina on jossain joku, joka kummastelee ja ehdottaa, että voisi edes meikata minut, jos en itse sitä osaa tehdä. Kevään puolella olin laivalla ilman meikkiä ja baariinkaan en maskeeraa naamaani. Arkisin minulla ei edes käväise mielessä, että laittaisin meikkiä. Välillä tulee kuitenkin sellainen olo, että olen outolintu, kun kaikki muut meikkaavat ja tuntuvat katsovan hassusti, kun en itse halua saatika viitsi edes juhlatilaisuuksiin tälläytyä. 

Onko täällä muita naisia, jotka eivät käytä meikkiä? Toisinaan tuntuu, että omassa pikkukaupungissani olen ainoa, joka kulkee naama paljaana.

Kommentit (204)

Vierailija
21/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:39"]

Kuule, sinulle ehdotetaan meikkiä, koska näyttäisit paremmalta meikattuna.

[/quote]

Naisten alistajat... Miksi pitäisi näyttää paremmalta?

[/quote]

Mä oon myös aina ihmetellyt tätä. Miksi täytyy näyttää "paremmalta"? Siis joltakin muulta, miltä oikeasti näyttää? Aika harva mies meikkaa, useimmat ihan vaan omalla naamallaan tuolla menevät. Minusta jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta. Ei kuulu kenellekään muulle.

Vierailija
22/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:48"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

Niin, koska siihen sut on lapsesta asti ehdollistettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]

Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.

[/quote]

Urpo. Tuo on vain sinun näkemyksesi. Kuva on katsojan päässä, ei katsottavan. Jos meikki on sinulle tärkeää, sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, minkä kuvan joku antaa itsestään, vaan minkä kuvan haluat nähdä.

Vierailija
24/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi geelikynsien, hiuspidennysten ja silikonitissien laittajat haluavat antaa itsestään bimbon kuvan? En vaan ymmärrä.

Vierailija
25/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:48"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

Mitä tarkotat? Mul oli kotona kaks veljee ja mun äiti meikkas korkeintaa ripsiväriä silmiin. Mun innostus on lähteny lapsesta asti meikkeihin. Tykkään meikata ihmisiä . Tykkään luomiväreistä huulipunista. Tykkään kaikesta meikkiin liittyvästä. Silti on myös päiviä jolloin oon ilman meikkiä.

Vierailija
26/204 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.

[/quote]

Joo ja silarit ja tekokynnet on myös kohteliasta laittaa. Antaa huollitellun kuvan ittestään.

Vierailija
27/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.

[/quote]

Joo ja silarit ja tekokynnet on myös kohteliasta laittaa. Antaa huollitellun kuvan ittestään.

[/quote]

En vertais silareita meikkiin. Meikin voi pestä pois. Silarit on vähä isompi operaatio. Geelikynsissä ei oo mitään vikaa jos sellasista tykkää.

Vierailija
28/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:48"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

Mitä tarkotat? Mul oli kotona kaks veljee ja mun äiti meikkas korkeintaa ripsiväriä silmiin. Mun innostus on lähteny lapsesta asti meikkeihin. Tykkään meikata ihmisiä . Tykkään luomiväreistä huulipunista. Tykkään kaikesta meikkiin liittyvästä. Silti on myös päiviä jolloin oon ilman meikkiä.

[/quote]

Ei se paine välttämättä perheen sisältä tulekaan, vaan juurikin ulkopuolelta.

Vierailija
29/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:01"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:58"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.

[/quote]

[/quote]

En vertais silareita meikkiin. Meikin voi pestä pois. Silarit on vähä isompi operaatio. Geelikynsissä ei oo mitään vikaa jos sellasista tykkää.

[/quote]

jokaisel on oma käsitys kohteliaisuudesta. Kyllä jos ite menisin häävieraaks vaikkapa veljeni häihin niin voisin ja haluaisinki ehostaa itseäni esim ripsivärillä ja meikkivoiteella. Mutta jos joku muu ei halua niin se on ihan yhtä oikein. Se olo mikä itselleni tulisi jos en pientä ehostusta häihin laittais , olisi varmaan se että tuntisin oloni samaks ku menisin ruokakauppaan tai muuten vaan ulos kävelemään.

Kuitenki juhla on juhla ja itse tykkään että myös näytän hieman nätimmältä ja laitetummalta kuin esim kauppaan mennessäni.

Vierailija
30/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 13:36"]Rakkaat, meikkaamattomat naiset. Aiempia lausuntojani tarkentaakseni: 

1. Se, että saan energiaa aamuisesta meikkiseremoniastani, ei tarkoita, ettenkö saisi energiaa muistakin asioista. Tämä on yksi niistä. Uskon kyllä, että myös miehet ja meikkaamattomat naiset ovat löytäneet kanavat, joilla tuoda energiaa aamuihinsa. Minulla se on (muunmuassa) tämä, eikä hävetä ollenkaan. 

2. Se, että ehostautuminen vaikuttaa positiivisesti itsetuntooni, ei tarkoita, että koko itsetuntoni olisi siitä kiinni tai että ulkonäkö ylipäätään määrittäisi koko itsetuntoani. Minulle se on kuitenkin osa sitä - ja rohkenen väittää, että useimmille on, meikkasi tai ei. 

3. En edellytä meikkaamista muilta, en katso meikkaamattomia nenänvartta pitkin, en sano kenellekään, että sun pitäisi ehkä meikata. Tehkää mitä tahdotte! Minä pidän ehostautumismahdollisuutta etuoikeutena, ylellisyytenä ja jopa ihanana harrastuksena, ja se, että jotkut jättävät tämän mahdollisuuden käyttämättä syystä tai toisesta, ei hetkauta minua millään tasolla. 

Rinnastukset ympärileikkauksiin tuntuvat vähän kaukaa haetulta. Jos jollekulle meikkaaminen, tai meikkaamattomuus, aikaansaa samantyyppisiä seuraamuksia kuin sukuelinten silpomisella, esimerkiksi loppuelämän kestäviä kipuja ja vaivoja, tuhottua seksuaalisuutta, täysin vietyä ja runneltua itsemääräämisoikeutta sekä kuolemanvaaraa, ongelma on varmaan enemmän henkilössä itsessään kuin huulipunaputkilossa tai sitä vapaaehtoisesti käyttävissä kanssaeläjissä. 

[/quote]

Voi luoja! Opetelkaa lukemaan. Sanoin että pohjimmiltaan kyse on samanlaisesta asenteesta. En rinnastanut niitä seurauksiltaan samoiksi

Vierailija
31/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:39"]

Kuule, sinulle ehdotetaan meikkiä, koska näyttäisit paremmalta meikattuna.

[/quote]

Naisten alistajat... Miksi pitäisi näyttää paremmalta?

[/quote]

Mä oon myös aina ihmetellyt tätä. Miksi täytyy näyttää "paremmalta"? Siis joltakin muulta, miltä oikeasti näyttää? Aika harva mies meikkaa, useimmat ihan vaan omalla naamallaan tuolla menevät. Minusta jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta. Ei kuulu kenellekään muulle.

[/quote]

Millä tavalla joltakin muulta "miltä oikeasti näyttää"? miten typerää, eihän kukaan nyt koko naamaa meikkaa piiloon vai meinaatko nyt sellaisia ihmisiä jotka käyttävät esim. aurinkopuuteria meikkivoiteena, laittavat meikkivoiteen huuliin ja silmiin kilon mustaa kajaalia? eiköhän suurin osa naisista meikkaa vain vähän, korostaakseen omia piirteitään, jollain voi olla esim. niin vaaleat ripset että ne erottuvat kunnolla vasta kun laittaa ripsiväriä. Meikillä voi peittää synnynnäisiä ihovirheitä jos niin haluaa, kaikki eivät esim. pidä pisamista ja kaikilla ei välttämättä ole varaa käydä laser(?)hoidoissa poistattamassa pisamia vaan meikkivoide tulee halvemmaksi jne. Meikin saa myös helposti otettua pois, toisin kun pysyviä pigmenttikulmia ja muita sellaisia.

Ja eikös sitten kaikki tuoksuvat suihkugeelit, hajuvedet, karvojen poisto ja vartalovoiteet myös ole "itsensä ehostusta" ettette vaan te meikkausta halveksuvat vahingossakaan sorru niihin?

Vierailija
32/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaa tai ei meikkaa, mitä väliä?

Vierailija
33/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:57"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkäpä niinkin. Mutta silti nautin meikkaamisesta. Ja olen iloinen että on niitä meikkejä niille jotka niistä nauttii ja tykkää. Jokainen tyylillään :)

Vierailija
34/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä meikkiä, koska ihoni on kunnossa. Ei käytä kukaan tuttukaan, enkä arkielämässä näe ikinä vahvasti meikattuja naisia, mutta toisaalta en käy baareissa tai laivalla. Ja kyllä, tunnistan luonnollisenkin meikin, sillä meikkasin 20-vuotiaaksi asti.

Vierailija
35/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Oon meikannu yli kolmekymppisen elämäni  aikana vain vanhojen tansseihin. Eikä kukaan oo ikinä kommentoinu asiaa mitenkään, ees sivulauseessa. En oo tehny asiasta mitään numeroo, enkä ees ajattele asiaa sen kummemmin. Luulen, että tässä on taas kyse enemmänkin käytöstavoista kuin meikkaamisesta: joillain on vain tarve huomautella toisille tai ystävällisesti ojentaa kohti normeja.

Kukin tavallaan, eikö?

Vierailija
36/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:57"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ehkäpä niinkin. Mutta silti nautin meikkaamisesta. Ja olen iloinen että on niitä meikkejä niille jotka niistä nauttii ja tykkää. Jokainen tyylillään :)

[/quote]

Hah! Kuljepa viikko ihmisten ilmoilla kokonaan ilman meikkiä ja mieti sitten, onko jokaisen oma valinta.

t. meikkaava :D

Vierailija
37/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 14:28"]http://www.theblubber.com/2013/04/celebrities-without-makeup/

Onhan nuo tähdet eri näköisiä ilman meikkiä, mutta minusta aivan yhtä kauniita. Täällä oli jollain aikaisemmin linkki kahteen naiseen, joissa 1.kuva oli vähemmän/ilman meikkiä ja viimeinen meikattuna. No minusta, näin meikittömän mielestä, näytti ne viimeiset kuvat maalatuilta naamoilta eikä kauniilta niinkään. Tykkään kyllä itsekin maalaamisesta ja taiteesta, sinänsä viihdyttävää kuinka ihmisestä saa erinäköisen ja voi korostaa jotain jos haluaa, mutta lähtökohtaisesti jos joku on ruma tai väsynyt, näyttää rumalle ja väsyneelle myös meikin kanssa, ero on vain että näyttää sille että on silmäpusseissa meikkivoidetta. 

[/quote]

Monet mallit on yleensä hyvännäköisiä ilman meikkiäkin, näyttelijäthän ovat taviksia loppujen lopuksi.

Vierailija
38/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:09"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hah! Kuljepa viikko ihmisten ilmoilla kokonaan ilman meikkiä ja mieti sitten, onko jokaisen oma valinta.

t. meikkaava :D

[/quote]

Milöähän perusteella se ei olis oma valinta?

Vierailija
39/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä asennerinnastuksessa ole sen enempää tolkkua. Yhteisön suorittama ja hyväksymä, yksilön kontrollointiin tähtäävä törkeä pahoinpitely vs. täysin itsemääräämisvallan alla oleva kaunistautumiskeino. 

Tarve tuollaisen rinnastuksen esittämiselle ei voi johtua mistään muusta, kuin sinun tarpeestasi saada meikkaavat naiset tuntemaan olonsa huonoksi. 

Vierailija
40/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole meikannut ikinä. Tai yritin kyllä joskus, mutta mikään, edes herkimmille silmille soveltuva ripsari esim ei sovi mulle. Ei erityisen hehkeä olo ole jos kulkee kadulla näyttäen pandalta jolla on silmätulehdua :D Juhliinkin sitten laittaudun vain pukeutumalla nätisti ja laittamalla hiukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä