Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäiti=Laiska

Vierailija
14.08.2014 |

Mua niin suunnattomasti ärsyttää, kun ihmiset leimaavat työtä vieroksuvaksi ja laiskaksi jos on lasten kanssa kotona. Itsellä nyt 5 ja 2v. lapset, enkä ole ollut esikoisen jälkeen töissä. (Lisäksi olen toisen lapsen jälkeen sairastanut vakavan sairauden, josta olin puolisen vuotta sairauslomalla). Varsinkin sukulaiset ihmettelevät että enkö ole "vieläkään" töissä. Olen vain sanonut että en halua pitää kiirettä ja haluan nauttia lapsistani kotona. Miksi tämä päätös ärsyttää?

Ja laiska en tosiaankaan ole, työtä riittää aamusta iltaan. Pidän kodin ja puutarhan siistinä, touhuan lasten kanssa aamusta iltaan, teen varmasti enemmän töitä mitä moni "oikeassa työssä" tekee.

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Sinä. Pää pystyyn ja kunnioita itse itseäsi-muista viis. Älä provosoidu.

Vierailija
2/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmen lapsen isä. Minä töissä, vaimo lasten kanssa kotona. Kyllä se mulla on niinpäin, että menen mielelläni maanantaina töihin "lepäämään". Olen joitakin päiviä ollut lasten kanssa kotona ilman vaimoa ja varsinkin talviaikaan se rumba kolmen lapsen kerrospukemisineen useita kertoja päivässä, sekä koko talouden muu ylläpito, ruoka, vaatehuolto alkaa käydä ylivoimaiseksi. En jaksaisi sitä kokoaikaisesti. Arvostan vaimoani ja muita kotiäitejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kolmen lapsen kotiäitinä ja nyt työssä ja sanon että töihin mennään lepäämään...

Vierailija
4/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:34"]Minä olen ollut kolmen lapsen kotiäitinä ja nyt työssä ja sanon että töihin mennään lepäämään...

[/quote]

Riippuu myös työstä. Mä pääsen vielä töistä kotiin lepäämään vaikka noi lapset tossa onkin :) Miehellä taas työ on kevyempää ja hän sanoo menevänsä töihin lepäämään.

Vierailija
5/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mamma taas avautuu, että saa hyvällä omalla tunnolla laiskotella kotona? Pakkoko niitä räkänokkia on tehdä, ja valittaa "tää on kovaa työtä" ihan ite oot soppas keittäny. Mee töihin, oikeisiin töihin!

Vierailija
6/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys on työtä 24/7. Ruokatukoja on vain, jos lapset suovat.

Vierailija
7/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet laiska, koska elät toisten rahoilla. Joku muu käy töissä, että lapsillasi on ilmainen terveydenhuolto, hammashuolto, ruokaa...ja sinä itsekin syöt toisten pöydästä.

Jos olisit aikuinen, kävisit töissä.

Vierailija
8/125 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä äiti ja sen päälle teen vielä kotona normaaliaskareet. Mitä kotiäidit tekee sillä ylimääräisellä 8 tunnilla päivässä siis?

Vierailija
9/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:55"]Sinä olet laiska, koska elät toisten rahoilla. Joku muu käy töissä, että lapsillasi on ilmainen terveydenhuolto, hammashuolto, ruokaa...ja sinä itsekin syöt toisten pöydästä.

Jos olisit aikuinen, kävisit töissä.

[/quote]

Se raha mitä kotona olosta saa on niin pieni ettei sillä kustantaisi edes päivähoitopaikkaa lapselle mitä se maksaa yhteiskunnalle per lapsi. Et oleppa hiljaa. Saisivat useammat hoitaa lapsensa kotona niin tämäkin maa voisi paremmin!!

Vierailija
10/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:58"]Olen työssäkäyvä äiti ja sen päälle teen vielä kotona normaaliaskareet. Mitä kotiäidit tekee sillä ylimääräisellä 8 tunnilla päivässä siis?

[/quote]

Ne tekee sen mitä sun lastes hoitotäti tekee sillä aikaa kun sinä olet töissä.

Vierailija
11/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:58"]Olen työssäkäyvä äiti ja sen päälle teen vielä kotona normaaliaskareet. Mitä kotiäidit tekee sillä ylimääräisellä 8 tunnilla päivässä siis?

[/quote]

Samaa varmaan kuin ne hoitajat siellä päiväkodissa sinun lapsesi kanssa.

Vierailija
12/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Meilläkin on siisti koti ja puutarha vaikka töissä käydäänkin. Kyllähän niitä kotitöitä keksii päivänsä täytteeksi vaikka kuinka paljon, jos ei työt kiinnosta ja haluaa kruunuaan sillä kiillottaa. 

Vierailija
13/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan 10. Sun ei pitäisi saada yhtään mitään siitä, että löhöät kotona. Kaikki teille on ilmaista muutenkin.

Vierailija
14/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen kotona lasten kanssa ihan helvetin hyvällä omalla tunnolla. Jos tässä maassa kaikenmaailman pakolaisille maksetaan hirveitä summia makaamisesta, niin tasan tarkkaan kerään niitä pikkuhiluja joita kodinhoidontuki on, niin omalle perheelle. Se on myös veronalaista tuloa joten enköhän osalla siitä summasta kanna korteni kekoon tässä hyvinvoivien valtiossa.

Vierailija
15/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai  maksaa nro 15 ilmaisrahoista oikein veroja. Hyvä, kun elätät vähän edes meitä töissäkäyviä vanhempia.

Vierailija
16/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiani ajattelen kun olen kotona. Jos se jonkun mielestä on laiskuutta niin siinäpähän pitää laiskana. Pääasia että lapset voi hyvin eikä tarvitse olla pitkää hoitopäivää. Töitä ehtii tekemään myöhemminkin.

Vierailija
17/125 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvillä äideillä on vaan paha mieli kun oma pää ei kestä olla kotona ja syyllisyys lasten pitkistä hoitopäivistä, niin täytyy haukkua toisin tehneitä... Naiset on just sellasia!

Vierailija
18/125 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotityöt työtä?

Vierailija
19/125 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen tätä kanssa. Ihme nillitystä ja ehkä jotain katkeruuttakin..? Eikö ihmiset oikeesti tajua että JOKU ne lapset hoitaa kuitenkin, ja yhteiskunnalle tulee halvemmaksi kun Se joku on oma vanhempi. Samoin myös JOKU saa hoitaakseen sen vanhempain vapaalla olevan työt, eli kukaan ei tässä häviä mitään. Äiti/isä on lastenhoitajan hommissa ja joku toinen sen vanhemman töissä. Mikä tässä on niin kauheeta?

Vierailija
20/125 |
21.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:16"]Työssäkäyvillä äideillä on vaan paha mieli kun oma pää ei kestä olla kotona ja syyllisyys lasten pitkistä hoitopäivistä, niin täytyy haukkua toisin tehneitä... Naiset on just sellasia!
[/quote]

Tämä. Mitä järkeä edes tehdä lapsia, jos niiden kanssa ei kestä tai jaksa olla? Tuollaisen itsekkään ihmisen kannattaisi keskittyä täysillä siihen työuraansa, joka on kuitenkin tärkeintä (oikeasti se, että saa ns. hengähdystauon lapsistaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi