Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitalouksien rahapula hiljensi autokorjaamot

Vierailija
21.02.2023 |

Kotitalouksien heikentynyt taloudellinen tilanne näkyy jo autokorjaamoissa. Autoja ei tuoda määräaikaishuoltoon tai huolloista tingitään.

Osa on pannut autonsa seisomaan ja liikkuu bussilla, tai perhe on luopunut kakkosautosta, kertovat korjaamoyrittäjät Oulusta ja pääkaupunkiseudulta. NYT KANNATTAA KILPAILUTTAA HUOLLOT JA KORJAUKSET

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh. Mulla ainakin auto herjaa, jos huoltoa ei hoida ajoissa: aina käynnistäessä näyttöön tulee kilometrimäärä/ kk-määrä, jolloin on seuraavan määräaikaishuollon aika. Jos sen ylittää eikä huolla, se muistuttaa koko ajan ärsyttävästi.

Itse muistaisin kyllä ilmankin. Mies sen sijaan voi jättää iman autonsa huollattamatta ja sitten ihmettelee kun lakkaa toimimasta.. Rahan takia ei tosin tätä tee vaan huolimattomuuden.

Vierailija
2/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän katsastusmies riennä apuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh. Mulla ainakin auto herjaa, jos huoltoa ei hoida ajoissa: aina käynnistäessä näyttöön tulee kilometrimäärä/ kk-määrä, jolloin on seuraavan määräaikaishuollon aika. Jos sen ylittää eikä huolla, se muistuttaa koko ajan ärsyttävästi.

Itse muistaisin kyllä ilmankin. Mies sen sijaan voi jättää iman autonsa huollattamatta ja sitten ihmettelee kun lakkaa toimimasta.. Rahan takia ei tosin tätä tee vaan huolimattomuuden.

Tämä ongelma on helposti ratkaistavissa kun poistaa releen, eipähän enää muistuttele huolloista.

Vierailija
4/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä huollot tekemättä ja autoliikkeiden vastuu mahdollisista ongelmista on mennyt. Voivat vedota ettei huoltoja ole tehty määräaikaan mennessä. Näin esim konerikon sattuessa jollekin 100000km ajetulle maanantaikappaleelle.

Vierailija
5/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta monilla korjaamoilla on hinnat niin älyttömät että sellainen joka luulee että pitää merkkihuollossa huollattaa jättää autonsa turhaan seisontaan. Kannattaa kysellä eri huoltamoista, yleensä netistä löytyy huoltamoista juttua ja arvostelu.

Jos auto on ylimääräinen kannattaa se määräaikaishuolto teettää ja myydä eikä laittaa seisontaan. Etenkin uudemmissa autossa harva tajuaa että arvonlasku on vuodessa jopa tuhansia euroja.

Vierailija
6/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ongelma on helposti ratkaistavissa kun poistaa releen, eipähän enää muistuttele huolloista.

Poistaa releen? :D

Vierailija
7/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, eilen luin Tekniikan Maailmasta, että autokorjaamoon on erittäin vaikea saada aikaa, koska niitä vaivaa työvoimapula. Koskeeko tämä asiantila sitten vain pääkaupunkiseutua??

Vierailija
8/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä huollot tekemättä ja autoliikkeiden vastuu mahdollisista ongelmista on mennyt. Voivat vedota ettei huoltoja ole tehty määräaikaan mennessä. Näin esim konerikon sattuessa jollekin 100000km ajetulle maanantaikappaleelle.

Jos ei autoa huolla se hajoaa joka tapausessa. Pelkkä öljyjen vaihto on todella tärkeää moottorille ja likainen öljy esim tukkeuttaa voiteluöljyn kulkuväyliä moottorin sisällä ja kun voitelu ei toimi moottori kuluu nopeasti tai jopa hajoaa.

Vierailija
9/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, eilen luin Tekniikan Maailmasta, että autokorjaamoon on erittäin vaikea saada aikaa, koska niitä vaivaa työvoimapula. Koskeeko tämä asiantila sitten vain pääkaupunkiseutua??

Sosialistihallituksen työvoimapula propagandan kukkasia.

Vierailija
10/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa muistuttaa. Omilla ajomäärillä (alle 5000km/v) ja auton arvolla (ehkä 1500€) en viitsi 12kk välein käyttää rahastuksessa.

Vierailija
11/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki?

Vierailija
12/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula lienee totta ja jäljellejääneiden asentajien ammattitaito vaihtelee. Parempi huoltaa itse eikä viedä korjaamolle murjottavaksi.

Vierailija
13/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työvoimapula lienee totta ja jäljellejääneiden asentajien ammattitaito vaihtelee. Parempi huoltaa itse eikä viedä korjaamolle murjottavaksi.

Niin minäkin teen. Tonnin Renu, niin eipä oikeastaan tarvtse vaihtaa kuin öljyt ja suodattimet silloin kun muistaa. On hyvä auto.

Vierailija
14/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä millä logiikalla auton huoltojen laiminlyönti missään tilanteessa olisi järkevää.

Vierailija
15/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään rakettitiedettä vaihtaa autosta polttimot, öljyt / öljynsuodatin, jäähdytysneste tai jarrupalatkin on helppo itse vaihtaa. Moni vanhemman auton omistaja tekeekin itse.

Vierailija
16/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä vanhoja autoja ei huolleta/ korjata. Uudesta loppuu äkkiä takuu jos ei hoida määräaikaishuoltoja.

Vierailija
17/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä vanhoja autoja ei huolleta/ korjata. Uudesta loppuu äkkiä takuu jos ei hoida määräaikaishuoltoja.

Maassamme ajetaan keskimäärin yli 12 vuotta vanhoilla autoilla jaoiden hinta on muutaman tonnin.

Vaikka sieltä jäisikin muutama huoltokerta väliin, öljyt vaihtamatta ja pissapojan säiliö täyttämättä, rottelo kulkee kuitenkin vielä sen 100 000 kilsaa huoltamattakin :-)

Vierailija
18/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on uusia autoja suomalaisilla ja niistäkin puolet yrityksillä (sis. liisarit), jotka kyllä huoltaa. Eli valtaosalle ei takuulla ole mitäön merkitystä kun sitä ei ole.

Vierailija
19/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä millä logiikalla auton huoltojen laiminlyönti missään tilanteessa olisi järkevää.

SIllä logiikalla, että auton huolto maksaa hunajaa ja tulee halvemmaksi tehdä se itse.

Suurimman osan huolto-ja korjaustöistä pystyy tekemään pienen harjoittelut avulla ja Youtuubi on täynnä auton korjaus-ja huoltovideoita.

Muutaman sataset työkaluilla säästää vanhan auton huollon itse tekemällä tuhansia euroja rahaa muutamassa vuodessa.

Vierailija
20/21 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SIllä logiikalla, että auton huolto maksaa hunajaa ja tulee halvemmaksi tehdä se itse.

Suurimman osan huolto-ja korjaustöistä pystyy tekemään pienen harjoittelut avulla ja Youtuubi on täynnä auton korjaus-ja huoltovideoita.

Muutaman sataset työkaluilla säästää vanhan auton huollon itse tekemällä tuhansia euroja rahaa muutamassa vuodessa.

Ne jotka osaa tehdä huollot itse on tehnyt ne itse tähänkin asti. Tosi harva vuosien jälkeen alkaa vartavasten opettelemaan auton huoltamista itse pelkästään vain säästääkseen vähän rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan