Mies haluaa uuden telkkarin vaikka vanha toimii
Mies on sitä mieltä että nykyinen telkkari on tulossa tiensä päähän vaikkei oireile mitenkään. Kuuleman mukaan nykyaikainen elektroniikka on niin lyhytikäistä että kannattaa vaihtaa vähintään viiden vuoden välein. Itselläni on päällimmäisenä mielessä... mitä helvettiä?
Kommentit (52)
Mitä eroa hänen haluamassa televisiossa on entiseen televisioonne? Tupla koko? 3D?
Meillä oli tismalleen sama tilanne muutama viikko sitten. Minut raahattiin giganttiin katselemaan vierestä, kun mies valitsi auvoisasti telkkaria. Tonni sinne sitten hävisi ja olkkarissa on 40" tekniikan ihme ja vanha täysin toimiva, joskin 1/3 pienempi telkkari pölyyntyy nurkassa...
En ole tarkemmin kysynyt mutta minun käsityksen mukaan eroa uuteen ei olisi. Parhaimmillaankin se ero olisi hyvin pieni.
meillä kans mies himoaa 60" telkkaris.ensinnäkin vanha toimii vielä moitteettomasti ja toisekseen 60" olis aivan liian iso meidän pieneen olohuoneeseen...
no haluan minäkin uudet kengät, vaikka vanhat on vielä ehjät, mutta kengät saa usein alle viidelläkympillä kun siihen telkkariin menisi tonni ellei enemmänkin..
Meillä oli sama tilanne - mies halusi vaihtaa isompaan telkkaan, kun minä olin saanut töistä kesäbonukset. Ostimme telkan minun bonuksillani, ja vuoden päästä kun erottiin, niin mies oli sitä mieltä, että telkka menee osituksessa hänelle!
Meilläkin mies haluaa kaikkea uutta elektroniikkaa vaikka vanhassa ei ole mitään vikaa, heti, kun on vähänkin rahaa. Varmasti on talon hinnan verran mennyt noihin. Taloa meillä ei ole. Minä säästän salaa, mutta valitettavasti vanhassa taloyhtiössä on remontteja vähän väliä, joten mulla sitten menee säästöt niihin, kun miehellä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:06"]
En ole tarkemmin kysynyt mutta minun käsityksen mukaan eroa uuteen ei olisi. Parhaimmillaankin se ero olisi hyvin pieni.
[/quote]
Siis onhan elektronikka mennyt ihan hirveästi eteenpäin viidessa vuodessa. Jos hankkii state of the art elektroniikka niin ei viisi vuotta vanhoja telkkareita voi verrata tämän päivän telkkareihin.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:26"]Meillä oli sama tilanne - mies halusi vaihtaa isompaan telkkaan, kun minä olin saanut töistä kesäbonukset. Ostimme telkan minun bonuksillani, ja vuoden päästä kun erottiin, niin mies oli sitä mieltä, että telkka menee osituksessa hänelle!
[/quote]
MIKSI maksoit telkkarin, jos mies sen halusi? Anteeksi nyt vaan, mutta tyhmyydestä sakotetaan.
Minunkin mieheni haluaisi ostaa isomman telkkarin, vaikka vanha toimii vielä. Olen sanonut, että senkin ostaa, mutta minä en siihen senttiäkään laita niin kauan, kun vanha toimii.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:26"]Meillä oli sama tilanne - mies halusi vaihtaa isompaan telkkaan, kun minä olin saanut töistä kesäbonukset. Ostimme telkan minun bonuksillani, ja vuoden päästä kun erottiin, niin mies oli sitä mieltä, että telkka menee osituksessa hänelle!
[/quote]
Mies oli omat rahansa jo haaskannut omiin harrastusvälineisiinsä, ja ajattelin, että telkan ostaminen olisi minun puoleltani goodwilliä suhteen ongelmiin.
MIKSI maksoit telkkarin, jos mies sen halusi? Anteeksi nyt vaan, mutta tyhmyydestä sakotetaan.
Minunkin mieheni haluaisi ostaa isomman telkkarin, vaikka vanha toimii vielä. Olen sanonut, että senkin ostaa, mutta minä en siihen senttiäkään laita niin kauan, kun vanha toimii.
[/quote]
Miehesi etsii omaa tahtoaan. Hän on siinä iässä, jolloin hänelle on asetettava rajat. Kerro hänelle rauhallisesti mutta lujasti, että ihminen ei voi aina saada kaikkea, mitä tahtoo. Jos hän alkaa itkeä, lyö, tai saa itkupotkuraivarin, vie hänet jäähylle.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:06"]
[/quote]
Siis onhan elektronikka mennyt ihan hirveästi eteenpäin viidessa vuodessa. Jos hankkii state of the art elektroniikka niin ei viisi vuotta vanhoja telkkareita voi verrata tämän päivän telkkareihin.
[/quote]Ja kaikki tämä vaikuttaa katselunautintoon miten? Mitä oikeasti merkittävää on tapahtunut viidessä vuodessa telkkareissa, että toimiva laite kannattaisi vaihtaa uuteen samankokoiseen?
Katsooko enää muut kuin whitetrashit televisiota? 2010-luvulla? Elämässä on paljon parempiakin asioita.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:41"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:06"]
[/quote]
[/quote]Ja kaikki tämä vaikuttaa katselunautintoon miten? Mitä oikeasti merkittävää on tapahtunut viidessä vuodessa telkkareissa, että toimiva laite kannattaisi vaihtaa uuteen samankokoiseen?
[/quote]
Samoja paskoja uusintoja sieltä telkkarista kuitenkin tulee. Vai onko viimeisen kymmenen vuoden aikana keksitty yhtään hyvää uutta ideaa?
[/quote]
[/quote]
Tämä on totta. Näytön tarkkuudessa tapahtuu viidessä vuodessa valtavia harppauksia.
Miksi muuten kakkostelevisio on aloittajalle mahdoton ajatus? Olisi vaikeaa elää tuollaisen jääräpään kanssa, joka haluaa pitää kotona mahdollisimman vanhaa viihde-elektroniikkaa jostain kumman viherpiiperrysperiaatteesta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:41"]
[/quote]
[/quote]
Samoja paskoja uusintoja sieltä telkkarista kuitenkin tulee. Vai onko viimeisen kymmenen vuoden aikana keksitty yhtään hyvää uutta ideaa?
[/quote]Juuri näin ja elokuvat ovat vuosi vuodelta aivottomampaa huttua. Tekniikka ja katsottavat mediat menevät luokkaa "paljon melua tyhjästä"
Ketju paljastaa, miksi naisen ei pidä koskaan antaa päättää kodinelektroniikan hankinnoista: nainen ei tajua elektroniikasta yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:41"]
[/quote]
[/quote]
No esim. äly-tv (smart-tv) ja 3D
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:06"]
[/quote]
[/quote]
Tämä on totta. Näytön tarkkuudessa tapahtuu viidessä vuodessa valtavia harppauksia.
Miksi muuten kakkostelevisio on aloittajalle mahdoton ajatus? Olisi vaikeaa elää tuollaisen jääräpään kanssa, joka haluaa pitää kotona mahdollisimman vanhaa viihde-elektroniikkaa jostain kumman viherpiiperrysperiaatteesta.
[/quote]Viisivuotias telkkari ei ole lähelläkään "mahdollisimman vanhaa elektroniikkaa"
[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 08:41"]
[/quote]
[/quote]
No esim. äly-tv (smart-tv) ja 3D
[/quote]No voi älytön. On rikollista antaa tyhmien pitää rahansa?
Miksiköhän se pitäisi vaihtaa _ennenkuin_ vanha menee rikki? Kun uuden saa suoraan kaupasta hakemalla mukaansa, ilman jonotuksia, niin ei tarvitse tuollatavalla "valmistautua" katselukatkoihin.
Eli älyttömän huononselitys, taitaa muuten vain tehdä mieli uutta töllöä? Miksiköhän sitä ei voi sinulle suoraan sanoa?
T: mies itsekin