Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiallisia keskusteluja poistetaan?

Vierailija
10.06.2026 |

Tein aiemmin aloituksen, jossa käsittelin parisuhteessani olevaa konfliktia. Tilanne on vaikea, joten halusin tuulettaa anonyymisti ja saada puolueettomia kantoja asiaan (ystäviltäni en tietenkään sellaista saa).

Keskusteluun tuli useampia vastauksia, että "vakkaritrolli taas vauhdissa" yms. Ja sitten keskustelu poistettiin, vaikka siinä ei ollut mitään palstan sääntöjen vastaista (tarkistin kyllä säännöt).

Olisi kiinnostavaa tietää, että tarkistavatko moderaattorit viestejä ennen kuin poistavat ne? Jos minun keskustelua ilmiannettiin, koska sen ajateltiin olevan jonkun tietyn trollin keksimä tarina niin eikö olisi ihan oleellista kuitenkin katsoa, että onko siinä mitään sääntöjen vastaista. Omituista poistaa jotakin vain sen takia, että jotkut spekuloivat sen olevan jonkun tietyn käyttäjän tehtailema satu. Vaikka joku kirjoittaisikin tänne päivittäin jotain päästään keksimiään tarinoita, niin mitä väliä sillä on jos ne eivät riko sääntöjä? Valehtelua ei käsitykseni mukaan ole myöskään kielletty, vaikka siitä ei minun tapauksessani edes ollut kyse.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä oikein horiset? Jos sä haluat öyhöttää jotain naisvihaa, niin mene ylikselle. Täällä sitä ei kaivata.

Vierailija
2/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tiedä varmuudella että miten viestejä ja aloituksia poistetaan.

Joskus vaikuttaa siltä että aloituksia poistuu automaattisesti ilman ihmisvalvontaa jos tarpeeksi ihmisiä ilmiantaa.

Joskus m oderoinnissa ei tunnu olevan mitään järkeä.

Esim itse tein ketjun äänestyksenä että laitatko ruokia lämpimiä jääkaappiin ja se ketju saavutti 2 sivua ja poistettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialismissa opittiin kiertämään sensuuri käyttämällä kiertoilmaisuja.

Vierailija
4/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei voi ilmaista mielipiteitään vapaasti.

Vierailija
5/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä oikein horiset? Jos sä haluat öyhöttää jotain naisvihaa, niin mene ylikselle. Täällä sitä ei kaivata.

Mitä sinä horiset? Minun keskustelussa ei ollut mitään naisvihaa, olen itse nainen ja aloituksessani ei käsitelty sukupuolia tai niihin liittyviä ominaisuuksia millään tavalla. 

Onko täällä palstalla oikeasti ihmisiä, jotka luulevat, että täällä on heidän lisäksi tyyliin pari muuta kirjoittajaa eli joku tarinatrolli ja naisvihaöyhöttäjä, jotka sitten täyttävät palstan viesteillään.  Täällä on varmasti satoja päivittäisi kävijöitä. 

Vierailija
6/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa kirjoitta YLE HS IS joku mielipide. Tuskin julkaistaan jos ei ole ideologisesti Kosher.

Vierailija
7/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma on lähtökohtaisesti päästään sekaisin.

Vierailija
8/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naissukupuoli ei saa estää arvioimasta kriittisesti naisten käytöstä. Suorastaan tarvitsemme tätä.

Vierailija
9/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vaikuttaa siltä että aloituksia poistuu automaattisesti ilman ihmisvalvontaa jos tarpeeksi ihmisiä ilmiantaa.

Esim itse tein ketjun äänestyksenä että laitatko ruokia lämpimiä jääkaappiin ja se ketju saavutti 2 sivua ja poistettiin.

Ihmettelen miten täällä palstalla on ylipäätään mitään keskusteluja jäljellä jos noinkin harmittomia juttuja poistellaan ihan sokkona. Kuka tuollaista edes jaksaa ilmiantaa ja miksi??

Vierailija
10/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä horiset? Minun keskustelussa ei ollut mitään naisvihaa, olen itse nainen ja aloituksessani ei käsitelty sukupuolia tai niihin liittyviä ominaisuuksia millään tavalla. 

Onko täällä palstalla oikeasti ihmisiä, jotka luulevat, että täällä on heidän lisäksi tyyliin pari muuta kirjoittajaa eli joku tarinatrolli ja naisvihaöyhöttäjä, jotka sitten täyttävät palstan viesteillään.  Täällä on varmasti satoja päivittäisi kävijöitä. 

Ongelma on että åalstalla jatkuvasti porukka raivoaa samoista asioista ja rage beittaa toisia. Kun täällä ei ole edes kirjautumis pakkoa. Niin ei voi mitään. Asiallisiakin keskusteluita poistetaan trollejen takia.

Vierailija
11/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miten täällä palstalla on ylipäätään mitään keskusteluja jäljellä jos noinkin harmittomia juttuja poistellaan ihan sokkona. Kuka tuollaista edes jaksaa ilmiantaa ja miksi??

Ihmiset on katkeroituneita ja tyhmiä. Suomessa niitä on paljon varsinkin internetissä.

Vierailija
12/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei voi ilmaista mielipiteitään vapaasti.

Kyseessä ei ollut minun tapauksessani edes mikään mielipidekirjoitus tai poliittinen kuuma peruna, mutta joo voin vain kuvitella miten mielipiteisiin suhtaudutaan jos yksittäisen ihmisen anonyymi ja neutraali parisuhdeongelmakin poistetaan

Vierailija
13/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan poistuvat automaattisesti, kun tietty määrä ilmiantoja tulee, niin kone poistaa. Tämä on kaupallista toimintaa, ei ole mikään ihmisoikeus, että tehdyt aloitukset tai viestit pysyvät. 

Vierailija
14/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen samaa. Kaikki asialliset aloitukseni ovat poistuneet. 
t. Pertti

Vierailija
15/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sun aloitus poistettiin koska se oli tyylipuhdas provo ja olet tänne vastaavia tehtaileva vakituinen palstahullu. Kerrankin siis moderointi toimi kuten pitää.

Vierailija
16/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on että åalstalla jatkuvasti porukka raivoaa samoista asioista ja rage beittaa toisia. Kun täällä ei ole edes kirjautumis pakkoa. Niin ei voi mitään. Asiallisiakin keskusteluita poistetaan trollejen takia.

Mikähän heitä estää tekemästä tänne kirjautumispakkoa. Jos aikoo pitää anonyymia palstaa auki ja laatii sinne säännöt, niin sitten heidän pitää itse myös sitoutua 1. moderoimaan asiallisesti 2. noudattamaan omia sääntöjään.

Lisäksi jos jonkun anonyymin parisuhdeavautuminen koetaan rage baittina eli joku ottaa siitä kierroksia, niin onko se sitten ap:n vika vai voisiko lukija ottaa myös vähän vastuuta omista tunteistaan? Minä en voi sille mitään jos aloitukseni herätti jossakin tunteita. Ei se tarkoita, että minä olisin trolli.

Vierailija
17/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmettelen samaa. Kaikki asialliset aloitukseni ovat poistuneet. 
t. Pertti

Tässä syy miksi myös asialliset poistetaan. 

Vierailija
18/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sun aloitus poistettiin koska se oli tyylipuhdas provo ja olet tänne vastaavia tehtaileva vakituinen palstahullu. Kerrankin siis moderointi toimi kuten pitää.

Joo, se jaaritteleva parisuhdeprovoilija. Tänne ei tarvita enää yhtäkään trollia, joka lietsoo näillä provoillaan asetelmaa, jossa naisen ja miehen parisuhde on aina joku taistelutanner. Vatkattoon niissä lukuisissa ketjuissa mitkä täällä pyörivät joka tapauksessa.

Vierailija
19/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan poistuvat automaattisesti, kun tietty määrä ilmiantoja tulee, niin kone poistaa. Tämä on kaupallista toimintaa, ei ole mikään ihmisoikeus, että tehdyt aloitukset tai viestit pysyvät. 

En ole tehnyt tai tekemässä tästä mitään ihmisoikeuskysymystä, pystyn kyllä jatkamaan elämääni. Kunhan ihmettelen tätä toimintaa. Kyseessä on kuitenkin iso toimija ja kuvittelin, että heillä olisi resursseja asiallisesti moderoida ylläpitämäänsä palstaa. Täällä on kuitenkin säännöt, joten oletin, että jos niiden mukaisesti kirjoittelee niin ei pitäisi olla ongelmaa. Kenties heidän olisi avoimuuden nimissä hyvä tuoda esiin se, että sääntöjen lisäksi he automaattisesti poistavat viestejä ilman tarkistusta jos tulee pari ilmiantoa. Tästäkin keskustelusta on poistettu useampi ihan asiallinen vastaus, tuskin on tullut satoja ilmiantoja eli muutama riittänee poistoon.

Vierailija
20/57 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän heitä estää tekemästä tänne kirjautumispakkoa. Jos aikoo pitää anonyymia palstaa auki ja laatii sinne säännöt, niin sitten heidän pitää itse myös sitoutua 1. moderoimaan asiallisesti 2. noudattamaan omia sääntöjään.

Lisäksi jos jonkun anonyymin parisuhdeavautuminen koetaan rage baittina eli joku ottaa siitä kierroksia, niin onko se sitten ap:n vika vai voisiko lukija ottaa myös vähän vastuuta omista tunteistaan? Minä en voi sille mitään jos aloitukseni herätti jossakin tunteita. Ei se tarkoita, että minä olisin trolli.

Ei sillä ole väliä oletko trolli  vai ei. Jos ihmiset ottaa itseensä ja ilmoittelee niin se vain lähtee se keskustelu. Ja sillä ei ole väliä miltä sinusta se tuntuu. :D ilmoittajat saa ne keskustelut poistettua joka tapauksessa. Eikä ihmisiä kiinnosta toisten tunteet. Ainoastaan omat internetissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme