Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meikittömän elämä

Vierailija
14.08.2014 |

"Miten sä pystyt meneen sinne ilman meikkiä?" 
"Laitetaan ihan vähän ripsaria."
"Et sä haluis edes meikkivoidetta lainata?"

Toisinaan on hyvin huvittavaa, miksi en saisi kulkeä meikittä minne haluankaan. Aina on jossain joku, joka kummastelee ja ehdottaa, että voisi edes meikata minut, jos en itse sitä osaa tehdä. Kevään puolella olin laivalla ilman meikkiä ja baariinkaan en maskeeraa naamaani. Arkisin minulla ei edes käväise mielessä, että laittaisin meikkiä. Välillä tulee kuitenkin sellainen olo, että olen outolintu, kun kaikki muut meikkaavat ja tuntuvat katsovan hassusti, kun en itse halua saatika viitsi edes juhlatilaisuuksiin tälläytyä. 

Onko täällä muita naisia, jotka eivät käytä meikkiä? Toisinaan tuntuu, että omassa pikkukaupungissani olen ainoa, joka kulkee naama paljaana.

Kommentit (204)

Vierailija
41/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:44"]Minä en ole koskaan meikannut. Nuorena joskus joku sitä hämmästeli, nykyään kun on keski-iässä( 48v), ihmiset eivät kommentoi. Nykyään käytän joskus oikein väsyneinä päivinä valoa heijastavaa päivävoidetta ja huulikiiltoa. Minulla on eina ollut niin hyvä iho, etä joskus kun olen kertonut, ette meikkaa lainkaan, sitä ei ole uskottu.

[/quote]

Onkohan hyvä ihosi seuraus meikittömyydestä?

Vierailija
42/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:39"]

Kuule, sinulle ehdotetaan meikkiä, koska näyttäisit paremmalta meikattuna.

[/quote]

Naisten alistajat... Miksi pitäisi näyttää paremmalta?

[/quote]

Mä oon myös aina ihmetellyt tätä. Miksi täytyy näyttää "paremmalta"? Siis joltakin muulta, miltä oikeasti näyttää? Aika harva mies meikkaa, useimmat ihan vaan omalla naamallaan tuolla menevät. Minusta jokainen saa meikata tai olla meikkaamatta. Ei kuulu kenellekään muulle.

[/quote]

Millä tavalla joltakin muulta "miltä oikeasti näyttää"? miten typerää, eihän kukaan nyt koko naamaa meikkaa piiloon vai meinaatko nyt sellaisia ihmisiä jotka käyttävät esim. aurinkopuuteria meikkivoiteena, laittavat meikkivoiteen huuliin ja silmiin kilon mustaa kajaalia?

[/quote]

Öhöm, entäs tämä sitten?

https://www.google.fi/search?q=contour&client=firefox-a&hs=XD4&rls=org.mozilla:fi:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ziftU-GUDOrOygO0tYDYDA&ved=0CAgQ_AUoAQ#channel=sb&q=contour%20makeup&revid=1553983430&rls=org.mozilla%3Afi%3Aofficial&tbm=isch&imgdii=_

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:48"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

Niin, koska siihen sut on lapsesta asti ehdollistettu.

[/quote]

Mitä tarkotat? Mul oli kotona kaks veljee ja mun äiti meikkas korkeintaa ripsiväriä silmiin. Mun innostus on lähteny lapsesta asti meikkeihin. Tykkään meikata ihmisiä . Tykkään luomiväreistä huulipunista. Tykkään kaikesta meikkiin liittyvästä. Silti on myös päiviä jolloin oon ilman meikkiä.

[/quote]

Ei se paine välttämättä perheen sisältä tulekaan, vaan juurikin ulkopuolelta.

[/quote]

Ehkäpä niinkin. Mutta silti nautin meikkaamisesta. Ja olen iloinen että on niitä meikkejä niille jotka niistä nauttii ja tykkää. Jokainen tyylillään :)

[/quote]

Hah! Kuljepa viikko ihmisten ilmoilla kokonaan ilman meikkiä ja mieti sitten, onko jokaisen oma valinta.

t. meikkaava :D

[/quote]

Milöähän perusteella se ei olis oma valinta?

[/quote]

No voit verrata asiaa vaikka hameita käyttäviin miehiin.

Vierailija
44/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:09"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:03"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:48"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

Mitä tarkotat? Mul oli kotona kaks veljee ja mun äiti meikkas korkeintaa ripsiväriä silmiin. Mun innostus on lähteny lapsesta asti meikkeihin. Tykkään meikata ihmisiä . Tykkään luomiväreistä huulipunista. Tykkään kaikesta meikkiin liittyvästä. Silti on myös päiviä jolloin oon ilman meikkiä.

[/quote]

[/quote]

Ehkäpä niinkin. Mutta silti nautin meikkaamisesta. Ja olen iloinen että on niitä meikkejä niille jotka niistä nauttii ja tykkää. Jokainen tyylillään :)

[/quote]

Hah! Kuljepa viikko ihmisten ilmoilla kokonaan ilman meikkiä ja mieti sitten, onko jokaisen oma valinta.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis, se että miehet saavat pukeutua ainoastaan housuihin, on toki heidän oma valintansa!

Vierailija
45/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

kyllähän se jokaisen oma valinta on ja on mulla kavereita jotka eivät meikkaa ja en mä ainakaa niitten meikkaamattomuuteen puuttunu eikä tietääkseni kukaan muukaan? En varmaks kumminkaan mene sanomaan. Ja oonhan mäki joskus päiviä ilman meikkiä ja ei oo kukaan sanonut mitään. Ja jos sanois niin kyllä mä sanoisin takas että haluan nyt olla ilman meikkiä , ei kai joka päivä tarvi meikata jos ei halua?

Se on vähän siitäkin kiinni miten ottaa meikittömänä muitten kommentit. Jos mulle tulis joku pätee et hei miks sun pitää joskus meikata ? Miks meikkasit tänään? Ja muuta että luonnollisuus on in. Nin en ottas pahasti vaan sanoisin että tykkään meikata ja se tuo mulle hyvän olon.

Vierailija
46/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoo o riskillä ruma...

Vierailija
47/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

187 jatkaa vielä. 

Jos te, jotka koette vaatimuksen meikkaamiseen tulevan yhteiskunnalta ja sen rikkovan teidän itsemääräämisoikeuttanne, miten tämä ilmenee? Toistaiseksi on tullut lähinnä perusteluja, joissa jonkun kaveri on sanonut, että laittaisit nyt juhliin vähän ripsiväriä. 

Joillekin kaveri on voinut sanoa vaikkapa, että älä ole tuollainen äkäpussi, tai että sulle sopisi kivasti sininen paita. Onko kyseessä tällöinkin yhteiskunnallinen ongelma? Naiselta vaaditaan, että hän pukeutuu hänelle sopiviin väreihin? Naisen vaaditaan käyttäytyä ystäviään kohtaan siivosti? Nyt on kyllä itsemääräämisoikeus uhattuna, voi kamalaa! 

Taidatte olla vähän herkkänahkaisia. 

Vierailija
48/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:18"]

Meikkaaminen on ihanaa.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Anteeks? Missä tossa on puhuttu mitään omasta valinnasta aikasemmin, ja etenkin mitä tekemistä asialla on hameita käyttävien miesten kanssa?

Vierailija
49/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:46"]Pieni sipaus meikkiä , esim ripsiväriä /meikkivoidetta antais huolitellumman kuvan itsestään juhliin vaikkapa. En tarkota etteikö juhliin kelpais ilman meikkiä tai miks muita varten tarvis laittautua , kun se pitää lähteä itsestään jos haluaa huolitellun ulkonäön ja kuvan antaa itsestään.

[/quote]

Huoliteltu voi olla kyllä ilman meikkiäkin :)

Vierailija
50/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin yksi kaveri, joka on valtavan kaunis meikittömänä. Hänellä on kaunis iho ja kauniit piirteet. Toinenkin tuli äkkiä mieleen. Muutama sellainenkin meikkaamaton on, joiden ulkonäölle pieni ehostus tekisi kyllä terää, mutta kun eivät sitä tunnu kaipaavan, niin hyvä niin. 

Itse meikkaan aika paljon. Rakastan meikkaamista, niitä rauhallisia aamuhetkiä, kun istun hyvän musiikin soidessa meikkaamassa suuri kahvikuppi vierelläni. Meikkirituaalini on hyvin rauhallinen ja zen. Jos olen kiireessä, meikkaan mielummin hyvin vähän kuin väsään täyden maskin nopeasti hutiloiden. 

Meikki, kuten kaunis pukeutuminen ja laitetut hiuksetkin, vaikuttavat suoraan olooni. Jos olen asussa, joka ei sillä hetkellä tunnu oikealta, olo on koko ajan vähän tympeä ja vaivaantunut. Meikittömyys ja laittamattomat hiukset saavat olon tuntumaan homssuiselta ja jotenkin vetämättömältä. Saan huolitellusta ulkonäöstä energiaa ja itsetuntoa. En pidä itseäni rumana meikkaamattomana, vähän valjun näköisenä vain. Huoliteltuna tulee jokin sellainen Look at me, I'm fabulous -energiaryöppy, jonka kauhean mielelläni otan vastaan kohdatakseni päivittäiset haasteet. Koska voin. 

Vierailija
51/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:48"]

Mulla on ainakin yksi kaveri, joka on valtavan kaunis meikittömänä. Hänellä on kaunis iho ja kauniit piirteet. Toinenkin tuli äkkiä mieleen. Muutama sellainenkin meikkaamaton on, joiden ulkonäölle pieni ehostus tekisi kyllä terää, mutta kun eivät sitä tunnu kaipaavan, niin hyvä niin. 

Itse meikkaan aika paljon. Rakastan meikkaamista, niitä rauhallisia aamuhetkiä, kun istun hyvän musiikin soidessa meikkaamassa suuri kahvikuppi vierelläni. Meikkirituaalini on hyvin rauhallinen ja zen. Jos olen kiireessä, meikkaan mielummin hyvin vähän kuin väsään täyden maskin nopeasti hutiloiden. 

Meikki, kuten kaunis pukeutuminen ja laitetut hiuksetkin, vaikuttavat suoraan olooni. Jos olen asussa, joka ei sillä hetkellä tunnu oikealta, olo on koko ajan vähän tympeä ja vaivaantunut. Meikittömyys ja laittamattomat hiukset saavat olon tuntumaan homssuiselta ja jotenkin vetämättömältä. Saan huolitellusta ulkonäöstä energiaa ja itsetuntoa. En pidä itseäni rumana meikkaamattomana, vähän valjun näköisenä vain. Huoliteltuna tulee jokin sellainen Look at me, I'm fabulous -energiaryöppy, jonka kauhean mielelläni otan vastaan kohdatakseni päivittäiset haasteet. Koska voin. 

[/quote]

Eikö sua häiritse se että sun itsetunto on kiinni sun ulkonäöstä?

Vierailija
52/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:18"]

[/quote]

Vierailija 15.08.2014 klo 00:25

Siis, se että miehet saavat pukeutua ainoastaan housuihin, on toki heidän oma valintansa!

Anteeks? Missä tossa on puhuttu mitään omasta valinnasta aikasemmin, ja etenkin mitä tekemistä asialla on hameita käyttävien miesten kanssa?

[/quote]

Tuossa...

Vierailija
53/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihana olla meikitön, mutta iho on niin huono, etten pysty liikkumaan tuolla ulkona ilman. Siispä meikkivoidetta ja puuteria naamaan. Mitään huulipunia, ripsivärejä tai sellaisia en ole koskaan käyttänyt. Yritän vain saada ihon edes vähän tasaisemman väriseksi.

Harmi vaan, ettei mikään väri pysy nättinä koko päivää. Tavallaan tiedostan, että yritän ihan turhaan, koska olen ihan karsean näköinen meikkivoide naamassakin, mutta jotenkin vain sitä on tottunut laittamaan. Joku voi tietysti nyt tulla sanomaan, että jätä se pois, ei kukaan välitä, mutta saan oikeasti koko ajan ilkeitä huomautuksia rumuudestani. Ei oikein houkuta lähteä ihmisten ilmoille ilman meikkivoidetta.

Vierailija
54/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin meikkaamisen joskus toukokuussa, ennen sitäkään en kyllä ole meikannut kovin paljon; ripsiväriä, meikkivoidetta ja puuteria. Kesällä mun naama muutenkin räjähtää täyteen pisamia, joten naamameikit ovat periaatteessa yhtä tyhjän kanssa, koska mun ihoni ei tule ikinä näyttämään miltään posliininuken sileältä ja yksiväriseltä naamalta :D Sitten se ripsivärikin vaan jäi. Kukaan ei ole oikeastaan sanonut mitään.

Vierailija
55/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:32"]

[/quote]

Vierailija 15.08.2014 klo 00:25

[/quote]

Tuossa...

[/quote]

Tarkoitin mihin perustui tämä lause: "Hah! Kuljepa viikko ihmisten ilmoilla kokonaan ilman meikkiä ja mieti sitten, onko jokaisen oma valinta." Sitä ennen ei taidettu omasta valinnasta puhua kyllä mitään. Ja miten taas tuohon lauseeseen liittyy miehet ja hameet?

Vierailija
56/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:14"]Ei siinä asennerinnastuksessa ole sen enempää tolkkua. Yhteisön suorittama ja hyväksymä, yksilön kontrollointiin tähtäävä törkeä pahoinpitely vs. täysin itsemääräämisvallan alla oleva kaunistautumiskeino. 

Tarve tuollaisen rinnastuksen esittämiselle ei voi johtua mistään muusta, kuin sinun tarpeestasi saada meikkaavat naiset tuntemaan olonsa huonoksi. 

[/quote]

Miksi minulla olisi sellainen tarve, kun itsekin meikkaan? Vielä kerran: se että naiselta edellytetään, jopa vaaditaan toisten naisten toimesta meikkaamista on aivan sama asenne, joka saa naiset edellyttämään ja vaatimaan tyttöjen silpomista. Kukin meikatkoon niin paljon kuin tahtoo, mutta älköön luulko että naisen kuuluu tehdä yhtään mitään ollakseen jotenkin enemmän ja paremmin nainen

Vierailija
57/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä ja sitäpaitsi toimin asiakaspalvelussa.

Vierailija
58/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuo kun asut pikkukaupungissa. Tulepa isoon yliopistokaupunkiin ja kukaan ei enää ihmettele meikkaamattomuuttasi.

Voi kyllä olla että kaikki vaan haluaisivat kerrankin nähdä sinut oikein tällättynä. Ihan mielenkiinnosta.

Vierailija
59/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät osaa meikata ja näyttävät suttuisilta meikeissään. Älkää nyt sitten taas väittäkö heti, että minä ainakin osaan meikata enkä näytä suttuiselta sillä se ei ole totuus. Jos meikattuja naisia katsoo läheltä niin jokaisella näkyy meikissä puutteita, paakkuja ripsissä, juonteita ihossa, paakkuuntunutta luomiväriä yms. Siksi sitä oikeasti mieluummin katsoo meikkaamatonta tai tosin naftisti meikkiä käyttänyttä naista. En kestä kun näen ne kaikki virheet ja paakut.

Vierailija
60/204 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 16:40"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 15:14"]Ei siinä asennerinnastuksessa ole sen enempää tolkkua. Yhteisön suorittama ja hyväksymä, yksilön kontrollointiin tähtäävä törkeä pahoinpitely vs. täysin itsemääräämisvallan alla oleva kaunistautumiskeino. 

Tarve tuollaisen rinnastuksen esittämiselle ei voi johtua mistään muusta, kuin sinun tarpeestasi saada meikkaavat naiset tuntemaan olonsa huonoksi. 

[/quote]

Miksi minulla olisi sellainen tarve, kun itsekin meikkaan? Vielä kerran: se että naiselta edellytetään, jopa vaaditaan toisten naisten toimesta meikkaamista on aivan sama asenne, joka saa naiset edellyttämään ja vaatimaan tyttöjen silpomista. Kukin meikatkoon niin paljon kuin tahtoo, mutta älköön luulko että naisen kuuluu tehdä yhtään mitään ollakseen jotenkin enemmän ja paremmin nainen

[/quote]

Kysyn vielä kerran: Millä tavoin se ilmenee, että naisilta edellytetään, jopa vaaditaan meikkausta toisten naisten toimesta? Kiinnostaa, kun en tällaiseen ole törmännyt, vaikka olen opiskellut useissa eri oppilaitoksissa, asunut useissa eri kaupungeissa, työskennellyt monissa yhteisöissä ja toiminut erilaisissa harrastusryhmissä, joista useat ovat hyvinkin naisvaltaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi