Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukuun naitu pilannut perhesuhteenne?

Vierailija
13.08.2014 |

Miniä taikka lanko siis? Jos, niin miten. :)

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossun alle ne monet näyttää joutuvan, ne ennen niin rakkaat veljet. Kun menevät tietynlaisen naisen kanssa naimisiin. Ei ole olemassa enää siskoa, ei äitiä.. eikä isää. Kaikki edustavat uhkaa sukuun naidulle. Sääli, jos miehestä tulee niin nössö, että ei ole miestä laittamaan aisoihin oiikuttelevaa vaimoprinsessaa.

Vierailija
62/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:39"]

Vanhapiikasiskoista on sanontakin ( kun veli tuo vaimonsa" nuoren emännän " taloon).  " Käly kyynä kynnyksellä , nato naulana arkussa" . Ei sukuun tuleminen ennenkään ole ollut helppoa;-)

[/quote]

Nato on aviomiehen sisar. Tietääkseni siviilisääty ei vaikuta natoksi kutsumiseen.

Tv: "Vanhapiika"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt sekoitetaan pari asiaa keskenään. On eri asia tulla sukuun jossa jo alunperin mies ei ole ollut innokas pitämään perheeseensä yhteyttä, kun tulla sukuun joka on ollut tiivis, mutta yksi nirppanokka tulee sekoittamaan pakkaa niin että välit viilenee vähän jokaisella. 

Vierailija
64/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:39"]"Onko se yhteydenpito ainoastaan veljen ja vaimon vastuulla? Miksi et voi itse soittaa ja viestitellä veljelle jos olet kerran kuulumisia vailla? Tai itse mennä käymäön heidän luonaan? Jos itse istuu persellään kuin tatti ja odottaa muiden tekevän kaiken niin ei ole kyllä varaa syytellä toisia siitä ettei pidetä yhteyttä."

Olen käynyt veljeni luona eri puolilla maailmaa, koska ovat asuneet useissa maissa. Useimmiten asunut siis hotellissa tai huoneistohotelleissa yms siellä. Viimeisen parin vuoden kaksi kertaa tässä viimeisimmässä asuinmaass, toisella kertaa muiden sisarusteni kanssa. Olen soitellut ja lähetellyt sähköposteja, ja muistanut aina veljen sekä vaimon synttärit ja hääpäivän. 

Veljeni soittaa lähinnä joskus kun on humalassa, keskellä yötä, joka ei ole paras mahdollinen aika lapsiperheelle. 

[/quote]

Jos veli soittelee sulle vaan humalassa tai huonoihin aikoihin, osannet itsekin päätellä että veljeä ei kovasti kiinnosta olla kanssasi tekemisissä. Turhaan siitä hänen vaimoaan syytät.

[/quote]

No soittelee silloin kun vaimo on nukkumassa, joten päättelen siitäkin jotain. Olen saanut kuvan, että veljeni on aika yksinäinen, joten vaimo on nyt ainoa ihmissuhde, joten ei uskaltaudu suututtaa tätä. Ja jos veljeä ei kauheasti kiinnnostaisikaan minun seura, niin näyttäisi että vanhoja kavereitaan kaipaa. Ainakin kyselee aina niiden kuulumisia kun soittaa. 

Mutta kuten sanottua, niin makaa kuin petaa. Veljeni läksi suurin odotuksin maailmalle, ja ei ehkä ole vastannut odotuksia, mutta ylpeyskö estää pitämästä yhteyttä paremmin. 

Vierailija
65/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:51"]Olisiko tässä nyt suurin ongelma se veli, joka on ihan vapaaehtoisesti ottanut kusipään vaimon? Ja pysyy naimisissa? Jospa se veli ei parempaa saa?

Äärettömän noloa haukkua sukuun naitua. Sehän on sen oman sukulaisen "vika"! Haukkukaa veljeä, kun on ottanut naisen, jonka kanssa muut ei tule toimeen.

[/quote]

Tai ihan vaan se veli joka ei jaksa pitää yhteyttä sisaruksiinsa ja vanhempiinsa? Todella vanhanaikaista ajattelua, että olisi jotenkin naisen vastuulla hoitaa kaikki suhteet kaikkiin sukulaisiin ja ystäviin.

Vierailija
66/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja ei vaimo nyt nuin uusi tulokas ole, liki 30 vuotta jo yhdessä. Edellinen jatkaa.

Vierailija
67/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan taitaa olla aika yleinen ilmiö, että sukuun naidut nykynaikkoset tai sanotaanko nyt 20-30v sittenkin naidut ovat aika itsetietoista väkeä ja välit rikotaan, jos ovat 'liian lämpimät''. Kaikki kävelee sitten miniä/kälyn seurassa kuin munankuorilla, kun kuulevat piikittelevän sävynsä.. Ikäväähän se on, että tämmöisiä hirmuliskoja eksyy ennen niin mukavaan sukuun ;) ...

Vierailija
68/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:56"]

Täällä nyt sekoitetaan pari asiaa keskenään. On eri asia tulla sukuun jossa jo alunperin mies ei ole ollut innokas pitämään perheeseensä yhteyttä, kun tulla sukuun joka on ollut tiivis, mutta yksi nirppanokka tulee sekoittamaan pakkaa niin että välit viilenee vähän jokaisella. 

[/quote]

Uskomatonta, että 2 alapeukutusta aivan selvään ilmiöön. Varmasti just näitä äklöjä miniäkälyjä, jotka olleet kuin kylmiä kaloja tullessaan miehen sukuun. Miehen suku on yrittänhyt kaikkensa, että mintsukka kokisi olonsa tervetulleeksi.. vaan huonolla itsetunnolla varustetut sukuun tulleetpa ei tee vastavuoroisuutta vaan alkaa hienovarainen ja lopulta räikeämpikin eristäminen. Näin on!

Vierailija
69/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäisin vielä ( tämä ulkomailla asuvan veljen sisar siis olen), että viimeksi tavatessani veljeni vaimo haukkui koko illan omien veljiensä vaimoja, jotka eristävät miehensä hänestä....:-)

Vierailija
70/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:06"]Ja lisäisin vielä ( tämä ulkomailla asuvan veljen sisar siis olen), että viimeksi tavatessani veljeni vaimo haukkui koko illan omien veljiensä vaimoja, jotka eristävät miehensä hänestä....:-)

[/quote]

Tätä voi ajatella itse kukin!

Vierailija
71/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme eri paikkakunnalla usean sadan kilometrin päässä miehen vanhemmista ja aikuisista perheellisistä sisaruksista. Minun sukuni asuu taas huomattavasti lähempänä. Me olemme kuulleet syyllistämistä siitä, kun käymme niin harvoin kyläilemässä miehen kotipaikkakunnalla ja veikkaan, että minua pidetään syyllisenä tähän. Ainut vaan, että miehen vanhemmat eivät ole käyneet kertaakaan (!) meillä ja sisaruksetkin vain yhden kerran. Miksi meidän pitää aina liikkua siihen suuntaan eikä sukulaiset käy koskaan meillä? Meidän täytyy kerralla käyttää kesälomastamme viikko miehen suvun nurkissa pyörimiseen tai ajaa perjantaina töiden jälkeen monta tuntia ja monta sataa kilometriä ja sunnutai-iltana takaisin ihan vain siksi, että koko suku asuu samalla suunnalla ja on helpompaa, että vain yksi perhe matkustaa. Ei ihme, että tapaamiset ovat vähentyneet, jos ainoastaan meidän perheen pitäisi nähdä tuntien matkustamisen ja kotoa poissa olemisen vaiva.

Vierailija
72/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkein ihana lukea että näitä kammotuksia on muuallakin, kun meillä! Tekisi mieli kertoa vähän enemmänkin, mutta liian tunnistettavaa jo siinä vaiheessa. Ei se anoppi taidakkaan aina olla se pahin vaan ne kamalat käärmeet lötyykin ihan jostain muualta ;)

Vierailija
73/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa toi yhden miniä alapeukuttaminen. Varmaan oman veljeni kaltainen kälättäjäkäly. Ellei jopa itse hän:D

Vierailija
74/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:12"]

On melkein ihana lukea että näitä kammotuksia on muuallakin, kun meillä! Tekisi mieli kertoa vähän enemmänkin, mutta liian tunnistettavaa jo siinä vaiheessa. Ei se anoppi taidakkaan aina olla se pahin vaan ne kamalat käärmeet lötyykin ihan jostain muualta ;)

[/quote]

No ei tod. ;D

Meissä siskoissa on voimaa! :D

Vierailija
75/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua varmaan kuvailtaisiin tällaiseksi miniähirviöksi, joka estää yhteydenpidon ja jonka takia välit ovat viilenneet. Menimme naimisiin nuorina, kymmenen vuotta sitten. Nuorempana lapsuudenperhe oli miehelleni tärkeämpi ja hän jaksoi soitella siskolleen viikoittain. Työn muututtua vaativammaksi ja kahden perheenlisäyksen jälkeen yhteydenpito on vähentynyt. En viitsi aikuista miestä pakottaa soittamaan tai käymään. Itse saan kuulla vihjailua siitä, että on minun syyni kun kyläilyt ovat vähentyneet ja yritän eristää jne... Mainittakoon että eivät siskotkaan ole osanneet tulla enää kylään pienten lasten kanssa. Varmaan heidänkin puolisonsa yrittävät estää yhteyden pitämisen sisarusten välillä.

Vierailija
76/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas! Mä yritän olla pikkuveljeni vaimoa kohtaan huomaavainen enkä oo tyrkyttämässä koko ajan seuraani. Ymmärrän kyllä, jos ei häntä miehen isosiskon ja muun perheen seura jatkuvasti kiinnosta. Eikö tätä kukaan muu ymmärrä?

Vierailija
77/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä veljenvaimo tuli ns. duunariperheestä. Olimme itse keskiluokkainen perhe ja välimme melko lämpimät ja avoimet. Miniä slash kälyn perhekulttuuri kateinen, ilkeämielinenja sulkeutunut. Ihan eri puolelta Suomea kaikenlisäksi, joten kulttuurieroja löytyi kyllä mm. vieraanvaraisuudessa jne. Äitimme laittoi aina kystä kyllä, mutta hänen perheessään oli tapana kysyä vieraiden lähtiessä: jotta olisitteko kahviakin juoneet?

Eli toki nämä erilaiset perhekulttuurit ovat omiaan hiertämään välejä, kun ehkä miniäehdokas ja vaimoke sitten on ehkä kade miehen perhekulttuuristaja haluaa jo siksikin katkaista tämän välit omaan perheeseen.

Ei pidä ihmetellä, että joskus ne välit katkeavat kokonaan, mikäli käly&miniä on osannut olla oikein pisteliäs : ) ! Ja veli vaan nössöillyt tossun alla. 

Vierailija
78/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni avopuoliso on kamala, olen vuosia yrittänyt tulla toimeen hänen kanssa.. On todella kaksinaamainen, puhuu kaikista selän takana paskaa. Olen kyllä oppinut tänä aikana, ettei mistään uskalla puhua, varsinkin jos haluaa asioiden pysyvän salassa. Ja hän osaa ja tietää kyllä kaikesta kaiken, jopa lapsen kasvatuksesta (minulla lapsia, hänellä ei). Olen odottanut eroa kuin kuuta nousevaa...

Vierailija
79/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luultavasti olen tuollainen perhesuhteiden pilaaja. Asumme eri maassa ja yli 500 kilometrin päässä omista vanhemmistani ja siskoistani, joten mieheni ei heidän kanssaan useasti ole tekemisissä enkä ole minäkään. Miehen perhe sen sijaan asuu samassa kaupungissa kanssamme ja heidän kanssaan saisi koko ajan olla viettämässä aikaa. Anoppi soittelee pojalleen päivittäin ja vähintään kerran viikossa meidän pitäisi käydä siellä vierailulla. Meille tullaan jatkuvasti yllätyskyläilemään ja tyrkytetään milloin mitäkin tavaraa mukana. Sain noin vuosi sitten ahdistuneisuushäiriön ja jossain vaiheessa olin aivan vainoharhainen. Kuvittelin, että anoppi on joka pensaan takana piilossa ja vahtii jokaista liikettäni.

Nyt me kurjat ollaan sitten muuttamassa pois miehen vanhempien vaikutuspiiristä, joten minä luultavasti olen pilaamassa sekä anopin että miehen siskojen elämän (vaikka siskoja näemme huomattavasti harvemmin). Ja kyllä, olen suoraan sanonut miehelleni, että tulen hulluksi tässä ympäristössä, jossa meillä ei ole mitään yksityisyyttä.

Vierailija
80/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:12"]Naurettavaa toi yhden miniä alapeukuttaminen. Varmaan oman veljeni kaltainen kälättäjäkäly. Ellei jopa itse hän:D

[/quote]

Siellä kuitenkn 12 ihmistä hänen kanssaan samaa mieltä ja ainoastaan 2 alapeukutellut. Ilmeisesti sinä ja joku toinen. Että noilla suhteilla katsoisin kyllä vähän peiliin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi