Kerronko nuoren vanhemmille vai annanko olla?
Sain tietää, että ystäväni poika on lyönyt tyttöystäväänsä. Ilmeisesti useamman kerran. Tässä mietin, kerronko asiasta nuorten vanhemmille vai annanko olla. Mielipiteitä?
Kommentit (20)
Miksei tämä ihminen ole puuttunut asiaan, joka sinulle asian kertonut, vai miten olet saanut tietää?
eikun kerrot poliisille. Lähisuhdeväkivalta ei ole edes asianomistarikos.
Kerrot ainakin poliisille! Sieltä menee tieto kyllä vanhemmillekin, jos on alaikäinen!
Miten asia sulle kuuluu, jos kyseessä on ystäväsi poika eikä omasi? Neuvo ystävääsi tässä, mutta älä muuten sekaannu asiaan.
Oletko täysin varma että niin on tapahtunut, voiko asian varmistaa jotenkin vai onko se vain juoru? Kerro tytön vanhemmille jos se on varmaa, että kehoittavat tyttöä eroamaan äkkiä ja auttavat pois suhteesta. Jos juttu ei ole totta, niin sitten ei.
Tekisin lasun. Asianomaiset saavat sitä kautta tiedon.
Vierailija kirjoitti:
Miten asia sulle kuuluu, jos kyseessä on ystäväsi poika eikä omasi? Neuvo ystävääsi tässä, mutta älä muuten sekaannu asiaan.
Rikosten ehkäisy ja ratkaisemisessa auttaminen kuuluu KAIKILLE.
Puuttumalla asiaan voit saada lokaa niskaan, mutta voit myös estää sen tytön saamasta kamalia traumoja osakseen.
Itse en lähtisi sekaantumaan vieraiden ihmisten asioihin.
No sinulla on ilmoitusvelvollisuus lastensuojeluun, ei sun tarvitse miettiä pitäiskö ilmottaa vanhemmille vai ei.
Voit toiminnallasi pelastaa hengen.
Mitä juorun levittäjä on asialle tehnyt? Jos et ole itse ollut paikalla, et tiedä mitä on tapahtunut. "Minun tuttavani ei valehtele!" ei ole mikään perustelu millekään, koska jokainen juoruämmä on jonkun tuttu.
Jos olet itse todistanut tilannetta, voit kertoa asianomaiselle kuinka rikosilmoitus tehdään. Itse en lähtisi toisen puolesta ilmoitusta tekemään, päätös pitäisi olla ihmisen oma.
Mitä tulee vanhempiin, he eivät aina auta lapsiaan. Jotkut sano avain että pärjätköön omillaan.
Vierailija kirjoitti:
No sinulla on ilmoitusvelvollisuus lastensuojeluun, ei sun tarvitse miettiä pitäiskö ilmottaa vanhemmille vai ei.
Yksityishenkilöillä ei ole mitään ilmoitusvelvollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittamisvelvollisuus on vain ammatin puolesta jos tekee töitä lasten kanssa. Kannattaa mieluummin ottaa yhteyttä tyttöön jos ei ole täysin varma onko kyseessä juoru.
Vierailija kirjoitti:
Voit toiminnallasi pelastaa hengen.
Tällaisiin kuvioihin sotkeutumalla voi menettää oman henkensä.
Jos et ollut paikalla, et tiedä yhtään mitään.
kerrot