Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun ei tarvitse erota reservistä, koska minulla ei ole edes sodanajan sijoitusta enkä ole koskaan käynyt kertausharjoituksessa

Vierailija
02.02.2024 |

Arvosanani armeijasta olivat "välttävä/välttävä" ja minua ei ole koskaan kutsuttu kertausharjoitukseen.

Painan 130 kiloa, minulla on ilmeisesti sydämessä vikaa ja olen henkisesti demoralisoitunut. Kärsin myös masennuksesta.

Lisäksi olen näitä onnettomia paskaduunareita, joilla ei ole omaisuutta ja joiden palkka ei meinaa riittää edes vuokraan.

Jos valtio luulee yhtäkkiä minulla jotakin tekevänsä, niin kuolen sydänkohtaukseen samantien kun saan kamat niskaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todellinen menestyjä tässä oikeistolaisessa kilpailuyhteiskunnassa.

Vierailija
2/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kelpaa lihamyllyyn ja tykinruoaksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistellessa mieli virkistyy ja sosaaliset taidot paranevat.

Vierailija
4/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa mitään. Reserviläisistä varmaan puolet on samanlaisia kuin sinä.

Vierailija
5/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erosin Naton takia. Antaa hölmöläisten sotia herrojensa sorat!

Vierailija
6/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla ei ole. Sovellut hyvin uhrattavaksi tykinruoaksi.

Vierailija
7/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen armeija on ns. massa-armeija jonne kelpaa aika sekalaista porukkaa, ikävä kyllä.

Vierailija
8/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun se reserviläiskirje tuli joskus vuonna 2015, tehtiin me työpaikalla gallupia ketkä kaikki oli sijoitettu. Ei ketään. 

Eipä sitä armeijaa taida kiinnostaa kaikki, vaikka se muuta väittää. 

Vierailija
9/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän armeija ei välitä tuollaisista puutteista.

Vierailija
10/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin minua armeijaan huolitaan koska ei töihinkään pääse. Olen siis liian tyhmä puolustamaan tätä maata ja se sopii minulle oikein hyvin.

Vierailija
11/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinut komennetaan ruotuun tarvittaessa jollet esitä dokumenttia, jolla sinut voidaan vapauttaa.

Vierailija
12/17 |
02.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole sodanajan sijoitusta, koska koulutukselle minkä aikoinaan intissä sain ei ole enää käyttöä. AIka on ajanut sen ohi ja koko yksikkö on lopetettu.

Jokainen intin suorittanut on kuitenkin käynyt taistelijan peruskoulutuksen, joten aivan varmasti kelpaat rintamalle  ja saat rynkyn kouraan.

Vierailija
13/17 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kertausharjoituksissa. Arvosanani taisi olla tyydyttävä/ tyydyttävä.  2015 tulleessa paperissa luki , että kuulut sodanajan reserviin, josta joukkoja muodostetaan/ täydennetään tarvittaessa. 

Jos se sota sitten parin vuoden päästä tuleekin, niin vaarana on että joutuu huonolla pikakoulutuksella  johonkin "miinanpolkijaryhmään" , jossa on lähes varma kuolema luvassa.

Reserviä on lähes 1 000 000, josta käyttökelpoista sodanajan kokoonpanoa on 250 000. Miksi pitää kouluttaa näin paljon. Aika moni on käynyt armeijan turhaan. Voisi vähän tarkemmin valikoida ketkä menee armeijaan ja panostaa heihin sitten enemmän..

Vierailija
14/17 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te meinaatte tehdä jos rys tänne hyökkää? Alatte vapaaehtoisiksi venäläisiksi, todennäköisesti kuolleiksi sellaisiksi? Meinaatteko että tosipaikan tullen kukaan suojelis teitä kun on tärkeämpiäkin kohteita, esim lapset. Luuletteko että sossutuet juoksee maailman tappiin tapahtui mitä tapahtui? Miettikääs uudelleen. 

Vierailija
15/17 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse erosin Naton takia. Antaa hölmöläisten sotia herrojensa sorat!

Putosit sitten suoraan miinaan. Pietarin sylttytehtaan suoltama roiskasu osui ja upposi. Niinhän sen oli tarkoituskin. Herää pahvi! 

Vierailija
16/17 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille 1 000 000 reserviläiselle ei ole kaikille edes rynkkyä.

Vierailija
17/17 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin armeijaan, vaikka olin siinä kunnossa että en ehkä olisi sinne kuulunut. Kunnollista terveystarkastusta ei ollut ennen palvelukseen astumista. Jouduin sitten olemukseni takia armeijassa kiusatuksi. Eräs tupakaveri painosti minua koko 6kk palveluksen ajan. Kutsui minua mm. zombieksi ja sanoi että tulisin vielä tappamaan itseni.

Onneksi ei ole tarvinnut mennä kertaamaan, palvelus meni sen verran huonosti. Arvostelu oli kuitenkin tyydyttävä/tyydyttävä. Vielä olis muutama vuosi 50, jonka jälkeen miehistöä ei kutsuta enää mihinkään. C-paperin saisin vanhojen diagnoosien avulla. Yksi vaihtoehto olis käydä tuo jälkisivari, mutta ei taida enää kannattaa.