Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kuukautishäiriöt johtuvatkin siitä, että nainen on niin "helpottunut rokotteen saannista"

Vierailija
30.07.2021 |

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/7cf1d24c-c5aa-40b0-ba1e-04e0c…

"Kuukautiskiertoon vaikuttavat monet tekijät, kuten esimerkiksi stressi ja mahdollinen helpotus rokotuksen saamisesta sekä itse rokotteen aiheuttama reaktio kehossa, kertoo rokotustutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet."

Nyt alkaa mennä jo aika paksuksi.

Kommentit (176)

Vierailija
161/176 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä että vielä vuonna 2021 naisten sairauksiin suhtaudutaan näin. Ei ole ensimmäinen kerta kun naisten oireita vähätellään, kieltäydytään uskomasta ja tutkimasta.

Vastuuseen noista sanoistaan ja heti.

Vierailija
162/176 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upp tähän keskusteluun. Marja Kihlström otti tänään taas asian tapetille. Iltalehdessä juttu aiheesta ja mukana jälleen Rämetin aivopieru helpotuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/176 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menstruoivia naisia on rokotettu Suomessa vasta toukokuusta lähtien. Kuukautishäiriöitä ei ole voinut esiintyä aikaisemmin. Itse olen ollut ehdottoman rokotusmyönteinen ja kävin ottamassa ensimmäisen rokotteen. Sitten tuli kahden viikon todella runsas kuukautisvuoto ja kohtukivut. Kun vuoto loppui, tuli tulehdus. Aiempia häiriöitä ei ole ollut.

Minulla myös:rokotteen jälkeen vuotoajankohta siirtyi 2 vk, ensimmäiset kuukautiset niukat, mutta toiset kuukautiset rajun kivuliaat ja sen jälkeen kohtutulehdus. Myös muuta ongelmaa tuli, mutta koska syytä vielä tutkitaan, en tietenkään ole täysin varma johtuuko samasta syystä, enkä siksi halua sanoa tässä. Uskon sairastaneeni Koronan sen aivan alkuvaiheessa, ja sain rokotteen toukokuussa, jos näillä on jotain merkitystä johonkin.

Vierailija
164/176 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa. Vai että oikein helpotuksesta siitä että saa rokotteen, mitäs sitten kun en ole koskaan influenssarokotteesta, jäykkäkouristusrokotteesta enkä mistään muustakaan rokotteesta jonka olen elämäni aikana ottanut saanut kiertoani sekaisin, mutta koronarokotteen jälkeen menkkat on ihan miten sattuu.

Vierailija
165/176 |
15.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi hauska tietää kuinka monella naisella tuollaisesta otannasta on muutenkin kuukautishäiriöitä ensimmäistä kertaa? Onneksi ihan ensimmäinen oma kuukautishäiriöni oli pari vuotta sitten kesällä, ei voi liittää koronarokotteeseen.

Joo nyt on käynyt sellainen ilmiö, että kaikki kuukautishäiriöt ovatkin nyt rokotteesta johtuvia. Kaikki naiset tietää kuinka helposti niitä häiriöitä tulee

Kaikille naisille ei tule helposti häiriöitä. Joillakin kierto voi olla vuosia se 28 päivää. Niin itselläkin oli parikymppisenä.

Vierailija
166/176 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tyyppi näyttää kuin itse pirulta.

Vierailija
167/176 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa-Britanniassa oli juuri pari viikkoa sitten otsikoissa, kuinka 35 000 brittinaista oli raportoinut ongelmia kuukautiskiertonsa kanssa (mm. epäsäännöllisyys, kuukautiskivut yms.) rokotteen jälkeen. Mutta eipä tuntunut sielläkään päin lääkäreitä tai tutkijoita asiaan sen syvemmin perehtyä.

Vierailija
168/176 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Ylellä juttua rokotusten yhteydestä kuukautishäiriöihin.

https://yle.fi/uutiset/3-12306294

Itsellä on kaksi rokotetta, mutta ärsyttää, ettei naisten kokemuksia kuultu, vaan väitettiin johtuvan "helpotuksesta". Toivoisi, että 2000-luvulla naisten keholliset asiat olisivat yhtä tärkeitä ja ne otettaisiin mukaan myös lääke- ja rokotetutkimuksiin. Koronarokotetutkimuksissa ei ollut kuukautisia yhtenä tutkittavana osa-alueena. 

Vierailija
169/176 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan mediassa alkaa olla välillä juttuja myös rokotteiden haitoista? Se, että haittoja on, ei poista sitä faktaa, että isossa kuvassa niistä on ollut hyötyä. Silti pitäisi kertoa myös haitoista rehellisesti, sillä se lisäisi luottamusta. 

Vierailija
170/176 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa loppui menkat kokonaan, sain syyskuussa rokotteen. Eivät ole vielä palautuneet. Tätä ennen ei ole ollut mitään ongelmia, vaan lähes kellontarkat menkat olleet.

N38

Vierailija
171/176 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautishäiriöt ei ole vakava asia, niitä on jokaisella joskus. Lisäksi tästä asiasta kyllä onnistuu tiedotettu jo varmaan vuosi. Ja ainakin mulle tuli kirjalliset ohjeet rokotuksen jälkeen missä oli yleisimmät oireet, ohjeet ottaa yhteyttä lääkäriin tarvittaessa ja tieto mihin niistä muista oireista ilmoitetaan sinne fimeaan vain mikä pulju olikaan...

Vierailija
172/176 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa loppui menkat kokonaan, sain syyskuussa rokotteen. Eivät ole vielä palautuneet. Tätä ennen ei ole ollut mitään ongelmia, vaan lähes kellontarkat menkat olleet.

N38

Ootko tehnyt raskaustestin? Onks hormooni ehkäisy käytössä sekin voi vaikuttaa näin ja tee se raskaustesti kuitenkin varalta.

Vierailija
173/176 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa. Vai että oikein helpotuksesta siitä että saa rokotteen, mitäs sitten kun en ole koskaan influenssarokotteesta, jäykkäkouristusrokotteesta enkä mistään muustakaan rokotteesta jonka olen elämäni aikana ottanut saanut kiertoani sekaisin, mutta koronarokotteen jälkeen menkkat on ihan miten sattuu.

Koska sä oot saanut sitä samaa rokoite tyyppiä jo aiemmin ennen murrosikää ja sun elimistölle niissä ei ole mitään uutta mihin reagoida.

Vierailija
174/176 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa todellakin lahjotulta. Kuollut katse ja raha ja asema kelpaa. Kuten tuolla alalla muutoinkin lääkäreillä.

Vierailija
175/176 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tyyppi näyttää kuin itse pirulta.

Ei ihme. Opiskellut Oulussa ja siellähän nuo sosiopaatit opiskelee.

Vierailija
176/176 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi nauraa mahansa kipeäksi matkalla pankkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi