Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko opettaja/koulu kieltää vitosluokkalaisella ripsivärin käytön?

Vierailija
13.08.2014 |

Tai meikin yleensä?

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 17:25"]

Ei ope voi kieltää. Itse kyllä äitinä kieltäisin. Yläkoulun  opena vähän hämmästelen näitä pyllynäkyysortseja, miten ihmeessä vanhemmat antavat pitää niitä...

[/quote]

Joskus ne lapset lähtee ihan eri vaatteissa kotoota. Tää kikka on vanha ja käytetty jo vuonna miekka ja kilpi.

[/quote]

Minä ainakin olen jo matkalla töihin niinä aamuina, kun yläkoululaisella alkaa koulu klo 8. Niinä aamuina, kun koulu alkaa vielä myöhemmin, en todellakaan edes näe tytärtä pukeissa ennen kuin lähden. Niinpä minulla ei ole mitään tietoa siitä, vaikka hän lähtisi bikineissä kouluun.

Vierailija
82/88 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä koululla ei ole oikeutta kieltää mitään ulkonäköön liittyvää.. No joo ei mitään bikineitä tai alastomuutta mutta muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei saisi kieltää?

Miksi sinun pitäisi kapinoida opettajaa vastaan?

Miksi et ole valmis kuuntelemaan kasvatuksen ammattilaista?

Ei ole koulun asia kieltää. Kapinoin idioottimaisia sääntöjä vastaan. Kuulostat idioottimaiselts kasvatusalan ammattilaiselta. Vihaan nipottajia.

T: Kolmen hyvän ja kiltin koululaisen äiti

Vierailija
84/88 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikit sisältävät aikamoisia hormonihäriköiksi tulkittuja kemikaaleja etten edes antaisi tuon ikäisen niitä iholleen sivellä. Muunmuassa parabeeneja ja vastaavia myrkkyjä. Opettajallehan tuo asia ei kuulu mutta vanhempien pitäisi olla hiukan valveutuneempi asian suhteen. En minä ainakaan halua antaa tyttärelleni 18v synttärilahjana lapsettomuuden helvettiä. Jos joskus niitä lapsia haluaa niin varmaan kiva selittää et sori kun äiti antoi sun meikata ja syödä kemikaalipaskamoskaa ruuaksi.

Ahahaa, kaikkea on tullut tehtyä huolella ja hiusten värjäykset vielä päälle. Raskaaksi tulen jo kun mieheni katsoo minuun, siltä ainakin tuntuu...

Jos olisin luomuna elänyt, niin kuinkahan hurjaa lisääntymistä olisi seurannut 😁

Vierailija
85/88 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omassa lapsuudessanikin(nuoruudessa) kaheksakytluvulla tytöt meikkas viidennellä. Toiset enemmän toiset vähemmän. Ihan kaikki ei meikannu kuitenkaan. Koskaan kukaan opettaja ei pyytänyt käymään naamapesulla edes niitä vahvassa silmämeikissä kouluun tulleita. Ja ihan hyvämaineisessa kolussa olen peruskouluni suorittanut. Muutoin koulussa oli kyllä tiukka kuri, mut ulkonäköasioihin ei puututtu.

Kyllä koulussa pitäs keskittyä johonkin aivan muuhun asiaan kuin meikkaamisen kieltämiseen.

Minä kävin koulua 80-luvulla ja ei ala-asteikäiset silloin kyllä kouluun meikanneet ainakaan kaupungissa, missä minä asuin. Ei ollut pääkaupunkiseutua.

Vierailija
86/88 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ripsivärin käyttö on mielestäni ihan suotavaa.

T: Ope

Suotavaa? Mahtaako ope ymmärtää mitä sana 'suotava' tarkoittaa? Sinusta ripsivärink äyttö on siis toivottavaa... Ok..

Vierailija
87/88 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opettajien asia puuttua siihen miten lapset pukeutuvat. Pitäisikö täällä olla kuin Amerikassa, jossa tytöillä ei saa näkyä olkapäät tai polvet.

Vierailija
88/88 |
27.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan salli meikkejä sen ikäisillä ja olen pistänyt muutaman tytön wc:hen pesulle jos on ollut paljon meikkiä. Pelkkä ripsiväri ei ehkä minua haittaa, mutta selkeästi vahva meikki kyllä. Miksi sinä vanhempana sallit sen? Liian aikaisin nuoret laitetaan aikuisen muottiin, minusta jo tietyt vaatteet tulisi kieltää, koulupuku olisi paras :)

terv. Ope

Siinäpä oiva tapa luoda muutama muisteltava koulutrauma lapselle. Asia erikseen, jos asiasta puhutaan kahden kesken tai pienessä porukassa, mutta lapsen passittaminen pesulle kesken koulupäivän on kyllä aika raju veto. Erityisesti, jos tällaista käytäntöä ei ole sovittu koulussa ja tiedotettu koteihin. Murrosikää lähestyvät lapset ovat muutoinkin hämmennyksissä itsensä kanssa, opettajan tiukka linjaus ja puuttuminen ulkonäköön ei välttämättä helpota asiaa. Näissä tapauksissako et ottanut kotiin yhteyttä ja kysynyt vanhemmilta, miksi moinen sallitaan?

Terv. toinen ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme