Nyt kuukautishäiriöt johtuvatkin siitä, että nainen on niin "helpottunut rokotteen saannista"
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/7cf1d24c-c5aa-40b0-ba1e-04e0c…
"Kuukautiskiertoon vaikuttavat monet tekijät, kuten esimerkiksi stressi ja mahdollinen helpotus rokotuksen saamisesta sekä itse rokotteen aiheuttama reaktio kehossa, kertoo rokotustutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet."
Nyt alkaa mennä jo aika paksuksi.
Kommentit (176)
Itse olen saanut ekan rokotteen. Sain rokotuspäivänä oireen, joka ei voi (mielestäni) liittyä mihinkään muuhun. Se ei ollut hengenvaarallinen ja toivuin siitä.
En ole edes tiennyt, että voin itse raportoida oireen jonnekin! Luulin, että lääkärit tekevät ilmoitukset jos tulee vakavia oireita/kuolintapauksia..
Vierailija kirjoitti:
Itse olen saanut ekan rokotteen. Sain rokotuspäivänä oireen, joka ei voi (mielestäni) liittyä mihinkään muuhun. Se ei ollut hengenvaarallinen ja toivuin siitä.
En ole edes tiennyt, että voin itse raportoida oireen jonnekin! Luulin, että lääkärit tekevät ilmoitukset jos tulee vakavia oireita/kuolintapauksia..
Aiemmin lääkäreillä oli velvollisuus ilmoittaa haitat, nyt heillä on OIKEUS ilmoittaa...
Onko totta, että kukaan muu ei ole kommentoinut tätä älytöntä lausuntoa missään? Kukaan muu "asiantuntija" tai edes roskalehden kolumnisti?
Näköjään mitä tahansa aivopieruja saa nakella ilmoille oikein asiantuntijan suulla. Ja tarkoitan nimenomaan tuota helpotus-kohtaa.
Ilmeisesti nämä kuukautishäiriöt ovat olleet hyvin vaihtelevia, osalla menkat jääneet kokonaan pois ja osalla tavallisesti muutaman päivän kestänyt vuoto on jatkunut parikin viikkoa.
Itsekin naisena tiedän, että menkat voivat joskus tulla muutaman päivän etuajassa tai myöhässä. Minusta on kuitenkin käsittämätöntä, että jopa naiset itse tulevat höpöttämään jostain stressistä tai helteestä, kun joku kertoo vuotaneensa pari viikkoa putkeen, kun normaalisti menkat kestää hänellä 3-4 päivää. Ei ole tosiaankaan normaalia, että joku helle tai stressi saisi tuollaista yhtäkkiä aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että 66v äitinikin uhan helpotuksesta ja helteestä alkoi vuotamaan :D haista vttu, vankilaan ja sitten saunan taakse tollaset valehtelevat klonkut.
Vitsailut ja rokotusmielipiteet sikseen, pyydän että huolehdit äitisi gynekologin vastaanotolle mahdollisimman pian. Vuoto vaihdevuosi-iässä on syöpäoire. Oma äitini sairasti kohtusyövän ja ainoa oire oli menkkamainen vuoto. Toimi nopeasti.
Rokotteen jälkeen jopa yli 70-vuotiaita on alkanut vuotaa verta, tuskinpa heillä kaikilla on kohtusyöpä joka ilmenee sattumalta kaikilla rokotteen jälkeen. Ihan ehdottomasti olen samaa mieltä, että oireen vuoksi pitää käydä gynellä, mutta jos ei löydy syytä vuotoon, niin olisi varmaankin hyvä tehdä haittailmoitus.
Nämä vuoto-oireet antavat minulle lapsia haluavalle naiselle ainakin jonkinlaisen varoituksen, että haluanko ottaa rokotetta ja todeta vaikka parin vuoden päästä, että en saanut lapsia, koska rokote pilasi hormonitoimintani. Tai mitä se tekee sikiölle, jos odottavaa äitiä aletaan piikittämään, koska roskalehdet pelottelevat. Kukaan ei tiedä pitkäaikaisvaikutuksista ja mielestäni tuollainen naisen hormonitoiminnan sekoittaminen on aika isokin haitta. Ei mikään v***n helpotus.
Rokotteesta riippumatta, tieteellisenä esitetty asene hormonien roolista on täyttä puppua. Viimeksi ylellä jonkun haastateltavan tulkintoja "hormonikyykkäyksestä". Esitetään asioita muka faktoina - HYI!
e-pillerit tuhoavat hedelmällisyytenne, todennäköisten munasarja-rakkuloiden myötä. Miettikääpä sitä.
Enemmän olisin huolissani e-pillereiden vaikutuksista hedelmällisyyteen, kuin muutamasta rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän olisin huolissani e-pillereiden vaikutuksista hedelmällisyyteen, kuin muutamasta rokotteesta.
E-pillereistä huolimatta olen saanut 2 tervettä lasta hyvin helposti. Kun jätin e-pillerit pois, niin lähes välittömästi raskauduin ongelmitta. Tunnen useita tällaisia naisia. Toki on varmasti niitäkin, joille e-pillerit on aiheuttaneet haittaa. Katsotaan parin vuoden päästä mitä rokote tekee - kukaan ei tiedä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nämä kuukautishäiriöt ovat olleet hyvin vaihtelevia, osalla menkat jääneet kokonaan pois ja osalla tavallisesti muutaman päivän kestänyt vuoto on jatkunut parikin viikkoa.
Itsekin naisena tiedän, että menkat voivat joskus tulla muutaman päivän etuajassa tai myöhässä. Minusta on kuitenkin käsittämätöntä, että jopa naiset itse tulevat höpöttämään jostain stressistä tai helteestä, kun joku kertoo vuotaneensa pari viikkoa putkeen, kun normaalisti menkat kestää hänellä 3-4 päivää. Ei ole tosiaankaan normaalia, että joku helle tai stressi saisi tuollaista yhtäkkiä aikaiseksi.
Jos naisen "biologinen kello" hedelmällisyyden suhteen olisi näin herkkä, juuri kukaan ei pystyisi lisääntymään..!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
E-pillereistä huolimatta olen saanut 2 tervettä lasta hyvin helposti. Kun jätin e-pillerit pois, niin lähes välittömästi raskauduin ongelmitta. Tunnen useita tällaisia naisia. Toki on varmasti niitäkin, joille e-pillerit on aiheuttaneet haittaa. Katsotaan parin vuoden päästä mitä rokote tekee - kukaan ei tiedä nyt.
Entä ne, jotka eivät ole saaneet yhtäkään lasta, käytettyään e-pillereitä usean vuoden ajan?
Ja tarkoitan nyt e-pillereiden lopettamisen jälkeen.
Kuukautisten oireilusta moni on raportoinut. Minusta raportteja on niin monta, että asia on uskottavaa. Korona on hyvin vaarallinen hyytymä järjestelmälle ja siksi rokotteen vaaraton sivuvaikutus voisi liittyä jollain lailla hyytymiseenkin. Kuukautisten oireilu olisi tällainen. Tämä on siis vain oma päätelmä, mutta minusta mahdollinen. Ilmiönä vaaraton. Mutta korona ei ole vaaraton hyytymissysteemille. On erittäin vaarallinen eikä silloin puhuta pitkittyneestä kuukautisista.
Mutta rokotteen sivuvaikutuksena minusta mahdollinen ja on ihan virallisilla listoilla. Ei tässä mitään kieltämistä ole. Juuri joku päivä katselin, missä ilmiön selvittelyssä mennään. Oma päättely on vain päättely.
Selitys on tässä vähän pöhkö kyllä ollut..
Samalla periaatteella long-covid johtuu varmasti vain stressistä.
He he helpotus Eikö se eka helpotus ois riittänyt Miks kuukautishäiriöt paheni toisella kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Toi äijä on lahjottu ja niin sairas sekä vastuussa tulevista rokotus vahingoista varsinkin lapsilla. Eikö tämä ole juuri se hullu joka puhui lapsikokeiden puolesta. Huhhu sairas tyyppi hyi.
Jep, lapsilla testattuja rokotteita lapsille. Miten hieno asia!
Vitsailut ja rokotusmielipiteet sikseen, pyydän että huolehdit äitisi gynekologin vastaanotolle mahdollisimman pian. Vuoto vaihdevuosi-iässä on syöpäoire. Oma äitini sairasti kohtusyövän ja ainoa oire oli menkkamainen vuoto. Toimi nopeasti.