Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sukuun naitu pilannut perhesuhteenne?

Vierailija
13.08.2014 |

Miniä taikka lanko siis? Jos, niin miten. :)

Kommentit (192)

Vierailija
21/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että juurikin nämä veljien tyttöystävät ei voi sietää miehensä siskoja. Siitä se kaikki vyyhti sitten alkaa, kun on parjattava ja n-ssittava joka ikininen käänne, että miehet eivät olisi enää yhteydessä alkuperäiseen perheesensä. Samoin kuin äiteihinsä. Hyviä kälyjä on, koska olen nähnyt meilläkin erilaisia :) Huonot on just näitä kyräileviä kusiaisia.

Vierailija
22/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:54"]

Miniä taikka lanko siis? Jos, niin miten. :)

[/quote]

19 miniää alapeukuttaa, koska pelkää keskustelun avaavan liikaa hanoja .. :D!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni vaimo on aika hyvin eristänyt veljeni perheestään. Vaimon perheeseen kyllä pidetään yhteyttä, mutta meille ei riitä aikaa. He asuvat ulkomailla, ja veljelläni on lyhyempi matka ja olisi halvempaa tulla Suomeen, mutta lomilla pitää mennä vaimon perheen luo rapakon taa. Mutta itsehän veljeni on puolisonsa valinnut...

Vierailija
24/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun perusteella miesten kannattas pariutua keskenään. Ei tulis sukuriitoja. Ja sais siskot pitää veljensä ja äidit poikansa.

Vierailija
25/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen uusi kihlattu. Hyi ja yök. Kaikki mitä ikinä tapahtuu tai mitä ikinä tehdään pitäisi tehdä juuri eikä melkein kuten hän haluaa. Ei kykene ymmärtämään, että perhe johon on tullut uutena on toiminut jo tietyllä tavalla pitkään ja koko perhe ei ala muuttaa tapojaan toimia uuden kihlatun takia. Kiehuu milloin mistäkin ja pistää tämän miehen veljen soittelemaan perheelleen ja haukkumaan heidät, koska se ja tää asia ei mennyt kuten tämä uusi kihlattu olisi halunnut. Arvatkaa vaan onko kiva olla tuollaisen kanssa tekemisissä? 

Vierailija
26/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eli kälyyn tarkoitin siis myös tietenkin..

kälyt eli miniät usein eristävät veljen/pojan lapsuudenperheestään.. tuttu juttu...

ja sitten alkaa se pelkkä v ttuilu ja peeloilu.. ja omasta ennen rakkaasta veljestäkään ei näy enää jälkeäkään, kun pirttihirmu on hiipinyt sen syövereihin. jos meinaa haluta keksiä, ei saa olla tekemisissä omaan siskoon/äitiin ja sitä rataa. ;) näinhän se muuten menee.

Vierailija
27/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanko on vähän haastava tapaus. Meidän vanhemmat ei sais auttaa kun heitä ja heidän ehdoilla. Jos mun lapset saa jotakin enemmän, mun vanhemmat esim osti tytölle yllätyksenä kolmipyöräisen. Siskon mieshän alkoi heti vaatia, että heille kans ja vielä paljon kalliimpi ja hienompi ja mielellään vielä kaikille lapsille. Onneksi siskolla on järki päässä, eikä hän mene miehensä sekoiluihin mukaan ja isä on sitä tyyppiä, että jos menee vihjailemaa ja vaatimaan ei ihan kiusallaankaan tee mitään. Häneltä voi kyllä pyytää suoraan ja silloin auttaa mielellään.

Vierailija
28/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo vertasi vaimon siskoon muinoin ja kuinka paljon enemmän ''tekee'' hänen perheensä hyväksi. No hyvä homma, minä en ollut edes tervtullut piikittelevän kälyn takia tai ei tehnyt mieli tupata, kun näki oman veljeni nössöydenkin vaimokkeensa edessä. Yhdyn edelliseen, näinhän se näyttää menevän. Veljien vaimot on yleensä ilmeisesti äärettömän mustasukkaisia siskon/veljen yhteisestä lapsuusajasta ja haluavat erottaa heidät kokonaan yhteydestä. Aika moni onnistuukin siinä, kiristämällä.. Joko minä tai... you know..

Vierailija
29/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:03"]

niin eli kälyyn tarkoitin siis myös tietenkin..

kälyt eli miniät usein eristävät veljen/pojan lapsuudenperheestään.. tuttu juttu...

ja sitten alkaa se pelkkä v ttuilu ja peeloilu.. ja omasta ennen rakkaasta veljestäkään ei näy enää jälkeäkään, kun pirttihirmu on hiipinyt sen syövereihin. jos meinaa haluta keksiä, ei saa olla tekemisissä omaan siskoon/äitiin ja sitä rataa. ;) näinhän se muuten menee.

[/quote]

Ja pian itketään ja vikistään, kun anopille onkin tyttären lapset läheisempiä kuin pojan lapset.

Vierailija
30/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:03"]niin eli kälyyn tarkoitin siis myös tietenkin..

[/quote]

Näinkö menee? Vai onkohan sitä miniää aidosti hyväksytty perheeseen veljen/pojan ykkösnaisena? Aina sitä miniää syytetään, mutta jospa sitä miestä rassaa hyväksynnän puute. Itselläni on hyvät välit miehen sukuun, mutta kaikilla ei ole. Vikaa on usein puolessa ja toisessa.

Terveisin poikien äiti, anoppi ja miniä.

Vierailija
31/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:02"]

Miehen veljen uusi kihlattu. Hyi ja yök. Kaikki mitä ikinä tapahtuu tai mitä ikinä tehdään pitäisi tehdä juuri eikä melkein kuten hän haluaa. Ei kykene ymmärtämään, että perhe johon on tullut uutena on toiminut jo tietyllä tavalla pitkään ja koko perhe ei ala muuttaa tapojaan toimia uuden kihlatun takia. Kiehuu milloin mistäkin ja pistää tämän miehen veljen soittelemaan perheelleen ja haukkumaan heidät, koska se ja tää asia ei mennyt kuten tämä uusi kihlattu olisi halunnut. Arvatkaa vaan onko kiva olla tuollaisen kanssa tekemisissä? 

[/quote]

Uudet kihlatuthan haistelee perheen ilmapiiriä, ja jos ei ala hyppimään oman maun mukaan seurauksena on perheestä erottaminen. Siis sen veljen/sisaren erotus omasta lapsuusperheestä. Näin muuten kävi meilläkin.

Aika kusipäinen, tosin ihan akateeminen (tai juurikin siksi ;)) eksyi sukuumme eikä tiedä, miten päin nokkansa olisi pystyssä, jotta kokisi olevansa niin paljon parempi kuin kaikki muut yhteensä. Kukaan ei pitänyt uudesta tulokkaasta, mutta minkäs teet.. veljen valinnalle. Ei olla missään yhteyksissä enää, ennen tiivis perheyhteys :)

Vierailija
32/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme veljeä, ja kyllä ainoastaan yhden kanssa on ollut ongelmia. Tai viraantumista. Olemme mielestämme aika lepppoisa perhe, eikä meillä ole tiukkoja perinteitä tai tapoja, joihin muiden tulsi sopeutua. Yhteyttä pidetään ja autetaan tarvittaessa, ilman ehtoja. Tämä veljen vaimo on saanut myös veljeni "unohtamaan" kaikki vanhat kaverinsa. Hassua on, että osa kavereista on vielä muiden perheenjäseniin yhteyksissä (lapsuudenystäviä, eli olleet meillä lapsuudesta asti usein), mutta veljeen ei. Siis ihan kunnollisia, elämässään menestyneitä, normaaleita ihmisiä, perheenisiä yms nämä kaverit, eivät mitään "paheisiin" johdattelevia...

Vierailija
33/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:11"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:02"]

[/quote]

Uudet kihlatuthan haistelee perheen ilmapiiriä, ja jos ei ala hyppimään oman maun mukaan seurauksena on perheestä erottaminen. Siis sen veljen/sisaren erotus omasta lapsuusperheestä. Näin muuten kävi meilläkin.

Aika kusipäinen, tosin ihan akateeminen (tai juurikin siksi ;)) eksyi sukuumme eikä tiedä, miten päin nokkansa olisi pystyssä, jotta kokisi olevansa niin paljon parempi kuin kaikki muut yhteensä. Kukaan ei pitänyt uudesta tulokkaasta, mutta minkäs teet.. veljen valinnalle. Ei olla missään yhteyksissä enää, ennen tiivis perheyhteys :)

[/quote]

Jep, tätä perheestä erottamista täälläkin jo ilmassa. Aina se raahaa tota miehen veljeä kaikkiin mahdollisiin oman suvun kissaristiäisiin ja nyt koko kesä miehen veljen on täytynyt olla pitämässä kädestä kiinni, kun tää kihlattu tekee mitä vaan esimerkiksi on ottamassa aurinkoa. Ennen mekin olimme tiiviisti tekemisissä, mutta eipä enään. Olen ottanut ton uuden kihlatun kanssa muutamankin kerran aika lujaa yhteen ja välit eivät ole todellakaan mitkään lämpöiset.. Tällä ei ole mitään koulutusta eikä ole muutenkaan mitenkään kummoinen, mutta silti se nenä on aina sinne taivasta kohti. :D

Vierailija
34/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo se on täälläkin eristänyt veljen perheineen irti meistä, pikkuhiljaa.

Kehtasin asiasta kerran huomauttaa ja siitähän se helvetti lähti valloilleen. Ensin akka kiukutteli vuoden kaikille, ei siis päästänyt veljeä lasten kanssa edes isämme kuusikymppisille jne.

Sittemmin leppyi muille. Muut on kutsuttu lastensa yhteissynttäreille, mulla ei ole vieläkään asiaa heille tai yoisinpäin.

Näyttipä nyt viimeistään toteen sen, mistä jo silloin sanoin. Silloinkin kävivät vain synttäreillä ja joulutervehdykset viemässä/tuomassa.

Oman sukunsa kanssa rouva on viikottain tekemisissä.

Niin, me asutaan samassa kaupungissa kaikki. Välimatkoja pisimmillään viitisen kilsaa. Broidi kulkee lenkillä meidän ohi, muttei uskalla piipahtaa. Avioerolla se muija uhkailee koko ajan.. Facebookissakin.

Vierailija
35/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen, kun miehen perhe kertoi että lähtevät lomareissulle "omalla porukalla" eli mies ja meidän lapset, miehen sisko miehensä ja lapsensa kanssa, miehen sinkkusisko ja tietysti vanhemmat, niin minä olen erottanut ihan vain itseni mieheni perheestä. Aikaisemmin välit asiallisen viileät, mitä nyt niin että meillä ei käyty kylässä kuin kerran vuodessa lukuisista pyynnöistä huolimatta. "Ei kerkeä" ja "on niin vaikeaa" vaikka välimatkaa 25km. 

Että joskus se voi mennä noinkin päin :( Mies saa nähdä perhettään niin paljon kuin lystää mutta minä en mukaan enää mene. 

Vierailija
36/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen veljen vaimo on melkoinen tyranni.

Minua asia ei kiinnosta, saa olla sellainen kuin tahtoo, mutta mies joskus säälii veljeään ja sitä, että tämä ei saa tehdä oikeastaan mitään ilman, että vaimo hermostuu. Jos veli käväisee meillä vaikka 30 min verran, saattaa vaimonsa soittaa sinä aikana kolme kertaa, että missä olet. Kun tulevat perheenä meillä käymään, tietää perheen äiti heti, mitä olen tehnyt väärin tyyliin mehu on liian laimeaa, kannattaa maistaa pari kertaa valmistuksen aikana tai lihapulliin ei pidä laittaa valkosipulia tms. Minua asia huvittaa, mutta selkeästi miehen veli asiasta kärsii.

Vierailija
37/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina täällä syytellään sitä ulkopuolista, mutta olisikohan kuitenkin joku syy miksi tuo kumppani on valittu ja miksi oman perheen kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä? Me ollaan paljon enemmän tekemisissä minun perheeni kanssa ja joskus mietin, että mitähän miehen siskot siitä ajattelevat, mutta se ei tosiaankaan johdu minusta. Mies ei vaan halua. 

Vierailija
38/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tänne on tainnut eksyä muutama tälläinen kyseinen alapeukuttaan.. :DD 

Vierailija
39/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:25"]

Aina täällä syytellään sitä ulkopuolista, mutta olisikohan kuitenkin joku syy miksi tuo kumppani on valittu ja miksi oman perheen kanssa ei kiinnosta olla tekemisissä? Me ollaan paljon enemmän tekemisissä minun perheeni kanssa ja joskus mietin, että mitähän miehen siskot siitä ajattelevat, mutta se ei tosiaankaan johdu minusta. Mies ei vaan halua. 

[/quote]

Jepjep :D

Vierailija
40/192 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:59"]Veljeni vaimo on aika hyvin eristänyt veljeni perheestään. Vaimon perheeseen kyllä pidetään yhteyttä, mutta meille ei riitä aikaa. He asuvat ulkomailla, ja veljelläni on lyhyempi matka ja olisi halvempaa tulla Suomeen, mutta lomilla pitää mennä vaimon perheen luo rapakon taa. Mutta itsehän veljeni on puolisonsa valinnut...

[/quote]

Onko se yhteydenpito ainoastaan veljen ja vaimon vastuulla? Miksi et voi itse soittaa ja viestitellä veljelle jos olet kerran kuulumisia vailla? Tai itse mennä käymäön heidän luonaan? Jos itse istuu persellään kuin tatti ja odottaa muiden tekevän kaiken niin ei ole kyllä varaa syytellä toisia siitä ettei pidetä yhteyttä.

Itselle kävi ex-miehen kanssa vastaava tilanne: mies esitteli siskonsa ja minut seurustelun alkuvaiheessa ja sitten nähtiin harvakseltaan siellä sun täällä sukujuhlissa ja muissa. Mies kertoi ettei ollut järin läheinen siskonsa kanssa eikä siis kummemmin ollut pitänyt yhteyttä. Äitinsä kautta kuulemma kuuli kaikkien sisarustensa kuulumiset. No, eipä siskokaan meille soitellut tai muutenkaan kysellyt kuulumisia. Erottuani miehestä vuosien jälkeen kuulin sitten miten tämö sisko oli mainostanut sukulaisilleen ja kavereilleen, minkä pirttihirmun se heidän Kalle oli puolisokseen ottanut kun veljeä ei näkynyt enää missään, ei koskaan soitettu eikä kutsuttu kahville tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi