Kotiäiti=Laiska
Mua niin suunnattomasti ärsyttää, kun ihmiset leimaavat työtä vieroksuvaksi ja laiskaksi jos on lasten kanssa kotona. Itsellä nyt 5 ja 2v. lapset, enkä ole ollut esikoisen jälkeen töissä. (Lisäksi olen toisen lapsen jälkeen sairastanut vakavan sairauden, josta olin puolisen vuotta sairauslomalla). Varsinkin sukulaiset ihmettelevät että enkö ole "vieläkään" töissä. Olen vain sanonut että en halua pitää kiirettä ja haluan nauttia lapsistani kotona. Miksi tämä päätös ärsyttää?
Ja laiska en tosiaankaan ole, työtä riittää aamusta iltaan. Pidän kodin ja puutarhan siistinä, touhuan lasten kanssa aamusta iltaan, teen varmasti enemmän töitä mitä moni "oikeassa työssä" tekee.
Kommentit (125)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:10"] Mua niin suunnattomasti ärsyttää, kun ihmiset leimaavat työtä vieroksuvaksi ja laiskaksi jos on lasten kanssa kotona. Itsellä nyt 5 ja 2v. lapset, enkä ole ollut esikoisen jälkeen töissä. (Lisäksi olen toisen lapsen jälkeen sairastanut vakavan sairauden, josta olin puolisen vuotta sairauslomalla). Varsinkin sukulaiset ihmettelevät että enkö ole "vieläkään" töissä. Olen vain sanonut että en halua pitää kiirettä ja haluan nauttia lapsistani kotona. Miksi tämä päätös ärsyttää? Ja laiska en tosiaankaan ole, työtä riittää aamusta iltaan. Pidän kodin ja puutarhan siistinä, touhuan lasten kanssa aamusta iltaan, teen varmasti enemmän töitä mitä moni "oikeassa työssä" tekee. [/quote] Ehkä siksi että kotiäiti tekee sen mitä työssäkäyvä tekee oikean työn ohessa. ;) [/quote] Peruskoulun matikalla pitäisi ymmärtää ettei työssäkäyvä tee sitä kaikkea työn ohessa, hyvä jos kokkaamaan ja siivoamaan kerkeää. Lapsen hoitaminen ja kasvattaminenkin on ulkoistettu.
[/quote]
Ihan miten vaan... :)
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:50"]Olen kotiäiti, huolehdin omasta lapsestani ja olen tämän käytössä koulun alettuakin. Olen kotirouva, huolehdin perheestä ja talosta, teen työssäkäyvän mieheni elämästä helpompaa. Lähitulevaisuudessa olen omaishoitaja, huolehdin +70v appivanhemmistani samassa taloudessa. Tällä hetkellä opiskelen kotona uutta kieltä. Muutaman vuoden päästä alamme rakentamaan taloa ja minä vastaan siitä pääosin, koska minulla on siihen aikaa ja voimia. Mikäli ehdin, voin taas aloittaa freelance työt. Olen perheenjäsen ja perhe puhaltaa yhteen hiilen. Mutta kylläpä olen laiska! t: ulkosuomalainen loinen
[/quote]
Tehkää perässä. o_o
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 01:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:50"]Olen kotiäiti, huolehdin omasta lapsestani ja olen tämän käytössä koulun alettuakin. Olen kotirouva, huolehdin perheestä ja talosta, teen työssäkäyvän mieheni elämästä helpompaa. Lähitulevaisuudessa olen omaishoitaja, huolehdin +70v appivanhemmistani samassa taloudessa. Tällä hetkellä opiskelen kotona uutta kieltä. Muutaman vuoden päästä alamme rakentamaan taloa ja minä vastaan siitä pääosin, koska minulla on siihen aikaa ja voimia. Mikäli ehdin, voin taas aloittaa freelance työt. Olen perheenjäsen ja perhe puhaltaa yhteen hiilen. Mutta kylläpä olen laiska! t: ulkosuomalainen loinen [/quote] Tehkää perässä. o_o
[/quote]
Lapseni ovat koulussa ja olen heidän käytettävissään, huolehdin kodista ja taloudesta, toimin myös äitini omaishoitajana. Olen opiskellut kaksi tutkintoa ja 4 kieltä itsenäisesti, ja oma talo valmistui vuosi sitten. Ai niin, kaiken tämän olen tehnyt työn ohessa. Sun lapsi on koulussa eli päivät saat loisia kotona miehen kustannuksella. Aika helpolta kuulostaa!
108, isäsi kuitenkin häpeillen kehtasi kuskata teitä verovaroin perustettuja ja ylläpidettyjä teitä pitkin? Tosin oletan teillä olleen helikopterin. Sekin oli isäsi rakentama, oman metsän puista. Synnyit tietenkin saunassa isä kätilönä. Jokainen meistä käyttää huomaamattaan verovaroja, sinä vähemmän yksityiskoulua käyneenä, tietenkin. Mutta et voi ominkäsin rakennetusta majastasi poistua edes vähän hyöytymättä verovaroista...
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:10"]
Mua niin suunnattomasti ärsyttää, kun ihmiset leimaavat työtä vieroksuvaksi ja laiskaksi jos on lasten kanssa kotona. Itsellä nyt 5 ja 2v. lapset, enkä ole ollut esikoisen jälkeen töissä. (Lisäksi olen toisen lapsen jälkeen sairastanut vakavan sairauden, josta olin puolisen vuotta sairauslomalla). Varsinkin sukulaiset ihmettelevät että enkö ole "vieläkään" töissä. Olen vain sanonut että en halua pitää kiirettä ja haluan nauttia lapsistani kotona. Miksi tämä päätös ärsyttää?
Ja laiska en tosiaankaan ole, työtä riittää aamusta iltaan. Pidän kodin ja puutarhan siistinä, touhuan lasten kanssa aamusta iltaan, teen varmasti enemmän töitä mitä moni "oikeassa työssä" tekee.
[/quote]
Ehkä siksi että kotiäiti tekee sen mitä työssäkäyvä tekee oikean työn ohessa. ;)
[/quote]
Peruskoulun matikalla pitäisi ymmärtää ettei työssäkäyvä tee sitä kaikkea työn ohessa, hyvä jos kokkaamaan ja siivoamaan kerkeää. Lapsen hoitaminen ja kasvattaminenkin on ulkoistettu.