Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opettaja/koulu kieltää vitosluokkalaisella ripsivärin käytön?

Vierailija
13.08.2014 |

Tai meikin yleensä?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:00"]

Miksi nuori ei saisi meikata? Ei se meikki itsessään ole paha, mutta kai aikuiset pelkäävät sen liittyvän seksuaalisuuteen ja liian aikaiseen kehittymiseen. Jokainen meikatkoon niin kuin itse parhaaksi näkee. Ei ole opettajan tehtävä puuttua oppilaan ulkonäköön.

[/quote] Pedofiilit kyllä innostuu enemmän koulupukuisista lettipäistä

Vierailija
42/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:44"]Meikit sisältävät aikamoisia hormonihäriköiksi tulkittuja kemikaaleja etten edes antaisi tuon ikäisen niitä iholleen sivellä. Muunmuassa parabeeneja ja vastaavia myrkkyjä. Opettajallehan tuo asia ei kuulu mutta vanhempien pitäisi olla hiukan valveutuneempi asian suhteen. En minä ainakaan halua antaa tyttärelleni 18v synttärilahjana lapsettomuuden helvettiä. Jos joskus niitä lapsia haluaa niin varmaan kiva selittää et sori kun äiti antoi sun meikata ja syödä kemikaalipaskamoskaa ruuaksi.

[/quote]

Oletko sä tosissasi? :D

[/quote]

Naureskelpas tuota lukiessasi http://en.wikipedia.org/wiki/Paraben

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 15:24"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:44"]Meikit sisältävät aikamoisia hormonihäriköiksi tulkittuja kemikaaleja etten edes antaisi tuon ikäisen niitä iholleen sivellä. Muunmuassa parabeeneja ja vastaavia myrkkyjä. Opettajallehan tuo asia ei kuulu mutta vanhempien pitäisi olla hiukan valveutuneempi asian suhteen. En minä ainakaan halua antaa tyttärelleni 18v synttärilahjana lapsettomuuden helvettiä. Jos joskus niitä lapsia haluaa niin varmaan kiva selittää et sori kun äiti antoi sun meikata ja syödä kemikaalipaskamoskaa ruuaksi.

[/quote]

Oletko sä tosissasi? :D

[/quote]

Naureskelpas tuota lukiessasi http://en.wikipedia.org/wiki/Paraben

[/quote]

Kyllä mä olen parabeenien mahdollisesta haitallisuudesta tietoinen, siksihän niitä poistetaan tuotteista kovaa vauhtia. Joskaan tutkimusten mukaan tämänhetkinen altistumistaso ei aiheuta merkittävää terveysriskiä väestössä.

Enemmän taas tuo viestisi yleinen kemikaalikauhu. Esim. vesi="kemikaalipaskamoska". Tappaa tosin sekin liikaa nautittuna. Lapsettomuutta tuskin aiheuttaa. :D

Vierailija
44/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin otin aina pipon pois päästä kun äidin silmä lakkasi näkemästä koulutielle jossain mutkassa.

Ripsaria laitoin jo viidennellä. Olen syntynyt -81.

Ei tietenkään opettaja voi kieltää, miksi voisi? Voimakkaan hajuveden voisi, koska se häiritsee muita ja on astmaatikolle tuskallista ja toki myös niille jotka eivät tykkää sittarin aguilera-tuoksuista.

Vierailija
45/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne maikat voisi ottaa ylimeikatuista napapaitaisista lapsista kuvan ja lähettää äitin kännykkään, ongelma ratkaistu!

Vierailija
46/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsi laittaa pelkästään ripsaria, ei muuta.

Huulirasvaa en laske meikiksi.

Vierailija
47/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:06"]

Mihin 11-vuotias tarvitsee meikkiä?

[/quote]

Mihin aikuinen tarvitsee meikkiä?

Vierailija
48/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sitten ihmetellään, kun aikuiset ihmiset eivät voi sietää erilaisuutta.

Vierailija
49/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:19"]

ne maikat voisi ottaa ylimeikatuista napapaitaisista lapsista kuvan ja lähettää äitin kännykkään, ongelma ratkaistu!

[/quote]

Että opettaja ottaisi lapsesta kuvan? Siitä sanomisesta ei loppua tulisi.

Vierailija
50/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kuoulu voi tuollaista asiaa päättää! Kuuluu mielestäni enemmän vanhempi-lapsisuhteeseen.

Vierailija
51/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kieltää. Ja tämä on fakta. Ripsiväri ei ole sama asia kuin älytön ylimeikkaaminen
Oulussa lestapappi kielsi meikin käytön rippileirillä ja kirjoitin tänne siitä ja kas kummaa, Il toimittaja oli soittanut ko. papille ja pappi lähetti jo illalla viestiä kaikille, että hän ei ole kiletänyt meikkkaamista ja nuoret "olivat käsittäneen väärin"

Vierailija
52/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tässäkin asiassa toimisi se, että kerrot täällä koulun nimen !

Ei ole opettajan asia päättää ripsiväristä

Vierailija
53/88 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitä pahaa on siinä, että tytöt harjoittelevat meikkaamista, jos se pysyy kohtuudessa. Itse ainakin ajattelen, että kieltämällä meikkaamisen ja pakottamalla tyttären näin erottautumaan viiteryhmästään, aiheuttaisin hänelle ihan turhaa pahaa mieltä. Haitat voittaisivat hyödyt. On luonnollista, että oma ulkonäkö ja se viehättävyyden testaaminen vastakkaisen sukupuolen silmissä alkaa tässä iässä kiinnostamaan. Itsekin meikkasin tuossa iässä, nykyään 30+ iässä laitan korkeintaan meikkivoidetta ja ripsiväriä arkena.

Meikkien sisältämistä myrkyistä puhutaan tyttären kanssa, hiusten värjäämisen olen kokonaan kieltänyt. Vaatteiden suhteen olen ohjeistanut siistissä koulupukeutumisessa, mutta esim. edellisellä viikolla havaitsin, että tytär oli ollut koulussa lyhyet farkkushortsit päällä. Huomautin asiasta, kerroin että ovat sopivammat rannalle. Jatkuvaa kontrollia en pysty 7-luokkalaiselle kuitenkaan toteuttamaan. On myös esim. yötä kavereilla, lainaa vaatteita heiltä jne. En odota, että opettaja lapseni ulkonäköön, pukeutumis- tai meikkaamisasioihin puuttuisi, päin vastoin koen sen sellaisena asiana, joka ei opettajalle kuulu. Ainoastaan käytännöllisyyteen liittyen voisin hyväksyä opettajan kommentoivan lapseni pukeutumista, esim. sää/liikunta jne. 

Vierailija
54/88 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisistä säännöistä sovitaan. Onhan kouluissa pipopakkokin...

Vierailija
55/88 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti voi.

Vierailija
56/88 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä pipopakko liittyy meikkaamiseen?

Vierailija
57/88 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan salli meikkejä sen ikäisillä ja olen pistänyt muutaman tytön wc:hen pesulle jos on ollut paljon meikkiä. Pelkkä ripsiväri ei ehkä minua haittaa, mutta selkeästi vahva meikki kyllä. Miksi sinä vanhempana sallit sen? Liian aikaisin nuoret laitetaan aikuisen muottiin, minusta jo tietyt vaatteet tulisi kieltää, koulupuku olisi paras :)

terv. Ope

Vierailija
58/88 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko kaikki asiat eritellä? Kyse on yhdenvertaisuudesta. Muille luokan tytöille tulee paineita aloittaa meikkaaminen jos osa meikkaa

Vierailija
59/88 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä vitosluokkalaisen pitäisi meikata... ei onnistu meillä ainakaan.

Vierailija
60/88 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin 11-vuotias tarvitsee meikkiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan