Miksi miehet haluavat laihoja/pieniä naisia ja miksi naiset haluavat pitkiä miehiä?
Mistä tämä johtuu? Tinder-kokemukseni että miehillä todella usein kriteerinä että pitää olla pieni, siro, laiha, s-kokoinen. Miksi? Ja kuulemma naiset taas haluavat tietää miehen pituuden vastaavasti?
Kommentit (175)
Tohtori kirjoitti:
Koska ylipaino on sairautta
Ja liian yleistä. Miettikää nyt, että aikuisväestöstä 75% on painoindeksillä mitattuna (25 ->) ylipainoisia, ja normaalipainoisten osuus enää 25%. Joo tiedetään, että painoindeksi on huono mittari, sillähän te asiaa aina puolustelette. Mutta todella harvan ihmisen painoindeksiylipaino johtuu niistä lihaksista, vaan syynä on ihan puhdas obesiteetti.
Vierailija kirjoitti:
Tohtori kirjoitti:
Koska ylipaino on sairautta
Ja liian yleistä. Miettikää nyt, että aikuisväestöstä 75% on painoindeksillä mitattuna (25 ->) ylipainoisia, ja normaalipainoisten osuus enää 25%. Joo tiedetään, että painoindeksi on huono mittari, sillähän te asiaa aina puolustelette. Mutta todella harvan ihmisen painoindeksiylipaino johtuu niistä lihaksista, vaan syynä on ihan puhdas obesiteetti.
Mitähän he sitten keksisivät selitykseksi, jos heiltä mitattaisiin rasvaprosentti, ja se näyttäisi korkeita lukemia?
Vierailija kirjoitti:
Pitkähköä miestä pidetään komeana, mutta kyllä sielläkin luonne ratkaisee, persoona ja sopivuus. Lyhyellä voi olla napoleonsyndrooma, mikä on edes lyhyt 158cm? Miehillä on kai jäänyt joku teini-ikäpakkomielle päälle, jos vain laihapieni käy, ei sillä että olisi tarjoamassa jotain massiivista ratkaisua.
Mun kumpikin aviomies on ollut noin 173-174 pitkiä, eli keskimittaisia. Sinänsäpituus ei voi olla ainoa kriteeri
Seksi pienten ja sirojen naisten kanssa on erilaista kuin isompien naisten kanssa. Helppo mennä erilaisiin asentoihin ja jaksaa heilua ja hyppiä vaikka millälailla. Tämä on ihan tosiasia eikä mikään mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Seksi pienten ja sirojen naisten kanssa on erilaista kuin isompien naisten kanssa. Helppo mennä erilaisiin asentoihin ja jaksaa heilua ja hyppiä vaikka millälailla. Tämä on ihan tosiasia eikä mikään mielipide.
------
Se miten jaksaa "hyppiä ja pomppia" ei kylläkään riipu pituudesta vaan hyvästä kunnosta . T. 171cm urheilijanaisen mies (myös urheilija 184cm)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
------
Se miten jaksaa "hyppiä ja pomppia" ei kylläkään riipu pituudesta vaan hyvästä kunnosta . T. 171cm urheilijanaisen mies (myös urheilija 184cm)
Toki näinkin myös. Mutta kyllä se aikamoisesti helpottaa liikkumista jos painoa on todella vähän. Ei silloin tarvita niin paljoa hyvää kuntoa ja lihaksia.
Olen lyhyt nainen ja olen aina pitänyt pitkistä miehistä. Olen 152cm, lyhyin kumppanini oli 178cm. Mieheni on 190cm.
Pitkät miehet ovat seksikkäitä ja tuovat jo olemuksellaan turvaa. On käytännöllistäkin, että mies on pitkä: hän yltää nappaamaan ruokakaupassa ylähyllyn tavarat, nostaa laukut lentokoneessa, pystyy uittamaan lapsia syvimmissäkin altaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timmillä on tiukempi. Siksi esim. thaikun reikien rassaaminen tuntuu eri hyvältä.
Mitä enemmän käytetty reikä, sen tiukempi. Vaikka jostain käsittämättömästä syystä sen uskotellaan olevan toisinpäin. Lihastoimintaan tämäkin perustuu.
No niitä thaikkunaisiahan miehet ympäri maailmaa käyvätkin pökkimässä. Ilmankos niillä on niin piukat paikat 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minusta lyhyet naiset ovat paljon naisellisemman näköisiä. En silti pidä mistään langanlaihoista pienistä ruipeloista, vaan pitää olla vähän muotojakin.
Ovathan pitkät naisetkin tavallaan komeita, mutta eivät minusta yhtä naisellisia ja puoleensavetäviä.
Lyhyet miehet ulisee täällä päivittäin kuinka nykynaiset on niin kamalia kun haluavat (mukamas) vain pitkiä miehiä ja kuinka pituudelle ei voi mitään. Sama se on naisissa, ettei sille pituudelle mitään voi. Eikä ulkonäölle muutenkaan kun meikkaaminen on kiellettyä (johan tuolla on monta ketjua tästä aiheesta kuinka feikkiä on). Tai toki se laihuus...
Eikä naiset voi myöskään vanhenemiselle mitään. Kun jostain syystä sekin on naisilta kielletty.
No, kun nämä pitkät naiset ovat usein myös kovin romuluisia ja siten myös päät ovat isoja ja muodottomia, joo ei kiitos.
Ylipaino kertoo epäterveistä elämän avoista tai liikunnan puutteesta ja ne ei minua sytytä.
Normaalipaino on terveempää ja hedelmällisen näköstä ku laihuus.
------
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
------
Se miten jaksaa "hyppiä ja pomppia" ei kylläkään riipu pituudesta vaan hyvästä kunnosta . T. 171cm urheilijanaisen mies (myös urheilija 184cm)Toki näinkin myös. Mutta kyllä se aikamoisesti helpottaa liikkumista jos painoa on todella vähän. Ei silloin tarvita niin paljoa hyvää kuntoa ja lihaksia.
50kg nainen (tai mies) liikkuu paljon ketterämmin kuin 80kg. Ja sellaista on myös helpompi itsekin nostella ja pyöritellä. Massalla on iso merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino kertoo epäterveistä elämän avoista tai liikunnan puutteesta ja ne ei minua sytytä.
Ja se kertoo usein myös asenteesta ja prioriteeteista. Itse haluan pitää itseni kohtalaisen hyvässä fyysisessä kunnossa sekä terveyden että estetiikan vuoksi. Ymmärrän, ettei kaikki halua, mutta itselleni niillä on paljon merkitystä, ja voin luopua joistain asioista noiden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen lyhyt nainen ja olen aina pitänyt pitkistä miehistä. Olen 152cm, lyhyin kumppanini oli 178cm. Mieheni on 190cm.
Pitkät miehet ovat seksikkäitä ja tuovat jo olemuksellaan turvaa. On käytännöllistäkin, että mies on pitkä: hän yltää nappaamaan ruokakaupassa ylähyllyn tavarat, nostaa laukut lentokoneessa, pystyy uittamaan lapsia syvimmissäkin altaissa.
Pakko tähän mainita sivusta, että minä 160-senttisenä naisena olen hyllyttäjänä kaupassa ja yletyn ylimmille hyllyille ilman koroketta, yletyn laittamaan tavarat lentokoneessa yläluukkuun (toki muuten kyllä on ihan kivaa, että roteva mieheni laittaa ne vahvempana puolestani) enkä ikinä uittaisi uimataidottomia lapsiani syvässä altaassa. Tietenkin pitkistä miehistä saa tykätä, tuntuu vaan oudolta, että joku ajattelee tällaista käytännön syytä ennemmin kuin kahden ihmisen välistä rakkautta. Entä, jos lyhyet miehet haluaisivat pitkän naisen samoista syistä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko tähän mainita sivusta, että minä 160-senttisenä naisena olen hyllyttäjänä kaupassa ja yletyn ylimmille hyllyille ilman koroketta, yletyn laittamaan tavarat lentokoneessa yläluukkuun (toki muuten kyllä on ihan kivaa, että roteva mieheni laittaa ne vahvempana puolestani) enkä ikinä uittaisi uimataidottomia lapsiani syvässä altaassa. Tietenkin pitkistä miehistä saa tykätä, tuntuu vaan oudolta, että joku ajattelee tällaista käytännön syytä ennemmin kuin kahden ihmisen välistä rakkautta. Entä, jos lyhyet miehet haluaisivat pitkän naisen samoista syistä :D
Tosin sanoit olevasi 152 cm, silloin ehkä voi jo olla vaikea ylettyä.
Itse en halua tuntea itseäni jättikokoiseksi läzkiperzeeksi miehen rinnalla joten siksi painosuhde nainen n. 55 kiloa / mies n. 100 kiloa on oikein bueno. Mies jaksaa nostaa ja kantaa tarvittaessa, jos eteerisesti pyörryn hänen käsivarsilleen...
Se perustuu siihen että me ihmisetkin olemme eläimiä, olemme kehittyneet kymmenien tuhansien vuosien aikana pikkuhiljaa apinasta ihmiseksi ja vasta lyhyen ajan olemme olleet ns. sivistyneitä ihmisiä jotka edes miettii tälläisiä.
Silloin kun me kehityimme, miehen tärkein ominaisuus oli metsästää ruokaa ja suojella naistaan ja lapsiaan. Siksi oli edullista että mies oli pitkä ja voimakas, koska hänen oli siten helpompi suojella perhettään, ja jos nainen oli pieni, miehen oli helpompi suojella pientä naista kuin isoa.
Vaikka fyysisesti käytännössä nykyään harvoin on tilanne jossa mies joutuisi naistaan enää suojelemaan kehollaan, ei meidän aivot ole sitä tajunneet, vaan hormonit vetää pariksi useimmiten yksilöitä joissa nainen on se pienenpi. Nainen tuntee olonsa turvalliseksi parisuhteessa itseään pidemmän ja lihaksikkaamman miehen kanssa, ja mies tuntee olevansa luonnollisessa roolissa suojelijana.
Hoikka nainen signaloi, että ei ole raskaana. Lihava tai tukeva nainen ei houkuta "lisääntymään" eli antaa toisenlaisen viestin alitajuntaan. Näin aivot rekisteröivät, vaikka emme sitä haluaisi tunnustaa.
Juuri tällaista tiukkaa kyselyä tulee jos mies erehtyy sanomaan minkälaisen naisen haluaa :D